לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2010    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2010

כי האדם עץ השדֶה


מאיזה עץ אתם עשויים

זה הזמן לבדוק מאיזה עץ אתם עשויים.

 האם אתם עץ שכל רוח מטה אותו הצידה?

האם אתם עץ עם שורשים עמוקים המשתרגים יחדיו עם שורשים אחרים?

 האם אתם עץ זקוף וגאה שמשקיף על העולם מצמרתו הגבוהה?

 האם אתם עץ העומד ביופיו ובשלמותו ואינו נכנע לתכתיבים ולמזיקים?

 

מצאו את תאריך הלידה שלכם וגלו מאיזה עץ אתם עשויים.

 23 בדצמבר     עד    01 בינואר –      עץ תפוח

 02 בינואר        עד    11 בינואר -       עץ אשוח 

12 בינואר        עד    24 בינואר-        בוקיצה 25

 בינואר        עד    03 בפברואר -   ברוש

04 בפברואר    עד    08 בפברואר -   צפצפה

09 בפברואר    עד    18 בפברואר -   ארז

 19 בפברואר    עד    28 בפברואר -   אורן

01 במרץ         עד    10 במרץ -        ערבה בוכייה

11 במרץ         עד    20 במרץ -        תרזה

 21 במרץ          אלון                            

22 במרץ         עד    31 במרץ -       שקד

 01 באפריל      עד    10 באפריל -     פירוס אמריקני 

 11 באפריל      עד    20 באפריל -     עץ אדר(מייפל)

21 באפריל      עד    30 באפריל -     אגוז 01

 במאי         עד    14 במאי -        צפצפה

 15 במאי         עד    24 במאי -        ערמונים

  25במאי         עד    03 ביוני -         עץ המילה

 04 ביוני          עד    13 ביוני -         אלה  

14

 ביוני         עד    23 ביוני -         עץ תאנה

 24 ביוני                                       ליבנה

 25 ביוני          עד    04 ביולי -         עץ תפוח

 05

 ביולי          עד    14 ביולי -         אשוח

 15 ביולי          עד    25 ביולי -         בוקיצה

26 ביולי          עד    04 באוגוסט -    ברוש

05 באוגוסט     עד    13באוגוסט -     צפצפה

14 באוגוסט     עד    23 באוגוסט -    ארז

 24 באוגוסט     עד    02 בספטמבר - אורן 

 03 בספטמבר עד    12 בספטמבר - ערבה בוכייה

 13 בספטמבר  עד    22 בספטמבר - תרזה

23 בספטמבר                               עץ זית

 24 בספטמבר  עד    03 באוקטובר -  שקד

 04 באוקטובר  עד    13 באוקטובר -  פירוס אמריקני

 14 באוקטובר  עד    23 באוקטובר -  עץ אדר

 24 באוקטובר  עד    11 בנובמבר -   אגוז

 12 בנובמבר   עד    21 בנובמבר -   ערמונים

 22 בנובמבר   עד    01 בנובמבר -   עץ המילה

 02 בדצמבר   עד    11 בדצמבר  -   אלה 

 12 בדצמבר  עד    21 בדצמבר -    עץ תאנה

22 בדצמבר                                עץ אשור(בוק)

 

 

עץ תפוחים – אהבה אנשי עץ התפוח הם בעלי קסם אישי, מושכים ומעניינים.

מאוד נדיבים, הם מקרינים נועם, מתקשרים היטב עם הסובבים,

הרפתקנים, רגישים, רוצים לאהוב ולהיות נאהבים.הם נאמנים וכשותפים הם בני זוג עדינים.

הם חיים את הרגע, פילוסופים חסרי דאגות עם דמיון עשיר ויש להם כישורים מדעיים.

 

עץ המילה (עץ ממשפחת הזיתיים) - שאפתנות אנשי עץ המילה מושכים באופן יוצא מן הכלל,

נמרצים, אימפולסיביים, תובעניים ויכולים להיות אנוכיים. הם אינם מוטרדים מביקורת של הסובבים,

הם שאפתנים מאוד, אינטליגנטים, מוכשרים ואוהבים לשחק עם הגורל ולקחת סיכונים.

