לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כשכושי מקלדת

איך מחמיצים פיל? מאחרים לפגישה שקבעתם.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2009

חצי הכוס המלאה (מרורים)


 

 

אין רע בלי טוב, ויש כנראה גם כמה דברים טובים בכנסת הבאה עלינו לשעשענו עד הבחירות הבאות*:

 

1. משה מטלון, מספר 13 ב"ישראל ביתנו" – נכה צהל, היושב בכסא גלגלים שיכהן כחבר כנסת מין המניין. בארצנו למודת המלחמות, שיש בה כ"כ הרבה אנשים שנפגעו במהלך שירותם הצבאי, זו תהיה הפעם הראשונה שיצטרכו להנגיש את בית הנבחרים שלנו לנכים. רק בשבילו היה שווה שליברמן יזכה ב-15 מנדטים.

 

2. זהבה גלאון תעלם ותאלם כאחד, זה יהיה כמעט פיצוי מספק בחלקו על הקול הדודתי/מורתי שראש הממשלה הבא מאמץ בכל פעם שהוא מנסה לשדר אמינות.

 

3. אלא אם כן המשיח אוטוטו מגיע רכוב על חמור לבן ויאפשר את קיום הפסוק וגר ישי עם ליברמן ונמר עם גדי ירבץ, זו צפויה להיות קדנציה מעולה לכל כותבי הסאטירה באשר הם***.

 

4.  בין ש"ס לליברמן, ביבי יתקשה מאוד לפגוע בשכבות החלשות, יהיה נחמד לראות אותו כובש את ייצרו ובו זמנית מתפתל בניסיון להסביר לחברים שלו איפה הורדת המיסים המפורסמת שהוא הבטיח.

 

5. . זאת אלא אם כן תשוכנע הציפור להצטרף לממשלת הביבי תמורת תיקי החוץ והביטחון, או אולי תיקי החוץ והאוצר (את מופז ציפי תעדיףמין הסתם כאחראי על איומים איזוריים, או פיתוח הגליל והנגב, מכסימום פיתוח איומים איזוריים בגליל וגם בנגב) מה שיביא את קיצה של מפלגת ליכוד ב' אחת ולתמיד, אבל יאפשר לביבי לבחור בין ש"ס לליברמן.

 

6. כמובן, אני שמחה שבהתאם לדרישתו של ליברמן ובהתאם למצע הליכוד, הכרעת הטרור תהיה חלק מהותי מקווי היסוד של הממשלה. אין בליבי שמץ  ספק שאם רק הכרעת הטרור תופיע כסעיף מרכזי בקוויי היסוד – הטרור ייבהל, ירים את הגאלביות שלו, יוריד את הנעליים ויכריז על עצמו כמוכרע.

מעניין איך ולמה לא עשו את זה קודם.

 

7. אולי סוף סוף יתפנו במפלגת העבודה לחפש לעצמם מצע (אפשר לחפש בין המצעים עם הנפטלין שבבוידם), אולי מישהו שם אפילו ישים לב לקשר הסמנטי שבין "עבודה" לעובדים ויחליט להתייחס במצעו לשחרור עבדי הקבלן משעבודם.

 

8. בסופו של עניין, אחרי שהציפי והביבי יתייאשו מלנסות לסתום את תיאבונם המוגבר של תניני ש"ס וכרישי ליברמן, עוד נקום בוקר אחד ונגלה ששימון פרס מונה על ידם להיות ראש ממשלה כמועמד של פשרה ****.

 

 

*שהתאריך שלהם יוכרז משהו כמו יומיים אחרי שהמפלגה הקואליציונית הראשונה תסיים לשלם את חובות מערכת הבחירות הזו.

 

** משום מה, כל פעם שמישהו מנסה לשדר אמינות בכוח, בעיקר כשהוא פוקח עיניים לרווחה, מנסה להמנע מלמצמץ ומוריד את קולו בכמה אוקטבות, אני עוד פחות מאמינה לו, למעשה אני כ"כ קטנת אמונה עד שאני עונה ב: "לא!!!" כששואלים אותי את השאלה האלמותית: "מה את לא מאמינה לי"?

