לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2017    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הרפתקאות בארץ פלאות


שמונה שנים. שמונה שנים ברציפות אני זוכה לרגע המרומם הזה שנקרא " ערב מגמה". ערב מחול שמסכם השגים של שנה שלמה והוא כולו יופי ועונג.יופי כי אין יפות מהבנות הללו כשהן על הבמה רוקדות ועונג שניכר בכל תנועה ותנועה. והלב מתרחב ... מההשקעה, היופי, אהבה ונתינה.

זה מתחיל לקראת סוף הסמסטר הראשון עת מכריזים על נושא הערב. ערב של הרפתקאות תוכנן השנה



אחרי פסח כל העניין תופס תאוצה מוגברת-חזרות, חזרות, חזרות-ימים שלמים שהבלרינה יוצאת בשמונה בבוקר וחוזרת בשמונה בערב -עייפה, רעבה ולפעמים "מקושטת " בסימני מקצוע-מכות כחולות, "שרפות" (שפשופים מהתחככות עם הרצפה) וכפות רגליים דואבות. הרבה זיעה נשפכת בדרך לערב אחד מושלם.

הטקסי בלרינות (אני ...) עובד שעות נוספות-חזרות תאורה , RUN אחד, RUN נוסף, הופעה לבית הספר, לקחת את סבא וסבתא....לא לשכוח מצלמה ומסרטה, כרטיסים, מתנות....

והנה מתחילים... ההופעה האחרונה שלהם בחטיבת ביניים. בשנה הבאה כבר יופיעו בפורמט אחר וילכו עוד צעד קדימה  אבל הערב הזה עדיין כולו צחוק ילדות וחופש.

מסיבת התה של אליס מתחילה אצלה בבית-עם חברות ומיגדנות.



רואים את כל הגודי'ס על השולחן?



הצלם של החבורה העליזה (מחווה ללואיס קרול שצילם את אליס האמיתית ושתי חברותיה ביום בו סיפר להם לראשונה את הסיפור) הופך לארנב הלבן ואליס נופלת אחריו היישר לארץ הפלאות.

איזה דלת לפתוח?





אליס ממשיכה בדרכה ואחרי שבכתה ושחתה בים דימעותיה ורצה במרוץ האינסופי כדי להתיבש פגשה בסוף את הכובען המטורף...

סולו סטפס של הבלרינה שלי...(קריאות התפעלות ומחיאות כפיים סוערות מהקהל)





אליס מוזמנת למסיבת תה מטורפת...

 

כולם עושים חיים...



עד שאליס מכריזה ש"זוהי מסיבת התה המטופשת ביותר שבה הייתי" וממשיכה בדרכה. פוגשת את חתולי הצ'שייר, והפרחים וגם את מלכת הלבבות והקלפים המרקדים שלה...





נחשו איך זה היסתיים? עם השיר הזה שאיחד בתוכו את כל מישתתפי הערב המופלא הזה, והמצלמה שבדיוק אז החליטה לא לצלם....

מה יותר מתאים מאשר Happy?

חכו  חכו לא נגמר עדיין... אל תקומו...

בכל שנה יש קטע של תודות לכל העושים במלאכה (ויש הרבה ולכולם מגיעות תשואות!) נאום של בנות ט' וריקוד סיום שלהם. השנה אמא אחת ( אני אני...) החליטה שיהיה נחמד שבנות ט' יקבלו משהו קטן נוסף לציון המעמד של סיום החטיבה. אז צרפתי חברה (תודה רקפת חולדאי!)וביחד התרוצצנו כדי שזה יקרה. בחרנו לתת לכל בת זר (בלרינות  ככלות הכל...) וחולצה . החולצות נאספו בבוקר ההופעה ואני ביליתי את הצהריים בלהצמיד לכל אחת תוית של תשומת לב ובלעטוף אותן בלי שהבלרינה תשים לב. היצלחתי בטח שהיצלחתי... הנה התויות בעבודה...



ככה זה נראה על החולצה

וככה נראית החולצה



כשאנחנו עלינו לבמה לחלק להן מתנות חיילת/בלרינה נשארה עם המצלמה וצלמה וצלמה וצלמה (הרבה יותר מוצלח ממני).