 הם מאוד מהימנים ואמינים, נאמנים וזהירים באהבה, לפעמים ההיגיון משתלט על רגשות,

 אבל הם לוקחים את השותפויות שלהם מאוד ברצינות.

 

אשור – יצירתיות אנשי עץ האשור הם בעלי טעם טוב,

חשוב להם מאוד איך שהם נראים, הם מקפידים להיות בכושר (דיאטות, ספורט, וכדומה).

הם חומרניים, חסכנים ויש להם יכולת ארגון טובה שבאה לידי ביטוי בקריירה ובחיים בכלל.

 בעלי כושר מנהיגות, הם לא לוקחים סיכונים מיותרים ופועלים על פי ההיגיון.

 הם חברים מדהימים ויכולים להיות חברים לכל החיים.

 

ליבנה – השראה אנשי עץ הליבנה הם אנשים נמרצים, מושכים, אלגנטיים, ידידותיים,

חסרי יומרות, צנועים, לא אוהבים התנהגות או מצבים שיש בהם גסות וולגריות.

הם יעדיפו לחיות בסביבה שהטבע שולט בה ובאווירה שקטה

.הם מלאי דמיון, אין להם צורך להוכיח את עצמם, הם זקוקים לשקט ואיזון, וכשיש להם סביבה שכזו הם שבעי רצון.

 

 ארז - ביטחון עצמי

 אנשי עץ הארז הם בעלי יופי נדיר,

 יש להם כושר הסתגלות, הם אוהבים מותרות, בעלי בריאות טובה, אינם ביישנים,

בעלי בטחון עצמי ונוטים להסתכל על האחרים מגבוה.הם נחושים ומסוגלים לקבל החלטות מהירות.

  הם אוהבים להרשים אחרים, אך לעיתים הופכים להיות חסרי סובלנות.

 יש להם הרבה כישרונות, הם חרוצים, יש בהם אופטימיות קבועה,

 הם מחכים לאהבה האמתית היחידה.

 

 ערמונים – הגינות אנשי עץ הערמונים הם בעלי יופי בלתי-רגיל, אינם רוצים להרשים,

 בעלי חוש צדק מפותח, נמרצים ומעניינים. הם עושים שימוש מושכל בטאקט, שקולים ונמנעים מלפגוע באחרים,

אך יחד עם זאת, הם מתרגזים בקלות ורגישים מאוד. לעיתים קרובות נראה כאילו הם פועלים

 מתוך תחושת עליונות אך למעשה הם מכסים על חוסר הביטחון. רוב הזמן הם מרגישים שלא מבינים אותם,

 הם מתאהבים רק פעם אחת, אך מתקשים למצוא לעצמם בן זוג. 

 

ברוש - נאמנות אנשי עץ הברוש הם חזקים,

  חסונים ובעלי עוצמה. יש להם כושר הסתגלות טוב והם לוקחים את מה שהחיים מציעים להם. הם אופטימיים ומרוצים, משתוקקים לכסף והכרה, אינם אוהבים להיות לבד. הם מתרגזים במהירות, נסערים, נאמנים, קפדניים אך לעיתים לא זהירים מספיק.הם משקיעים הרבה ביחסים, כמהים לאהבה ועלולים לחוש שהיא אינה מסופקת.

 

 בוקיצה – אצילות רוח

אנשי עץ הבוקיצה הם בעלי מראה נעים, מקפידים מאוד על לבושם.

הם שמחים, יש בהם אצילות רוח, הם נדיבים מאוד, בעלי חוש הומור, מעשיים, אוהבים להוביל,

 אם כי פחות אוהבים  לציית, שותפים נאמנים וישרים, אוהבים לקבל החלטות עבור האחרים, לעיתים קשה להם לסלוח על טעויות. 

