לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2020    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ליאונרד כֹהן


   

ליאונרד כהן הלך לעולמו בגיל 82, ידיעה עצובה לכל אוהבי המוזיקה

ולמי שאהב את קולו המיוחד והמרגש ושיריו הנוגעים ללב.

 

מעניין לקרא ולדעת על  השיר של לאונרד כהן ,

רִקדי איתי עד סוף האהבה

Dance me to the end of love מאלבומו השביעי Various Positions" שיצא ב-1984
השיר אינו שיר אהבה רגיל של הזמר/משורר
הגדול הזה ,אלא נכתב בהשראת השואה

על אף שרבים נוטים לטעות ורואים בו שיר על סופה של אהבה . 

 

תרגום של מילות השיר ובחינתן תוך ידיעה כי הן עוסקות בנושא הרגיש ביותר לעם היהודי 

  בהחלט חושף צדדים אפלים יותר בנפשו של המוזיקאי.


לאונרד כהן - "Dance Me To The End Of Love"

"(השיר) הגיע אלי משמיעה, קריאה או ידיעה שבמחנות השמדה מסוימים, רביעיית מיתרים הופיעה וניגנה בזמן שהזוועות התרחשו",

סיפר כהן. "אלו היו אנשים שגם גורלם היה למות בזוועות, והם ניגנו מוזיקה קלאסית בעת שחבריהם למחנות נהרגו ונשרפו.

ועל כן שורות כמו 'הרקידי אותי אל סוף האהבה עם כינור בוער', משמעותן היא השלמה של החיים, קץ הקיום והאלמנטים התשוקתיים שבו.

אבל זו אותה השפה שאנחנו משתמשים בה כדי לתאר כניעה להתאהבות.

 [מתוך Y NET מוזיקה)

 

מילות השיר

הרקידי אותי ליופייך לקול כינור עולה באש
הרקידי אותי דרך החרדה עד שאני בטוח ולא חושש
הרימי אותי כמו ענף עץ זית, ותהיי לי ליונה
רקדי איתי עד לסוף האהבה.
רקדי איתי עד לסוף האהבה.
הו, תני לי לראות את יופייך כשהעדים הולכים
תני להרגיש אותך זזה כמו שבבבל היו עושים
הדריכי אותי באיטיות דרך הגבולות שרק אותם אדע
רקדי איתי עד לסוף האהבה.
רקדי איתי עד לסוף האהבה.
הרקידי אותי עד לחתונה, ואז רקדי איתי עוד קצת
רקדי איתי ריקוד ארוך, ריקדי איתי לאט
שנינו תחת אהבתנו, ושנינו מעליה בשלווה
רקדי איתי עד לסוף האהבה.
רקדי איתי עד לסוף האהבה.
הרקידי אותי לילדנו שמבקשים לבוא לעולם
רקדי איתי דרך הוילונות שנשיקותינו הכתימו אותם
בני לי מחנה מגן עכשיו, למרות שכבר כמעט ואין תקוה
רקדי איתי עד לסוף האהבה.
רקדי איתי עד לסוף האהבה.

 
הרקידי אותי ליופייך לקול כינור עולה באש
הרקידי אותי דרך החרדה עד שאני בטוח ולא חושש
הרימי אותי כמו ענף עץ זית, ותהיי לי ליונה
רקדי איתי עד לסוף האהבה.

 

 

 

את יום הולדתו ה-82 ציין הענק המוזיקלי הקנדי עם "You Want It Darker",

כשמו, מדובר ביצירה אפלה בה מתארחים מקהלת בית כנסת ממונטריאול והחזן הראשי של העיר .

  

 

נתגעגע אליו

נקשיב לשיריו...

יהי זכרו ברוך !

נכתב על ידי נ*גה , 11/11/2016 11:59   בקטגוריות אישים, מוזיקה, שירים, עצב  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כל שנה הם יותר צעירים...


 

 כתבתי מלים

מחקתי

מה תעזרנה המלים

לאלה שנותרו לנצח צעירים

ולאה שנותרו כאן

 והזדקנו בטרם עת ?

לאלה שכואבים ויכאבו לנצח...

