לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הכל דבש


החיים המתוקים שלי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2009    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2009

מה עשיתי בחג שבועות



אופייני לי לכתוב על חג שבועות אחרי שהוא כבר לא הנושא החם, נו מילא...
מה לעשות שכל החג הייתי עסוקה נורא והתרוצצתי כמוכת אמוק מפה לשם.

כרגיל בעיקר עבדנו, אבל יחסית לעצמו בילינו ממש בגדול - היינו אצל חמותי ופגשנו את אחיו הקטן של הג'ינג'י ואת בנותיו שבאו לשהות אצל הסבתא.

אשתו, גיסתי, לא הגיעה. היא אף פעם לא מגיעה לביקורים משפחתיים כי היא בסוג של ברוגז נצחי עם המשפחה של בעלה. הפעם האחרונה שראיתי אותה הייתה בלוויה של חמי ז"ל, מאז עברו שלוש שנים וקשה להגיד שאני מתגעגעת.

 
התינוקת שלי

כן התגעגעתי לבת היקרה שלי שאתמול מלאו לה עשרים. קשה להאמין שעשרים שנה חלפו כה מהר.

היא הייתה ברגילה שבילתה את רובה עם החבר שלה אבל הצליחה להתארגן ולבוא אתנו גם לסבתא וגם לביקור השני, המוצלח יותר, אצל דודה שלי - אחותה הצעירה של אימא שלי שהיא הדבר הכי קרוב שיש לי לאחות גדולה.

היא מבוגרת ממני בחמש שנים בלבד, וגם היא אמצה ילד, ואחר כך ילדה בת.

גם הגיסה שלה ז"ל, אשתו של בעלה (שהייתה נשואה לאח הגדול של בעלה) לא יכלה ללדת וגם היא אמצה שני ילדים. היא חלתה בסרטן ונפטרה צעירה מאוד כשהם היו עוד ילדים, ולצערי המשפחה שלהם לא התאוששה מאז. שני הילדים שהיא אמצה כבר מעל שלושים אבל הם לא נשואים ודי חסרי כיוון בחיים, בעיקר הבן הצעיר. גם בן הדודה שלי עדיין לא מצא את עצמו למרות שגם הוא כבר לא ילד, נכון לעכשיו כל עניין האימוץ הוא לא הצלחה מזהירה במשפחה שלנו. אולי אני אצליח לשבור את המסורת העצובה הזו.

למרות הצרות חגגנו ושמחנו ובילינו יפה בחוג המשפחה ופתאום שמתי לב שיש אצלנו רוב של ילדים מאומצים, גם אם חלק מהם כבר מזמן לא ילדים. באותו ערב של מוצאי החג ישבו סביב השולחן ארבעה בנים מאומצים, כולם יפי תואר ומקסימים, אבל כהי עור, שער ועיניים, ושתי בנות ביולוגיות -אשכנזיות בלונדיניות ענוגות, כחולות עיניים.

אחר כך הצטרפה הבת המאומצת האחרונה שהגיעה באיחור עם החבר המהמם שלה כי בדרך קפצה איזה אישה מוזרה על המכונית שלהם ועצרה אותם.... ועד שהורידו אותה והגיעה המשטרה... סיפור הזוי לגמרי.

כמו כן השתתפו באירוע העליז שלושה כלבים - דודה שלי מטורפת על בעלי חיים - והמון המון המון אוכל.

 

סך הכול היה שמח ועליז למרות שפעם דיברתי עם הדודה על חיתולים ובתי ספר והיום השוונו כדורים נגד לחץ דם וערכים של כולסטרול בדם.

הגיל המתקדם לא הפריע לנוכחים להעלות שוב את הסיפורים העתיקים שלהם ושוב נזכרו איזה תינוקת שמנה הייתי, איך עלינו לארץ בחג השבועות שנת 1957 ולא נתנו לנו לרדת מהאוניה עד שיצא החג ואיזה חמסין היה שם... ושוב נזכרו איך היה בקיבוץ, כמה בננות הם אכלו... כמה קשה הם עבדו... איך לא היה מספיק בשר וכולם דיברו צ'כית ורק משפחה אחת ידעה פולנית...

בחג הזה דודה שלי סיפרה לי לראשונה איזה הלם זה היה בשבילה, ילדה בת חמש וחצי שלא דברה מילה עברית, לנחות פתאום בבית ילדים בלי שתבין איפה היא כי הוריה – סבא וסבתא שלי – לא חשבו שצריך לטרוח ולהסביר לה לאן נוסעים ומה עומד לקרות לה.

איכשהו שרדנו את התקופה הזו ויצאנו די בסדר.

 
הדודה שלי וסבא ז"ל

והיום, כשסיפרו ברדיו על פטירתו של הנשיא לשעבר קציר, והזכירו את מותו הטראגי של אחיו אהרון קציר, נזכרתי ששמעתי על ההתקפה על שדה התעופה ברדיו של האוטובוס שלקח אותנו לטיול שנתי של כתה י'.

