לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הכל דבש


החיים המתוקים שלי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2009

זרם תודעה אימהי על תבניות חינוך


כשאני הייתי ילדה נדמה היה לי שבשביל הורי הדבר הכי חשוב ביותר בעולם הוא שאהיה תלמידה טובה. היה לי הרושם שאיש לא רואה אותי, רק את הציונים שלי - הורי לחצו עלי מצד אחד, המורים מצד שני, וכולם הציקו ונדנדו לי שאשב ואלמד ואצליח במבחנים.

אני, מה לעשות, שנאתי ללמוד. בית הספר שעמם אותי, המבחנים גרמו לי כאב בטן מרוב מתח וחרדה מהכישלון וכל מה שרציתי היה לשבת בשקט בחדרי, לקרוא ספרים ולכתוב חיבורים.

בעיקר שנאתי ללמוד חשבון, וגם אנגלית לא כל כך אהבתי עד שפגשתי מורה מעולה שתוך חודש של שיעורי עזר בחופש הגדול הביאה אותי לרמה של שאר הכיתה וחיבבה עלי את השפה האנגלית. חבל שבמתמטיקה לא קרה לי הנס הזה ועד היום אין לי בגרות במקצוע המאוס הזה.

 

כשהפכתי לאימא החלטתי שאני בשום פנים ואופן לא אציק לילדים שלי. לא ארד לחייהם, לא אמרר להם את שעות הפנאי מבית הספר, ואתמוך בהם כנגד המורים שבטח יחזרו על אותה המנטרה המאוסה - יש לתלמיד פוטנציאל, כמה חבל שהוא לא ממצה אותו ולא מבזבז את זמנו בלימוד עובדות עבשות ומשעממות במקום להתעסק במה שבאמת מעניין אותו.

מורים יקרים, תרשו לי לגלות לכם בסוד - התלמיד לא ממצה את הפוטנציאל שלו כי אתם משעממים אותו למוות! וזו הבעיה שלכם ושל משרד החינוך, לא של התלמיד ולא של הוריו שעברו אותה מסכת עינויים בילדותם.

לצערי בעלי לא חולק איתי את הגישה הזו. כמו הורי גם הוא בטוח שאם לא ירד לחיי הילדים, יבלוש אחריהם, ינדנד ויציק להם ללא הרף בנושא הלימודים הוא ימעל בחובתו כהורה.

לצערי עלי להודות שאני ובעלי מתנהגים כזוג יונים מאוהבות בכל דבר ועניין עד שזה מגיע לויכוח על הלימודים של הילדים.

נו, מילא, ככה הם לפחות  לומדים שאפשר שיש במשפחה חילוקי דעות, ושאפשר להיות נשואים באושר גם כשמתווכחים ולא מסכימים על כל נושא. אני מקווה גם שזה ילמד אותם לברר לפני החתונה מה דעת בחיר ליבם על חינוך הילדים.

חבל שאני לא עשיתי את זה בזמנו.

 

חוץ מהלימודים גם אני וגם בעלי מניחים לילדים לעשות בזמן הפנוי שלהם ככל העולה על רוחם ולא דוחפים אותם לשום כיוון. כתוצאה מכך הם באמת עושים מה שהם רוצים ומדהימים אותנו כל פעם מחדש.

לילי שלנו למשל שבלי שום הכוונה מצידנו נדלקה על הנוער העובד והלומד ואת רוב ימיה כתלמידה בילתה בקן, מקדישה לו את מיטב זמנה ומרצה. הלימודים עניינו אותה פחות וזה ניכר בתעודה שלה כמו שהמורה שלה סיפרה לי שוב ושוב ושוב....

 

גם לבנים עיסוקים משלהם - צץרץ רשם את עצמו (עוד כשהיה ביסודי) לחוג כדור מים ומאז הוא מבלה את רוב זמנו בבריכה, מתאמן במרץ. רק אחרי שהמאמן שלו נזף בי שאני לא מתעניינת במעשיו של הילד שהפך פתאום לשוער מצליח של הקבוצה שלו גררתי את עצמי לבריכה לראות על מה מדובר. השתעממתי נורא, בהיתי בתדהמה בהורים שבאים לכל אימון, מלווים את הילדים לכל משחק וחיים את הספורט החביב והמשעמם הזה (משעמם בשבילי, לא בשבילם כנראה) הכברתי שבחים על המאמן שבזכותו הילד מקפיד על אוכל בריא ומאוזן, ומטיף לכל העולם נגד עישון ושתיית אלכוהול ולא חזרתי יותר לעולם לבקר בבריכה.

