לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הכל דבש


החיים המתוקים שלי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2008

מורה לחיים


מילים שכתבתי לזכרה של חנה גרשוני ז"ל

 

לזכרה של חנה גרשוני ז"ל

בשבילי חנה גרשוני ז"ל הייתה מורה לחיים, ידידה ומדריכה. פגשתי אותה לפני כחמש עשרה שנים, הייתי אז אם צעירה שרצתה להרחיב מעט את אופקיה ולכן נרשמתי לחוג לגרפולוגיה, המורה לגרפולוגיה הייתה חנה גרשוני ומהרגע הראשון שנפגשנו נכבשתי בקסם אישיותה המיוחדת.

מהשיעור הראשון היא הצליחה לגבש אותנו, ובזכותה הפך החוג הצנוע שלנו לקבוצת תמיכה וחברות בין מספר נשים שונות מאוד זו מזו בגיל ובצורת החיים. תבונתה, הקסם האישי שלה, ההומור ושמחת החיים שלה הפכו את הלימוד לחוויה מרתקת. בזכותה אהבתי אפילו להכין שיעורי בית וחיכיתי בקוצר רוח לשעות שבילינו במחיצתה, יודעת שתמיד אצא מהשיעור שלה מחייכת, שמחה וחכמה יותר. לאורך כל השיעור צחקנו, דיברנו, התחברנו וכמעט מבלי משים גם השכלנו. כל הידע שצברתי בשיעורים שלה הולך איתי עד היום, צידה לחיים.

בתום השנה הצטערנו כל כך שהקורס הסתיים עד שהיא הציעה לנו בנדיבות שהייתה כל כך אופיינית לה להמשיך ללמוד אצלה בבית. קפצנו על ההצעה כמוצאות שלל רב וכל שבוע אירחה אותנו חנה במטבחה הגדול והחמים שבו בילינו שעתיים מלאות עניין סביב שולחן האוכל הגדול שלה.

אצל חנה כל שיעור היה תענוג, חוץ מגרפולוגיה למדנו אצלה גם להכיר את עצמנו, את היתרונות והחסרונות שלנו ואיך לנצל אותם כדי לשפר את חיינו.

גם אחרי שתמו לימודי הגרפולוגיה נשארנו, חנה ואני, בקשר חם ותומך. כל מפגש איתה טען אותי תמיד בתחושות טובות ותמיד יצאתי מביתה מחייכת ומעודדת. היא השכילה להעצים אותי, לחזק את בטחוני העצמי ולהראות לי את היתרונות שלי. תמיד היו לה בשבילי מילות שבח ותמיכה, עצה טובה, ליטוף ועידוד.

יכולתי לדבר איתה על כל דבר ולהתייעץ בה בכל נושא. היא עודדה אותי מאוד כשהתלבטתי אם לאמץ עוד ילדים בנוסף לביתי הביולוגית ותרמה לי מניסיונה העשיר בחינוך ובהבנת נפש האדם. אחרי שאימצתי את הילדים היא בירכה אותי בחום, והקפידה להתעניין בשלומם ולעקוב אחרי התפתחותם, ועם השנים גם הכירה את בעלי והתיידדה גם איתו.

אהבתי לבוא לבקר אותה בביתה היפה והמטופח שבו צברה מזכרות מכל שנות פעילותה בארץ ובעולם ולשמוע ממנה סיפורים על חייה המרתקים ומלאי הפעילות.

במשך כל שנות הכרותינו היא הייתה בשבילי מקור של חום, חיבה ותמיכה. אני מתקשה להאמין שיותר לא אזכה לשבת איתה ליד שולחן האוכל הארוך במטבחה, לשתות איתה תה, לדבר על החיים, לספר לה על עצמי, לשמוע מה חדש אצלה, ולהתפעל מהגינה הירוקה הנשקפת מהחלון.

תודה לך חנה על כל האהבה והחיבה שהענקת לי, על חוכמתך וטוב ליבך, אזכור אותך ואתגעגע אליך תמיד. 

נכתב על ידי , 24/12/2008 11:25  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של *צורבת* ב-25/12/2008 15:02




Avatarכינוי: 

בת: 67

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
107,724
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל*צופה מהצד* אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על *צופה מהצד* ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)