לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הכל דבש


החיים המתוקים שלי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2012    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2012

לבט


פתאום, אחרי שקיבלתי המון דחיות וסירובים, קיבלתי תשובה חיובית מהוצאה לאור אחת.

בהתחלה שמחתי, אבל די מהר הבנתי שנפלתי על הוצאה לאור מהסוג שדורשת מהלקוח שלה להשתתף איתה בהוצאות ההדפסה.

התחלתי לחקור את הנושא וקיבלתי סחרחורת. זה מסובך, זה כולל חוזים וזכויות ובעיות של הפצה, וזה בעיקר יקר, ואם אתה רוצה להרוויח לפחות את הכסף שעלתה לך ההדפסה אתה חייב להפגין יכולות שיווק שפשוט אין לי.

אני בספק אם הייתי יכולה לשווק משהו גם אם חיי היו תלויים בזה. הרי אם הייתי אשת שיווק מוצלחת לא הייתי כותבת סיפורים אלא הייתי הולכת לעבוד בשיווק, לא?

 

התחלתי לבדוק את הנושא הזה וגיליתי המון מאמרים ודעות, ואפילו בלוג אחד בשם לשבור את המגירה שעוסק בדיוק בנושא המטריד אותי. יש דעות לכאן ולכאן וכולם בסופו של דבר מודים שמדובר בהימור רציני. פעם הוצאות ספרים היו לוקחות על עצמן את ההימור הזה, כיום המצב הכלכלי כל כך קשה עד שהן מגלגלות אותו על הכותב, אולי בצדק מבחינתן כי אם הכל עניין של כלכלה אז למה שרק הן יסתכנו?

מצד שני אם באמת הייתי בטוחה כל כך בעצמי ומשוכנעת שלכתיבה שלי יש ערך ספרותי אולי הייתי לוקחת על עצמי את ההימור ומדפיסה את הסיפורים שלי על חשבוני ושלא יעשו לי טובות ויאלצו אותי להתמקח על זכויות יוצרים וכל זה.

הבעיה היא שאני מאוד חסרת ביטחון ואפילו מתביישת במה שכתבתי. עובדה שרק חלק קטן מקוראי יודע בכלל שאני כותבת וחלק עוד יותר קטן קרא את הסיפורים שכתבתי.

קשה לי מאוד לבזבז על עצמי כסף אפילו כשמדובר באיזה בגד או פינוק זה או אחר, אז לזרוק כסף סתם ככה על ספר? מילא על בגד או חפץ נחוץ באמת אבל ספר? לא עדיף לצאת לחופשה או לשים בחיסכון? כל הגנים הפולניים שלי אומרים שכן ושבבקשה אפסיק לבזבז כסף על הג'וקים שיש לי בראש. מילא אם הייתי עובדת ומרוויחה אבל אין לי אפילו משכורת אמיתית על שמי, אז איך אני יכולה להרשות לעצמי בזבוז כזה? קודם תסגרי את האובר דראפט ותשלמי את כל החובות ותשימי בצד חיסכון רציני ותסדרי את הילדים כמו שצריך ואחר כך, אם עוד תהיי בחיים עד שכל הניסים הללו יקרו אז...

ומילא כסף, הוא בין כה וכה בא והולך, בעיקר הולך, אני לא יכולה נפשית וחומרית לשקוע בסבך הזה של חוזים והוצאות ושיווקים, לא רוצה, זה גדול עלי.

לגברת שכתבה את גוונים של אפור היה די מזל, או חוצפה, או אני לא יודעת מה, לי אין למרות שאני די בטוחה שאני כותבת יותר טוב ממנה.

מה לעשות, ככה זה אוף

נכתב על ידי , 29/9/2012 14:15  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של *צופה מהצד* ב-4/10/2012 08:27




Avatarכינוי: 

בת: 67

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
107,723
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל*צופה מהצד* אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על *צופה מהצד* ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)