שלא תטעו, אני תומכת מאוד בעיסוק הספורטיבי הזה - שמתיש אפילו את הילד ההיפר אקטיבי שלי - אבל מבטאת את התמיכה בהכנת ערמות של כריכי טוסט פיצה מהבילים בסוף כל אימון וכתיבת צ'קים בסוף כל שנה.

אולי זה לא כל כך חינוכי מצידי, אבל כמו שאני נותנת לו לעסוק בחוג החביב עליו אני מבקשת ממנו לא לענות את רוחי הלא ספורטיבית בעליל עם הכדור מים המוזר הזה.

 

בכלל, היחס לספורט במשפחתנו מאוד בעייתי, הג'ינג'י חובב מושבע של כדור סל כורסא וגאה מאוד בילדים הספורטיביים שלנו, אבל ספק אם ידע מה לעשות עם כדור גם אם יקפוץ לו כדור לידים. אני סתם פלדאה מצויה ולצערי לילי אוהבת ספורט בערך כמוני. כשהייתה עדיין תלמידה הצליחה להתחמק בכישרון רב מכל שיעורי הספורט בתיכון ונעדרה מכולם, בלי אף יוצא מהכלל, מה שלא מפריע לה כיום להיות חיילת קרבית.

אני לא אוהבת את הקרביות שלה ומעדיפה שתהיה פקידה או משהו פחות תובעני, אבל היא, מה אכפת לה? עושה מה שנראה לה נכון, ואם לא התערבתי כשהייתה ילדה, מה יש לי להגיד עכשיו?

גם עוגי פונה לדרך משלו, למרבה צערו של ג'ינג'י חובב הכדורסל דווקא הגבוה במשפחתנו, נער שמגיע לגובה המרשים של מטר תשעים ועדיין גדל, לא אוהב לשחק כדור סל, ובמקום זה הוא קורע בחפץ לב את נעליו בבעיטות במשחק כדור רגל, ואל יהיה הדבר קל בעיניכם כי לקנות כל כמה חודשים נעלי ספורט מס' מספר 47 זה עסק יקר למדי.

מעול הלימודים של לילי כבר נפטרנו תודה לאל, (ואם תרצה להשלים בגרות היא תעשה את זה על חשבונה ובזמנה הפנוי). גם עוגי כמעט מסיים את בית הספר ולמרבה הפלא הוא נחשב לתלמיד טוב למרות שהוא לומד בבית ספר לילדים לקויי למידה שאחיו הצעיר קורא לו בבוז - בית ספר לדיסלקטים מעוותים.

פה אני מתערבת ונוזפת בחומרה בצץרץ בעוד שאחיו הגדול פשוט מרביץ לו... איפה הימים שיכולתי להפריד בין השניים?

כיום הם פשוט גדולים מידי וחזקים מידי.

כיום נשאר לי להתמודד רק עם לימודיו של צץרץ שמתעקש ללמוד בבית ספר רגיל למרות שרצינו לרשום אותו לבית ספר מיוחד שיקל עליו אבל הוא כדרכו מתעקש ללכת בדרך הקשה.

אנחנו לא מתווכחים, משלימים עם רוע הגזירה ומנסים לעזור לו כמיטב יכולתנו, והייתי מפרטת יותר בנושא המפרך הזה, אבל עלי למהר לסיים את הכתיבה כדי לשבת איתו על סיכום הספר באנגלית שקראנו יחד בשבועות האחרונים.

איזה מזל שהוא התלמיד האחרון אצלנו בבית ושבעוד שלוש שנים נצא לחופשי מעול בית הספר.

שרק לא יביאו לי את הנכדים ללמוד איתם כי אני כבר באמת מותשת מהעניין. תסכימו איתי שאפילו לתלמידה עצלה כמוני לא מגיע לעשות סיבוב שלישי בנבכי מערכת החינוך בארץ.