בלילה לפני ההתקפה ישנו באוהלים באיזה חורשה וכשקמנו בבוקר הנהג הדליק את הרדיו לשמוע חדשות ובעוד אנחנו יושבות בתוך נוף פסטורלי, מכינות קפה על גזיות, שמענו פתאום על התקפה של מחבלים על שדה התעופה שאז נקרא לוד.

זה היה שנה לפני מלחמת יום כיפור, ולא היה לנו שמץ של מושג שזה עומד להיות רק הפרומו למה שעוד יתרחש בעתיד במדינה שלנו...

אני זוכרת כמה נדהמנו והצטערנו, ובעיקר הופתענו מהרעיון שאנשים באו עם נשק וירו סתם באזרחים תמימים.

לא העלנו בדעתנו שבעתיד עוד נשמע הרבה על אירועים מהסוג הזה, וגם על איומים מהם ונאלץ גם לחזות בהם בטלוויזיה. במחשבה שנייה אולי יותר טוב שלא ידענו מה עוד צפוי לנו בשנים שיבואו והמשכנו בטיול שלנו כמו שתוכנן מראש.

נכתב על ידי , 31/5/2009 18:18  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Tyrannosaurus Sex ב-2/6/2009 11:18
 



מחשבות על פרישה ונוסטלגיה


לאחרונה אני נכנסת יותר ויותר לעסקי הדבש, חולקת עם הג'ינג'י את הנטל, מתחילה להתעניין ואפילו ליזום, להעלות רעיונות והצעות ואפילו לקחתי כמה ימי חופש כדי לעזור לו לחתוך יערות דבש ובאתי איתו לפגישה עם אחד שעושה מדבקות כדי לעזור לג'ינג'י לעצב מדבקות חדשות.

אני מודה שבהתחלה, כשהוא רק התחיל עם העניין הזה הייתי די מסוייגת ולא התלהבתי. הפיס היה הכנסה בטוחה יותר, אבל הג'ינג'י היה אומלל שם וככל שהמצב הכלכלי בארץ הדרדר ירדו גם ההכנסות שלו. הוא ממש שמח כשהבוס פיטר אותו ואחרי שהפסקתי לכעוס עליו והבנתי שזה מה יש ושהוא מאושר יותר עכשיו למרות הירידה בהכנסות השלמתי עם המצב.

כיום כבר הגעתי למצב שבו אני כמעט נהנית מהעבודה במכון. נכון שזו עבודה קשה ואני תמיד מסיימת אותה דביקה ועם כאבי גב ורגליים אבל גם העבודה בבית המלאכה קשה וגם שם אני מבלה זמן רב בעמידה על רגלי ונכון שבבית המלאכה אני לא צריכה לחשוש מעקיצות (אגב, השנה טרם נעקצתי), אבל מצד שני במכון אני לא רק מלקקת דבש אלא גם יכולה לצרוח חופשי על הבוס

לאחרונה אני מתחילה לפנטז על עזיבת בית המלאכה והתמסרות לעבודה במכון, צד בצד עם בעלי. לצערי זה עלול לגרום לנו לחור רציני בתקציב, אבל אולי אוכל למצוא עבודה אחרת... להפסיק לנסוע כל יום לאזור התעשייה המסריח, לעבוד במקום פחות גועלי... אולי בטיפול בילד כמו שעושה הופ?

כן או כך אין ספק שאני מתחילה להתקרב לגיל הפרישה. אני עובדת מגיל 15 והגיע הזמן לחשוב על יציאה לפנסיה,  ועד שזה יקרה אני רוצה לספר לקוראי על העבודה הראשונה שלי ואיך קרה שהתחלתי לעבוד בגיל חמש עשרה וחצי, בחורף שבו התחלתי ללמוד בכיתה י'.

 

האמת, מה שרציתי בעצם היה ללכת לחוג ג'ודו. אימא אמרה שעם כל הכבוד לרעיונות המקוריים שלי אין לה תקציב לממן את העסק הזה ועדיף שאשכח ממנו, ואני, במקום לשכוח, החלטתי להרוויח לבד את הכסף לחוג.

במקומון הקטן של הקריה מצאתי מודעה שמחפשים מישהו שיחלק עיתונים השכם בבוקר. התקשרתי, ראיתי שהעבודה לא מתנגשת עם הלימודים בתיכון, אמרתי שמתאים לי והתקבלתי מיד.

הייתי אז בכתה י' ולא אהבתי ללמוד שם, הרגשתי נטע זר ולא שייך. אולי בגלל זה התעקשתי על הג'ודו?

 

החוג לא שרד זמן רב אחרי חודשיים בערך ירד מספר התלמידים לחצי והמדריך התייאש ועזב. לא היה לי עוד צורך בכסף, אבל האנשים שהפעילו את קו החלוקה - זוג צעיר ונחמד מאוד - סמכו עלי ולא היה לי נעים להגיד להם שהחלטתי לעזוב, במיוחד אחרי שקיבלתי עוד שני רחובות שהיו שייכים למחלקים אחרים שפרשו.

