לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2018    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2018

ימים שכאלה...


  לוקחת פסק זמן

 לכתוב כאן

זה התחיל ביום ששי לפני יותר משבוע

בין ששי לשבת באחת בלילה כשעל צג הפלאפון המספר של העובד הזר של אבא שלי

ואני בבהלה : מה קרה ?

ועונה לי הרופאה של בית האבות/דיור מוגן

אבא שלך לא מרגיש טוב ואני מזמינה אמבולנס ושולחת אותו לבית החולים

 בית החולים בעיר בה אני גרה .

 

ובמקרה בתי וילדיה מתארחים אצלנו לששי-שבת

 ובתי מסיעה אותי לבית החולים

חדר מיון

 אוי...חדר מיון

כמה סבלנות צריך לשהיה בחדר מיון

בדיקות דם

צילומים שונים

חלפו כבר חמש שעות

השמש ודאי עלתה כבר

אבל בבית החולים האורות דולקים ואין הבדל בין יום ללילה

 לאחר שיחה עם הרופא הוא מודיע לי שאבא שלי יתאשפז

ואני לוקחת מונית הבייתה  כי העובד נשאר עימו עד שאשוב לביה"ח

ואני מתלבטת אם ללכת או להשאר עד שיגיע למחלקה,

כך אני עושה בד"כ כשהוא מתאשפז, מלווה אותו למחלקה ומחכה עד שיכנס למיטה.

 

פסק זמן

מחזירה אתכם מספר שבועות אחורה

בהודעה בפייסבוק אני מקבלת הצעה מחבר צלם (חבר וירטואלי) שמציע  לי לשלוח צילומים לתערוכה

שניים-שלושה בלבד. יוצגו שם יצירות בפיסול, ציור וצילום .

לכבוד  הוא לי להשתתף בתערוכה בבית האמנים , בית אמנים ידוע ומוכר !

אני מהססת, לא יודעת איזה צילומים  לבחור והאם יענו על הקריטריונים של הנושא שבחר לתערוכה

שולחת לו  מספר צילומים

הוא בוחר בשניים מהם ויתכן שגם השלישי ייבחר ( את הצילום השלישי אני אוהבת במיוחד)

תלוי במספר המשתתפים , במספר היצירות  ובעוד גורמים הקשורים לתערוכה

אני שולחת את התמונות להגדלה ולהדבקה על קנווס ( עלות כספית לא מעטה וגם השתתפות בתערוכה היא בתשלום)

והתערוכה ביום שבת בו אבי אושפז לפנות בבוקר

מתלבטת

עייפה

אך אחר כשעתיים שינה

מתארגנים ויוצאים לדרך של כשעה נסיעה

גשם סוער מלווה אותנו

( בִּתִּי הגיעה במיוחד מרחוק להיות אתי בפתיחת  התערוכה)

והגענו בין הראשונים כמובן

אני לא יודעת לאחר ותמיד מקדימה .

הגשם פסק בהגיענו

השמיים התבהרו והשמש האירה .

 

בהתרגשות פוגשת את החבר הצלם

חיבוקים והתרגשות   (כבר לא וירטואליות)

עם כניסתנו לאולם על הקיר ממול אני רואה את הצילומים שלי לא שניים, אלא שלושה !

שמחה וצוהלת

ומייד מצטלמת

וגם מצלמת

פתיחה חגיגית במיוחד

התרגשות עצומה !

אווירה נפלאה

הכרות עם חלק מהאמנים, הרבה אנשים הגיעו לפתיחת התערוכה

כמובן הגיעה גם בתי השניה עם כל משפחתה

הנכדים חוגגים ביחד אתי

 הספקנו אפילו לחגוג במסעדה .

 

ובלי פסק זמן הפעם

בתי השניה מחזירה אותי ישר לביתי

אני מחליפה את השמלה החגיגית לבגדי חול  ונועלת נעליים נוחות

וכעבור רבע שעה אני מתייצבת ליד מיטתו של אבא שלי

(משחחרת את העובד שתכנן  כבר לפני שבוע שהוא יוצא ל-24 שעות חופשה)

וכך חולף לו שבוע ימים ויותר

כשאני יושבת ליד אבי מהבוקר עד הערב ( לפעמים יוצאת לשעה קלה הבייתה)

וממתינה לשובו של העובד שנשאר ללילה.

 

בין השאר עסוקה בשיחות טלפון ומחשבות רבות מטרידות...




 

   ואני "מספיקה" גם לחטוף שפעת קלה

        ומתפללת לטוב , לכוח ולשלווה .


 ( התמונה מגוגל , כל הזכויות ליוצר/ת  , לא מצאתי את שם האמן/האמנית)

נכתב על ידי נ*גה , 18/11/2018 21:28  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שקיעה בחודש נובמבר


 

לאחרונה אני נוסעת  הרבה במוניות וגם באוטובוס

(אולי אקדיש פוסט נפרד כשיהיה לי כוח לסיבה של הנסיעות האלה)

הגעתי למסקנה שצריך לחוקק חוק

או להמציא  מכשיר כמו שבודק רמת אלכוהול

כל יום בהכנס הנהג לעבודתו

מכשיר בדיקת העצבים שלו ומידת רוגזו

 

צופרים

כועסים

צעקים

"אולי תזוז טמבל..." ועוד ...