נכתב על ידי , 21/2/2009 14:03  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של *צורבת* ב-28/2/2009 06:21
 



על הדבש ועל העוקץ


מאז ומתמיד התעסק הג'ינג'י בגידול כוורות. הוא ירש את התחביב הזה מאבא שלו שהחל לגדל כוורות עוד ברומנייה. האגדה המשפחתית מספרת שאביו קנה כוורת בכסף שנועד לקניית עגלה לג'ינג'י התינוק וככה הדביק את בנו הבכור - שגדל להיות הג'ינג'י שלי - בשיגעון הזה.


כשפגשתי את הג'ינג'י לראשונה הוא מכר דבש לנוסעים בהסעה של הטכניון, לפגישה הראשונה שלנו הוא אחר כי היה עסוק בעבודה בכוורת ולראשונה פגשתי בהוריו כשבאתי לעזור להם ברדייה. בהתחלה העיסוק בכוורות נראה לי אקזוטי, אבל עם הזמן התרגלתי. להיות אשתו של כוורן זה עיסוק שיש לו יתרונות וחסרונות. ראשית, תמיד יש לנו דבש בבית ואף פעם אין לנו בעיה מה להביא מתנה בראש השנה.


שנית, באביב הוא תמיד עסוק נורא ואני יכולה לעשות אז כל מה שעולה על רוחי - לקחת מאהב, לעשות ניתוח פלסטי, לצבוע את שערי בירוק, או לברוח עם קרקס לדרום אמריקה - לא משנה מה אעולל, באביב הג'ינג'י עסוק ועייף מכדי לשים לזה לב.


החסרונות הם לצערי נוכחות של דבורים במקומות מפתיעים מאוד בבית כמו למשל בגופייה שלבשתי בשבוע שעבר, לוקחת אותה לתומי מחדר הארונות וחוטפת פתאום עקיצה בצוואר. וזו רק העקיצה האחרונה שחטפתי, אבל היו גם אחרות, חלק רגילות שכבר שכחתי וחלק כואבות ומטרידות מאוד.


זכורה לרעה אחת העקיצות הראשונות שקיבלתי, זה קרה בסוכות עוד לפני שהתחתנו, יום לפני שיצאנו לטיול של שבוע שלם בסיני עם חברים. הדבורה הסתערה על פרק היד שלי ועקצה אותי בווריד, עקיצה שגרמה לכף ידי להתנפח בצורה נוראית.


אף פעם לא אשכח את הטיול הזה גם בגלל שרוב הזמן היד שלי היוותה אטרקציה לשאר חברי הטיול מפני שכל אצבע נראתה כמו נקניקיה, וגם בגלל שלא התרחצתי לראשונה בחיי שבוע שלם.


טוב, זה היה באמת מזמן, כשיכולת לטייל בסיני בלי להציג קודם ויזה בגבול. מאז עברו שנים רבות שכולן גדושות חוויות שקשורות לדבש ולכוורות.


לפני ששכרנו מכון דבש שמרנו את הדבש בבית ותמיד היו לי במרפסת כמה חביות מלאות דבש וכבר התרגלתי לכך שמידי פעם המטבח שלי מופקע ממני לטובת ענייני הכוורת.


דבוראי הוא בעצם חקלאי וכמו כל חקלאי הוא תלוי במזג האוויר ומתנהל לפי עונות השנה ואין לו רשות לצאת לחופש כשמתחשק לו כי גם הדבורים לא יוצאות לחופש. הבצורת מדאיגה אותנו לא רק בגלל מפלס הכינרת אלא בגלל שבלי פריחה אין דבש ואם חלילה יורד גשם או אלוהים ישמור ברד אחרי שההדרים פרחו הג'ינג'י הולך עצוב שבוע שלם.


לאחרונה מאז החליט הג'ינג'י להגשים את עצמו לעזוב את העבודה במשרד ולהתפרנס מהכוורות אין לנו שבתות ואין חגים, כל המשפחה מגויסת לעבודה במכון הדבש ועסקי המכוורת קודמים לכל דבר אחר.