כיום עצם המחשבה על ההתרוצצות ברחובות התלולים הללו, העלייה והירידה במדרגות וההתמודדות היום יומית עם כלבים ששים לקרב מעייפת אותי, אבל אז בקושי הזעתי אחרי התרוצצות של שעה וחצי עם חבילת עיתונים כבדה שצבעה את ידי בשחור.

מי אמר שהנעורים טובים מידי לבזבזם על צעירים?

את הכסף לא בזבזתי על כלום. נתתי לאימא שתשמור לי במטרה סודית ביותר - לקנות לי קטנוע אחרי שאצבור מספיק כסף.

יום אחד, במקום ללכת לבית הספר ולהתמודד שוב עם המורים האדישים, הכיתה המתנשאת, וההרגשה שפה זה לא המקום שלי פשוט חזרתי הביתה. ההורים עבדו, אחי היה בבית ספר, אף אחד לא ידע שאני בבית. שכבתי על הספה, אכלתי שוקולד פרה מריר וקראתי ספר. למחרת נתקפתי רגשי אשמה וחזרתי לבית הספר, אבל יום אחר כך שוב נסעתי באוטובוס חזרה הביתה במקום ללכת ללמוד, וגם יום אחר כך וגם...

חצי שנה בקושי שהיתי בכיתה ומשום מה אף אחד לא שם לב להיעדרותי. רק בסוף השנה התברר שהוועדה הפדגוגית החליטה להשאיר אותי כתה.

הורי נתקפו חמת זעם איומה ולמרבה הפלא לא עלי, אלא על בית הספר שלא שם לב להיעדרותי במשך זמן רב כל כך

עד היום זה מדהים אותי כי הרי זו הייתה אשמתי שנשארתי כיתה.

מה, לא?

בסוף מעז יצא מתוק. הלכתי לבית ספר מקצועי ולמדתי צילום, והכסף שחסכתי מחלוקת העיתונים הלך לתשלום על מצלמה ותלבושת אחידה. את העבודה בחלוקת עיתונים זנחתי, היה עלי לצאת מוקדם ולתפוס את ההסעה ויותר לא היה לי זמן לעבוד.

בבית הספר החדש היה עלי לחזור שוב על כתה י' ולמרות שבפעם הקודמת בקושי שהיתי בכתה המעט שכן קלטתי הספיק כדי שאצליח מעל ומעבר בלימודי ואקבל פרס על הצטיינות - ספר ארכיאולוגיה על חפירות מערות בר כוכבא שנמצא בביתי עד עצם היום הזה. החלום על הקטנוע ועל חגורה שחורה בג'ודו נשאר בגדר חלום בלבד.

נכתב על ידי , 26/5/2009 19:21  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שצה ב-31/5/2009 06:54
 



סגירת מעגלים


ביומים שלושה האחרונים יצא לי לעבוד מאוד מאוד קשה. לא רק שעזרתי לג'ינג'י במכון ביום החופשי שלי אלא שהיה, לשם שינוי, יום עמוס מאוד בעבודה, ובין לבין היו שוב הסכסוכים והמריבות הרגילים עם הילדים שלא עוזרים, והלחץ של צץרץ שעושה בימים אלו בגרויות ומבחני מתוכונת. ובגלל כל העניינים הללו שוב רבנו, ושוב הוא זרק לי (זה כל כך מעליב עד שאני פשוט נחנקת מרוב כעס) שאם לא טוב לי אז אין לו בעיה להתגרש, ואפילו העמיד את הרעיון כסוג של איום, או אולטימאטום.

(אני יודעת שהוא לא באמת מתכוון והוא מדבר ככה רק כי הוא אטום ומקובע בגבריות האווילית שלו מכדי להבין כמה זה מעצבן אבל בכל זאת זה מעליב)

מכעיס אותי שאיש לא מבין עד כמה קשה לי. גם לעבוד קשה כל כך ובלי שיהיה לי רגע פנאי לעצמי, וגם להילחץ בינו לבין הילדים וכל הזמן לפשר ולתווך ולעמוד על המשמר, זה שוחק אותי נפשית ופיזית.

וביום חמישי הגיעה לילי לחופש, וכמה שעות אחר כך בא גם החבר שלה להיות איתה, ובאותו לילה עוגי לא חזר בזמן ושוב פרצה מריבה גועלית באישון לילה – כי אם הילד לא בא אז צריך לצעוק על האישה ולא להניח לה לישון, בלי זה הרי אי אפשר - ולמחרת כשסיפרתי לחמותי מה קרה גם היא כעסה (עלי, בטח עלי, הרי על הבן יקיר לה היא בחיים לא תכעס, בשביל מה יש כלה אם לא בשביל לכעוס עליה ולריב איתה ולהתלונן עליה כל הזמן?)

אני כבר לא צעירה, גמישה וחזקה כמו שהייתי ועולה לי בבריאות כל המריבות, והלחצים הנפשיים, והצרות האלו.

אם לא די בכך שוב יש לי תקופה מגעילה של גלי חום - זה בא והולך – ולפינלה, הבוקר, בעיות בביוב שהג'ינג'י לא הצליח לפתור למרות כל מאמציו. הוא באמת עבד קשה, הוא תמיד עובד נורא קשה, חבל שהוא לא חושב קצת קודם.