 

  עץ תאנה – רגישות אנשי עץ התאנה מאוד חזקים, קצת עקשנים, עצמאיים, לא נכנעים להתנגדויות או וויכוחים

, אוהבים את החיים, את המשפחה, ילדים ובעלי חיים. הם מוכנים לפעול למען אחרים, התחום החברתי חשוב להם. בעלי חוש הומור, לא אוהבים לעבוד קשה, יש בהם חכמה ויכולת מעשית לממש רעיונות. 

 

אשוח  - מסתוריות אנשי עץ האשוח הם בעלי טעם יוצא דופן, מעוררי כבוד ומתוחכמים.

 יש להם נטייה למצבי רוח ולעיתים אנוכיים. הם בעלי טביעת עין טובה ואוהבים דברים יפים, יחד עם זאת, הם מאוד צנועים.הם אמינים, יש בהם שאפתנות, הם מתמידים ומוכשרים מאוד. יש להם הרבה ידידים, אך גם הרבה אויבים. 

 

 שקד – יוצא דופן אנשי עץ השקד הם מקסימים, הם מגלים הבנה רבה כלפי הסובבים,

 יודעים להרשים ולהקסים את כולם. הם ישרים, סובלניים, ובעלי חוש שיפוט מדויק. הם לא מהססים להילחם עבור נושאים שנראים להם חשובים, במיוחד בתחום החברתי.  הם זוכים לפופולאריות,

יש להם נטייה למצבי-רוח והתאהבויות קפריזיות. 

 

 אלה - טעם טוב אנשי עץ האלה הם בעלי יופי קריר, דואגים מאוד למראה החיצוני ולתנאים שלהם,

 יש להם טעם טוב, לא אנוכיים, פועלים על מנת ליצור את החיים נוחים ככל האפשר,

הם מובילים את דרכם בהיגיון ופועלים על פי החוקים והנהלים, אך לרוב הם לא בטוחים בקשר להחלטות שלהם. ביחסים רגשיים הם זקוקים לנתינה וקבלה, יש להם חלומות על אהבות לא רגילות, לעתים רחוקות הם שמחים עם הרגשות שלהם, לרוב הם חשדניים ואין להם נטייה לסמוך על אחרים.

 

תרזה – ספקנות אנשי עץ התרזה יודעים לקבל את מה שהחיים מזמנים עבורם בדרך רגועה. הם אינם אוהבים להלחם, ונמנעים ממצבי לחץ ומתח. הם לא אוהבים עצלנות ובטלנות,

הם עדינים ומתונים, מוכנים להקריב למען ידידים. יש בהם הרבה כישרונות אבל הם לא מתעקשים

 מספיק לפתח אותם.

לעיתים קרובות הם הופכים למתלוננים ומקטרים על מה שקורה סביבם.

 הם בני זוג נאמנים, אבל קנאים.

 

אדר - חשיבה עצמאית אנשי עץ האדר הם בעלי חשיבה לא שגרתית, מלאי דמיון ומקוריות.

 הם ביישנים ומאופקים, שאפתנים, מלאי גאווה ובעלי בטחון עצמי.

 הם זקוקים לאתגרים ולהתנסויות חדשות,

 לפעמים עצבניים, הם מורכבים מאוד, יש להם זיכרון טוב,

לומדים מהר לפעמים מתוך התבוננות. חיי האהבה שלהם מסובכים.

 

 אלון - אומץ אנשי עץ האלון הם בעלי אישיות חזקה, אומץ, חוסן,

 יודעים לעמוד על שלהם ולא מוותרים, עצמאים, בעלי נוכחות, לא אוהבים שינויים,

 ניצבים עם שתי הרגלים על הקרקע, מעשיים מאוד ויוזמים.

 

 זית – חוכמה אנשי עץ הזית אוהבים, מלאי חום ורגשות, טוב לב, הגיוניים,

 מאוזנים, נמנעים ממצבים של תוקפנות ואלימות. יש בהם שמחה, הם שלווים וסובלניים, בעלי חוש צדק מפותח, רגישים, אמפתיים, משוחררים מקנאה, אוהבים לקרוא ולשהות בחברתם של אנשים מתוחכמים. 