 

*** במקרה הטוב, זה יראה כמו רכב ה"קומבינה" מהסרט "קומפוט נעליים"... במקרה הרע זה יראה כמו סצינת קרבות מהסרט גלדיאטור, רק בלי שרירינים על המסך.

אני לא יודעת אם זה המקום לבקש, אך לנוכח תוצאות הבחירות הייתי מציעה לשנות את קוד הלבוש של חברי הכנסת. שיריון רומאי יכול להיות נחמד. גם תחתון נוסח לוחמי סומו יכול להיות בסדר, אם כי זה יחייב את ליברמן להעלות בחזרה את כל המשקל שהוא השיר מעליו.

ומה לגבי חלוקת פופקורן חינם על חשבון המדינה? לא מגיע לנו? רק לנבחר מגיע סיגרים על חשבון המדינה?

 

****או שימון, או שיביאו את שרון, קומפלט עם כל הצנרת שלו, או שיעלו באוב את בגין האבא... כל אחת מהאפשרויות יכולה להיות מעניינת בפני עצמה.

 

 

יהיה טוב, רבותי! יהיה לוטו!

 

 

נכתב על ידי , 13/2/2009 18:15   בקטגוריות אקטואליה  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האקולוגיה של תוצאות הבחירות.


 

 

הבוקר, נורא קל היה לזהות שמאלנים ברחוב. כל השמאלנים, כולם, מהשמאל לייט ועד השמאל ההזוי, מסתובבים עם פרצופים של דתיים בתשעה באב, שתקוע להם מסמר בכפכף, אבל לא יכולים להתכופף ולחלץ אותו בגלל כאב גב אכזרי.

 

אך, אני חוששת שכו-לם מפספסים את הנקודה הבעייתית באמת. האידיאולוגיה המדינית והאידיאולוגיה הכלכלית של הביבי, אמנם בעיתיות, ובהחלט סביר להניח שגם הפעם תצא החברה הישראלית בשן ועיין מהקדנציה של הביבי, א-בל, יש משהו חמור יותר: המעבר של הביבי והשרל'ה שלו אל בית ראש הממשלה, נכון יותר, האריזה וההובלות.

יען כי, כפי שזכור מהקדנציה הקודמת של השרל'ה בבית ראש הממשלה יש לה איזו בעיה מצערת עם חיידקים, בעיה המשליכה על נוהגי האריזה שלה. אמנם, בהיותי מאמינה גדולה באימרה: "אל תשפוט את חבריך עד שלא  לקית בפסיכוזה החביבה עליהם", אני משתדלת מאוד שלא לשפוט, או לנעוץ עיניים באלה ששפיותם לא שפרה עליהם, אך  קשה לי שלא לחשב איזו כמות אדירה של ניילונים, ניילון פצפצים, ניירות אריזה וקופסאות קרטון ידרשו לשרל'ה ע"מ להעביר את חפציה לשביעות רצונה מביתה לבית ראש הממשלה. שלא להזכיר את מאות אלפי הפועלים שיועסקו משך שבועות ארוכים באריזת כל שרוך נעל ומהדק נייר בנפרד, בשקית ניילון, שתארז בתוך 30 מ"ר נייר אריזה, שיעטף ב-5 שכבות של ניילון פצפצים, וכל זה יעטף שוב ב-50 מ"ר נייר עיתון (לא מודפס, חלילה, כדי שהדפוס לא יגע בניילון הפצפצים שעוטף את נייר שעוטף את הניילון שבתוכו השרוך), יוכנס לארגז קרטון בגודל 24 מ"ק (חישבתי את זה לפי עובי נייר של 3 מ"מ) שיסגר ויאטם בנוכחות נוטריון ציבורי (כדי להבטיח שהאריזה לא נפתחה ומישהו, איזה שמאלן  או איזה מוחמד לא נגעו לה בשרוך) וכל הקופסאות הללו יועמסו על שיירת משאיות שתבצע אין סוף סיבובי הובלות (כי הנפח יהיה עצום – 24 מ"ק זה נפחו של חדר בגודל 10 מ"ר – וזה רק בשביל שרוך נעל!!! אחד!!! עכשיו, צאו וחשבו מה יהיה הנפח הכללי של כל המיטלטלין המדוברים, גם אם ניקח בחשבון כמות מיטלטלין של משפחה ממוצעת, לא שאני רומזת חלילה שמשפחת המלוכה הנהנתניהו-ית היא ממוצעת, חלילה. ולא משנה מאיזו בחינה), המשאיות יזהמו את האוויר, יפקקו את כבישי הבירה, יגרמו לעליית הטמפרטורות בירושליים, יעלו את מפלס הרעש וייגרמו לאלפי אנשים התקפים של אסמה וזעם כבישים.