כל מה שהוא הצליח לעשות זה להציף את החצר והמטבח ובין לבין להתעצבן, ושוב היו צעקות, עלי כמובן, לא כי עשיתי משהו רע אלא כי פשוט הייתי לידו.

למה יש נשים שמרגישות שחייהן אינן חיים בלי בעל? באמת נפלא מבינתי.

 

לא נורא, אני אתגבר על כל הדברים האלו, כבר עברתי דברים גרועים יותר אבל מה שהכי גרוע מבחינתי זו החולשה הגופנית שתוקפת אותי לאחרונה. העייפות הנוראית הזו, כאבי הגב איומים שמעולם לא סבלתי מהם בעבר. כל אלה הם אותות הזמן שרומז לי רמיזות עבות מאוד שאני כבר לא האדם שהייתי פעם, שהזדקנתי ונחלשתי.

פעם הייתי בשיא ועכשיו אני במורד.

 

כנחמה נשאר לי הפוסט המצוין הזה של הופ, ידידתי הוותיקה עוד מימי בתפוז, ומאחר והיא מצטטת משהו שלקחה מפאולו קואלו אני מרשה לעצמי לגנוב את הציטוט ממנה. אגב, מעולם לא קראתי משהו משל הסופר הזה  אלא רק גיבשתי לי עליו דעה די שלילית בגלל היותו רב מכר - מה שתמיד עושה לי אנטי נוראי – למרבה הפלא המילים שהוא כתב נשמעות לי נבונות ומנחמות מאוד.

   בפסגת חיי  

סגירת מעגלים מאת פאולו קואלו

 

 

תמיד חשוב לדעת מתי מסתיימת תקופה בחיים.

אל תתעקש להישאר בה מעבר לזמן הנחוץ,

כי תפסיד את שמחת העתיד שיבוא.

סגור מעגלים,

סגור דלתות,

סגור תקופות בחיים,

חשוב לתת לרגעים שהסתיימו לפרוח ללא חזרה.

 

עבודתך במבוי סתום,נגמרה עבורך?

הסתיים הקשר?

אתה לא חי יותר בבית ההוא?

אתה חייב לעבור?...

אפשר להטריד את עצמך חזור ושוב בשאלה:

למה?, למה?...

שוב ושוב לנסות להבין למה דבר כזה קרה לך?

 

שחיקה אין סופית...

כי בחיים, אתה, אני, ידידך, ילדיך, אחיך

לכולם היכולת לסגור מעגלים, להעביר דף,

לסיים שלבים, תקופות בחיינו ולהמשיך הלאה.

 

אי אפשר לחיות בהווה תוך כדי געגועים לעבר,

אי אפשר להמשיך לשאול, למה?

 

מה שהיה היה,

תן לעבר ללכת,

להשתחרר ממך.

 

לא תוכל להיות תמיד ילד,

ולא תוכל להיות מתבגר לנצח,

לא תוכל להמשיך לעבוד בארגון שאינו מעוניין בך עוד,

ולא תוכל להמשיך בקשר שנכנס למבוי סתום.

 

עבודות ומעשים חולפים

צריך לתת להם להיעלם.

לכן,

חשוב להיפרד מזיכרונות,

להחליף בית,

לקרוע ניירות,

לזרוק מסמכים...

 

שינויים חיצוניים מסמלים

תהליכים פנימיים של התגברות על הקשיים.

 

לשחרר , להשתחרר .

 

בחיים צריך ללמוד להפסיד ולזכות

צריך להעביר דף ולחיות רק מה שיש לנו בהווה.

 

העבר..... עבר ואיננו עוד],

אל תצפה שיחזירו לך אותו,

אל תצפה שיזהו את מעלותיך,

אל תצפה להכרה ותודה על מעשך,

 

שחרר את התסכול ואת הכעס...

 

חזרה שוב ושוב על מה שנגמר ואיננו עוד,

גורם לנזק ולהתמרמרות מיותרים.

 

אם אתה מסתובב בחיים ומשאיר

"קצוות פתוחים", למקרה ש.....

לעולם לא תוכל להשתחרר ולחיות את ההווה בהנאה.

 

אל תעכב אהבות שלא עלו יפה,

אל תמשיך חברויות שנגמרו,

אל תבנה על אפשרות לחזור (למה? לאן?),

אל תבקש הסברים, על מילים שלא נאמרו, על שתיקות.....

 

תתמודד אתם, עשה מעשה עכשיו או תן להם לפרוח,

סגור פרקים פתוחים,

תגיד לעצמך, ש " מה שהיה לא יחזור ",

תגיד לעצמך לא מתוך גאווה , או מתוך יהירות,

אלא כי מקומך כבר לא שם,

במקום ההוא,

בתוך הלב ההוא,

בבית ההוא,

במשרד ההוא,

בתפקיד ההוא,

 

אתה כבר לא אותו אחד שהיית אתמול

או לפני שלושה חודשים,

או לפני שנה.

 

לכן אין למה לחזור.

