לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2014

האי של זקופי הקומה


 קבלתי את הספור במייל, ודאי מוכר לחלק מכם

מה דעתכם?

חומר למחשבה ...

 

היה היה אי קטן ושמו: “אי זקופי הקומה”. 
באי הזה, מקור הפרנסה היה בתעשייה של קטיף פירות כתומים מעצים גבוהים. 
תכנית הלימודים בכל בתי הספר התמקדה כמובן בצמיחה לגובה, כי ככל שהילד יגבה יותר,

תעשיית הקטיף תהיה פורייה יותר. 
וכך, בסוף שנת הלימודים, מדדו את גובה התלמידים. 
אלו שגבהו על פי הממוצע - קיבלו ציון ממוצע. 
אלו שגבהו מעל לממוצע - קיבלו ציון לשבח. 
אלו שלא גבהו מספיק - ננזפו קשות על כך שלא השקיעו מספיק, שלא התאמצו, שלא היו מונעים למטרה. 
כשיצאו התלמידים לקטיף - אלו שהגיעו לגובה העצים, עסקו בקטיף הפירות הכתומים. אלו שלא הצליחו להגיע,

התחילו להפריע (גם בגלל הדימוי העצמי שלהם שנפגע קשות), וכמובן לא הצליחו לקטוף מספיק פירות. 


תושבי האי המודאגים החליטו לשאול בעצתו של האיש החכם שבאי.

הציע החכם: 
1. אפשר לנטוע עצים נמוכים יותר, שאליהם יוכלו להגיע גם הילדים הנמוכים. 
2. אפשר לספק סולמות כדי שהנמוכים יגיעו לגובה. 
שאלו אנשי העיר: “וכיצד ניתן ציונים?

האם ניתן אותו ציון לאלו שקטפו מהעצים הנמוכים כמו מהעצים הגבוהים?

האם הילד שקטף בכוחות עצמו יקבל ציון כמו הילד שנעזר בסולם?” 
אמר האיש החכם: “אהה! זו שאלה חשובה. עליכם להחליט החלטה חשובה:

 

במה אתם מעוניינים? בפירות או בציונים?”






נכתב על ידי נ*גה , 23/11/2014 18:43   בקטגוריות משל ונמשל  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  נ*גה

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

110,420
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)