לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2020    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בארץ אהבתי השקד פורח


 אני רואה אותו מידי פעם עולה במעלה הרחוב עם עגלת הקניות

אני מכירה אותו שנים רבות,

יודעת מיהו אבל הוא אינו מכיר אותי .

איש קשיש , גר ברחוב בו אני מתגוררת .

ואתמול כשהלכתי לבדוק מה מצב  ה'שקדיה' הסמוכה ממש לביתו (ולא רחוקה מביתי)

זהו עץ השקד שאני עוקבת אחריו כבר למעלה מחודש ומאוכזבת שאינו פורח כמו חבריו

במקומות אחרים בארץ , והפעם שמחתי לראות ש'השקדיה פורחת'

למרות שהשמש לא ממש זורחת ...

 

 




וובזמן שאני מצלמת יצא האיש מביתו ( מטופח בלבושו ) עם בקבוקים למִחזור

ופתח בשיחה ושאל: מה את מצלמת?

הֵשבתי לו והִסבתי את תשומת ליבו לפרחים העדינים והיפים




והוא ! הסב את תשומת לִבִּי לצמח מיוחד בגינה הסמוכה

'אגבה רכה'

הודיתי לו בשמחה וצלמתי כמובן




 צילום מקרוב


וספרתי לו שאני מכירה אותו והוא מכיר את הורי

הוא נזכר בספור ישן  וטוב על אבא שלי

ואמר לי בחיוך ובסוד : "שיישאר בינינו  אני מבוגר מאבא שלך "  ולא גילה את גילו אבל ביקש שאשמור את סודו  קול

 

ולמי שזוכר  משנה שעברה את החתול שממש הפתיע  אותי  בזמן צילום השקדיה ואפילו קצת הבהיל!

 




 

 

גם הפעם הוא היה שם , אבל הפעם התבונן בשקט ...

 



וכשיתבהר קצת מזג האוויר אלך שוב לראות את פרחי השקד

 

( הכותרת כמובן מתוך שירה של לאה גולדברג)

נכתב על ידי נ*גה , 24/2/2015 20:16   בקטגוריות חורף, טבע, מזג אוויר, צילומים שלי, אנשים  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כשאני מביט למעלה משתלט עלי כישוף והרוח מספרת שאני יכול לעוף...


 

 אתמול בלילה החלונות היו סגורים

והתריסים היו היטב מוגפים

הרדיו על שירים ברשת ג', כשאני ליד המחשב

בחדר הסמוך הטלוויזיה דולקת , יש מי שאוהב לצפות בסרטים

ורק כשמישהי כתבה באחת הקבוצות שבמרפסת שלהם מתחוללת סערה

פתחתי לרגע את הדלת ושלפתי מייד את המצלמה

העץ ליד הבית התנועע והתכופף

הכסאות במרפסת היו במצב מאוזן

 הרוח שרקה

וטוב שהורדנו את העציצים לרצפה !

 

 




לשמיים היה אור מוזר ( צולם ללא מבזק)

 

  

 

והיום

מי שלא היה צריך לצאת מביתו נשאר בבית

האובך היה נורא מציק לעיניים ולנשימה

הגשם שהגיע שטף חלק מהלכלוך והזוהמה

( עדיין המכונית נראית כמו אחרי מלחמה)

נקווה שהוא ימשיך ויצליח לנקות את האוויר (אולי גם את האווירה...)

 

מכיון שבֵּיתי לא רחוק מהים , העזתי לצאת כשהגשם פסק למספר דקות

לצפות בסערה

מספר מכוניות היו שם ואנשים צפו מהן בתופעות הטבע המדהים !

יצאתי מהמכונית לרגעים ספורים כדי לצלם

זאת היתה משימה ( כמעט) בלתי אפשרית!!

קשה היה להחזיק את המצלמה ביציבות

והרוח העיפה אותי ! פשוטו כמשמעו !!

בדרכי לרכב ( כי התחיל שוב לרדת גשם )חשתי שמישהו/משהו דוחף אותי בחוזקה!

תחושה ממש מוזרה !

 

 

והנה צילום אחד מהיום (משנה שעברה יש  לי יותר קול )




* הכותרת מהשיר של הראל סקעת

 

    (מילים: לירון לב ודורון מדלי לחן: אוהד חיטמן )

נכתב על ידי נ*גה , 11/2/2015 18:17   בקטגוריות חורף, ים, מזג אוויר, עונות שנה  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תמונות של גשם ותבשיל


 

מאז שהתחלתי לצלם אני יוצאת גם בימי סערה ( ואולי דווקא בימים האלה) לצלם

השבוע זה לא יצא ,

לכן  אני מצרפת מספר צילומים מתוך הרֶכב כשהתחיל הגשם

 








ועוד תמונה אחת מהדרך...


 

 

 

 

ותבשיל קציצות ,שקראתי אצל

טליק ולמרות שהכרתי חלק ממנו החלטתי להכינו יחד עם גרונות ההודו שהם היו חידוש בשבילי במתכון הזה.

