לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דני אמיר - הזיות של אוטופיסט


טפס על הר פוג'י, חילזון - אבל לאט (איסה)


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2009

הנאום ההיסטורי הגנוז


בדרך כלל, אתם יודעים, אני ממש לא מקושר לחלונות הגבוהים ביותר, אבל הפעם בצירוף נסיבות מאד ייחודי, התגלגל לידי נוסח של טיוטה שהכין ראש הממשלה לקראת הנאום שלו. המקורות שלי מספרים ששני הנאומים היו מוכנים, וממש עד הרגע האחרון נתניהו התלבט באיזה נוסח לבחור. הנה הנוסח שנגנז בסופו של דבר:

 

אורחים נכבדים,

אזרחי ישראל, ואזרחי כל המזרח התיכון

 

באתי הנה היום כדי לפתוח דף חדש ביחסים בין יהודים וערבים במזה"ת. כמוכם, שמעתי את נאום הנשיא אובמה באוניברסיטת אל-זהאר, וכולי נרגש להצטרף לחזון של הנשיא, ולומר גם בשם הישראלים: אין לנו ריב עם האסלאם. כפי שיהודים סבלו לאורך ההיסטוריה כמיעוט נרדף, כך גם היו שנים של שיתוף פעולה ופריחה תרבותית ביחסים בין יהודים למוסלמים. מכיוון שתמיד היו כאלה שהאשימו את היהודים בכל צרות העולם, לא נצטרף לאלה המקטרגים על כלל המוסלמים.

 

לעשות כך יהיה לחטוא להיסטוריה: רבי משה בן מימון חי ויצר בקורדובה, תחת שלטון מוסלמי. המימונה אותה חוגגים אצלנו, היתה חג של קרבה בין יהודים ומוסלמים, ישיבה בצוותא אחרי חג הפסח. קשה בכלל למנות את העושר והחכמה שנוצרו בקהילות ישראל שחיו בקרב המוסלמים, בעיראק, במרוקו, בלוב, במצרים ובשאר מדינות ערב.                                                                                                      

היו שיעצו לי לדרוש היום שהפלסטינים יכירו בישראל כמדינת לאום של העם היהודי, ולהעמיד את הדרישה הזאת כתנאי לשלום. אני מעדיף לעשות את הדבר ההפוך. מעל הבמה הזאת אני רוצה לומר באופן חד משמעי: ארץ ישראל, שאתם הפלסטינים קוראים לה פלסטין, שייכת לשני העמים שלנו. במגילת העצמאות כתוב: "בארץ ישראל קם העם היהודי בה עוצבה דמותו הרוחנית". אין אדם שפוי שלא יבין שהמשפט הזה נכון גם בערבית (קורא בערבית): בפלסטין קם העם הפלסטיני בה עוצבה דמותו הרוחנית".

 

 

למעשה הדברים הם הפוכים: שנינו שייכים לה, לארץ. לנופים שלה: לגליל, לנגב, לכינרת, לירושלים, ליפו. במגילת העצמאות נכתב גם: "לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקוה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית" לא יתכן שלא נבין, שלא נחוש הזדהות עם מי שמתגעגע לגליל, או ליפו, או לכרמל ולמפרץ חיפה. המשותף בין כל מי שהארץ הזאת היא תבנית נוף מולדתו, גובר על השוני.

 

אני לא יכול לרפא את פצעי העבר. לא את הכאב שנגרם ליהודים לאורך כל ההיסטוריה, ולא את הכאב שנגרם לפלסטינים בשל החזרה של העם היהודי לציון. אני לא יכול להחזיר את אלפי הישראלים ואלפי הפלסטינים שנהרגו לאורך כל השנים, או לשקם חיים שנהרסו בגלל העימות הנורא הזה, שנמשך זמן רב מדי. אבל אני יכול לומר: מעתה, מדינת ישראל תפעל באופן שוויוני לרווחת כל תושביה, וכל אלה הנתונים לשליטתה, בין אם הם יהודים או ערבים.