 

סגור את הדלת, תהפוך את הדף, סגור את המעגל,

אתה לא תהיה אותו אדם

והסביבה לא תהיה אותה סביבה.

 

כי בחיים שום דבר לא סטטי, הכל משתנה,

בשביל השקט שלך, שחרר מה שכבר לא חלק מחייך,

תזכור שאף אחד אינו בלתי ניתן להחלפה,

לא בן אדם, לא מקום ולא עבודה.

כלום לא חיוני כדי לחיות,

אתה לבד בוחר איך לעמוד מול המציאות.

 

תתרגל לחיות עם עצמך.

זו מלאכה אישית קשה ללמוד להיות עצמך,

בלי דברי העבר

אותם דברים שהיום קשה לתת להם ללכת,

 

השחרור הוא תהליך למידה,

ללמוד לסגור מעגלים,

אך ניתן להצליח.

 

תזכור שזה רק הרגל לחיות תלוי באיש או דבר,

כאשר הם כבר לא חיוניים לנו.

 

סגור מעגלים.....

מלא ריאותיך חמצן, תתנער, ותשתחרר.

 

יש הרבה מילים המבטאות שקט נפשי,

יש הרבה מילים המבטאות להיות שלם עם עצמך

כל מילה שתבחר תעזור לך להתקדם הלאה בשלווה.

אלה חייך !

בחר נכון ! 

נכתב על ידי , 23/5/2009 10:55  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-26/5/2009 13:49
 



מרקורי ואני


בעיקרון אני לא מאמינה באסטרולוגיה, הכוכבים משפיעים על החיים בכדור הארץ? מה פתאום? נראה לי כמו רעיון מטופש, אבל משום מה השמיים מתעקשים להוכיח לי שאני טועה.

קחו למשל את הבנים - צץרץ הוא מזל אריה ולמרבה המבוכה כל מה שאמור לאפיין את המזל הזה אכן מאפיין את הילד.

 

השמש היא שליטת מזל אריה, ובדיוק כמוה, גם האריה אוהב שהכל נמצא סביבו, והוא מאיר באהבה וחיבה, בתנאי שלא ישכחו מאיפה מגיע האור... האריה הוא יצור דרמטי מאוד, והצבעים האהובים עליו כמובן הם אדום וזהב. הוא אוהב להיכנס כשכולם מסתכלים, ולצאת כשכולם יוצאים לפניו, רצוי תוך השתחוות קלילה, ואם אפשר גם כיפוף ברכיים. רק במקרים כאלה הוא מוכן לוותר על התואר 'הוד מעלתו'. האריה בדרך כלל חם מאוד ונדיב, אוהב מאוד לפנק ולהזמין את כולם, אבל גם להיות זה שקובע לאיזו מסיבה הולכים, מי מקובל ומי לא, ולמי לא כדאי אפילו לצלצל. כל אירוע יהיה פשוט חסר טעם בלעדי האריות. ככה, לפחות, הם חושבים, והאמת - זה גם בעצם די נכון...

 

יש עוד ועוד וכל אסטרולוג מתבטא קצת אחרת, אבל בעיקרון כולם מסכימים שמדובר בטיפוס מוחצן ורעשני שאוהב לעמוד במרכז העניינים ולחלק הוראות - בול צץרץ שלנו

עוגי, אחיו הגדול, הוא מזל שור ואכן, הפתעה הפתעה, הוא תואם בדיוק את הנאמר על המזל הזה.

 

השור הוא אחד ממזלות האדמה הפרקטיים, ושייך לקבוצת המזלות הקבועים. קבוצה זו מקבלת אנרגיה, אבל קשה לה להשתנות, וההרגלים הקבועים שלה לעיתים קצת נוקשים.

מזל שור נשלט על ידי ונוס. כאן היא מייצגת את הצרכים הפיזיים שלנו, הקשורים לאוכל טוב ושינה מרגיעה, וגם העניין ההוא, שהשור כל כך אוהב להתמיד בו, אם כי לעתים קרובות בצורה קצת מונוטונית וחוזרת על עצמה, כמו שור אמיתי... אולי מהסיבות האלה, כל הנושא הפיזי חשוב מאוד לבן השור. בדרך כלל הוא חזק מאוד (גם השוורים הרזים...), ויכול להגן על עצמו בקלות. אבל עמוק בפנים הוא שוחר שלום אמיתי. בכל מקרה, השור בדרך כלל מעדיף שרק יעזבו אותו בשקט, ויתנו לו לנוח במרעה הפסטורלי שלו. השור הוא מזל בסיסי מאוד, שבנוי על הרגלי חיים מוגדרים ופשוטים. על ההרגלים האלה קשה לו לוותר, ולכן כשהשור רעב - אסור לומר לו 'לא' (כמו שנאמר: לא תחסום שור בדישו...). אולי בגלל זה הוא צריך לפעמים דיאטה, כי האוכל מספק לו ביטחון – ולא רק שובע.

 

ואכן, שני הבחורים האלו (שצמחו בשנתיים האחרונות לגובה מדהים ושניהם רזים ושחומים) דומים כמו אחים, אך שונים עד מאוד באופי.

