לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2014

שרביט של ספרים


 

 

 

 

 

 

               ספר הוא מתנה שאתה יכול לפתוח שוב ושוב .

                                                           {גאריסון קיילור}

 

 קבלתי את  ה'שרביט'   בנושא ספרים מ- KayMan

   תודה !    

 אני חושבת שכבר כתבנו על הנושא הזה באחד מאירועי 'שבוע הספר העברי'

 רציתי למצוא את הפוסט הישן ,

 אבל -

בעבר כשרציתי למצוא  פוסט ישן

 נכנסתי לרשימות

והקישור הביא אותי ישירות לפוסט הישן .

כבר מספר ימים שאין אפשרות להכנס באמצעות הרשימות

האם זה רק אצלי

או שיש  תקלה בישרא ?

 כמובן שאפשר לנבור בבלוג ולמצוא את הפוסט ,

אך אכתוב מחדש ואני כמעט בטוחה שלפחות חלק יהיו אותם הספרים שכבר הוזכרו

 

הספר הראשון הוא:

  שירת רחל

  ספר שירי רחל המשוררת שאני אוהבת לקרא את שיריה  ( או את חלקם) שוב מידי פעם.

 

 הספר השני :

הנביא/ גו'בראן חליל ג'ובראן שגם אינו רומן קריאה, אלא ספר שירים שודאי מוכר לרובכם ( או כולכם)

 ואני יכולה שוב ושוב לעיין בו .

 

 

הספר השלישי :

אֶוָה /מאיר לוין

קראתי אותו בהיותי כבת 16

 על קורתיה של  נערה בתקופת השואה , שנאלצה לעבוד בביתם של נוצרים ,

שחששה שתדבר את שפת אמהּ בלילות

מתוך שינה ותוסגר לנאצים ,

והוא נחרת בזכרוני עד היום !

יכולה לצרף אליו את

"מאה ילדים שלי" /לנה קיכלר זילברמן

ואת "מילא 18" /ליאון יוריס

 

הספר הרביעי :

'הלב' /אדמונדו דה אמיציס

 ספר שקראנו רובנו בילדות

הוא יומנו של אנריקו, נער ערני ורגיש, שחי באיטליה בסוף המאה התשע - עשרה.

הוא כותב על כיתתו, מתחילת שנת הלימודים ועד סופה.

 

וספר זה הזכיר לי את הספר של ויגדורובה בשם : הכִּתה שלי  , רשימותיה של מורה , שאהבתי .

  ..

 

הספר החמישי שקראתי לא מכבר :

"בבקשה תשגיחי על אמא" / קיונג סוק שין

הקרבתה של אם למשפחה שלה , ספר נוּגֶה המשאיר את חותמו על הקורא ,

ספר מרגש.

 

וספר נוסף שקראתי מזמן וזכור לי בעיקר בגלל עושר השפה העברית שבו

לא כל יום מוצאים סופר/סופרת שכותב/ת בשפה כֹּה יפה

"חמסין וציפורים  משוגעות" / גבריאלה אביגור-רותם

מויקיפדיה :
אביגור - רותם היא אמנית לשון מהמעלה העליונה, והספר משתף את קוראיו בחגיגה ססגונית

של השפה העברית למשלביה ולגווניה.

במדף אצלי ממתין בשקט ספר נוסף שלה : "אדום עתיק"...

 

ספר נוסף שמשום מה נחרת בזכרוני ( לא מאלה המשפיעים עליך , אבל זוכרים)

הוא "הנרות בערו עד כלות"/שאנדור מאראי

ואני זוכרת שיש בו עוצמת רגשות וגם איפוק רב.

( מויקיפדיה :הספר  הוא שילוב של סיפור הנקרא בנשימה עצורה ומסה פילוסופית על טיבן של חברות,

אהבה, נאמנות, בגידה וגאווה]. 

מישהו קרא ספר זה?

 

יש עוד ספרים נוספים  שהשאירו את חותמם , שנהניתי לקרא אותם...

 

 

ובקשר לשרביטים " קריצה

 

פרשן התנ"ך הרב יעקב ב. חרר בספרו באר יעקב (אסתר ד, יא), כותב,

כי מילת שרביט מורכבת משתי מילות שר - שבט, כלומר שבט(=מקל) ,

הנתון ביד השר והמושל. ומקל זה שונה מן השאר בעיטוריו ובמהותו .

ואם יכולתי לבחור בשרביט אולי אפשר להעביר שרביט קוסמים בינינו

וכל אחד יבקש משאלה לשנה  החדשה

 ובעזרת שרביט הקסמים היא תתגשם.סבביקול

 

 

 מעבירה את השרביט  ל*דפנה ( שאמנם הבלוג שלה פרטי , אבל...והיא יודעת למה אני מתכוונת)

ל*קורדליה , *אוגניה , *רותי קוטלר ( רק אם מתחשק לך)

 *אליפל ( כן כבר קבלת את השרביט, ואני גם יודעת שאתה לא כותב לפי בקשה או "שרביטאות",

  אלא כי אתה רוצה ומוכרח....אז בזמן החופשי...אם יתחשק לך) .

[אין קישורים לבלוגים של הנ"ל , אבל אדאג שעניין השרביט יעבור אליהם ] .

נכתב על ידי נ*גה , 20/9/2014 20:48   בקטגוריות ספרים  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  נ*גה

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

110,420
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)