לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

צדק - המילה האחרונה שלי


אומרים שגברים הם ממאדים ונשים הן מנוגה ואני? אני מצדק לכל האנשים שמשתדלים לשמור על הצדק הקטן שלהם


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      




הוסף מסר

11/2008

ניצול-זה לא תמיד מיני


בד"כ, אם אומרים לכם 'ניצול' אתם כמעט מיד חושבים על מישהי שאנסו אותה או מישהו שניצלו אותו מינית.

לכמה מכם יעלו מחשבות של ניצול כוח, כמו השחיטויות של הפוליטיקאים.

עוד כמה יחשבו על ניצול כספי, סחיטה אולי.

אבל אפילו הדברים הקטנים של בד"כ, הם ניצול. קטן.

 

יש לי ילד בכיתה, נקרא לו שי.

אני ושי חברים ממש טובים.

הוא לא תלמיד ממש טוב, אני תמיד מוכנה לעזור לו.

לכל מבחן, עבודה או רק שיעורים, אני תמיד נותת לו להעתיק, מסבירה לו וכו'.

לפעמים אנחנו מדברים שעות על המחשב, לפעמים בטלפון.

ואם הזמן השיחות נהיו יותר ויותר בעלות משמעות, לא סתם שיחות של 2 ילדים דפוקים.

קיצר, בשלב כלשהו הוא אפילו לא אמר לי שלום כשהוא היה מתחבר למחשב, הוא מיד היה מפציץ אותי בשאלות.

הייתי מסבירה לו בסבלנות את הכל, קצת צוחקת וכבר הבנתי שדי לא אכפת לו ממני.

אחרי הסברים ארוכים על עבודה מסויימת שהיינו צריכים להגיש, הוא אמר שהוא רק יסיים לכתוב אותה ויחזור.

אחריי שעתיים הוא התנתק, בלי שלום ובלי להתראות.

ועוד היה לו את הביצים לבוא יומיים אחרי ולבקש ממני להעתיק שיעורים בתנ"ך.

 

אז תגידו לי אתםהאם זה לא ניצול?

זהו ניצול לכל דבר, אז למה כשאומרים לאנשים ברחוב "ניצול", הם כבר מדמיינים בחורה שנאנסה או שחיטות בממשלה??

 

זוהי דוגמא לכל דבר של ניצול, לא מיני ולא כספי, אלא ניצול פשוט.

 

או לדוגמא אחרת, יש לי ילד אחר בכיתה שנקרא לו רועי.

בשנה שעברה לכל הבנות הראש היה מסובב מהרועי הזה, לא היו בנות שלא רדפו אחריו.

אני ביניהן, אני מודה.

הייתה לי חברה, דפנה נקרא לה.

היא הייתה אובססיבית כמעט כלפיו.

היא הייתה שפוטה שלו.

בשלב מסויים לכולנו ירד ממנו.

"סתם אחד" אמרנו.

אבל דפנה נשארה עם האובססיות שלה אליו.

ואנחנו אמרנו לה" דפנה, נו באמת!הוא מנצל אותך!"

 

בקיץ היה להם איזה קטע.

הם ישבו בפארק בערב, וסתם צחקו.

הם התחילו לדבר על נשיקות ופתאום דפנה קולטת את הלשון של רועי בתוך הגרון שלה.

מבחינתה זה היה פנטסטי ונהדר, גם ככה היא הייתה מאוהבת בו.

אבל אחרי 3 ימים של סינונים מצידו, ואחרי שדפנה שלחה לו הודעה "לנשיקה ההיא הייתה איזושהי משמעות בשבילך?"

היא קיבלה את התשובה הבאה

"לא, זה היה סתם.אין לזה שום משמעות מבחינתי. אני רוצה לשים לזה סוף".

 

דפנה השבורה, רועי הדפוק.

אחרי שקיללתי אותו וצרחתי עליו שאני מבינה למה אין לו חברים {גיליתי את זה כשהייתי אצלו בבית, ודפנה התקשרה אליי וסיפרה לי על זה},

אני ורועי לא דיברנו 4 חודשים.

אומנם עכשיו אנחנו שוב מדברים, קצת קשה לעמוד מולו ואפילו דפנה ביחסים 'כאילו כלום לא קרה' איתו, אבל בכל זאת...

 

זו כן דוגמא לניצול מיני.

היא יכלה לתבוע אותו ולצאת צודקת.

למרות שהיא שיתפה איתו פעולה {ישנה הטענה שהם היא הייתה שיכורה, הם שתו ג'ין לפני}. 

 

אז אחרי שתי דוגמאות שכאלה, אני חושבת שניצול זה בכלל לא קטע מיני.

רק פעם ב, זה קורה שזה באמת קשור במין ובמגע.

אבל בבדרך כלל, ואתם חייבים להודות,

שניצול זה דבר שכולנו חווים.

בכל מקום שבו נהיה, כל דבר שנעשה.

השאלה היא איך נתמודד.

והאם ננצל חזרה.

 

דפנה מדברת כיום עם רועי, ואפילו אני - - - שיצאה המגינה של דפנה בסיפור, מדברת איתו.

אבל עם שי אני לא מדברת.

כי הוא היה חבר קרוב שלי ולא ציפיתי לדבר כזה.

 

וזאת עובדה שעכשיו, אני לא נותת לאף אחד לנצל אותי.

לא נותת להעתיק שיעורים, ומסבירה חומר למבחן רק לחברות הכי קרובות.

ולא נותת לאף אחד לדרוך עליי.

 

הנקודה שלי היא, שאי אפשר לבוא לכל אדם ולהסביר לו

שכשאתם מדברים לא יפה אל מישהו ואז אתם צריכים משהו ממנו והוא נותן לכם, זה ניצול מצידכם.

אתם הופכים אותו לכמו שפוט שלכם.

זו כמובן בחירה שלו מה לעשות, אבל אם אתה יודע שיש לך השפעה על מישהו, אתה לא צריך להשתמש בזה בשביל המטרות האישיות שלך.

 

ואפילו כשאתם מדברים אם מורה שאתם יודעים שאוהבת אותכם, ומשכנעים אותה לעלות לכם ב2 נקודות את הציון, זהו ניצול שלכם.

אתם יודעים שהמורה הזאת תרצה לעשות לכם טוב, ואתם מנצלים את זה כדי להוציא ממנה עוד כמה נקודות.

 

 

כי לדעתי,

ניצול - - - זה לא תמיד מיני.

 

________________________________________________________________________________________________________

אני יודעת שזה לא ממש יצא מאמר, והיו לי תוכניות די גדולות לגבי המאמר הזה אבל..

ככה זה..

אז אתם מוזמנים לומר עד כמה זה לא מה שציפיתם לו, מוזמנים להציע לי מה לשפר, ואני אשתדל שבפעם הבאה זה יצא נורמלי...

 

 

my_word

 

נכתב על ידי my_word , 18/11/2008 21:08  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי:  my_word

בת: 29




88
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , מגיל 14 עד 18 , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmy_word אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על my_word ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)