צץרץ לא מפסיק לריב עם עוגי לבקר אותו (אני מנסה לא לצחוק כשצץרץ מותח ביקורת על חוש האופנה הלקוי של עוגי, על טעמו בבנות, במוזיקה ובחברים, ובעצם במה לא?) ואילו עוגי המסכן רק רוצה שיניחו לו לנפשו, לנהל את חייו בנחת, לשחק במשחק המחשב האהוב שלו שהוא מסרב להחליף כבר שנים, ללכת לאכול על האש עם חברים, (אותם החברים שרכש בבית הספר היסודי) ולהמשיך בהכנות לשנת השירות שלו בנוער העובד, רעיון שנראה לצץרץ אידיוטי וחנוני להפליא.

טוב, בעצם נסחפתי קצת, כמו כל אימא אני יכולה להרחיב עוד ועוד בדיבור על הילדים, אבל לא על זה רציתי לספר אלא על מרקורי שנמצא בזמן האחרון ברטרו לא עלינו, מה שגורם לפי המומחים להמון תקלות ובעיות.

למרות חוסר האמונה הבסיסי שלי בכל השטות הזו עלי להודות שאכן, הימים האחרונים היו רצופים מיני בעיות ותקלות קטנות ומעצבנות שלא אלאה בהן את קוראי. הכול שטויות בעצם, אבל רצף של שטויות שתוקע לך את החיים ומבזבז זמן, ומה שהכי מעצבן אותי (מעצבן יותר מפקקי תנועה ונהגים איטיים, ניתוקי טלפון ותקלות באינטרנט, וכל כיוצא בזה) הן המריבות שהתרחשו לאחרונה חדשות לבקרים בין עוגי לצץרץ, ובין ג'ינג'י לבנים.

כרגיל אני באמצע, מנסה לפשר ולהרגיע, לרכך ולפייס, ואם לא עוזר בטוב אני מתפרצת וצורחת עליהם שדי כבר עם זה!

לא שזה עוזר, אבל אותי זה מרגיע.

והנה, מאתמול אחרי הצהרים החלה הקלה, פתאום דברים הסתדרו להפליא. לא החזירו צ'קים למרות שחרגנו קצת - מי שהיה צריך להפקיד כסף בשבוע שעבר איחר - והבוקר נכנס עוד כסף מוקדם מהצפוי ופתאום היה די כסף לקנות אריזות ליערות הדבש (דחינו את זה כבר יותר מידי), והתור לבדיקת דם שהלכתי אליו הבוקר הלך מהר עד להפתיע, ותוך כדי הייתה לי שיחה חביבה ביותר עם האחות, ואחר כך, למרות שהכספומט שניגשתי אליו לא פעל זה יצא טוב כי הלכתי לכספומט במרכז, וככה היה לי תירוץ לקפוץ לחנות בגדים ולקנות לצץרץ חולצות לבית ספר, ולגלות להפתעתי שיש שם גם בגדים בדיוק לטעמי ולמידתי, ואפילו היה לי כסף לקנות אותם.... איך לא ידעתי על החנות הזו קודם?

דיברתי עם בעלת הבית הנחמדה והשמנמנה וקבעתי איתה שאגיע בקרוב לקנות עוד בגדים כי באמת אין לי מה ללבוש לאחרונה.

אחר כך דהרתי על הניסן הכסופה שלי למכון לעבוד עם הג'ינג'י. הוא קצת התפרץ עלי כי בזבזתי את המזומן שהוא היה צריך, והוא לא האמין לי שהבנק ייתן עוד, אבל אחר כך מיד התנצל, ביוזמתו שלו, אירוע נדיר ביותר בשמי הזוגיות שלנו, ואמר שטוב שקניתי כי באמת הגיע הזמן שאתחדש קצת.

גמרנו מהר את הרדייה (בלי שום עקיצה, אני פשוט אלופה!) ואחר כך הוצאתי מהבנק את הסכום שהיה צריך בלי בעיות, וכשחזרתי הצלחתי לשכנע את צץרץ כן ללמוד למבחן המתכונת בהיסטוריה למרות שלא בא לו כי הוא נכשל בעבר וזה הוציא לו את החשק, ובלי בעיות הדפסתי לו את הסיכומים ששלחה לו החרשנית של הכיתה, וכשעוגי חזר מבית הספר הוא וג'ינג'י התפייסו בלי התערבותי, הקלה עצומה אחרי המריבה הזוועתית שהייתה להם אתמול, והכי טוב – הבגדים שקניתי בלי למדוד (כי לא הייתה לי חזייה ומיהרתי) היו גדולים עלי! התברר שאני צריכה מידה קטנה יותר, יכול להיות טוב יותר?

מחר אני אקפוץ להחליף ואקנה גם את החולצה היפה הזאת ששמתי עליה עין.

ובכלל, מהבוקר אפפה אותי משום מה הרגשה טובה של מרץ ויעילות ושמחת חיים שדי חסרה לי לאחרונה.

בסוף אני באמת אתחיל להאמין באסטרולוגיה. 