 

לפני שלושה ימים נערכה בעזה הפגנה מעניינת. כשלושת אלפי בני אדם דרשו מהפת"ח והחמאס להגיע לאחדות. גם אנחנו מעוניינים באחדות פלסטינית. מדינת ישראל מתחייבת לשאת ולתת עם כל ממשלה שתיבחר על ידי הפלסטינים, בלי להעמיד תנאים כלשהם.

 

 

מדינת ישראל מסירה בזאת, כל תביעה לריבונות בשטחים שנפלו לידיה אחרי מלחמת ששת הימים. ישראל מכירה בקשר בין העם הפלסטיני לירושלים, לזכות הפלסטינית לשליטה בכיפת הסלע. במשא ומתן לשלום - זאת תהיה נקודת הפתיחה, ושינויים או התאמות - כמו ריבונות משותפת, בינלאומית, או חילופי שטחים - ייעשו בהסכמה ובתיאום.

 

אני מקווה שלמשא ומתן יגיעו שתי ממשלות רחבות שמייצגות את מגוון הדעות והזרמים בשתי החברות, מכיוון ששיחות אלה עשויות להיות מסע ארוך לניסוי דמוקרטי גדול, שבו אתם - אזרחי ישראל, ואתם הפלסטינים תושבי הגדה המערבית ועזה, תחליטו מה הפיתרון העדיף על כולנו. שתי מדינות נפרדות, קונפדרציה, או מדינה אחת, שבה תהיה הפרדה בין דת למדינה.

 

כדי שדברי לא יישמעו נפוחים או ריקים, אני מבקש להודיע שלפני כשלוש שעות, נתתי הוראה לאלוף פיקוד דרום, להסיר באופן מוחלט את המצור מעזה, לאפשר הכנסת סחורות דרך כל המעברים, כולל מעבר רפיח. מפקד חיל הים קיבל הוראה שלא לעצור ספינות שמיועדות לעזה.

 

כמו כן, הוריתי לשירות בתי הסוהר, לשחרר כ- 8,000 אסירים פלסטינים שנמצאים בבתי מעצר, וברגע האסירים המשוחררים נעים לעבר עזה ורמאללה. חתמתי על חנינה למרואן ברגותי, מתוך תקווה שהוא יכפר על האלימות שבמעשיו בסיוע ליצירת אווירה של שלום.

 

אני פונה מכאן לחוטפים של גלעד שליט: שחררו אותו עכשיו, תנו לו לצאת לחופשי. תנו לו לצאת לחופשי כאות לכך שאתם מצטרפים לדרך החדשה שהנשיא אובמה התווה.

 

אני רוצה לפנות מכאן לכל אלה, ישראלים ופלסטינים, שהמילה "שלום" גורמת להם להתנגדות פנימית. לתנועה עצבנית ולכעס. אתם מיעוט. רובנו כאן רוצים לחיות בשלום ובשלווה. אל תפריעו. את האהבה שלכם לארץ ולעם תוכלו להפנות לאפיקים של בנייה. כל הסקרים בכל השנים האחרונות מצביעים באופן חד משמעי על כך שרוב מוצק בשני העמים חפצים בשלום. כדי לטעון שאנחנו מנהיגי אמת שמקשיבים לעם, אנחנו חייבים לצעוד בדרך הזאת, להשיל דעות קדומות, ומחשבות ישנות.

 

לאחי היהודים, המתיישבים ביהודה ושומרון. כל חיי תמכתי במפעל ההתיישבות, זה לא רגע קל עבורי. במשא ומתן ננסה להגיע להסכמה על כך שחלקכם תישארו בבתיכם. אם את ארץ ישראל אהבתם, ותהיו מוכנים לחיות בשלום ובכבוד הדדי עם הפלסטינים - נראה מה אפשר לעשות. אבל אלה מכם שאהבתכם למקום בו אתם גרים תלויה בעיקר בתחושת השליחות של יצירת ריבונות היהודית - מכם אבקש לחזור למדינת ישראל, ולנתב את הלהט והאמונה שלכם לבניית החברה הישראלית.