מצד אחד אני שמחה שהוא עובד בעבודה שהוא אוהב ורוצה שיהיה מאושר ומסופק, אבל מצד שני לא נעים לחטוף עקיצות, לעמוד שעות ולרדות דבש דווקא בעונה הכי יפה בשנה כשכולם מטיילים ונהנים והכי אני שונאת להתווכח עם הילדים ולעמוד על כך שיואילו לעזור (וכשאני אומרת ילדים נא לזכור שבעצם מדובר בשני גברים מגודלים וחזקים אך בטלנים) לאבא בהעברת הכוורות ממקום למקום, בהכנת סירופ (הדבורים ניזונות מסירופ של מים וסוכר במקום הדבש שנילקח מהן) ובחלוקתו, בניקוי ארגזי הכוורת, חידוש מסגרות, צביעה ושאר מלאכות תחזוקה שהם לא מחבבים.


חוץ מזה יש את המחלות של הדבורים שמציקות מאוד לדבוראים וצריך להילחם בהן כל הזמן, כאילו שלא די לנו במחלות שלנו... עזבו אין לי כוח להיכנס בכלל לעניין המעיק הזה.


כל שבת הג'ינג'י מבלה במכון, מוכר דבש, ואילו אני מתפקדת כעוזרת שלו, דוברת, נהגת מזכירה ושאר עבודות, ובין לבין גם מנסה לנוח קצת כי בכל זאת שבת היום.


לפעמים מתסכל אותי לראות את כל עם ישראל מטייל ונהנה בשבת בעוד אנחנו עובדים, אבל לפעמים יש קטעים מצחיקים, כמו הגבר הזה שנכנס אלינו בשבת שעברה עם כל הילדים שלו ודרש לדעת איפה היער ומה הפעילות המתרחשת בו.


מופתעים מאוד שאלנו אותו למה הוא חושב שיש פה יער, והוא השיב בתמימות שמאחר וכתוב בשלטים שלנו 'יערת הדבש' הוא הסיק שיש פה יער.


כשעובדים במכירה אפשר ללמוד הרבה על בני אדם ולפתח תיעוב רציני לעם ישראל המטייל שאוהב לבוא לאזור שלנו, לראות כלניות, רקפות וירוק בעיניים, ותוך כדי כך לחסום את הכבישים, לעשות פקקי תנועה איומים, ללכת לאיבוד על ימין ועל שמאל ולהשאיר לכלוך מגוון מכל הבא ליד.


הכי מצחיקים הם האנשים שבעצם לא אוהבים דבש ובכל זאת חייבים להיכנס, לטעום מכל הצנצנות בפינת הטעימה שלנו, להצהיר חזור והצהר שהם בעצם לא אוהבים דבש, שהם אף פעם לא נוגעים בדבש, שדבש לא טעים להם, ואחרי שגמרו למלא כרסם בדבש להסתלק בלי לקנות כלום כמובן, כי הם הרי לא אוהבים דבש, רק אחרי שחיסלו כמות נכבדת של דבש.


הגדילה לעשות גברת אחת שאחרי שטעמה טעום וחזור לפחות שלוש פעמים מכל צנצנת עיוותה במיאוס את פניה, פסקה שהדבש שלנו מתוק מידי ויצאה כלעומת שבאה.



נכתב על ידי , 19/2/2009 17:21  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-22/2/2009 11:56
 



משפחה טובה


סיימתי זה עתה לקרוא את הספר "הבן הטוב" של שי גולדן. הוא מספר שם את סיפור חייו, איך נזנח עם אחיו הבוגר על ידי אימו יולדתו בבית יתומים, ואיך אומצו הוא ואחיו על ידי זוג אנשים חשוכי ילדים.

הספר נגע בי בהמון רמות. גם כי הוא סיפור חושפני שחותר בכל כוחו להגיע אל האמת ומתרחק מכל התייפייפות פוליטקלי קורקט, וגם כי הוא מתאר בצורה מדהימה ומדויקת את הדינאמיקה המשפחתית הדפוקה בבית הוריו המאמצים שמרוב כוונות טובות ורצון להיות הורים מושלמים לילדים מושלמים הצליחו לדפוק את החיים גם לו וגם לאחיו הבוגר.

