לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28      

2/2010

החלפת צבע אהוב


בקומונת "פרידה ונומה" התקיימה החלפת צבע אהוב. מותר לעשות מהשרוצים בתנאי שהוא בצבע שביקש בן הזוג להחלפה. אני הוגרלתי לשלוח ליעל יניב המוכשרת שבקשה משהו  בצבע טורכיז. אם תכנסו לבלוג של יעל תראו שהיא יוצרת בהרבה תחומים ואני כרגיל חיפשתי לי לעשות משהו שהיא לא יוצרת בו והפור נפל על סריגה...

כבר הרבה זמן שמדגדג לי לסרוג שאל (SHAWL) אותו צעיף שכורכים על הכתפיים בערבים קרירים ואפשר גם על הצואר בימי חורף. משום מה בארץ הוא לא מאד פופולארי אולי בגלל שאנחנו ארץ חמה בבסיסה ואולי מפני שזה יוצר לאנשים אסוציציות סבתאיות...

אני כמו שכבר הבנתם אוהבת לסרוג אוהבת דברים בניחוח ישן (היום זה נקרא וינטאג' ואז זה מחתים את הכול בחותמת "כשר") ולכן החלטתי ללכת על זה. הבעיה היחידה היתה האם אסיים בזמן? חיפשתי דוגמא , קניתי צמר, והתחלתי לסרוג. ביומיים הראשונים סרגתי ופרמתי סרגתי ופרמתי. לא לא בגלל שטעיתי-מהסיבה הפשוטה שהדוגמא שבחרתי היתה תרשים (אני מעדיפה לסרוג עם תרשימים ולא עם הוראות כתובות) התרשים אמנם לווה בהנחיות אבל בספרדית ולכן הייתי צריכה לעשות קצת ניסוי וטעיה כדי להגיע למתח החוט הנכון ולמצב שבו הסריגה והדוגמא יצאו כמו שאני רוצה ולא מעוותים . אחרי שהגעתי לזה (כאמור יומיים...) ויצרתי את שרשרת הבסיס (השאל הזה נסרג מהצד הרחב של המשולש לכיוון הצר) ספרתי אתה כמות השורות והגעתי למסקנה שאני צריכה לסרוג כל יום שורה ואז אגיע בול לתאריך שבו צריך לשלוח את ההחלפה. מזל ששחכתי שככל שמתקדמים השורות מתקצרות ובעצם לקראת הסוף סרגתי הרבה יותר משורה ביום. מזל כי סיימתי לפני הזמן ונשאר לי גם קצת זמן לחשוב איך אורזים ואיך שולחים.

אז אחרי כל ההקדמה ארוכה הזאת היגיע הזמן לראות במה מדובר.

את השאל מדגמנת כמובן הבלרינה שלי

 

ככה הוא נראה פתוח כמשולש

 

וקצת מקרוב כדי שתראו את הדוגמא

 

ואפשר גם לכרוך אותו על הצואר

 

 

הפרח בקצה הוא תוספת שלי שלא היתה בדוגמא המקורית

 

השאל נארז בשקית שתפרתי מטול (כבר התקרבנו לפורים אז זאת כנראה היתה ההשראה)

 

הפרחים על השקית זהים לאלה שבקצה השאל והם מחורים עם סיכה מאחור-זה למקרה ויעל תרצה להוסיף עוד צבע לשאל ולחילופין לענוד אותם על אאוטפיט (הפכנתי להיות בלוג אופנה...) אחר.

 

אם כבר טורכיז אז גם בתוית שילבתי נייר בטורכיז (מהניירות היפנים שהגבר הביא לי )

וככה זה נשלח

 

אולי לכבוד זה שסרגתי החורף החליט לחזור ויעל תוכל לנצל את השאל גם קצת כצעיף ובקייץ בלילות מזגן ....