הגעתי למחוז חפצי 

ונהג האוטובוס פתח את הדלת וצעק בקול על נהג המכונית  הפרטית

"איך אתה מעז לעקוף אותי ?!"
אולי הוא צדק , לא ראיתי מה קרה
 אבל כל הדרך צפר בעצבנות והיה חסר סבלנות

ירדתי מהר כשהדלת נפתחה ( למרות שלא ממש הגיע אפילו לתחנה)

 

ירדתי כשאני ממהרת לדרכי

ממול התגלתה שקיעה מדהימה

השקיעות נפלאות בחודש זה

ונבצר ממני ללכת לחוף ולצלם

לא היתה עמי מצלמה

ראיתי את השמיים בגווני תכלת, צהוב וורדרד

ושמחתי שיש מצלמה בנייד

אנשי הבטחון בכניסה התלהבו  יחד אתי : נכון , שהשקיעה נפלאה?

חבל שהנהג העצבני לא הביט בה, אולי היה נרגע...




 

 

נכתב על ידי נ*גה , 17/11/2018 09:16  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בחוף הים בשעת בין הערביים


 

 השמש ממהרת לשקוע שלא באשמתה

מישהו שאל אותה

אם היא מסכימה "להכנע" לשעון החורף

אני ממהרת לחוף הים

אולי הערב , ליתר דיוק אחר הצהריים

"אתפוס" במצלמתי  קרני שמש אחרונות מרצדות בזהב על המים

אנשים ספורים עדיין בים

שקית ניילון חומה עפה ( מישהו שכח אותה) ועורב אחד מקפץ לקראתה

ואולי אף תוהה מי היצור הזה שגם עף וקופץ?

שמתי את השקית בפח האשפה

ויש לציין שפחי האשפה מלאים

כלומר בחוף הזה רוב האנשים שמרו על הנקיון

והשליכו את הפסולת לפני לכתם הבייתה

ואולי כבר עבר איש הנקיון של העיריה ...

 אני מבחינה באדם שהולך ובוחן את החול עם מכשיר , אולי גלאי מתכות

ושם בשקית ניילון קטנה "אוצרות"  שהוא מוצא

ילד קטן מתרוצץ בשמחה והסבים שלו ( כנראה) רצים אחריו ...

השמש נעלמת במהירות

אני מהלכת יחפה וחשה את מי הים הנעימים  

לפתע מגלה בקבוק , אולי מישהו השאיר בו מכתב

או סתם "שכח" להשליך לאשפה,

וכך הוא נראה


 

והעורב והשקית ( שמעט מקרני השמש צובעות אותה בכתום)


 

וכמובן השקיעה של יום חם

ללא רוח וללא עננים

אבל יפה כתמיד



 

הערב יורד

 מרחוק הדייגים ממשיכים ולא מתייאשים אולי יעלה דג בחכתם

 ואני מצלמת את החכה שנותרה בודדה וממתינה גם לדג וגם לדייג.


 

ושבה לביתי .

נכתב על ידי נ*גה , 4/11/2018 00:49   בקטגוריות ים, ילדים, אנשים, בעלי חיים, צילומים שלי בים  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"פיצוץ" של מחירים


 

   בעבר הייתי מקדישה לעתים בפוסטים פינה לעברית ונזכרתי בזה בשבוע שעבר

 כשהגעתי ל'פיצוציה'

שם מוזר לחנות הפתוחה  במשך כל שעות היממה

באמריקה ובעוד מספר ארצות החנויות האלה  נקראות בשם 

seven_eleven

  בשנים הראשונות היו חנויות החברה פתוחות מהשעה שבע בבוקר ועד לשעה אחת עשרה בלילה, ומכאן שם החברה שאומץ ב-1946  

משנות ה-60 של המאה ה-20 ואילך התרחבו שעות הפתיחה, והיום רוב החנויות פתוחות בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע.

ובעברית

  יממית

חנות הפתוחה ברציפות יומם ולילה, כגון פיצוצייה. (מונח שקבעה האקדמיה.)


ובכן הסתקרנתי  מניין בא השם: פיצוציה

המונח "פיצוצייה" לסוג זה של חנות נטבע על ידי דני קוגלביץ', שבסוף שנות השמונים פתח חנות בשם "הפיצוצייה" בתל אביב .

קודם לכן נקראו חנויות דומות "קיוסק" או "פיצוחייה" , בשל המתקן לממכר פיצוחים שתפס מקום מרכזי בקיוסקים אלה.

בהמשך נפתחו סניפים נוספים של "הפיצוצייה" המקורית, וכן חנויות דומות תחת שמות ובעלות אחרים,

אך השם "פיצוצייה" אומץ בסלנג הישראלי כמעין שם גנרי לחנויות מסוג זה.

 

בסוף השבוע שעבר נותרנו ללא נס קפה בבית ( עבורי שוד ושבר ! )

הכל כבר סגור ובמרחק לא רחוק מהבית יש פיצוציה ( חנות מכולת +לוטו)

הלכתי לקנות נס קפה וגלידה .

המחיר בסופרמרקט כ-20 שקלים . ובפיצוציה 28 שקלים !

מחיר חבילת גלידה כ-20 שקלים  ובפיצוציה : 30 שקלים !

 

כעת אני מבינה את פרוש השם : פיצוציה !

 

ואגב; האם כבר  פגשתם קיוסק ( מצאתי בגוגל -יש בתל אביב) שמכינים שם  מיצים מסוגים שונים

 בשם : מיצולוגיה  -תורת המיץ  קול ?

 

 


נכתב על ידי נ*גה , 3/11/2018 14:03   בקטגוריות עברית, עגה  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי:  נ*גה

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

110,418
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)