למי שלא קרא או מתעצל להכנס לקישור להלן המתכון

קציצות ברוטב

החומרים לרוטב :

בצל קצוץ , מטוגן קלות ( רצוי סיר גדול ודיי רחב)

גזר חתוך לפרוסות דקיקות, אפשר גם קוביות קטנות

תפוחי אדמה ( 2 או 1 גדול מאוד) חתוך לקוביות יפות

הוספתי כם פלפל אדום( גמבה) חתוך לרצועות דקות

כל זה לתוך הסיר

וכאן הוספתי כבר את  גרון ההודו .

במתכון המקורי יש להוסיף עגבניות חתוכות לקוביות, העגבניות אצלי לא היו בשלות,

ולכן הכנסתי חצי קופסא( גדולה) של עגבניות מקולפות וחתוכות הכוללת הרבה 'מיץ'

 מלח /פלפל/פפריקה  אדומה מתוקה ומעט חריפה

מי שמשתמש באבקת מרק ( ללא מונוסודיום כמובן) אפשר להוסיף כפית אבקת מרק

כל זה התבשל על אש נמוכה , אולי כחצי שעה.

 

הקציצות

בשר טחון

מעורבב עם 2 שיני שום( אפשר גם שום קפוא מהמקפיא)

הוספתי בצל קטן ותפוח אדמה שהתרסקו להם במעבד מזון

ביצה

מלח/פלפל לפי הטעם

( אני לא שמתי פלפל ירוק חריף לפי המתכון של טליק- לא אוכלת חריף מידי)

במקום לחם שלא היה לי הוספתי 2 כפות פרורי לחם .

יש להוסיף מים.

יצרתי קציצות וטגנתי אותן קלות במחבת, כדי שיהיה נוח להכניסן לסיר.

כל התערובת בושלה עוד כשעה  על אש נמוכה

( יש לוודא שהגזר רך ואז התבשיל מוכן)




בשלתי גם אורז ,

     יצא טעים סבבי

 

נכתב על ידי נ*גה , 28/11/2014 19:05   בקטגוריות אוכל, מתכונים, מזג אוויר, חורף, גשם, צילומים שלי  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על פי תנועת הרכבות


 

הכותרת בעתון הבוקר : "מגה חורף" !

הקולות שאני שומעת : טיפות של גשם עז וברד שהחל לרדת

המחשבות שרצות בראשי : אל תצאי מהבית, בעצם אפילו מהמטה לא כדאי לצאת

 

אבל...

 

אם צריך ואין ברירה ויש למלא איזו משימה

 

קמים ויצאים לדרך

 

ושוב נסיעה ברכבת , לא ממש ארוכה

 

גשם



שקט

 

מלבד מלמולים בפלאפון של הבחורה היושבת מולי , לאחר שהתאפרה ביסודיות מרובה

( אגב; כבר ראיתי נשים , בעיקר צעירות שכנראה אין להם זמן בבוקר ומנצלות את השהיה ברכבת לאיפור

לא רעיון רע בכלל),

ואז אני אומרת לעצמי: את רואה נ*גה , כך צריך להתאפר , ביסודיות ולא בחופזה כמו שאת עושה ...

 

ובכן, האמת שלא היה קר

האויר צלול ונקי

למזלי לא ירד גשם ברדתי מהרכבת

כדי לעבור את הכביש דלגתי על מספר קרשים שמישהו טרח להכין

דוברה (?)

ומי שלא מצטייד במגפי גומי בימים אלה ( למי בכלל יש כאלה?) הדוברה הזאת היתה לעניין!


 

בדרך גם ראיתי מטריה ש"פרחה"  לה כפרח בגנה


 

בצעתי את המשימה ושבתי לתחנת הרכבת.

 

בעודי ממתינה לרכבת שתבוא ( בעוד כ-20 דקות !!!) חלקתי את הלחמניה עם יונה ( תור?)

שנהנתה מאוד וזללה פרורים  בתיאבון רב ( כנראה לא צפתה לכזאת ארוחהקול )

 


 



 

בעודי ממתינה ...בעודי ממתינה...בעודי ממתינה...

לא הגיעה הרכבת בכלל !

 

הרכבת הבאה אחרה

 

וכך המתנתי  ( עם עוד נוסעים מאוכזבים ) למעלה משעה!

 

 קבלנו פיצוי 2 כרטיסים ( על כל חצי שעה איחור מקבלים כרטיס פיצוי)

ומנהל התחנה אמר שעדיין לא המציאו פטנט  להשיב זמן אבוד !

 

 

 

ואגב; ה'דוברה' לאחר זמן מה ...




והמטריה עדיין ממתינה לרוח ...



* כותרת הפוסט -שירו שלמה ארצי .

נכתב על ידי נ*גה , 9/1/2013 19:13   בקטגוריות נסיעה ברכבת, מזג אוויר, חורף  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי:  נ*גה

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

110,316
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)