הן היו מופתעות. והן שמחו.

 

אני פוגשת את הבלרינה " ידעתי שאת זוממת משהו..."



חיבוק זה מחויב.



ואז הן רקדו לצלילי השיר הזה





הנה ההוכחה שהחיילת מצלמת הרבה יותר טוב ממני...כולן באויר!



 אבא של הבלרינות טען בתוקף שהריקוד שלהן היה הכי יפה והכי מוצלח מכל ריקודי הסיום שהיו... (אבאים יודעים הכי טוב כמובן!)

חזרנו הביתה על גלי אדרנלין שעדיין לא שככו. מזל שיש חופש ארוך כדי שכולנו נתאושש כי עוד שבועיים יש הופעה של הסטודיו לבלט....

נכתב על ידי , 5/6/2014 18:52   בקטגוריות בלרינה, משפחה, ריקוד, בית ספר  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



FAME-I'm gonna live forever....


עוד חמישה ימים לסוף שנת הלימודים וכל האטרף של סופשנה הישכיח ממני את הדבר הכי חשוב של סוף השנה -ערב מגמת מחול.

השנה רק הבלרינה הצעירה השתתפה -הבלרינה הגדולה החליפה את הטוטו ונעלי הפוינט (באופן זמני !) במדים ירוקים.

לא שזה הוריד חלילה מכמות ההסעות וההקפצות שאני עושה... אבל השנה דאגו לי שאהיה "חופשיה" מהרגיל. אין טוב בלי רע וההפך. 

רק שתדעו שהבלרינה הזאת שלי (ואחותה לפניה...) לא מסתפקת בעובדה שהיא רוקדת במגמת מחול. חוץ מזה פעמיים בשבוע היא רוקדת בלט קלאסי ופעם בשבוע היא רוקדת בלהקת סטפס. 

חבל שאי אפשר לשמוע...

הכול מתחיל פה , ליד הבר. מקומה של כל בלרינה. (התמונות צולמו בשיעור הפתוח של סוף השנה)



 ומכאן ממשיכים לשלל תנוחות בלתי אפשריות (למרבית בני האנוש לפחות...)


 


 


 


רואים איך המורה משגיחה על כולן בעיני נץ?

כל זה רק כדי לסיים בתנוחה הברבורית הזאת שגורמת לכולנו לחשוב ש" וואלה קלי קלות..."


 

אחד הדברים שמבדילים בן לימודים במגמה יחודית (כמו מחול אבל גם מוסיקה וספורט ואומנות...) היא שלשנה יש סדר מסויים וקצב וארגון. המאפיין של כולם הוא שלשנה יש שיא והשיא במגמת מחול הוא ערב מגמה. בערב מגמה מסכמים הישגים של שנה שלמה ומקבלים שעתיים של יופי פנטזיה וכישרון בכמויות. אז אחרי שבשנה שעברה היציגו את " מפצח האגוזים" השנה בחרו לא פחות ולא יותר להעלות את "FAME "

מסתבר שלסידרה שהיתה כל כך אהובה על בני דורי (אופס היסגרתי פה את גילי...) יש מעריצים גם היום. 

הערב כלל חוץ מאשר ההופעות החיות גם שני מסכי ענק שעליהם הוקרנו קטעים שצולמו מראש בבית הספר כדי ליצור את הערב אוטנטי ונאמן למקור.

זוכרים איך זה מתחיל? באודישנים כמובן...


 

צריך להראות לבוחנים את כל מה שאתה יודע...




 

אחרי שהתקבלת לבית הספר והמגמה הכי נחשקים שיש זה מתבקש לראות איך נראה שיעור לא?

 









אחר כך הגוף הרוקד נהייה מהיר יותר מהיד המצלמת....


כדי לקחת אותנו לקטע הסיום לצלילי השיר שכולם מכירים "....FAME-remember my name" משהו שכל רקדן מאחל לעצמו.




