לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הכל דבש


החיים המתוקים שלי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2009

תשובות לשאלון השבועי


את מכירה את להקת הביטלס? כמובן! התקליט הראשון שקניתי בחיים היה של השירים שלהם ולמרות שכבר חלפו שנים מאז שהם התפרקו אני חושבת שעוד לא הייתה להקה כל כך מוצלחת מגוונת ויצירתית כמו ארבעת המופלאים מליוורפול. איפה שמעת עליהם לראשונה? לא זוכרת בדיוק. בגיל ממש ממש צעיר, זה בטוח. זוכרת את עצמי בת עשר בערך מתבוננת בתמונות שלהם בעיתון מעריב לנוער ומנסה להחליט מי הכי חמוד. את שומעת לפעמים שירים שלהם? אין יום בו אני לא שומעת לפחות שיר אחד. יש לי כמה דיקסים שלהם ברכב ואני מאזינה להם כל פעם שאני נוסעת לעבודה. כמה שירים שלהם את מכירה? לדעתי את כולם. בנעורי חרשתי על השירים שלהם במשך שעות על גבי שעות. היה לי חבר שהעריץ אותם והקליט את כל האלבומים שלהם על טייפ האקאי המשוכלל שלו. היו לו גלילי סרט ענקיים עמוסי שירים של הביטלס והיינו מכבים את האור שוכבים על השטיח בחדרו ומקשיבים. ככה אגב גם למדתי אנגלית, מהביטלס, לא בבית הספר. מה את חושבת עליהם בתור להקה? הם מקוריים מאוד, יצירתיים בצורה מבריקה. כל אחד מהם לחוד היה מאוד מוכשר, אבל הצירוף החד פעמי של ארבעתם יצר שלם שהיה גדול מסך כל חלקיו. לדעתך "הלהקה הטובה והמשפיעה ביותר בכל הזמנים" הוא כינוי שמתאים להם? מי אני שאשפוט מי הכי טוב ומי הכי משפיע? מדובר באמנות ולא בספורט וקשה למדוד דברים כאלו אבל מבחינתי הם היו הלהקה המשפיעה של נעורי. עד היום הם מהווים בשבילי את פס הקול של התבגרותי ואני אסירת תודה להם על עצם קיומם. מיהו הביטל האהוב עלייך? בילדותי טענתי שפול כי הוא היה חמוד כזה, מנומס כל כך.. הבחור שאפשר להביא הביתה לאימא. אחר כך התבגרתי, מאסתי במתיקות הזורמת של פול והתחלתי להעריץ את לנון, הוא היה מוכשר כל כך, יצירתי ומורד ואמיץ נורא וכל כך גזעי... מקור השראה למרד הנעורים שלי. שנים חשבתי שהוא היה הטוב והמוכשר מארבעתם, אבל כיום, ממרום גילי המתקדם, אני שוב חוזרת לאהבת נעורי - פול. רק עכשיו אני מבינה עד כמה קשה להיות קליל וקליט ושמח כל כך במין אורח לא מתאמץ כזה וכאילו אגבי. כמה קשה להמשיך לחייך ולהיות מנומס ותרבותי בתוך כל הבלגן של הפרסום והכספים והמהומה שהתחוללה סביבם. הקשר היציב שלו עם אשתו המנוחה שפעם נראה לי משעמם נראה לי כיום הישג חשוב וראוי להערכה וסימן לאישיות יציבה ומאוזנת וחוץ מזה מבין כולם הוא היחיד שנשאר בריא, עשיר ומתפקד ועדיין מרוויח כסף. אין ספק כיום אני יודעת שצדקתי בילדותי ופול הוא הביטל הכי מוצלח. האם את אחת שמעריצה את הביטלס, אחת שרק שומעת שירי ביטלס, אחת שבקושי מכירה שירי ביטלס, או אחת שלא מכירה אף שיר של הביטלס? בגילי כבר לא מעריצים אף אחד - גם כצעירה לא הערצתי איש, אני פולנייה מידי מכדי לחוש הערצה ליצור אנוש אחר מוכשר ככל שיהיה - אבל אם יש אמנים שאני באמת אוהבת מעריכה ומכבדת זה אותם ואני ממשיכה להקשיב לשירים שלהם עד עצם היום. האם כל מה שצריך זה אהבה? לא, צריך עוד הרבה דברים אחרים, אבל בלי אהבה לשום דבר אין טעם. היא התבלין שנותן טעם לכל השאר. האם שמעת על התיאוריה שפול מקרטני מת? האם את מאמינה בה? שמעתי ועוד איך! עד היום אני זוכרת איך הקשבתי ברדיו לתוכנית שפירטה את התיאוריה הזו וכמה רעדתי מקולו האפלולי של הקריין שהשמיע תקליט הפוך וניסה לשכנע אותנו שפול מת. בימים של טרום הטלוויזיה זה היה די מפחיד ומצמרר אבל כאמור הגנים הפולניים הפרקטיים שלי לא התרשמו אפילו אז ולא השתכנעתי בכך. ולסיום, מהו שיר הביטלס הכי אהוב עלייך? אוי.... עדיף שאנסה להגיד איזה ילד מילדי אני אוהבת יותר, זה כבר יהיה קל יותר. אוהבת את כולם, יש לי חולשה לשיר היי ג'וד שלצליליו רקדתי לראשונה סלואו ולשירים של התקליט סרג'נט פפר שליוו את האהבות הראשונות ומי יכול להישאר אדיש ליסטרדיי האלמותי... עדיף שאפסיק עכשיו כי אחרת לא יהיה לזה סוף.

נכתב על ידי , 30/6/2009 13:20  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של chou ב-2/7/2009 14:27




Avatarכינוי: 

בת: 67

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
107,724
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל*צופה מהצד* אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על *צופה מהצד* ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)