המשפחה שהוא מתאר מאוד מאוד מוכרת לי, משפחה של עולים אשכנזים, אירופאים שלא ממש מבינים איפה הם חיים, ובונים סביבם תפאורה מזויפת למען השכנים והחברים ומספרים לעצמם ולילדים מיתוס משפחתי שכל דמיון בינו לבין המציאות מקרי בלבד.

גולדן מציין לא פעם שרק מי שחי במשפחה הזו יכול להבין אותו ואני שגדלתי במשפחה די דומה - קצת פחות דפוקה, אבל בערך בסגנון הזה - מבינה לגמרי על מה הוא מדבר.

גם בעלי היקר הגיע מאותו הכפר, הורי עלו מפולין והוריו מרומניה (כמו ההורים המאמצים של גולדן) וגם הוא נסוג לעיתים לסוג הזה של התנהגות קטנונית ומעצבנת (לדוגמא - האבא מביא את עצמו לסף התקף לב כי הילדים שכחו להוריד את המים בשירותים והאשמה כמובן נופלת עליהם) שהדבר היחיד שיכול לה הוא חוש הומור ים תיכוני בריא, ועור עבה מאוד שהצלחתי לגדל עלי במשך השנים.

וכמובן שהסיבה העיקרית שאני כותבת על הספר הזה היא העובדה שגם אני ובעלי אימצנו זוג אחים. אני שמחה להגיד שעשינו הכול הפוך מהוריו המאמצים של הסופר, ומעולם לא שיקרנו לילדים המאומצים שלנו שקר דבילי ומגוחך כמו הוריו המאמצים של גולדן – שקר שהילדים הפרטיים שלי היו מפוצצים תוך שנייה - ואף פעם לא ניסינו להסתיר מהם דברים שנוגעים לחיים שלהם.

מהיום שהם הגיעו אלינו הסברנו להם הכול לפי רמת הגיל שלהם, ובעצת העובדת הסוציאלית שלנו גם הכנו להם ספר תמונות שהסביר להם מאין הגיעו, ולמה הם אצלנו ולא אצל ההורים הביולוגיים שלהם.

תמיד קראנו לדברים בשמם, תיבלנו את כל הקשיים בחוש הומור, לא ניסינו לדרוש מהם להיות ילדים מושלמים וחסרי פגמים ולא הצגנו את עצמנו אף פעם כמסכנים ומוכי גורל למרות שקשה לגדל שני ילדים לקויי למידה וכמו אצל כולם גם אצלנו במשפחה היו צרות ובעיות וחילוקי דעות לרוב.

בעיקר הרגיזה אותי ההתנהגות של האם בספר (שמזכירה מאוד את חמותי שתחייה) שעוררה סקנדל נוראי ועשתה למחבר רגשות אשמה איומים כדי שלא יעז חלילה לפגוש את אימו הביולוגית. אני בשום אופן לא מבינה את הלחץ וההיסטריה שלה ובעיקר לא מבינה למה הסקרנות הבריאה הזו של הילדים להכיר את מוצאם הביולוגי נתפסה אצלה כבגידה.

זו אירוניה קטנה ומוזרה של הגורל שדווקא ביום שבו סיימתי את הספר עוגי נוסע עם אחותו הביולוגית לבית אימו הביולוגית כדי לחגוג שם יום הולדת לאחיו הגדול.

בזמנו הוא נהג להיפגש עם המשפחה הביולוגית שלו בסתר (וזה קרה עוד לפני שהוא הפך לבוגר חוקית - יוזמה של האחות הגדולה שלו, הביולוגית שהצליחה בדרך לא דרך לאתר אותו ואת צץרץ וליצור אתם קשר).

כל החשאיות הזו גרמה לו להרגיש אשם ואומלל, הוא לא אהב לשקר לנו ולהתגנב, אבל מצד שני חשש לפגוע בנו, ולבסוף ביקש מהמדריכה שלו בנוער העובד שתשוחח איתנו על העניין. בלי שדיברנו על זה קודם גם אני וגם ג'ינג'י אמרנו מיד שאין לנו בעיה, ושברור לנו למה הוא רוצה להיות בקשר עם אימו הביולוגית ועם אחיו ואחותו הגדולים, ואם צץרץ מעוניין בכך גם הוא יכול להצטרף. אחיו ואחותו הביולוגיים אפילו הגיעו אלינו הביתה לפגישה בשנה שעברה וסיפרו לנו על האימוץ מנקודת המבט שלהם.

