לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

1/2009

למה?כובע!


לפני שלושה שבועות קראתי בבלוג של זיקוקית על הפרוייקט "HATS FOR SOLDIERS" של חנה קופל.

המלחמה בדיוק התחילה וחשבתי שאני יכולה לסרוג כובע לחייל. נזכרתי בכובעי גרב שסרגנו לחיילים במלחמת יום כיפור

וקיויתי שהמלחמה הזאת תסתיים יותר מהר ויותר טוב. לקח לי קצת זמן כי סרגתי את הכובע במקביל לעוד פרוייקטים

אבל סיימתי אותו ומחר הוא ישלח לחנה.

גבר הבית (שהוא היחיד שעדיין חייל ...) בדק והודיע שלמרות חוסר חיבתו לכובעים

הכובע נוח מחמם ותיקני...

את הכובע צילמתי על הבלרינה של הבית שכמובן מייד רצתה אחד כזה לעצמה והיו לה הוראות מדוייקות באיזה צבע

כמה לקצר ותוך כמה זמן זה צריך להיות מוכן.....

הכובע נראה ככה:

בנתיים המלחמה נגמרה ואני מקווה שהכובע יחמם מישהו ואולי אפילו יסע איתו למקומות קרים רחוקים ושלווים.

בבלוג של חנה אפשר לקרוא על הפרוייקט וגם להדפיס את הוראות הסריגה לכובע.

חנה קופל-את אישה מופלאה.

נכתב על ידי , 25/1/2009 22:22   בקטגוריות סריגה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בנות שתיים בובותיים...


יש לי אחיות תאומות (זהות) שצעירות ממני בארבע שנים וחודשיים. הרבה שנים הן היו "האחיות הקטנות שלי" עד שמישהו שאל בנות כמה הן...הן היו אז בנות 30...

כל שנה הן סוגרות את השנה האזרחית ביום ההולדת שלהן וכל שנה אני שוברת את הראש מה להביא להן. בכלל תאומים זה סיפור מורכב מאד-בדרך כלל להורים שלהם ולאחים הגדולים שלהם. בתור ילדה זה היה מוזר מאד-אני הייתי הבכורה אבל הייתי ידועה בתור "האחות של התאומות"-ופעם זה היה הרבה פחות נפוץ מהיום והן היו אטרקציה מאד גדולה. היו עושים לי בחינות בנוסח "איך את מבדילה?"  (לא יודעת להסביר אני פשוט רואה את ההבדל...), או מודיעים לי  שממש כיף לי (נראה לכם? בואו נתחלף...). באופן כללי הן היו יותר יפות ממני (בלונדיניות עם עניים כחולות), יותר גבוהות ממני (זה לא קשה) ולזכותן יאמר שהן תמיד אהבו אותי והעריצו אותי גם כשהייתי ממש נחסית.

בכלל זה לא פשוט להתנהל ליד שני אנשים שזהים לגמרי מבחינה חיצונית ולמרות זאת צריכים לפתח כל אחד זהות עצמאית. הן הלכו לגנים נפרדים היו בכיתות נפרדות ואם היה אפשר אמא שלי היתה מסדרת להן גם חברות נפרדות...בתיכון הן בילו שנתיים באותה כיתה ואז נפל להן האסימון. להתגייס הן כבר התגייסו כל אחת ביום אחר (יום אחרי יום, תודה ששאלתם-ולא הסכימו לוותר), שרתו במקומות נפרדים וכל אחת הלכה לכיוון אחר לגמרי. אבל יום הולדת הן עדיין חוגגות ביחד! וכל שנה צריך לשבור את הראש איך קונים מתנות שיתאימו לרצונות/שאיפות/פנטזיות של כל אחת אבל גם יעמדו באותו תקציב ולא יכריחו אותי למצוא מתנה אחת בדן ואחת באילת...

אז השנה לא קניתי...עשיתי!

הכנתי לכל אחת "מחברת מטופלת" (השם באנגלית יותר מוצלח ALTERED NOTEBOOK)

הן יצאו כמוהן-דומות ושונות...

הבסיס הוא מחברת ספירלה-קצת מפריע שהספירלה למעלה אבל אני מאד אוהבת את הסוג הזה של המחברות אז התפשרתי על זה שלא מגיעים ממש עד הקצה עם ה"טיפול".

מחברת אחת שייכת ל"א". את ההשראה לאיך שהיא נראית קבלתי מהעיסוק שלה ואם תכנסו לפה גם אתם תדעו. הכנפיים המפתח והאותיות הם גראנג'בורדים מסט של טים הולץ שצבעתי באקריליק ויישנתי עם דיו דיסטרס. על המחברת יש קולאג' של ניירות שנקרעו ממכתבים ישנים (של לאונרדו דה וינצ'י) וגם הם יושנו באותה צורה.

 

 

המחברת השנייה היא קולאז' של ריבועים בכל מיני צבעים. זה היה נראה לי כמו מחברת עליזה שמתאימה למישהי שעובדת עם ילדים כמו "ש". בערך שבוע אחרי שנתתי לה את המחברת היא ספרה לי שהיא למדה את הכיתה שלה איך כותבים מכתב. כולם היו צריכים לכתוב מכתב לחייל וההבטחה שלה היתה שמי שיכתוב יפה לפי כל הכללים יקבל דף מהמחברת להעתיק עליו את המכתב. דווחה התלהבות בקרב כולם...

 

 

את הברכה הפעם הכנסתי לתוך המחברת "בילד אין"

 

 

ותמונה אחת ביחד כי בכל זאת תאומות....