 

אורן - ייחודיות אנשי עץ האורן אוהבים חברה נעימה, מאוד חזקים, יודעים כיצד ליצור לעצמם חיים נוחים,

 מאוד פעילים, יעילים, אמיתיים, מהימנים, חברים טובים, אבל מסתפקים במעט חברים. הם מתאהבים

 בקלות אבל התשוקה שלהם נכבית מהר, הם עלולים לוותר בקלות, הם חווים אכזבות עד שהם מוצאים את דרכם. 

 

  צפצפה – חוסר וודאות אנשי עץ הצפצפה נראים מרשימים, לא כל כך בטוחים בעצמם.

הם מגלים אומץ רק אם זה הכרחי, זקוקים לסביבה נעימה ולגילויי רצון טוב מהסביבה. הם מאוד בררנים,

לעיתים קרובות בודדים כיוון שהם מעוררים התנגדות. יש להם כישרון אומנותי, כושר ארגון טוב,

 נטייה לתחומי הפילוסופיה, ביחסים הם אמינים ולוקחים את השותפות ברצינות.

  

פירוס אמריקני - רגשנות אנשי עץ הפירוס הם מלאי קסם, שמחים, בעלי יכולת נתינה שאין בה אנוכיות,

 אוהבים למשוך תשומת לב, אוהבים את החיים. קיים בהם חוסר שקט וצורך להיות בתנועה.הם מורכבים מאוד,

 הם גם תלותיים וגם עצמאיים. יש להם טעם טוב, כשרון ונטייה לאומנות, הם נלהבים, רגשנים, חברים טובים, אבל אם נפגעו, הם מתקשים לסלוח.

 

אגוז - התלהבות אנשי עץ האגוז הם שונים ומלאי ניגודים, הם לא מוותרים, לעיתים קרובות עלולים להתגלות כאנוכיים ותוקפניים. יש להם אופקים רחבים, הם ספונטניים והתגובות שלהם בלתי-צפויות. יש בהם שאפתנות בלתי-מוגבלת

, הם חסרי גמישות, שותפים קשים ולא שגרתיים, לא תמיד אהובים אבל לעיתים קרובות נערצים, יכולת טובה

לראות כמה צעדים קדימה, מאוד קנאים, נלהבים וחסרי פשרות.

 

ערבה בוכייה - מלנכוליה אנשי עץ הערבה הבוכייה הם מקסימים אבל יש

  בהם סוג של עצב. הם מושכים מאוד, ישרים, אמפתיים, אוהבים כל דבר טעים ויפה, אוהבים לטייל, חולמניים, בעלי אינטואיציה טובה, חסרי מנוחה וקפריזיים. הם יכולים להיות מושפעים מהסביבה אבל לא קל לחיות איתם,

 הם תובעניים מאוד. יש להם קשיים באהבה אבל בדרך כלל הם מוצאים שותף שמעגן ומקרקע אותם.

 

                                              

 

****

 

 

             

 

  **** לא לוקחת אחריות על הנכתב לעיל

                                

 

נכתב על ידי נ*גה , 30/1/2010 23:09   בקטגוריות תכונות אופי לפי עצים, תאריכים  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חג האילנות


 

 

               

 

 

                     ט"ו בשבט - החג בתחילה היה ט"ו בשבט תאריך

 לחקלאים לצורך הפרשת מעשר (עשירית)

 מיבול הפירות - ולא יום חג. אך במשך הדורות קיבל היום אופי של חג,

ולכן אסרו להספיד מתים ביום זה ואף נהגו לאכול ביום זה מחמשת

מיני הפירות שבהם נתברכה ארץ ישראל - גפן, תאנה, רימון, זית ותמר.

משמעות מיוחדת קיבל ט"ו בשבט במאה ה- 16,

בצפת של המקובלים, שאף קבעו "סדר ליל שמחת האילנות".