נכתב על ידי , 27/2/2010 10:20   בקטגוריות swap, החלפה, סריגה, קרושה, תיק תפור  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משפחה שכזאת


קצת באיחור התקיימה היום בכיתה של הפיה חגיגת יום המשפחה. את התאריך הנכון שהיה לפני שבוע ניצלו בבית הספר למטרה אחרת חשובה לא פחות אבל פה זה לא המקום לפרט. נאמר רק שזה היה למטרה חשובה מאד, אורגן בצורה נהדרת והישיג את המטרה מעל הציפיות. אז היום התכנסנו בכיתה. ב 10 השנים שאני חשופה למערכת החינוך הצלחתי כבר לראות כמה דברים אבל עדיין מידי פעם אני מוצאת את עצמי מופתעת. לטובה. מופתעת מכך שכמעט כל ההורים התיצבו לחגיגה (שניהם רבותי שניהם!), מופתעת מכמה הילדים שלנו רגישים חכמים ומוכשרים, מופתעת כמה הבדל יכולה לעשות מורה אחת מוצלחת. ההפתעות הנהדרות האלה יש בהן משהו מעציב והעצב הוא מכך שבדרך כלל מצטיירת תמונה הרבה יותר קודרת ונוראית של מערכת החינוך. מורים שלא איכפת להם , תלמידים בעלי הישגים נמוכים, הורים שלא מגלים ענין ולא אכפת להם ואפילו שגם אלה קיימים נשאלת השאלה למה? למה זה מה שבוחרים להדגיש?אולי אם היו מדגישים גם את הדברים הנהדרים הם היו מתעצמים? והיינו מתאמצים כדי שהם יגדלו?

תמיד קל לנו לראות את החסר, במקום לראות את מה שכבר יש וכמה הוא טוב ולהעצים אותו.

ובסימן זה של גדולה היתה החגיגה שלהם היום. הם דיברו על משפחות ואיך יש משפחות מכל מיני סוגים וגדלים. הם דברו על כמה חשובה להם המשפחה ועל איך הרבה פעמים היא נראית להם הדבר הכי מובן מאליו והיא לא...כל משפחה התבקשה להביא תמונה שמשקפת רגע מיוחד שלה. מובן שמיד התבררה העובדה שבדרך כלל מישהו חסר בצילומי המשפחה-(מישהו צריך לצלם!) ולכן הצילומים שכוללים את כולם נדירים. ומשפחות ספרו על מינהגי ימי הולדת, טיולים, קידוש של יום שישי וארוחות מיוחדות. אנחנו הראינו את הדף הזה-שאמנם נעשה לפני שנה אבל אני חושבת שמאז לא יצא לנו להצטלם אף תמונה שכוללת את כולנו. זה לא שאנחנו לא נמצאים יחד אבל איכשהוא אנחנו לא סבורים כנראה שאלה רגעים שצריכים תעוד.

חוץ מזה התבקשנו (בסוד) לכתוב כל אחד לילד הפרטי שלו משהו שיביע את ההוקרה שלנו אליו. למרות שאני לא אכתוב כאן מה שכתבנו לפייה אני אציין שנחה עלי מוזה יוצאת דופן כנראה עד כדי כאך שגבר הבית קרא ואמר "ממש משוררת" ולא זה לא היה בחרוזים-עד כאן.

הילדים מצידם גם הכינו לנו הפתעה. ההפתעה הזאת היא הוכחה לדעתי שטרנד המטריושקות חדר לכל מקום כי כל ילד צבע במו ידיו סט של  מטריושקות. הפיה שהיא מוכשרת בפני עצמה הראתה את נקודת המבט המאד יחודית שלה על העולם בכך שהיא בחרה ליצור את כולן נשים (גירל פאור...) וכהגדרתה "עשיתי אותן חייזריות".

קבלו אותן

 

ראשונה

 

 

שניה

 

 

שלישית

 

 

רביעית (מקדימה) שמים לב שהיא שומרת על הפרופורציות של הפנים ומקטינה את השאר?

 

 

חמישית והכי קטנה

 

 

ועכשיו תמונה משפחתית

 

 

 

ואם במשפחה אנחנו עוסקים אז תרשו לי להגיד שוב תודה. תודה על כל התגובות הנהדרות שאתן משאירות לי (כשיש רוב נשי יש אישור של האקדמיה לדבר בלשון נקבה!), על הפירגון ועל זה שיש מי שקוראת את מה שאני כותבת ואפילו חושבת שמה שאני יוצרת שווה –והיא לא אמא שלי... וגם זה סוג של משפחה. חלקה הגדול וירטואלי ובכל זאת...חיבוק גדול.

