לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דני אמיר - הזיות של אוטופיסט


טפס על הר פוג'י, חילזון - אבל לאט (איסה)


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


2/2009

קבוצת כל אזרחיה - ותחזית בחירות!


בס"ד

 

במאי 99', עלי מוהר, תבורך נשמתו, חבל שהוא לא איתנו כאן גם הערב, פרסם ב"בשער" טור אלמותי, בו מתבקש היושב במרומים לדאוג לחמישה ניסים צפופים ב"עשרה ימים שזעזעו את העולם" חבל שאני לא מוצא את גזר העיתון המקורי. הוא נמצא כאן איפשהו.

 

אלוהים התבקש ביום ראשון לסדר אליפות ליונייטד מול טוטנהם, למחרת לעזור לברק לנצח בבחירות את נתניהו, להספיק לחזור לוומבלי לסדר ליונייטד גביע בשבת, לחזור לכאן לגמר הגביע בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים, ולסגור את כל רצף המזליקו המטורף הזה ביום רביעי בערב עם גביע אירופה לאלופות אדום. (1)

 

בטור של מוהר אלוהים די נדהם מהלו"ז הצפוף, אבל הסכים.

 

הטור נכתב ופורסם לפני שכל זה אכן קרה, בדיוק כמו שהוא ביקש, אושר רדף שמחה שהפכה להתעלות מלווה בעליצות הולכת וגוברת עד לאורגזמה של קמפ-נואו, שני גולים בדקה האחרונה, למי שלא זוכר, נס ברצלונה. (2)

 

אז מה זה אומר, בהקשר של הבחירות שהפועל ת"א בדיוק רמסה את בית"ר ירושלים 0:4?

 

נדמה לי שמחר תוכלו לקרוא את כל הסטטיסטיקות של היחס בין נצחונות של הפועל על בית"ר לתוצאות של בחירות שמתקיימות בסמוך. עד כמה שאני זוכר זה סימן טוב.

 

בבית"ר ירושלים, למי שלא יודע, יש מסורת לפיה בקבוצה לא משחקים שחקנים ערבים. ברזילאים, רוסים, הונגרים - כולם מתקבלים באהבה, אבל לא ערבים. גאידמק בשיא ימיו כגביר העיירה, ניסה, ועבאס סואן אמר שאם זה יקדם משהו הוא ישמח לשחק בבית"ר - אבל האוהדים הסבירו לו שאין מצב. שישכח מזה. אין ערבים בבית"ר. הביאו פעם שחקן מוסלמי, וגם נגדו הקהל יצא די מהר. שיביא אפריקאים, אירופים, דרום אמריקאים - מי שהוא רוצה, אבל לא ערבי. (3)

 

העונש שלהם הערב לחטא הזה, היה שני גולים של מהראן לאלה - מעוספיה, ואחד של ביברס נאתכו, הצ'רקסי הראשון בליגת העל. הפועל נראתה כמו קבוצת כל אזרחיה עם מהגרי עבודה והכל.

 

האמת, אני לא יודע מה היחס של אוהדי בית"ר לצ'רקסים. אולי אני עושה להם עוול. אבל הם לא נהנו הערב.

 

הגול האחרון, למי שראה - רוחב של ורמוט בין הרגלים של המגן לביברס נאתכו, היה דוגמה מקסימה של איך רב תרבותיות יכולה ליצור דברים נפלאים. הוא הזכיר לי, אולי, את רגע השיא של הנבחרת אי פעם - רגע מופתי של שיתוף פעולה יהודי-ערבי, שהלוואי והיה בא לידי ביטוי גם בתחומים אחרים - המסירה המקסימה של ברקוביץ' לגרייב מאחורי כל ההגנה ב-0:5 על אוסטריה.

 

טוב די להתפייט.

 

מכיוון שיש דרבי גביע בשני הבא, אני אנסה לעשות כאן עלי מוהר לעניים, להגיע באיחור, ולבקש מהקב"ה שתדאג לשני ניצחונות - בבחירות, ובשבת.

 

בסדר... אז מה ייחשב לניצחון מחר, למשל?

 

הממממ.

 

כל פעם שכוכב נופל, ויש לי אפשרות לבקש, אני מתבלבל. בדרך כלל אני הולך על הכי צנוע, על בריאות לנו ולילדים, ואהבה.

 

ומיד אחרי זה מתחרט שלא הייתי קצת יותר ספציפי ופרוע.

 

אז הנה תחזית הבחירות שלי:

 

הליכוד - 9

קדימה 4

העבודה - 8

ישראל ביתנו - 1

ש"ס - 8

יהדות התורה - 4

עלה ירוק - 3

הבית היהודי - 4

האיחוד הלאומי - 3

בל"ד - 5

רעמ - תעל 5

חד"ש 22

התנועה הירוקה - מימד 32

מפלגת הבנקים - 2

מרץ 10

 


  


ולגבי ההצבעה שלי: זה בא לי בחלום, באמת. מישהו שדומה לרמי ויץ רדף אחרי, ופתאום דב גדול עם נורית ביד ניצב בינינו. הגיטרה שלי היתה תלויה על וו, ואחרי שהוצאתי אותה, אמרתי ברכה...

וחיכיתי.

מרחוק הגיעו שלוש דמויות , ג'ון לנון, בוב מארלי ובילי הולידיי .

"וואו!", אמרתי.

וכולנו התחלנו לנגן שיר של דילן שנקרא New Morning.

 

 

(שמהתקליט ההוא לקוח   If Dogs Run Free )

 

1. אם למישהו יש את הציטוט המדוייק מהטור ההוא של עלי הטוב, בבקשה תנו. הוא כתב את זה הרבה יותר יפה.

2. באופן לגמרי קוסמי, המשחק היה ביום ההולדת ה-90 של מאט באזבי המנוח, שבנה את יונייטד מחדש אחרי אסון מינכן, והביא גביע אירופה ראשון ויחיד עד אז. לפני המשחק דיברו הרבה על צירוף המקרים הזה. ובסופו, שני הגולים נרשמו בדקות 90 ו-90. יש אוהדים שאומרים שהוא התערב, ואני מודה שזאת גם היתה התחושה הראשונה שלי, באותם רגעים.

3. אמרו לי שלפעמים הם אפילו שרים "מוות לערבים", אבל אני לא מאמין.

 

נכתב על ידי , 9/2/2009 23:36  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חבר של אריק קנטונה ב-14/2/2009 03:20



Avatarכינוי: 

בן: 63




12,823

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאדום שבלב של אריק קנטונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האדום שבלב של אריק קנטונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)