מה קרה למעמד המורה
ב 1966 התחלתי עבודתי בהוראה ועדיין כוחי במותני. אני ממשיכה במלוא המרץ בעשייה חינוכית בחדווה והתלהבות.אז
המילה "מורה" היתה שם נרדף לאדם חדור שליחות, היחס אליו היה נערץ ומכובד. והשכר סביר בהחלט.
נשלחנו ללמד במקומות מרוחקים במושבים ועיירות שכוחי אל בדרום הארץ ובצפונה ללא היסוס ובאהבה רבה.
ההורים קיבלו אותנו בהכרת תודה והשתדלו לסייע לנו להשתלב בתוכם. הם הקשיבו לנו " בדחילו ורחימו" והיו גוערים בילדיהם אם שמעו תלונות מהמורה. ראשית לכל שרשן מילדיהם צייתנות וכבוד למורה. הילדים פחדו מהוריהם ולא הימרו את פיהם.
לא זכור לי שהיו בעיות משמעת. הכתות היו קטנות בהרבה מהמצב היום שהוא בלתי נסבל.
אני נזכרת בגעגועים לתקופה של לפני 30 ו-40 שנה.את התום של הורים וילדים, את להט העשייה, את העיניים הבורקות של הילדים שהיו צמאידעת. את ההורים החביבים שקיבלונו במאור פנים עד כדי מעורבות בחייהם. הם פנו אלינו וביקשו עצתנו גם בעניניהם האישיים. ואנו ביקרנו אותם בבתיהם כאילו היינו חלק מבני משפחותיהם. היינו שותפים בחיי הקהילה, הוזמנו לאירועים של חתונות ושמחות אחרות. פעמים רבותישבנו כאורחים שלהם בסעודות שבת .באופן טבעי היהקשר חם וחזק לאורך כל השנה.
כאשר נכנסנו לכתות הילדים כאחד קמו לכבודנו וישבו רק כאשר המורה אמר להם לשבת. הילדים ישבו בשקט , הספר ,מחברת וקלמר הוצאו ללא רעש וחשיעור התחיל.
אני שואלת עצמי היום ,"ההיה או חלמתי חלום,"?