נכתב על ידי , 19/5/2009 16:56  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של *צורבת* ב-22/5/2009 21:09
 



הבית שלנו


אני לא אוהבת לענות על השאלונים האלו... זה לא הם, זו אני. יש לי טראומה מתקופת הלימודים - שנאתי ללמוד בבית ספר, ומבחנים שנאתי עוד יותר, ושאלונים מזכירים לי מבחנים, אבל לכתוב אני אוהבת, ויש לי הרבה מה לספר על הבית שלנו.

כמו כל דבר אצלי גם פה מדובר בסאגה ממושכת. כשאני והג'ינג'י התחתנו גרנו בדירה הישנה של הוריו בכפר חסידים. הם עברו לנהריה והשאירו לנו את דירתם בתמורה לעזרה הכספית והמעשית שנתן להם הג'ינג'י כשהם בנו את ביתם.

הדירה הראשונה שלנו הייתה דירה קטנה מאוד ודי מסכנה בבלוק דפוק משנות החמישים שהלך והתחרד עם הזמן.... אף פעם לא הרגשתי שם בבית ושמחתי נורא כשעזבנו סוף סוף.

זה קרה שלושה שבועות לפני שילדתי, את כל תקופת ההיריון שלי ביליתי שם בעוד הג'ינג'י עובד קשה עם אבא שלו ז"ל על בניית הבית שלנו.

היה ברור לנו מיד אחרי החתונה שצריך למצוא מהר מקום חדש כי אין מצב שנמשיך לגור במקום הזה, ובטח לא לגדל בו ילדים. לא רק שרכסים הלכה והתדרדרה בגלל השלטון הדתי עד שממקום נחמד ומסביר פנים היא הפכה למקום קטן, דפוק, מוזנח ומפגר, התושבים והמועצה המקומית עשו כמיטב יכולתם כדי לגרום לחילונים כמונו להרגיש שם רע מאוד.

הגיעו הדברים עד כדי כך שאפילו למכולת לא הלכתי יותר כי נפגעתי מהמודעה שביקשה מנשים בלבוש לא צנוע לא להיכנס לשם, ועשיתי קניות בטכניון שם עבדתי בזמנו.

(וכן דוסים יקרים, הפתעה! גם לחילוניות מופקרות כמוני שמעזות ללבוש שרוולים קצרים באוגוסט יש רגשות)

את הבית בטבעון קנינו אחרי המון בדיקות, התרוצצויות וניסיונות. אפילו שהינו כמה ימים באיזה מושב אחד ברמת הגולן במטרה לבדוק את התאמתנו למקום - איזה מזל שלא התאמנו! ובסוף, ממש במקרה, אימא שלי שעבדה אז במועצה של טבעון גילתה בפינה נידחת של המועצה מודעה של עמידר שיש מכרז על דירות ישנות לזוגות צעירים.

אצנו רצנו מתנשפים רק כדי לגלות שהמודעה הייתה כל כך נידחת שאיש לא ראה אותה חוץ מאיתנו, ויכולנו לבחור בין שלושה בתים דו משפחתיים זעירים - 28 מ"ר, פעם דחסו משפחה שלמה לדבר הזה - ואחרי התלבטויות קשות בחרנו בבית שלנו שעלה אז שישה מליון לירות. זה היה בתחילת שנות השמונים לפני עידן השקלים. בדיוק אז היה תשעה באב והבנקים היו סגורים ולקחנו הלוואה ממישהו... סיפור שלם, ובסוף קנינו את הדבר הפצפון הזה בלי שנתנו לנו להיכנס קודם כי המפתח הלך לאיבוד.

אחרי שחתמנו ושילמנו והמפתח נמצא נכנסנו וחשכו עינינו. איזה לכלוך, איזה בלגן, איזה טינופת. הקשיש שגר שם לא ניקה מאז שאשתו נפטרה.... חבל לכם על הזמן. אחרי שניקינו וצבענו - הכול במו ידינו כמובן, כי הכסף אזל -השכרנו את הדירונת לזוג אחד עם אלפי חתולים, הם היו מוזרים נורא, בעיקר היא, ואחר כך הייתה שריפה כי הם עישנו... מזל שאיש לא נהרג. השכנים באו בשקט אחרי השריפה ושאלו, רועדים מפחד, אם אנחנו מתכוונים חלילה למכור להם את הבית, ואם כן אז אולי לא?

לקח לנו עוד כמה שנים עד שאספנו די כסף להכין תוכניות אצל אדריכל ולהסכים עליהם – מצחיק איך פעם צבע אריחים ועיצוב פנים היו חשובים כל כך עד שאפילו רבנו בגללם - ועד שבנינו שלד ... הויכוחים, והמריבות, והחלומות... זה לקח שנים, ואז פתאום, אחרי המון ניסיונות, נכנסתי להיריון!