 

שירים רבים נכתבו

מלים כואבות

כיום כשהרשת החברתית  כל כך נגישה קוראים עוד ונחשפים לסיפורים

והגרון נחנק, והדמעות זולגות

בחרתי בשיר אחד המסמל את "הנעורים שבאו פתע אל סופם"...   (המלים מתוך שירו של נתן יונתן "החול יזכור")

 

השיר שבחרתי "קצר פֹּה כל כך האביב"

שכתב דוד גרוסמן לזכרו של בנו  סמ"ר אורי גרוסמן שנפל במלחמת לבנון השניה

 

יש רגע קצר בין אדר לניסן
שהטבע צוהל בכל פה
הוא שופע חיים
שיכור ומבושם -
איך שיופי יכול לרפא!

נסער ומשולהב ומתיז
ניצוצות -
אך עוד רגע ייבּול ויצהיב
כי הנה בשוליו כבר הקיץ ניצת -
קצר פה כל כך האביב.

קצר וחטוף ושובר את הלב
לחשוב שהוא תכף ידעך
מבטו רק נפקח
אך התחיל ללבלב -
רק ניתן לי ותכף נלקח.

אביב עול-ימים וסוער
וסופו-
כבר כתוב בעלי ניצניו,
אבל הוא מסתחרר
כפרפר במעופו,
וכמוהו-נצחי בעיניו.

קצר וחטוף ושובר את הלב

לחשוב שהוא תכף ידעך
מבטו רק נפקח
אך התחיל ללבלב -
רק ניתן לי ותכף נלקח.

ואת ואני היודעים
ונורא הדבר שרק הוא לא -
עד כמה קצרים החיים,
החיים הקצרים שניתנו לו.

נדיב ונסער ומכאיב
קצר פה כל כך
האביב.      

   

יהי זכרם ברוך של כל הנופלים במערכות ישראל ופעולות האיבה

והלוואי ויבואו כבר ימים אחרים ...

נכתב על ידי נ*גה , 11/5/2016 10:42   בקטגוריות יום הזכרון, עצב, אֵבֶל  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ונזכור את כולם...


 

ערב יום הזכרון לחיילי  צה"ל

מחשבות עגומות

צפירה 

ומה הלאה?...

טקסים

עצבות  גדולה ! מועקה שלא עוברת

כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שלא שב

בן משפחה ,חלילה ,אובדן נוראי !

חברים לכתה , בני אותו מחזור,

חברים של האח

מורה שאהבת, תלמיד שלִמדת

שכן שרק היה ילד וכבר איננו

ולרבים חברים לנשק

 

הרהורים אינסופיים

בין יאוש לתקווה

הדגלים בחצי התורן

מחנק בגרון ,העיניים דומעות

כל כך הרבה מלחמות !

כל כך הרבה שמות ,כל כך הרבה מצבות...

סיפורים עצובים שלא מסתיימים

שירים שלכל שורה משמעות מִשֶלה

 

בדף הפייסבוק לפתע מגלים כל כך הרבה 'חברים' שמשתפים

חברים עצובים

 

ואנחנו ממשיכים לדאוג

ואנחנו ממשיכים לחיות !

 




 

 

 

נכתב על ידי נ*גה , 21/4/2015 22:20   בקטגוריות יום הזכרון, עצב  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



זכרונות וטעמים מיום הולדת שהיה...


 

אתמול, יום שבת

14.2 חל יום הולדתך אמא

הלכתי היום לשם...

עם נר נשמה

ובעין דמעה...

הלב ממאן להאמין שאת לא איתנו

את חסרה כל כך לכולנו !

 

הגשם השוטף   שהיה שטף את המצבות כולן

הצבע הצהוב של פרחי הסביונים הרבים וגם חרציות מצטרף לירוק

שקט כאן  

עגמומי , גם  מזג האוויר ...

באופן תמוה נצמד זוג  חלזונות (גדולים ) למצבה

כל כך מסמנים את החיים , דווקא במקום הזה ...מעניין !

 

 

בלילה נזכרתי בעוגות יום ההולדת שאת תמיד הכנת לכל בני המשפחה

עוגת טורט גבוהה

מחולקת לשלושה חלקים לרוחבה כשעל כל חלק מרוח בנדיבות קרם נהדר

וטפטופי ליקר או יין

והעוגה יצאה כל כך נימוחה וטעימה

את עיטרת את העוגה מעל ואני הוספתי כיתוב לבעל השמחה

זכרונות וטעמים שלא ישובו עוד...

נכתב על ידי נ*גה , 15/2/2015 15:08   בקטגוריות אִמִי , געגועים, זכרונות, עצב  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי:  נ*גה

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

110,418
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)