וזה רק המשאיות.

אלפי קילומטרים של ניילון רגיל, ניילון פצפצים ומיליוני טונות של נייר אריזה יוקרבו על מזבח הפסאודו-דמוקרטיה הישראלית.

חלקים נרחבים מיערות הגשם יושמדו, ייצור הניילונים המוגבר יזהם את האטמוספרה, החור באוזון יגדל, הקרח בקטבים ימס, פני הים יעלו, מיליוני אנשים ברחבי העולם ילקו בסרטן ושאר מרעין בישין – וכל זה עוד לפני הפריקה הגדולה.

פריקת האריזות תותיר כמויות בלתי נתפסות של אשפה, מילא הנייר, הוא לפחות אורגני, וירקב בזמנו החופשי, אבל הניילונים הללו, הניילונים...

הם יצטברו וימלאו את הארץ מקצה לקצה, יחנקו את כל הצומח, חיות יבלעו ניילונים וימותו בייסורים איומים, חלק מהניילונים הללו ימצאו את דרכם לים ויתקעו בתוך פיתח הנשימה של הליוויתנים, גם דגים יבלעו את הניילונים וקיבתם תיחסם.

 

וגם אם איכשהו האנושות תשרוד את המעבר של שרל'ה למעון ראש הממשלה,  הרי בעוד שנה- שנתיים, מקסימום שלוש, היא תיאלץ לעזוב את המעון והכל יחזור על עצמו שוב – ואולי אפילו יהיה זה גרוע יותר, כי סביר להניח שיהיו אי-אילו מתנות ממלכתיות  ששרל'ה תטעה ותיקח איתה מהמעון, שוב יצרני הניילונים יעברו לייצור מוגבר, בקצב כריתת יערות הגשם תחול עליה, המשאיות שוב יזהמו את האוויר ויחסמו את הכבישים ומאות אלפי עובדי קבלן יועסקו במשכורות רעב באריזה סיזיפית של פירורי עוגה – כל פירור בנפרד....   

 

ואחרי כל זה נשאלת השאלה, האם אחרי תום הקדנציה של הביבי, עדיין יוותרו חיים על פני כדור הארץ?

 

נכתב על ידי , 11/2/2009 19:02   בקטגוריות אקטואליה  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



היידה ביבי! או התכנית הכלכלית הסודית להצלת המשק.


 

אם לא יגיע במשך הלילה המשיח האמיתי, זה מלובביץ', המלך ביבי ישוב אל בית ראש הממשלה (קשה לי שלא לתהות מי יסכים לבצע את ההובלות עבור הזוג נתניהו), יפשיל שרווליו ומין סתם יפנה תחילה, או אולי רק אחרי שהוא יפתור את בעית הטרור העולמי, להצלת הכלכלה של מדינת ישראל משיני המשבר הכלכלי הגלובלי האימתני.

 

אמנם, התכנית אמורה להיות סודית (כדי שמדינות אחרות לא יישמו אותה לפניו ואז יאשימו אותו בהעתקה), אך היות והודות לפעילות הברוכה של הקוסם כשר אוצר, נמחקו לזוגי ולי 30% מחסכונותינו בקופות הגמל זאת בעוד הפרוספריטי שנוצר כתוצאה מההטבות לעשירים לא בדיוק חלחל אלינו, אלא אנחנו חלחלנו משכבת הביניים הבורגנית השבעה אל עבר שכבת הבקושי מתקיימים, החלטתי לפרסם קבל עם ועדה את התכנית הכלכלית של הביבי.

 

התכנית מבוססת על התזה הקפיטליסטית החביבה על הוד קוסמותו, הקובעת שהעניים אשמים במצבם ואם רק ירצו, הם תיכף ומיד יהפכו למנכ"לי בנקים, מנהלי מחלקות בבתי חולים ויזמי הייטק מצליחים.

נקודה.