 

 

נכתב על ידי , 20/2/2010 09:26   בקטגוריות ילדים, יצירה, משפחה, פייה  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מה עשיתי אתמול בערב.....


 

 

אתמול בערב היה מיוחד. אתמול בערב הצלחתי אחרי הרבה מאמצים ותאומים להגיע לסדנא... זה די מדהים אם חושבים על זה כי אני חברה בפורום ובקומונה שסדנאות מאורגנות שם כל הזמן ואני פשוט לא מצליחה להגיע אליהן. נתחיל בזה שיש לי שריטה אישית והיא שאם יש משהו שאני יודעת לעשות אני מרגישה לא נעים להרשם לסדנה. כבר העירו לי על זה כי המטרה של הסדנאות הללו חוץ מללמוד דברים חדשים היא גם להתרועע חברתית ולהכיר עוד יוצרים ( נו טוב יוצרות על מי אני עובדת?). תוסיפו לזה את העובדה המלבבת שהעבודה שלי מעסיקה אותי קצת יותר מידי ואת הדברים הרגילים (הסעות, קניות, בישולים, התרוצצויות...) והנה הגעתי עד הלום.

אבל לסדנה של אתמול בערב מאד מאד רציתי ללכת ונרשמתי ושילמתי למרות שהיה סיכוי די טוב שזה יתקלקל לי ברגע האחרון (והייתי פיירית ואמרתי את זה למארגנת...) אבל היצליח לי.

מה אני אגיד לכם-תענוג צרוף!

"ציור במשיכת מכחול" הוא סדנה נהדרת שמעבירה רחלי גזית הנהדרת עוד יותר...

למרות ההקדמה שלה שתמיד אמרה שהיא אף פעם לא תהיה מורה היא מדריכה יסודית ונהדרת שעברה מאחת לאחת, תיקנה, העירה, החמיאה ועל הדרך שעשעה את כולנו.

אני לא אפרט יותר מידי על "ציור במשיכת מכחול" אפשר לקרוא על הכול אצל רחלי והיא המומחית אז מי אני שאקח לה את הבמה אני רק אשתף קצת מהחוויות שלי.

אני יודעת לצייר. ציירתי בעבר הרחוק והקרוב וזה משהו שאני לא עושה עכשיו כמעט בכלל  אבל זה כנראה תמיד ישאר משהו שאני אחזור אליו כל פעם בכיוון אחר.

זה לא עוזר לדעת לצייר. אולי אפילו מקלקל קצת. "ציור במשיכת מכחול" מחייב לימוד של טכניקה אחרת לגמרי והרבה הרבה אימון.

הנה ככה...

 (יש התנצלות מראש על התמונות הן צולמו בערב בתאורה פנימית לא משהו)

מה שיפה בזה הוא אבל שאפילו אם עושים "שגיאות" עדיין מתקבלת תוצאה אסטטית ונעימה לעיין.

הנה העלים שאני ציירתי

וככה נראים עלים אחרי שהמורה שיפצה אותם.

 

הטכניקה די סלחנית. בסוף הסדנה כולנו יצאנו עם דף קארדסטוק מצוייר שנוכל להשתמש בו לצרכינו.

זה הדף שלי

 

יש  לי כל הכוונות להמשיך ולהתאמן אבל כרגע יש את הדף הזה וחוויה של סדנה נהדרת.

הסדנה התקיימה ב"מסטיקים" שהיא חנות וסטודיו לסקראפ בניהולה של דפי שכמובן היה תענוג להכיר אותה גם כן. דפי מארגנת בתדירות די גבוהה ערבי יצירה בסטודיו שלה (שווה לכן לבדוק) ולי לא נותר אלא להצטער שאני גרה רחוק כי זה יכול היה להיות בדיוק הפוש שאני צריכה בשביל יצירות הנייר שלי.

נכתב על ידי , 10/2/2010 22:15   בקטגוריות יצירה, ציור  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

92,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תחביבים , עבודות יצירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדנ"א אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דנ"א ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)