צץרץ ביקר פעם אחת אצל אימו הביולוגית ופגש שם גם את אביו ואחר כך החליט שאין לו זמן וחשק לשמור אתם על קשר. הם בעיניו זרים ואולי הוא עדיין לא בוגר מספיק להתמודד עם שתי משפחות.

עוגי (שבקרוב יסיים את התיכון ויתחיל שנת שירות, או יתגייס, הוא עוד מתלבט) כן נפגש אתם מידי פעם ומשוחח אתם לפעמים בטלפון.

עוגי אומץ בגיל חמש וחצי והספיק לחיות עם משפחתו הביולוגית עד גיל שלוש וברור לנו שלא שכח את המשפחה ממנה הגיע. גם לפני שנפגש אתם הוא היה קרוע בין שתי המשפחות. אנחנו מבינים את הצורך שלו להיות אתם בקשר ולא רואים בכך בגידה או סיכון שהקשר שלו אתם יפגע באהבה שלו אלינו ושלנו אליו. תמיד הסברנו לבנים שההורים שילדו אותם אהבו אותם מאוד והם חושבים עליהם ודואגים להם גם כיום, וזו הסיבה שהם נמסרו לאימוץ, כי הוריהם רצו בשבילם את הטוב ביותר ולא הצליחו לגדל אותם בעצמם.

 

אף פעם לא ראיתי בילדים רכוש בלעדי או ביטוח שיש להשקיע בו בהווה כדי שיישא תשואה בעתיד ויהווה תמיכה בי לעת זקנה.

אין לי תשובה אחת למה אדם רוצה ילדים, אני מניחה שמדובר בצורך אגואיסטי של בן אדם להמשיך את הגנים שלו, או במקרה של אימוץ את המורשת, או השד יודע מה, אולי שם המשפחה. כמו שאמר חליל ג'ובראן המשורר -  ילדים הם רק החיצים שאתה יורה אל העתיד, פיקדון זמני שאתה מטפח לזמן מה עד שיגיע זמנם לעמוד ברשות עצמם.

מי שמגדל ילדים תוך עשיית חשבונות וחישובי תועלת לא יגיע רחוק. ילדים לא צריכיםלהגשים למעננו את הפנטזיות הפרטיות שלנו ואין טעם לדרוש מהם את זה. דרכו של העולם היא שילדים אף פעם לא מחזירים את ההשקעה הכספית שעשית בהם, אבל הם תמיד מצליחים להפתיע אותך. גם אנחנו עשינו אותו דבר להורים שלנו -הג'ינג'י לא נעשה פקיד בנק, כלכלן או מהנדס כימיה כמו שהוריו קיוו, ואני מעולם לא השלמתי תואר אקדמי, ולא התחתנתי עם גבר עשיר, כמו שהורי מן הסתם קיוו.

אנשים משבחים אותנו על האימוץ ואומרים שעשינו מצווה, וזה תמיד מביך אותנו, אף פעם לא חשבנו שמגיע לנו מקום בגן עדן בגלל שצירפנו אותם למשפחה שלנו. עשינו את זה כי חשבנו שעצוב להיות משפחה קטנה עם ילדה אחת בלבד ואני לא הצלחתי ללדת עוד ילדים. האימוץ נבע מטעמים אגואיסטיים לגמרי, לא מגיעה לי תודה עליו, אני ישרה מספיק עם עצמי כדי להודות בכך.

אני מאחלת לכל שלושת ילדי אושר, בריאות וחיים מלאי סיפוק. איך הם יחיו את חייהם ולאן יוליכו אותם זו הבחירה שלהם. אין לי שום דרישות מהם חוץ מאשר להיות אנשים הגונים ואני אשתדל לעזור ולתמוך בהם כמה שאוכל, אבל אני לא חיה למענם, ואני לא מצפה שהם יחיו למעני.