זה היה כמו נס, ומיד החלטנו שאת התינוק שלנו לא נגדל ברכסים, הוא חייב להיוולד בטבעון, בבית החדש, והתחלנו לעבוד קשה על סיום הבית שכמה שנים עמד, סתם ככה, כמו שלד אומלל. למרבה המזל הצלחנו סוף סוף למכור את הדירה שגרנו בה, ופתאום היה תאריך סיום, וחצי שנה הג'ינג'י (שלא סומך על אף אחד) עבד עם הקבלנים בבית החדש שלנו עד שעברנו בשעה טובה, אני עם הבטן הענקית, והוא צנום מתמיד אחרי שאיבד כמה ק"ג טובים מכל המאמץ.

לא היה לנו כסף למטבח ויומיים לפני הלידה תפרתי וילונות מבד פרחוני שקניתי ותליתי במו ידי מתחת לשיש למרות שהאצבעות שלי היו נפוחות והיה לי קשה לעמוד. לא היו תריסים עדיין והרגשתי שהמקום גדול עלי ומואר מידי וכמה ימים קודם נפלתי במדרגות שמובילות לחצר התחתונה וכשהגעתי בשלום למטה בכיתי שדי כבר, אני רוצה הביתה, והתגעגעתי נורא לדירה הישנה הקטנה והחשוכה. מזל שהיה לי כבר אז תחת מרופד יפה כי אחרי שמעדתי על המדרגה הראשונה קיפצתי עליו בלי שליטה עד למטה, צורחת ומבוהלת בגלל ההלם וההיריון, והכי גרוע - השתנתי על עצמי...

איך היה לי כוח יום אחר כך לעמוד ולנקות את תנור האפייה? יצר הקינון כנראה. כיום אני עושה טובה שאני שוטפת את הרצפה פעם בשבוע, הייתי אז בלעבוסטה מסורה להפליא, נו, היו ימים.

המרצפות האדומות האלה ששטפתי בלי סוף אחרי הלידה - הגרסא שלי לדיכאון אחרי לידה כנראה - ומה עם הפריצות שהיו לנו מיד אחרי שעברנו לגור שבגללן עשינו מהר סורגים ותריסים, ולילי שלנו שלמדה לזחול על מדרגות בלי מעקה כי לא היה לנו תקציב לזה ואיך היא ידעה להיזהר ולא נפגעה אפילו פעם אחת... והמטבח שעשינו סוף סוף עם נגר פרטי כי הרי הג'ינג'י לא סומך על אף אחד.... היה בן אדם נפלא ונגר מעולה, חבל שנפטר כמה שבועות אחר כך, אמרו שזה בגלל שליבו נשבר אחרי מות אשתו, והסיפור הלא נגמר עם הדירה מתחת שבנינו בדיוק אחרי האימוץ, מסכנים הקטנים שהיו אוכלים את ארוחות צהרים הראשונות שלהם בעוד הפועלים חוצבים בקומה למטה ומרעידים את רצפת המטבח... וכל הדיירים שהיו לנו... כל אחד עם הסיפור שלו, והגינה עם הוורדים שהג'ינג'י מטפח, ועד שהחלטנו מה עושים עם החלונות העגולים ועם הנישות... והפטיו שטרם השלמנו...

אם אני אספר הכול בפרטי פרטים זה יצא ארוך כמו רומן רוסי. כל דבר שעשינו היה סיפור, יש כל כך הרבה זיכרונות שמקופלים בין הקירות האלו, ויש גם המון תמונות שצריך לסרוק כדי להעלות למחשב, אבל אף פעם אין לי זמן, ועשרים שנה אחר כך אנחנו כבר מפנטזים על שיפוצים ושינויים, רק שכרגיל, אין כסף,

האמת, בזמן האחרון אנחנו מרגישים שהבית נעשה קצת גדול עלינו. בעוד שנתיים הקטן ילך לצבא ומי צריך בית עם ארבע חדרי שינה... ממש יקר ומעייף לתחזק אותו, והגינה זה בכלל סיפור... אנחנו חושבים לפעמים שאולי עדיף, אחרי שהילדים יעזבו, למכור ולעבור למשהו קטן וצנוע יותר ... אולי עוד נעשה את זה פעם.

מה עוד אפשר לספר? פעם היינו הזוג הכי צעיר שם וכשבאתי צעירה ויפה עם בטן הריונית ענקית עמדו סביבי כל השכנים הקשישים ואמרו מזל טוב וחייכו בשמחה. מאז רובם נפטרו או עזבו, עכשיו אנחנו הכי מבוגרים שם וחלק מהזוגות שהכרנו כשהילדה התחילה ללכת לפעוטון כבר גרושים ... ככה זה בימינו.

עזבו, יום שישי היום ואין לי זמן לכל הסיפורים האלו, אני אשים במקום תמונות וארוץ לסופר לעשות קניות, יום שישי היום ואין לי זמן לכל הנוסטלגיה הזו.

 

מבט מרחוק, הבית הוורוד באמצע, זה עם החלון העגול, הוא שלנו 

 

מבט מאחור 

 

 

 

 

   מבט מהחזית

נכתב על ידי , 15/5/2009 08:45  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קואלה בחומוס ב-21/5/2009 03:33
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בת: 67

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
107,724
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל*צופה מהצד* אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על *צופה מהצד* ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)