סדר זה של ט"ו בשבט כלל שולחנות ערוכים, מקושטים בפרחים ובענפי הדסים,

 ועליהם שפע פירות ויין לבן ואדום.

כוס ראשונה של יין לבן - מסמלת את עונת הסתיו ותחילת החורף.
לצד היין נאכלים בה פירות עולם העשייה - התפוז, האגוז והשקד.
 אלה פירות הדורשים הגנה מרובה, תוכם נאכל וקליפתם נזרקת.    
                        
כוס שנייה של יין לבן מהול בקצתיין אדום - צבע היין מסמל את ניצני האביב הראשונים
בתוך החורף הקר והגשום.אוכלים פירות מעולם היצירה – הזית, התמר והתפוח.
לפירות אלה דרושה פחות הגנה חיצונית ויש להם גרעיני זרע היוצרים חיים.
 קליפתם החיצונית נאכלת ותוכם נזרק.
 
 כוס שלישית של יין אדום מהול בקצת ייןלבן 
צבע היין מסמל את ימי החום הגוברים על ימי הקרה, את פריחת האביב בשיא תפארתה.
 הפירות הנאכלים מסמלים את עולם הבריאה - התאנה, החרוב והגפן.
עולם הבריאה אינו נפסד ואינו מתכלה, ודבר בו לא מתבזבז - פירות אלה נאכלים בשלמותם.
 
 כוס רביעית של יין אדום - צבע היין מסמל את הקיץ, עונת האסיף.
כוס זו מוקדשת לארץ ישראל ולמתת הטבע שהיא מעניקה לנו.
 
    ולהלן צילומי עצים שאספתי ....
 

 

 

 

 

        איך זה להיות עץ?    

                            דתיה בן-דור 

 


 

                           

                                                      ולסיום    תפילת האילן  של שמורות הטבע של מוזמביק

פַעַם שָאַלְתִי עֵץ -

"עֵץ, אֵיךְ זֶה לִהְיות עֵץ?"

"אַתָה וָודָאי מִתְלוצֵץ"- אמר העץ.

"לא ולא", אמרתי- "בְּרצִינוּת גְמורַה,

זה טוב או רע?"

"רע?" תָמַה העץ. "מדוע?"

"ולא אִכְפַּת לְךָ שאתה תָקוּעַ כָל הַשָבוּעַ?"

"איֵנֶנִי תָקוּעַ, אני הֲרֵי נָטוּעַ"

"ולא מִתְחָשֵק לְךָ לפעמים לָלֶכֶת לְבָקֵר חֲבֵרִים

או לִרְאות מה נשמע בִמְקומות אֲחֵרִים?"

"אֵין לי כָל צורֶךְ לָנוּד וְלָנוּעַ.

צִיפורים מְזַמְרות לי בְאופֶן קָבוּעַ

פָרְפָרִים לי נושְקִים, מְלַטֶפֶת הרוח

וּלְנֶגֶד עֵינַי- כָל הַאופֶק פָתוּחַ."

"וּבַלָיְלָה כְשֶכוּלם יְשֵנִים- אז מה?"

"בלילה אני מַאֲזִין לַדְמָמָה

וְשומֵעַ

אֵיךְ נושֶמֶת הַאֲדָמָה

אֵיךְ פֵירות מַבְשילים

אֵיךְ יורדים הַטְלָלִים

וּבְתוךְ עֲנָפַי יְשֵנִים גוזָלִים וַאֲנִי שומֵר עַל שְנָתָם."

"אני אוהב אותך עץ" - אמרתי

וְהָלַכְתִי אֶל גַנִי

וְנָטַעְתִי לי עץ מוּל חלוני .

נכתב על ידי נ*גה , 29/1/2010 13:46   בקטגוריות אילנות, טבע, סדר ט"ו בשבט, תפילת האילן  
הקטע משוייך לנושא החם: כי האדם עץ השדה-חוגגים את טו’ בשבט
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ובמלאת שנה לבלוגי (-:


 

               28/1/2010

  

 יום הולדת 1 שנה לבלוג !