הקורבניות הזו של ההורים של גולדן מעצבנת אותי, אני שונאת את הגישה הדפוקה שלהם לחיים ולהורות ולא מבינה למה הם חיו חיים חסרי שמחה והומור והצליחו לדפוק הכול בלי שום סיבה סבירה, מן הסתם ההורים שלהם חינכו אותם בדרך הזו והם המשיכו בה. 

אותי למשל אין דבר שמשמח יותר מאשר לראות את הורי המבוגרים מבלים, מטיילים, מוציאים כסף על עצמם ומבזבזים את הירושה בלי בושה. הם עבדו קשה כל החיים ומגיע להם, עושה לי טוב על הלב לראות אותם בריאים מטיילים, מבלים וחיים חיים מלאים. אני מקווה שהילדים שלי יפרגנו גם לי אותו דבר כשאצא לפנסיה ושלא יבנו עלי בתור בייבי סיטר - אני מתכוונת להיות סבתא עסוקה שאין לה זמן לסרוג, לאפות עוגיות, או להיות חולה ומנג'סת כמו סבתא שלי ז"ל. 



נכתב על ידי , 13/2/2009 15:10  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של *צורבת* ב-19/2/2009 20:06
 



ראש השנה לאילנות!


כמה תמונות של עצים לכבוד החג!


 


 


 עצי אורן על רקע הכרמל


 


עץ



אלון תבור פורח

כי האדם עץ השדה

מטע הפקנים בחורף

נכתב על ידי , 9/2/2009 08:54  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של *צורבת* ב-16/2/2009 15:13
 



הריאליטי שלי


בעיקרון אני סולדת מתכניות ריאליטי שנראות לי מטופשות לא הגיוניות ומביכות מאוד. גם בארץ וגם בארה"ב מדובר בדרך כלל בתחרויות דביליות עם משתתפים מפלסטיק שדוחות אותי וגרוע מכך, משעממות אותי למוות, ובכל זאת ריאליטי הוא צו השעה ויש תכנית ריאליטי אחת שאני מאוד אוהבת וכמו רוב תכניות הטלוויזיה החביבות עלי גם היא תוצרת בריטניה.

כוונתי לתוכנית של טריני וסוזאנה שלכאורה עוסקת בבגדים, אבל למעשה עוסקת בבני אדם ובעיקר ביחס שלהם לעצמם או ביחסים בין זוגות.

כמו שכל מי שצופה ב'משפחה חורגת'  (עוד תוכנית ריאליטי שאני מחבבת) ומבין מהר שלא כסף פה הוא העיקר אלא פסיכולוגיה אנושית, ככה זה גם אצל טריני וסוזאנה -  בגדים ואופנה הם רק התירוץ להבין בני אדם ולעזור להם לשפר את הערכתם העצמית ולהרגיש טוב יותר בכל התחומים.

אני צופה אדוקה בתכנית למרות שבגדים לא ממש מעניינים אותי ובטח של אופנה, אבל בני אדם כן, ותמיד מועיל לשמוע טיפים על איך ללבוש מה.

בנוסף לכך אני מלאת התפעלות מההשקעה של המפיקים בתוכנית, מהסבלנות שלהם לשקוע בדיונים מעמיקים בחיי המשתתפים וכמובן מהמנחות המקסימות שהן כל כך אנושיות, חביבות, מלאות קסם והומור, וגם נשים יפות ואלגנטיות מאוד בעלות מבטא בריטי מלבב.

לאחרונה הן עוסקות בזוגות. כל זוג והסיפור שלו ומדהים לראות איך דרך ארון הבגדים של בני הזוג אפשר לדעת  עליהם הכול, ואני מתכוונת ממש הכול.

אני תוהה לא פעם מה יקרה אם הן יגיעו לבית שלי ויראו אותי ואת הג'ינג'י... אוי, לא!

עד כאן.

טריני וסוזאנה, כל יום שבת בערוץ 12 ביס.

מומלץ גם למי שלא אוהב אופנה או ריאליטי אבל מת על הומור ואופנה בריטית. 

  



נכתב על ידי , 7/2/2009 10:25  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Ultimate Disorder ב-10/2/2009 16:20
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 67

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
107,724
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל*צופה מהצד* אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על *צופה מהצד* ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)