לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2020    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

עוגיות עם טעם של געגוע


 אני לא זוכרת מתי החלטתי שעלי להכין את אותן עוגיות ( לא מתוקות)

שהכינה אמי ז"ל

נזכרתי בשמן : פוגאצ'ו

מישהו מכיר ?

( עדה , אני משערת שלך השם מוכר)

אמי לא עלתה מהונגריה, אבל אלו עוגיות מהמטבח ההונגרי

  גִּליתי בגוגל מספר גירסאות

גם מתוקות

גם מכילות גבינה

לבנה או צהובה

עם קימל מעל, שומשום ( אפשר גם סומסום) ועוד

 

מצאתי מתכון שנראה לי דומה לזה שאני זוכרת

הכנתי את הבצק ( עם מספר שינויים)

קרצתי עיגולים בקוטר של כ-4 ס"מ ( לא שכחתי לצלם סבבי )




והטעם שלהן  מזכיר ילדות וממש טעים!

הבאתי לאבא שלי שיחיה והוא מייד זכר את השם סבבי




ולמי שמעונין הנה המתכון (מגוגל)-אני שניתי מעט

 


לאחר שקורצים את העיגולים ומניחים בתבנית האפיה חורצים מעליהם בעזרת מזלג או סכין פסים לאורך ולרוחב.

 

שמתי רק כפית סוכר וכפית שטוחה מלח

חלמון אחד

200 גרם חמאה ( אין צורך לדעתי ביותר)

3/4 שמנת חמוצה

לא שמתי חומץ!

 

נסיון ראשון שהצליח !קולסבבי

 

 

ובלי קשר לנושא הפוסט

היום הוא היום הרשמי של הקיץ! גוגל ציין זאת בדודל נחמד ( מזמן לא העליתי כאן דודל )



 

ועוד בלי קשר ( חלקכם ודאי כבר ראיתם) שישרא החליף את המומלצים שהיו שם מספר חודשים והנושא החם

אז אולי יש כבר אור בקצה המנהרה! (בישרבלוג)

נכתב על ידי נ*גה , 21/6/2015 12:54   בקטגוריות אוכל, אהבה, אמא, געגועים, גוגל, זכרונות, מתכונים  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אחרי אושוויץ


 



 

 יהודה עמיחי כתב שיר : אחרי אושוויץ

 

אַחֲרֵי אוֹשְׁוִיץ אֵין תֵּאוֹלוֹגְיָה
  
מֵאֲרֻבּוֹת הַוָּתִיקָן עוֹלֵה עָשָׁן לָבָן,
סִימָן שֶׁהַקַּרְדִינָלִים בָּחֲרוּ לָהֶם אַפִּיפְיוֹר.
מִמִּשְׂרְפוֹת אוֹשְׁוִיץ עוֹלֶה עָשָׁן שָׁחֹר
סִימָן שֶׁהָאֱלֹהִים טֶרֶם הֶחְלִיטוּ עַל בְּחִירַת

הָעָם הַנִּבְחָר:
אַחֲרֵי אוֹשְׁוִיץ אֵין תֵּאוֹלוֹגְיָה:
הַמִּסְפָּרִים עַל אַמּוֹת אֲסִירֵי הַהַשְׁמָדָה
הֵם מִסְפְּרֵי הַטֶּלֶפוֹן שֶׁל הָאֱלֹהִים
מִסְפָּרִים שֶׁאֵין מֵהֶם תְּשׁוּבָה
וְעַכְשָׁו הֵם מְנֻתָּקִים אֶחָד, אֶחָד .

אַחֲרֵי אוֹשְׁוִיץ יֵשׁ תֵּאוֹלוֹגְיָה חֲדָשָׁה:
הַיְּהוּדִים שֶׁמֵּתוּ בַּשּׁוֹאָה
נַעֲשׂוּ עַכְשָׁו דּוֹמִים לֵאֱלֹהֵיהֶם
שֶׁאֵין לוֹ דְּמוּת הַגּוּף וְאֵין לוֹ גּוּף.
אֵין לָהֶם דְּמוּת הַגּוּף וְאֵין לָהֶם גּוּף."

 

 

 

ואני  מחפשֶת במחברת הרשימות של מהמסע לפולין

ובה כתוב אחרי הבִּקור באושוויץ

 

אני אחרי...

לא מסוגלת לכתוב...

ואולי לא הייתי שם...

 

אמֶש לפנות ערֶב , כשֶהשמש עוד עמדה בשמיים,

אותה השמֶש כמו יום לפני ויום המחר ...


 

הלכתי לבקר את אמִי ז"ל שם ! אמי שהיתה באושוויץ  !

שמספר היה חרות על הזרוע שלה!

 שרדה את השואה כנערה !

אחרי אושוויץ עלתה לארץ ,לא היה קל אבל הקימה משפחה !!

 

 בעודי מהרהרת בלכתי לשם מה אומר לי המקום הזה ...

אבל כמידי שנה מאז שנִפטרה אני הולכת ביום הזִּכּרון לשואה ולגבורה לשם.

בדרך לשם קוטפת   פרח אדום מאותו שיח ,

מדליקה נר , מניחה את הפרח האדום ופרח 'עד עד' שצומח כעת ,



 

מזילה דמעות, חושבת....

הולכת לבדי ...

נכתב על ידי נ*גה , 28/4/2014 11:43   בקטגוריות יום הזכרון לשואה ולגבורה, אושוויץ, אמא  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ועוד שנה חלפה מאז...


 

 

 מחצית חודש אב....

ועוד שנה חלפה מאז...

 

היא צועדת שם ,

מפלסת דרכה בין השיחים והפרחים שצמחו

וגם קוצים...

 

לְיָדָה

הולך לאיטו אביה הקשיש

כיפה לראשו...

 

שניהם מתקרבים לשם

הוא אומר תפילה חרישית

עומדים

שותקים

 

והולכים...

 

שבים הביתה

 

לקול מצהלותם של הילדים שבאו לבקר

 

מחייכים...

 

כי הרי החיים חייבים להִמשך...

                                           

נכתב על ידי נ*גה , 16/8/2011 15:17   בקטגוריות אמא, מה שבלב, צילומים שלי  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יום הזכרון לשואה ולגבורה


 

  היום הפרטי שלי....

 
 קטפתי פרחי 'עד עד' כמו כל שנה
נִקיתי את המקום
...
אַת כל כך אהבת נקיון וסדר
הדלקתי נר
בקשתי בקשה
מסרתי דרישת שלום...





                              והלכתי ....
 
               רק מספר רגעים
                 שמקופלים בהם הרבה שנים....
                     ו ג ע ג ו ע י ם .....
נכתב על ידי נ*גה , 2/5/2011 22:30   בקטגוריות געגועים, אמא, זִכרונות,  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי:  נ*גה

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

110,418
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)