  

 

 

 

                 בחרתי לציין זאת במספר תמונות שלִקטתי ואהבתי....

                     [סדר התמונות מקרי לחלוטין]

 

 

 

 

                       

 

      ואיך אפשר בלי פרח אחד לפחות...

                                              

שהופיע כבר בפוסט הזה...רקפות

 

 אֶת זאת אני צִלמתי



  

  וגם את זאת ...

         

 

               וצילום שאחי צִלם

  קיי וואסט

 

   ועוד תמונה מקסימה במיוחד בעיני ( שהופיעה כאן לפני כמעט שנה...)   

                       גורים

 

 

             ועוד אחת....♥

               

              יש עוד תמונות , שאשאיר להזדמנות אחרת...

 

          מצאתי גם עוגת מחשב

                                

 

                                   לרגע זה 8,811 כניסות

נכתב על ידי נ*גה , 28/1/2010 00:52   בקטגוריות יום הולדת 1 שנה, תמונות שאהבתי וצילומים  
55 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



27/1-יום זכרון


 

 

 

 

                    יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קרבנות השואה 

 

 

 

ב -27 בינואר, 1945, שחררו כוחות הסובייטים את מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו,

 ובכך גילו את מרכז הרצח הגדול ביותר של הנאצים באירופה.

מאז, אושוויץ הפך לסמל השואה,

 מזכרת לדורות למידת חוסר האנושיות שיכול לנהוג אדם בזולתו.

שמונה עשרה מדינות חוקקו את ה-27 בינואר כיום הזיכרון השנתי לשואה.

 לאחרונה הוכרז ה-27 בינואר כיום זיכרון בינלאומי לקורבנות השואה

על-פי החלטת  עצרת האו"ם ,

  והוא עודד את המדינות המשתתפות לפתח תכניות לימוד,

שיסייעו בהפנמה והנצחת זכר השואה לדורות הבאים.

 בנוסף, ביום זה מאורגנים טקסי יום זיכרון ממלכתיים לשואה

  במדינות רבות וכן טקסים באוניברסיטאות ובתי-ספר.

 

 לפני שבוע הלך לעולמו  משורר   השואה שכתב ביידיש 

                     אברהם סוצקבר 

 

   הוא ראה בשירה את הצו לחיים והמתים גם יחד.

 

 

 את השירה כמעניקה חיים למתים מסמלת בשירתו יונה.

 בפעם הראשונה הוא מתייחס ליונה עוד בהיותו ילד בן שבע בעת מות אביו

. הוא כתב שבעת ההלוויה הרגיש דחף עז לקפוץ לתוך הקבר, להצטרף אל האב,

אבל יונה הופיעה ומשכה את עיניו לשמיים.

 

בפעם השנייה הופיעה לפניו היונה

כאשר הוציאו הליטאים אותו ואת הרב של וילנה כדי לירות בהם,

והורו לו לכסות את עיניו.

סוצקבר תיאר את הארוע כך:

 "כששמתי את אצבעותי על עיני, ראיתי צפורים מנפנפות כנפיים...

מעולם לא ראיתי ציפורים עפות כל-כך לאט,

היתה לי הנאה אסתטית גדולה לראות את התנועה האיטית איטית

 של כנפיהן בין אצבעותי".

 

בהיותו כבר בתל-אביב כתב סוצקבר

פואמה גדולה, ביידיש, כמובן, הנקראת "אודה ליונה".

 בשיר מבקשת ממנו היונה שיצא לנוד בעולם, שיתנתק מאדמת אירופה,

והוא משיב לה שנפשו המעונה מתקשה לעוף.

היונה, כמוזה לכתיבה, מתגלגלת והופכת בשירתו ליד כרותה.

                                                 

                                   

                                                       יצירה של ברק אורנובסקי

 

 *  אִמִי  ז"ל היתה ניצולת אושוויץ !

נכתב על ידי נ*גה , 27/1/2010 00:27   בקטגוריות יום זכרון בינלאומי, משורר השואה  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי:  נ*גה

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

110,419
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)