 

לפלסטינים תושבי ישראל: אני יודע ששבעתם מהבטחות. ששוב ושוב הבטיחו לכם שוויון זכויות ושוויון הזדמנויות ושוויון בהשקעה. הפעם הדברים יהיו שונים, אני מבטיח, בהן צדקי. מילה של בנימין נתניהו. כדי לאותת על כך, כבר בישיבה הבאה של הכנסת, הממשלה תגיש הצעה לביטול הוראת השעה המכונה "חוק האזרחות", המונעת מאלה מכם שנישאו לבני עמכם שמעבר לקו הירוק להצטרף אליכם בישראל. נפתח מחדש את הדיון בהמלצת ועדת אור, תוך נטיה לקיים את רוב ההמלצות, ולצאת לדרך חדשה.

 

לשכנינו במדינות ערב אומר רק זאת: אנחנו בפתח של תקופה חדשה. ישראל מקדמת בברכה ומקבלת את יוזמת השלום הערבית.

 

 אני רוצה לפנות מכאן גם לעם האיראני, ולמנהיג הרוחני חמנאי. היו שיעצו לי לומר שאין דבר מסוכן מהשילוב בין האסלאם הקיצוני לנשק גרעיני. אני רוצה לחדד: אין דבר מסוכן מנשק גרעיני, לא משנה מי מחזיק בו. אני יודע שזאת עזות מצח להטיף נגד נשק גרעיני באיראן, בעודנו מחזיקים נשק זה עצמו. לכן, לפני כשעה חתמתי על האמנה לאי הפצת נשק גרעיני, אמנה שעד היום ישראל לא חתמה עליה. בכוונתנו להשמיד את הנשק להשמדה המונית שנמצא ברשותנו, ולעשות זאת בפיקוח של האו"ם, וזאת כדי למנוע מירוץ גרעיני במזרח התיכון. אני מאתגר את העם והמנהיגות באיראן, לאפשר אותה שקיפות שאנחנו נאפשר בכל הקשור לאתרים הגרעיניים. ואסור לשכוח: העם היהודי והעם האיראני העניקו לעולם יצירות מופת תרבותיות. הגיע הזמן שנתחיל שוב לשתף פעולה.

 

בימים האחרונים אני חושב הרבה על משפט שלמה. התינוק בסיפור התנ"כי היה שייך לאחת האמהות. התינוק, כיום, הוא של שנינו. הגיע הזמן שנפסיק לפגוע בו, ולנעוץ את דגלנו בכל מקום, רק כדי להשיג בו ריבונות, שאין בה שלווה או חופש אמיתי . הגיע הזמן להתחיל לשתף פעולה ולהתמודד עם הבעיות האמיתיות שמטרידות את כולנו. שיפור רמת החיים, שימור הסביבה, הבטחת זכויות שוות לנשים, מניעת הומופוביה, צעדים לקראת לגליזציה של סמים קלים, מניעת פגיעות מיניות בילדים והשקעה גדולה באיכות החיים של כולנו. אני קורא לכם להצטרף אלי במסע הזה.

 

                                                                                                                                   

 

    

  

 

      

      

 

 

 העולם צופה בנאום נתניהו

 

 

 

עדכון: המקורות טלפנו למסור לי בשושו, שלמעשה נתניהו בחר בנאום הזה, שהבאתי כאן, אבל ברגע האחרון השב"כ חטף אותו, ושלח כפיל לאוניברסיטת בר אילן.

 

 

 

                                                      

 

                                    בנימין נתניהו האמיתי                                הכפיל

 

 

 

 

(אכן דמיון מדהים)

 

נכתב על ידי , 16/6/2009 03:10  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של המתדלק של אריק קנטונה ב-28/6/2009 21:41



Avatarכינוי: 

בן: 63




12,823

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאדום שבלב של אריק קנטונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האדום שבלב של אריק קנטונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)