לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2020    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: ,. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כּעָכִים


 

 

  אני משערת שיש הרבה מתכונים של כעכים בגוגל ,

 אך זה המתכון , שאני נוהגת להכין

קבלתיו לפני הרבה שנים ממישהי ,

אשה שלפני שנים רבות הייתי שמרטפית של ילדיה הקטנים ,

 כשהיא היתה אשה צעירה,

 ואנוכי תלמידת תיכון.

 לימים אותה אשה התגרשה,

 ומנישואיה  השניים נולדו לה 3 ילדים .

 שניים מהם היו תלמידי ( אני הייתי המחנכת שלהם).

 

 והראיה המתכון האמיתי, שנשמר אצלי מאז ...

 

 

 

 את המתכון היא רשמה לי בביתה, באחד  מ"ביקורי הבית" אותם עשיתי.

 בביה"ס בו עבדתי היה נהוג לערוך ביקורי בית בבתי התלמידים ( עם הודעה מראש, כמובן)

 ובעניין זה- לא תמיד הרגשתי נוח "להפיל" את עצמי על ההורים.

 

 אולי הם אינם מעוניינים בבקורה של המורה

 ( למרות שלמדתי הרבה מביקורי הבית...)

 לכן כדי לרצות את התלמידים שרצו שאבקר נעניתי לבוא לחגיגות ימי ההולדת שלהם , שכמובן הוזמנתי אליהם.

 לרוב בימי שבת או בערבי ששי .

 לכולם קניתי מתנה זהה סמלית .

 

 

  1.                                                   ******      
  •   

     טוב, נסחפתי ...הנה המתכון :

     

        המצרכים:

       1 מרגרינה ( אני משערת שאפשר להחליף בשמן)

      1/2 ק"ג קמח בערך ( כ-3 ו-1/2 כוסות)

      1 שקית אבקת אפיה

      מים לפי הצורך -כחצי כוס

      3 כפות שמן

      1/4 כפית מלח , מעט כמון .

     

       לחלק הציפוי:ביצה, שומשום.

     

     

     אופן ההכנה:

    1. מנפים לקערה קמח ואבקת אפייה. מוסיפים מרגרינה, שמן,  מלח  ומים ולשים לקבלת בצק אחיד.
    2. מגלגלים מהבצק "נקניקים" דקים ומצמידים את הקצוות ליצירת כעכים.
    3. טורפים בצלחת ביצה ומים, ובצלחת שנייה מניחים שומשום.
    4. טובלים את הכעכים מצדם האחד בביצה ואחר כך בשומשום. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה.
    5. אופים כ-30 דקות בחום של  180- 170 מעלות, עד שהכעכים בצבע חום בהיר.

     

     

     

     

    •     
     
  • נכתב על ידי נ*גה , 25/8/2009 13:00   בקטגוריות זִכרונות,, מתכונים, צילום המתכון  
    35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
     



    Avatarכינוי:  נ*גה

    מין: נקבה

    תמונה



    פרטים נוספים:  אודות הבלוג

    110,419
    הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
    © הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
    האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
    כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)