 

 

יום הולדת שמח אחיות אהובות שלי.

 

נכתב על ידי , 20/1/2009 22:41   בקטגוריות מתנות, מחברת מטופלת, תאומים  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הנה אני מתחילה....


מסתבר שזה לא כל כך פשוט.....

בהתחלה כשחשבתי על לפתוח לעצמי בלוג יצירה זה היה מלהיב ביותר! מתנת יום הולדת לעצמי (אמרה עצמי לעצמי ברוב סיפוק...) מקום לשמור בו את המחשבות ההגיגים ובעיקר את היצירה. אחר כך כמובן החלו הספקות-מי אני? מה אני? מספיק יפה? מספיק מקורי? יש זמן? אין זמן? מדענים הם אנשים מתלבטים. ההרגל  שלהם הוא שכל תשובה שהם מקבלים מיד מעלה שאלה נוספת.... למען הסר ספק ובסגנון הקואוצ'ינג קודם כל עשיתי מעשה-בקשתי מהבלרינה הבכורה שלי להראות לאמא שלה איך פותחים בלוג... אחר כך כמובן שמתי את כל הענין בצד ושקעתי לי בעניני יום יום שגרתיים, והשבועות עפו להם לתהום הנשיה של השגרה.המשכתי לדבר עם עצמי, (אני עושה את זה הרבה כמו שאתם רואים מנהג סכיזופרני משהו אבל יעיל בדרך כלל). עצמי שאלה אותי "למה לא בעצם?" (עצמי היא קואוצ'רית רצינית כשהיא רוצה...) ואני נתנה לה תשובות מגוגמגמות .....אחרי שעצמי נתנה לי אימון רציני בנושא קלטתי את מה שכתבתי בכותרת (כדי שלא אשכח...) אין סתירה! נכון לכולם (וגם לעצמי...) יש תדמית מסוימת של מדענים. לא בא לי להתאים את עצמי לתבנית הזאת. אני מעצבת לי מקום משלי ויצירה היא חלק בלתי נפרד ממנו!!!!!!!! כאן המקום לציין שזה לא תמיד היה ככה. הרבה זמן התאמתי את עצמי לתבנית. לפעמים זה לא הפריע, לפעמים היציק ולפעמים אפילו כאב. כשזה כאב יותר מידי הרדמתי אותו ( זה מה שעושים למי שסובל מכאבים בלתי נסבלים) נראה לי שהפסקתי את ההרדמה די ברגע האחרון אחרי שכמעט הרגתי את הפציינטית.

 

אז אחרי ההקדמה הקצת כבדה הזאת כמה עובדות בסיסיות עלי:

 

תולעת ספרים-היום פחות מבעבר (זמן, זמן...) קוראת מהר, זוכרת יותר מידי.

סיימתי דוקטורט (PhD)בגיל 30.

בנזוג אחד-אהוב ,שותף, חבר ואבא.

שתי בנות- ללא ספק היצירה הכי מוצלחת שלי -כמעט 15 וכמעט 10.

תמיד מוכנה ללמוד משהו חדש...

אוהבת-בסדר לא מחייב: לתפור, לרקום, לסרוג, לבשל (גם לאכול), לצייר,חו"ל, חתולים, ספרים, אנשים, נייר....

לא אוהבת:  פקקי תנועה, תורים, ראליטי....

וישר לענין....

לבחור שעובד איתי נולד תינוק, ראשון..

אני מאד אוהבת ליצור לתינוקות. יש בזה משהו ראשוני ובעיני מאד כיפי שמקבלים תינוק חדש ביצירה.

מכיון שידעתי שהם יקבלו ערימות של מתנות כי זה ילד ראשון הלכתי על משהו שמורכב מכמה דברים קטנים שהייתי די בטוחה שאף אחד אחר לא יתן להם....

היתה לי קופסת עץ (פעם קבלתי בה נרות במתנה) ששמרתי כי היא נראתה לי חומר גלם מצוין לשינוי. צבעתי באקריליק ותפרתי לה בטנה מבד.

ככה זה נראה



 

נזכרתי שפעם נורא מזמן למדו אותי לסרוג נעלולים בשתי מסרגות. לקח קצת זמן עד שהזיכרון שלי שיחזר את ההוראות ואז זה יצא....

 

כל כך התלהבתי שישר עשיתי עוד זוג לבת של חברים ומייד עוד גרסה חגיגית יותר ...שיהיה להחליף.

צרפתי גם משהו "לא שימושי" בובת גרב. הוא יצא קצת ביישן...

הכול ביחד נכנס לקופסא

 הוספתי כרטיס

 ונתתי.

היתה התלהבות גדולה מצד האבא שהודיע לי שזה לא יעבור בשקט....

למחרת בצהריים קבלתי טלפון נרגש מאשתו שבסופה שתינו בכינו. היא שתפה אותי שמבחינתה המתנה שלי עלתה על כל המתנות שהיא קבלה ובחלקן אין ספק שהושקע סכום לא מבוטל של כסף... כאמור שתינו בכינו ומזל שאף אחד לא שם לב אלי בעבודה- יכול היה להיות מביך.

אז איזה יופי שאהבו את מה שעשיתי -זה כמובן הכי כיף העולם.

 מזל טוב להורים המאושרים ויורש העצר, הרבה נחת ולילות שקטים....

נכתב על ידי , 10/1/2009 16:56   בקטגוריות כרטיסים, מתנות, סריגה, תינוקות, תפירה  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





92,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תחביבים , עבודות יצירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדנ"א אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דנ"א ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)