ונסיים איך לא בהשראה עצמה

 

 

נכתב על ידי , 15/6/2013 16:59   בקטגוריות בלרינה, משפחה, נוסטלגיה, ריקוד, בית ספר  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בחזרה לבית הספר


השנה היתחילה לנו מוקדם מהרגיל... ב 28 באוגוסט בשעה 11 בלילה הסענו את הבלרינה הגדולה לבית הספר שהיה מקום המפגש למשלחת שיצאה לפולין. כן ככה הם פתחו את השנה -בשבוע בפולין. קדמו לענין 6 חודשי הכנה בצורת הרצאות, עבודות כתובות, סרטים שניצפו וספרים שנקראו. שבוע אחד של התרוצצות אינטנסיבית יותר-לקחת מעיל? לפתוח סלולארי לחו"ל?אני יכולה לקחת את הקרדיגן השחור שלך?אמרו לקחת גם כובע נגד שמש....אפילו בת המצווה של בת הדודה האהובה הוזזה ביום כדי שהיא לא תפסיד ...

במוצאי שבת אני נכנסת לבלוג של מיכל. מסתבר שהבת שלה כבר בפולין. מיכל מראה את מה שהיא הכינה לה לקראת הנסיעה. פתאום אני חושבת שהמכתב שבית הספר ביקש מאיתנו להפקיד בידיו ושימסר להם במהלך הטיול לא מספק. אני רוצה להכין לה עוד כמה דברים קטנים מאיתנו... כאלה שיעשו לה מצב רוח טוב... ושתדע שאנחנו חושבים עליה. אני לא נרדמת. הראש חושב חזק מה אני יכולה לעשות ושלא יקח לי הרבה זמן. תחשבי נייר אני אומרת לעצמי לא תפירה לא סריגה נייר. נייר זה מהר, נייר זה זמין.

אני חושבת על מכתב הטיסה שהיא והחברות שלה עושות אחת לשניה בכל פעם שמישהי טסה לחו"ל. אוקי-לא מיכתב טיסה אבל משהו להעביר את הזמן בטיסה. מה עוד מה עוד? תמונות! תמונות שלנו ושלה שהיא אוהבת! יופי שני דברים עוד משהו קטן-מה יעשה לה מתוק בלב? שוקולד... (תודה לאמא שלי האהובה שתמיד נותנת לנו במתנה בונבונירות עם שוקולדים שטוחים מסוג "ספלנדיד"...).

למחרת נופקו התוצרים הבאים-הודפסו מנדלות ונכרכו בכריכה סימלית . צורפה קופסת צבעים פשוטה . כל זה כדי שלא ישעמם בטיסה.



הודפסו תמונות שלנו (משמע אמא אבא בלרינה גדולה ובלרינה קטנה ) בשלל סיטואציות שבהן כולנו נראים מבסוטים ומחייכים. התמונות צורפו לכדי אקורדיון נייר ארוך והוכנסו למעטפה קטנה.  סט אחר של תמונות כלל את המשפחה המורחבת-סבא סבתא בני דודים וכדומה. כאן מאחורי כל תמונה הוצמד משפט מתאים לתוכן. נבחרו 4 יחידות שוקולד והודבקו עליהם האותיות  מ.ו. ת.ק. גם שוקולד וגם תרגיל  מחשבתי... כל המעטפות הסגורות ניתנו לה דקה לפני שהיא סגרה את התיק עם הנחיות מה לפתוח איפוא ומתי.



 יצאנו. ועכשיו תרגיל בדמיון- מהו גודל הפקק שנוצר כשמאתיים הורים מביאים את הילדים שלהם לנקודת מפגש לא מרווחת במיוחד? מהי  המהירות שבה הם מנופנפים אתכם  משם כשכל מה שהם רוצים זה להחזיק אותה בתוך החיבוק רק עוד כמה שניות....

למחרת חזרתי למכונת התפירה. עוד בשנה שעברה כשתפרתי לבלרינה את הקלמר הזה אמרה הפייה שבשנה הבאה היא רוצה לכבוד החטיבה קלמר כזה גם. הבטחתי, ברור שהיבטחתי. כשהפייה הפכה לבלרינה מספר 2 עקב העובדה שגם היא הלכה למגמת מחול הופיעה גם הבקשה שאתפור לה נרתיקי בד לנעליים ולבגדים כמו שיש לבלרינה הגדולה. בטח שהיבטחתי. אז הבטחות צריך לקיים. אנחנו רצות לקנות רוכסנים. שכחנו את הבדים בבית ואי אפשר לדעת מה גוון התכלת המדויק שאנחנו צריכות. אלי מהחנות אומר לי לקחת את כל הצבעים שאני צריכה ואת אלה שאני לא אשתמש להחזיר לו בפעם הבאה שאני אבוא. חמוד כזה. אנחנו חוזרות הביתה כדי להספיק לחתוך בדים ופליזלין ולגהץ חלקים. בסוף הערב כל החלקים גזורים.