לכן, מתכוון הביבי לנקוט באותו היגיון עידודי שנקט בעבר, שגרם (בהצלחה!) לאלפי קשישים לשנס מותניהם, להירפא מכל מחלותיהם, להשיל 30-40 שנה מגילם, לאלפי נכים להצמיח גפיים חדשות, לעיוורים לפקוח את עיניהם ולכולם יחד לצאת לעבודה ולהשתכר למחייתם בכבוד ורווחה, זאת בעוד חד הוריות חסרות השכלה וכישורים מינימליים הפכו לטייקוניות נדל"ן בין לאומיות שמשתכרות אלפי דולרים לשעה ומאות אלפי ילדים ממשפחות מרובות ילדים למדו להתקיים מאדי הסולר של האוטובוסים בצירוף קרני השמש הים תיכונית הלוהטת.

 

והרעיון פשוט – מיסוי הפוך.

כדי שלעניים תהיה מוטיבציה להפוך לעשירים, כלומר – להגדיל את הכנסתם, הביבי יבצע רפורמה במיסוי שתקטין את המס לכל מי שמשתכר מעל לשכר הממוצע במשק, בעוד מי שמשתכר מתחת לשכר הממוצע - ישלם  מיסים מוגדלים.

כך למשל מי שמשתכר מעל 16,000 ש' לחודש, ישלם 30% מס, מי שמשתכר מעל 50,000 ש'  לחודש ישלם רק 10% מס ואילו מי שיצליח להגיע ל-100,000 ש' יהיה פטור מתשלום. בעלי הכנסה של למעלה מ-200,000 ש' לחודש יקבל חבילת סיוע מהמדינה בסך 100,000 ש' נוספים – הכל כדי לסייע לעשירים להתניע את גלגלי הכלכלה וכדי שהצמיחה תחלחל בששון אל כיסי האלפיון העליון.

לעומתם, משתכרי שכר המינימום ישלמו 90% מס ואילו מי שאינם מגיעים לשכר מינימום, יאלצו לשלם 120% מס (קרי, מי שירוויח 1000 ש' לחודש, ישלם 1200 ש'...).

בתחילה, הוצע גם שכדי להגביר את הגברת העידוד המוטיב ציוני, כל המכפיל את הכנסתו תוך 3 חודשים יזכה בתמונת פורטרט חתומה של שרה נתניהו, אך הצעה זו נפסלה בגלל ההוצאות הגדולות הכרוכות בצילום המלכה שרה ירום הודה (נצפו בעיות במציאת הצד הטוב שלה).

 

אם תיושם שיטה זו, ברור שאוצר המדינה לא יפגע, זאת היות ויש יותר עניים מאשר עשירים, כך שהגיוני (בהיגיון החזירי המצוי) שסכום המיסים שיגבה יהיה דווקא גבוה מאי פעם.

שיטה כלכלית זו ידועה בשם שיטת ה"דווקא" ומטרתה לעורר את יצר הקנאה הטבעי שיגרום לשיפור משמעותי במוטיבציה האישית של העניים ותעודד את השכבות החלשות למאמץ כלכלי ניכר שיביא לצמיחה מואצת ולהכנסה מוגדלת לשכבות החלשות, כך שמדינת ישראל בראשות הוד ביביותו תהפוך למדינה העשירה ביקום וגם לאור לגויים.

או שלא.

בכל מקרה, כך או כך, בעיית העוני במדינת ישראל תיפטר על איזשהו צד, אם לא על ידי התעשרות פתאומית של העשירונים התחתונים, אז על ידי מציאת נפט ויהלומים או אולי על ידי התפגרות מסיבית של השכבות החלושות. שזו גם דרך*, לא?

 

ואת הקדנציה של המלך ביביהו נסיים כולנו (כל מי שישרוד) בשירת: "הוא קוסם! הוא קוסם! הוא קוסם"

 

 

*והיות והשכבות החלשות מורכבות ברובן מערבים וחרדים, גם הדוכס ליברמן יוכל לטעון שהוא מילא את הבטחותיו במלואן.... ופתר בהצלחה את הבעיה הערבית והחרדית במדינת ישראל.

 

 

נכתב על ידי , 9/2/2009 21:19   בקטגוריות אקטואליה  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 




1,000
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לליאה.R אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ליאה.R ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)