לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בלוג-סיפור בהמשכים.


בבלוג הזה אני מפרסמת סיפור בהמשכים שכתבתי. מוזמנים להיכנס ולקרוא, ואם אהבתם - להגיב ולהיות מנוי ולהנות מהסיפור XD

Avatarכינוי: 

בת: 28

ICQ: 208852630 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2008

חוט דק || פרק א' + מילות פתיחה


 

 

חוט דק - פרק א'

הרצפות הישנות והבלויות היו כעת נקיות ונטולות אבק. החלונות הפשוטים והזולים היו גם הם נקיים, וכך גם חתיכות הבד הבורדו ששימשו כווילונות. ריח ניקיון מילא את הבית. הסדר פחות או יותר השתלט על הבית, גרם לו להראות טיפה יותר גדול. היא הייתה מרוצה מהסדר והנקיון שהשרתה בביתם, שבדרך כלל היה מבולגן ומלוכלך. היא הרשתה לעצמה לתת לחיוך להתפרס על פנייה. היא נגשה למטבח, שם היה מונח ארגז גדול מלא בכל טוב. היא לא ידעה אם להיות שמחה או עצובה. מצד אחד, היא שמחה שהערב יוכלו לערוך את ארוחת החג כמו שצריך - עם מגוון מטעמים ויוכלו למלא סוף כל סוף את בטנם המשתוקקת לעוד מזון. מצד שני, היא הייתה עצובה שהגיעה למצב שהיא צריכה לקבל אוכל מאחרים, לחיות על כסף של אחרים. היא פתחה את ארגז הקרטון, וגילתה שם שתי עוגות הבית, תירס, זיתים ירוקים ושחורים, שלוש חבילות קמח, חבילת פסטה גדולה, שתי חבילות שוקולד, ועוד כל מיני מצרכים, ופתק קטן ובו רשום בעט אדום "חג שמח!". היא בשלה את הפסטה, קלפה כמה עגבניות ועשתה מהם רסק, הוסיפה בצל שקצצה דק-דק, הוסיפה כמה תבלינים והכינה את הרוטב לפסטה. מרחה כמה לחמים עם ממרח השוקולד שהיה בארגז, שינוי מרענן לכריכים עם הריבה שנמאסו כבר. בישלה עוף, שזה כבר חודשים שלא הכינה, וחתכה ירקות לסלט.

על השולחן הייתה פרוסה מפה לבנה, שכיבסה במיוחד, ועליו חמש צלחות שלצידן כו.סות, מזלגות וסכינים. האוכל היה מונח על המטבח, ששימש כ"מזנון", כיוון שעל השולחן לא היה מקום לאוכל, הוא היה קטן מדי. היא הביטה באוכל - בפסטה עם הרוטב, בירקות החתוכים בקפידה, בכריכים ובעוף המבושל. ארוחת עשירים של ממש! חשבה לעצמה בסיפוק. היא הודתה בליבה לאנשים טובי-הלב שבזכותם יאכלו הערב ארוחה כה טובה.

~*~

על השולחן המהודר נפרסו שתי מפות לבנות ויפות - שתיים, כיוון שהשולחן היה ארוך מאוד. מגוון של סוגי בשר משובחים, סלטים, פסטות, רטבים, תבשילים ומאפים שונים ומיוחדים שהכין איזה שף טוב היו על השולחן, מחכים שההמון שהזמינו יהנו מטעמם הנפלא. גברת גבוהה לבושה בגדי מעצבים, שפנייה מאופרות קלות ושיערה אסוף בקפידה, אחרי טיפול במספרה, צעדה לעבר חדר המטבח הגדול כאשר נעלי העקב שלה סימנו על בואה. השף ששכרה צעד לקראתה ובירך אותה לשלום. "עשית עבודה טובה, זה נראה טעים מאוד!" החמיאה לו הגברת. "השאלה היא, אם זה באמת טעים. תרצי לטעום?" הציע. היא הנהנה והוא הציע לה צלחת ובה כמה תבשילים מסוגים שונים. הוא קיווה בליבו שתאהב, ותביא לו עוד תוספת שכר לעבודתו, ואולי אף תשכור אותו לאירועים הבאים. היא טעמה איזה סוג של אורז על כל מיני תבלינים ותוספות מיוחדות. האורז היה מעולה, משובח ביותר. "זה נהדר!" אמרה לו לאחר שטעמה כמה סוגי תבשילים. הוא שמח מאוד לשמוע שלא איכזב, וחייך לעברה. "אני שמח לשמוע", אמר לה. "עכשיו בוא, ואביא לך את הצ'ק. היא הביאה לו צ'ק שמן במיוחד, שהכינה במעוד מועד, ולו הוסיפה עוד כמה שטרות במזומן, על האוכל הטוב שהכין.

~*~

כל ילד בתורו הגיע אל המטבח והעמיס על צלחתו מכל טוב, כשהחיוך לא יורד מפניו. ראשונה הגיעה הצעירה ביותר, יעל, לבושה בשמלה לבנה עם פרח סגול, שתפרה לה אמה, ולקחה פסטה שמעליו רוטב. אם יכלה, הייתה לוקחת גם עוף וירקות וכריך, אך לא היה לא מקום בצלחת, שהייתה קטנה במיוחד, כיוון שבדרך כלל לא אכלו הרבה, אז לא היה צורך בצלחות גדולות, ומיכל, אמם, חשבה שבצלחות גדולות יראה להם כי יש פחות אוכל. אחריה באו גם דניאל, רועי וכרמל. הם לקחו מנה אחר מנה, עד שלא יכלו לאכול יותר. אחר הגיע הקינוח, היו שתי עוגות - שמרים ובראוניז, שקיבלו בארגז. לילדים לא היה מקום, אך בכל זאת - עוגה אין בכל יום, ולכן לקחו כל אחד מהם פרוסת עוגה.

~*~

לא הפסיקו לשבח את דפנה ואילן על האוכל הטעים להפליא. ארוחת החג הייתה מוצלחת מאוד, הייתה אווירה טובה, האוכל היה מעולה - ובסיום הארוחה כולם היו מרוצים ושבעים.

נכתב על ידי , 7/11/2008 20:52  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





978
הבלוג משוייך לקטגוריות: מגיל 14 עד 18 , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לזאת שכותבת 3> אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על זאת שכותבת 3> ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)