למחרת יש פגישה עם המחנכת החדשה בחטיבת הביניים. אני שואלת אותה שוב אם היא לא רוצה לעבור לכיתה אחרת. בכיתה שלה אין אף אחד מבית הספר הקודם ורוב הילדים גרים באזורים אחרים לגמרי. היא מסרבת. קשוחה. לא, לא קשוחה, ילדה טאי צ'י -"יציב כהר, זורם כנהר". אני דואגת לידע את המורה שאם תצא מהילדה אי פעם תלונה יש להתיחס אליה בכבוד הראוי מפאת נדירותה. אנחנו יוצאות מהכיתה הממוזגת לחום המסנוור שבחוץ. אני חוזרת לעבודה והיא מתיישבת בבית לעטוף ספרים.

ב 31 לאוגוסט אני מסיימת לתפור-שני נרתיקי בד אחד לבגדים ואחד לנעליים רק תראו איך התאמנו את הבד  לנושא.... (בד הבלרינות הוא מתנה מתמרי)

 



קלמר אחד שמורכב בעצם משלשה תאים נפרדים. הפעם אנחנו על טהרת התכלת.



למחרת הראשון בספטמבר-היא הולכת לבית הספר לבד. חוזרת ומספרת שהכול טוב. לא היא לא רוצה לעבור כיתה...

בכל יום בערב אנחנו מצלצלים למלון אחר בפולין כדי לדבר על הבלרינה.

בכל יום דיווח אחר -הניגוד בין הידיעה על טרבלינקה והמציאות שמכה בעיניים כמה שהמקום יפה, "מצאתי את האבן של הכפר של סבא. לא היצלחתי להדליק נר נשמה בגלל הרוח. בכיתי"

SMS שנכתב בחצות אחרי שנתנו להם את המכתבים מהבית "סקוויליונים של חיבוקים ונשיקות גם לכם!(איקון של נשיקה)" (מי שלא יודע כמה זה סקוויליון מוזמן לקרוא את הספר הזה ).

מסתבר שהטיסה שלהם נדחתה. מסתבר שזה מזל כי אנחנו צריכים לאסוף אותם משדה התעופה.

הבלרינה הצעירה לא מוותרת ואנחנו מתיצבים בהרכב מלא בשדה. הדלתות משחררות החוצה 200 אנשים צעירים בחולצות זהות. מזל שכל אחד מהם יודע לזהות את ההורים שלו, על ההורים נצפו מבטים מזוגגי דמעות/ חסרי מיקוד/ מלאי בילבול ובהלה (כל התשובות נכונות). חזרנו הביתה.

למחרת הם ביום חופש. כל העולם ואישתו מצלצלים לשאול מה שלומה.

בשביעי לספטמבר יש לי שתי ילדות/בלרינות שהולכות לבית הספר. אחת מסיימת ואחת מתחילה. עברו חמש שנים מאז היו ביחד באותו בית ספר.



 

צולם ביום הראשון של כיתה א' וכיתה ו'...

אחרי יומיים הבלרינה וחברתה לשולחן מחליפות בינהם יומנים בטעות (היומנים מחולקים על ידי בית הספר והם זהים). " אמא עכשיו זה ברור שאני חייבת לעשות פרסונליזציה של היומן שלי". (הפרסונליזציה מעשה ידי הבלרינה , הדפים-היו פעם שלי...)



 

ומכיון שחזרנו לבית הספר אני שוקלת להוסיף לאוטו שלי את הלוחית הבאה



נכתב על ידי , 19/9/2011 18:12   בקטגוריות בלרינה, הגיגים, ילדים, בית ספר  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
92,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תחביבים , עבודות יצירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדנ"א אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דנ"א ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)