לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2012

מילים , מילים...


 

הנושא החם הזכיר לי את השיר של מרים ילן-שטקליס

 

אַל

 

 

 נסיתי לחשוב איזו מילה מרגיזה אותי

ונזכרתי שלפני שנים

 המילה"קרציה"

הרגיזה אותי נורא

איך אפשר לומר  לאדם: אתה קרציה

שזה בעצם טפיל מוצץ דם ?

הבנתי שהכוונה:

  בן אדם מציק, נודניק.

אבל זה היה ממש מוגזם לכנות מישהו כך סתם...

 

האמת שאין מילים מרגיזות,

 כי תמיד יש אדם מאחורי המילים ,

 ואם מישהו מרגיז זה האדם ולא המילה....

כך אני סבורה...

 

או שצריך וכדאי להתרגל לכל הסלנג הזה

כמו :

חופר

 חנון שהיה פעם 'יורם'

 כל אחת נקראת כאן 'מאמי'

נשמה

 תבוא/י בסבבה

יהיה אחלה

ואם לא תבוא/י באסה...או בעסה...

 

ולא להתעמק או להתעכב

 כי "חבל על הזמן" !

 

תרתי משמע...קריצה 

 

ולא תמיד צריך לקחת ברצינות יתרה  את הפתגם:

 החיים והמות ביד הלשון!

נכתב על ידי נ*גה , 28/2/2012 00:23  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



?


 

 

   שלווה ,

  היכן מוצאים אותה  ?

 

 



 



נכתב על ידי נ*גה , 26/2/2012 14:02  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תריסר שנים חלפו ומעריציה בארץ ובעולם ממשיכים להתגעגע...


 

 

       עפרה חזה      הלכה לעולמה ב-23 בפברואר בשנת 2000.

 

היא נחשבה לאחת מהזמרות הישראליות שהצליחה ברחבי העולם,

וטיפחה קריירה מוסיקלית בינלאומית.

 

 

 

לעפרה חזה היה מנעד קולי משובח ורפטואר מגוון,

היא ביצעה שירי מולדת באופן מופתי ,

והפיקה 3 דיסקים שעסקו בשירי ארץ ישראל היפה.

מרבית השירים הללו מושרים ונרקדים בחוגים לריקודי עם ישראלים,

לרבות השירים התימנים.

 

נהגו לומר על עפרה חזה שיש לה קול פעמונים,

זמרתה מעוררת התרגשות רבה בכל פעם ששומעים את שיריה,

 צער וכאב גדול שהלכה בדמי ימיה.

 

 

עפרה חזה שרה שירים רבים

קשה היה לבחור...

בחרתי שלושה מהם...

 

 

 

 

 


תגיד לי איך לעצור את הדמעות
תגיד לי איפה יש עולם אחר לחיות
תגיד לי למה אין אמת, רק הזיות
אז למה לנסות ולהמשיך עכשיו לבכות?

לאורך הים
אין גלים יש עולם
שנשבר לרסיסים על המזח.
 

 

 

 

 

 

אך לעת ערב עם רוח ערב
עלה נושר לו על גג ביתי,
אני יודעת אני שומעת
מישהו הולך תמיד איתי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פרח  לזִכרה....

 

 

 

 

יהי זכרה ברוך !

נכתב על ידי נ*גה , 24/2/2012 01:08   בקטגוריות זמרים, תאריכים, שירים, צילומים שלי  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פער הדורות או סב ונכדו


 

 

 לאחד ראש זהב

הבלונד בשערותיו

השני ראשו  הלבין

 ונראה ממש כמו סב

שניהם קשורים זה בזה

 

 

 

 צלמתי את הפרח 

 

 


 

וחשבתי על סב ונכדו  

 

 שלמרות פער השנים

מתקשרים

 

 

והקטע הבא : מַזֶּה  מתאים קריצה  ( ככה היום אומרים...)

 

 

 

נכד : הי, סבא

סב: שלום

נכד : כיף ?

סב : מה ?

נכד : מה שלומך ?

סב : אה , תודה , ואתה ?

נכד : אחלה .

סב : מה?

נכד : סבבה ..

סב: אני שואל מה שלומך ..

נכד : ! : עניתי . מצוין ..

סב : לא הבנתי . מה עם הלימודים ?

נכד : עשר .

סב : מצוין , זה הציון הכי טוב שאפשר לקבל .

נכד : זה לא הציון . הלימודים עשר ..

סב : מתי אתה גומר ?

נכד : לא אומרים גומר , סבא . אתה מתכוון - מסיים .

סב : מה , העברית שלי לא בסדר ?

נכד : גומר זה משהו אחר , כאילו ..

סב : לא ידעתי ...

נכד : אני מסיים בעוד חודשיים ..

סב : ואז , תתחיל לעבוד ?

נכד : לא , אין עבודה במקצוע ..

סב : אז מה תעשה ?

נכד : סתלבט ..

סב : מה ?

נכד : אתבטל ..

סב : וממה תחיה ?

נכד : אללה כרים ..

סב : מה זה , התאסלמת ?

נכד : לא , זה הביטוי ..

סב : מה עם החברה שלך ?

נכד : שאפה ..

סב : מה ?

נכד : פצצה ..

סב : איזה פצצה , שוב היה פיגוע ?

נכד : לא , זה הביטוי , כאילו כזה . היא יפהפייה .

סב : מתי תתחתנו ?

נכד : מה בוער ? מי מת ?

סב : מת מישהו ? אצלנו במשפחה ?

נכד : לא , זה הביטוי ..

סב : איך הדירה שאתה גר בה ?

נכד : חבל על הזמן ..

סב : אתה גר פה רק שתי דקות , כבר חבל לך על הזמן ?

נכד : לא , זה הביטוי ..

סב : ההורים שלך עוזרים קצת ?

נכד : נאדה . מניאקים ..

סב : לא הבנתי . הם עברייני מין ?

נכד : לא , זה הביטוי . לא עוזרים למרות שהם כבדים .

סב : שמנים ?

נכד : לא , מלאים בכסף ..

סב : אה , טוב . יפה שבאת היום . אין לימודים ?

נכד : הברזתי ..

סב : מה , אתה עובד בשרברבות ?

נכד : לא , זאת אומרת כן ..

סב : זה מה שיצא מכל הלימודים שלך , אינסטלטור ?

 

 

 _________________________________________________________________________________

 

ובלי קשר לפוסט

 היום גוגל הקדיש  את הדודל להיינריך רודולף הרץ 

הרץ היה הראשון שהדגים והראה את קיומה של הקרינה האלקטרומגנטית, על ידי בניית

 מכשיר המשדר גלי רדיו ומתקן

לקליטת הגלים בשנת 1888 .




שווה לצפות , הוא נע כמו גל....

 

נכתב על ידי נ*גה , 22/2/2012 12:20   בקטגוריות משפחה, עברית, צילומים שלי  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי:  נ*גה

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

110,419
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)