לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2020    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: `` ,. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

זכרונות מבית הספר


 

 ה-1 בספטמבר עבורי תמיד מלווה 

 בהתרגשות  גדולה. 

 רוב חיי עברו בחינוך והוראה. 

 גם אם קבלתי כתה חדשה

 עם תלמידים שאינני מכירה, 

 וגם עם עליתי עם תלמידי משנה שעברה

 עדיין  אפפה אותי התרגשות מרובה.

 

 נכנסת לכתה, שקט בכניסה...

 אני מתרגשת , וגם התלמידים

 מציגה את עצמי ~

 שמי הפרטי ושם משפחתי.

 התלמידים מספרים מעט חוויות

 ואני מנסה לזכור את השמות .

 השעה הראשונה חולפת לה

  ואיתה באה ההקלה.

  עוד שנה מתחילה,

  שיהיה לכולם בהצלחה !

 

 

   

 

וזו הזדמנות נהדרת

 לספר על המורה שליוותה  את חברי ואותי בבית  הספר היסודי.

היא התחילה ללמד את חברי בכתב ב'

ואנוכי הצטרפתי בכתה ג'

היא המשיכה ללמד אותנו עד כתה ח'-

 סוף ביה"ס היסודי.

 דבר יוצא דופן לכל הדעות .

 בכתה ז' היא יצאה לחופשת לידה,

 ממלאת המקום היתה ממש "מסכנה" ...

כל כך היינו רגילים למורה שלנו

נעימת סבר, נחמדה,  קטנת קומה , עם קול של ילדה

 ונדמה לי שמעולם לא הרימה את קולה בכתה.

 

 לפני מספר שנים ערכנו פגישת מחזור רק של הכתה שלנו

להלן חלק ממה שקראתי באותה פגישה:

 

 

זה  תמיד מפתיע  מחדש,    

 

 איך  חולשים  על חיינו  רגעים  קטנים

 

ומלאי  משמעות , שמשפיעים על העתיד .

 

לעיתים  הם  חולפים  עוד  לפני  שהתחילו ,

 

אך  תרומתם לעתיד  עצומה .

 

לא כל שכן   תקופה  בת  שמונה  שנים !

 

     המורה   , היית עבורנו עולם ומלואו ,

 

 וכך חברת הילדים היוותה את כל עולמנו.

 

   במחזה  הנקרא חיים חולפות  תמונות  ,שלא שוכחים .

 

 אני זוכרת תמונה ראשונה :

 

הגעתי אליכם  , לאחר הכתה השניה.

 

כשהגעתי  נשאלתי במשרד : "באיזו כתה את  בוחרת ללמוד?" ג'1 או ג' 2, ובחוש של ילדה בחרתי בכתה ג'1 !

אני זוכרת באיזו קלות שִלבת אותי  בנוף הכתה ,

" מי רוצה לשבת ליד הילדה החדשה?" – שאלת .....

הורמו מספר  אצבעות ואחת הבנות נבחרה לשבת לידי , והכל הסתדר.

 

מאז  היינו כתה מגובשת עם ציונים טובים לרובנו , טיולים שנתיים , תערוכת סוף שנה , מסיבות וחגיגות .

 הופעות  והצגות לחגים , שההכנות להן היו ארוכות ......

 

הרבה  בנות  מהכתה עוסקות ( או עסקו)  בהוראה , ולמורה שלנו יש חלק לא מבוטל בבחירת המקצוע והייעוד שלנו . השקט  והשלווה בה נהגת בנו השפיעו עלינו  לא מעט .

 

רובנו ( לפחות  הבנות ) ירשנו  ממך  את כתב  היד  שלך  העגול  והיפה  .

 

בתמונות נוספות מהעבר  הרחוק אני נזכרת  במסיבת הסיום שלנו בכתה ח' ,

 שחגגנו כבוגרים במקום מיוחד ונפלא  , ונדמה לי שנשארנו  ערים כל הלילה .

 

זכרון נוסף , שאת המורה   הזמנת אותי ועוד שתיים או שלוש בנות לביתך לסייע בכתיבת תעודות מעבר .

 

ועוד  תמונה :   לפני  שנפרדנו  ממך  כל אחד  כתב לך מלים  למזכרת  בספר  זכרונות   וצרף  את תמונתו .

 לי  נתת להיות אחראית על ספר הזכרונות , ולהעבירו בין התלמידים . אני  משערת שהייתי גאה מאוד על כך .

 

בהתבונני  באלבום  התמונות נזכרתי  במספר  הגדול  של תלמידים שהיו בכּתה ,   

איך את   השרֵת   עלינו  שלווה  ונועם  , ולא  היית צריכה להרים את קולך .

 

היום  בעידן  הטלוויזיה   והאינטרנט  אני  זוכרת   בגעגועים   את  ימי  התום  ,

 התמימות  של  הילדות ואותן  חוויות  בלתי נשכחות  , שהיריעה  קצרה  מלהכילן .

 

 

                        ***

                                  תודה לתגובות החמות בפוסט הקודם.

                                    אפשר עדיין להגיב...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי נ*גה , 1/9/2009 19:58   בקטגוריות זכרונות, ביה"ס , חינוך והוראה, מורה לחיים  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Avatarכינוי:  נ*גה

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

110,420
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)