לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2016    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2016

סיפורי ב(ג)דים


 

בפוסט הקודם כתבתי על ספרים

וחשבתי שחבל שאי אפשר למחזר ספרים כמו  עיתונים , בקבוקי פלסטיק ,

בדים ועוד

את פח מִחזור העיתונים כולנו מכירים , אבל יש קושי  להפרד מספרים

ובודאי להשליכם , גם ספרים שמונחים על המדרכה, אולי מישהו יקח אותם מראה לא נעים וכואב

וזה מתקשר לסידור  ארון  הבגדים , שחלקו סדרתי השבוע

לא יאומן אבל הוצאתי כחמש שקיות (כאלה של סופמרקט ) עם בגדים שהם ללא שימוש אצלי

חלקן יגיעו לפח מיחזור

שקית אחת  הגיעה ישירות לפח

אחת ליד הפח , אולי מישהו יחשק בבגדים ששם ( בד"כ הם נלקחים מיד)

שקית עם בגדים ( שאת כולם כבסתי ורעננתי) מסרתי למטפלת העובדת הזרה ( בחורה צעירה) של השכנה

נגשתי אליה בעדינות, לא ידעתי איך תגיב

 ושמחתי  שהיא שמחה והודתה לי !

 

וכאן מתקשר הפוסט של 'כמו מניפה' העוסק בכביסה , והבטחתי לה תמונות :)

מלבד הבגדים שמסרתי לאותה בחורה הוצאתי בגדים וצעיפים שהחלטתי לכבס אותם

כיון שעמדו ללא שימוש והחלטתי לרענן אותם עם ריח חדש ונעים

כביסה היא דבר שגרתי , זה נכון ...

ולא תאמינו כמה צילומי כביסות מעניינים יש באתרי צילום שונים

וגם כמובן  באמנות

אני מצלמת לעיתים  את הכביסה המתנפנפת ברוח , את הצל שנוצר על הקיר ,

 כל מיני  צורות משונות   ורוח חיים נכנסת בבגדים .

(יש כאלה שתולים לייבוש ולא מייבשים במייבש כביסה שהבנתי שהוא מרכך את הכביסה, לי אין  מייבש)

 


 

אפילו האטבים יוצרים צילומים מעניינים ונראים כמו ציפורים


 

 

וזה צילום במדרכוב של זכרון יעקֹב שכולם  חושבים שהוא ציור קיר

מישהי הסבירה באחת הקבוצות שזה צילום של הצלם דורון הורוביץ שיזם מיזם בעירו של ציורי קיר של צייר שצילם באיטליה.

התמונה הזאת אני צלמתי בזכרון .

 

ואחת מהרשת של פול גוגן

המוכיח כי לפעמים  מכבסים כביסה מלוכלכת בחוץ סבבי

 

נכתב על ידי נ*גה , 31/8/2016 14:39  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שני ספרים


 

איך אנחנו בוחרים איזה ספר לקרֹא ? 

בדרך כלל המלצה מחבר/ה

המלצה בכלי התקשורת

נושא הספר

שם הספר

 שם הסופר

יש אנשים שחשוב להם גודל האותיות ( כן, יש כזה דבר)

ועוד קריטריונים שונים...

 

את הספר הראשון בחרתי לקנות ולקרֹא בגלל ( בזכות) שמו  "אהבה שמיים וריח הדרים"/מירה קדר

והצילום של העטיפה (עיצוב ענת וקנין-אפלבום)

 כאילו הרחתי את פֵּרות ההדר והקליפות המצולמים  שם

 
 


 

היו לי ציפיות

קראתי חלק ממנו

הוא התחיל עצוב 

   נוספו שמות ופרטים רבים

לא קראתי ברצף ומשום מה הנחתי את הספר על השידה ליד המיטה ,ולא קראתי בו יותר .

 

על גב הספר כתוב :

אהבה שמיים וריח הדרים הוא סיפור על הומניזם מול יהדות,

או על אדם מול אלוהים: על התמודדותו של האדם עם המוות לעומת נצחיות האל;

על הכפירה באלוהים, ועל השאלה מי נברא בצלמו של מי.

 

הוא מונח על המדף , ודאי אמשיך לקרא בו בעתיד...

 

את הספר השני ניקול ופייר /ענת לויט

לקחתי בהשאלה בספריה

לאחר ששמעתי תוכנית עם הסופרת באחת מתוכניות הטלוויזיה

היו לי צפיות לדבר אחר

היא דברה על חברוּת אמיתית בין נשים ,חברות שאולי היתה חסרה לה בילדותה

'ניקול ופייר' הוא החלק הראשון בקולאז' של הספר. אחריו יגיעו סיפוריהן של מדלן ושל דניאל

(המסופרת דרך ביאטריס). ארבע ילדות-נשים ומורתן חושפות את המערך,

השקילויות והמארג של חיבוריהן - לתוך עצמן, ביניהן ובינן לבין בני זוגן.

ושוב היו לי ציפיות

הקריאה אמנם זורמת וקולחת

אבל לא מצאתי עניין רב בסִפּוּר , ואולי מישהו אחר יֹאהב ויבין אחרת ממני...

 

וכיצד אתם בוחרים ספר לקריאה ?

ואולי הטוב ביותר ספר שמגיע אליך באקראי ...

 

אגב; בלי קשר : לוותיקים בישרא  וגם לחדשים: הידעתם שמלאו 15 שנים לישראבלוג ?

זה הנושא החם !!

נכתב על ידי נ*גה , 29/8/2016 00:16   בקטגוריות ספרים  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



'פיקניק' בסלון


 

 

   הנכד הקטן ( טוב, הוא כבר בן 5 , אבל תמיד ישאר הנכד הקטן...)

ערם כריות בסלון

ספונֶת(ספה קטנה)  כזאת של ילדים

ושמיכות קיץ דקות

( אחת אפילו נשארה בירושה מאמי ויש בה קרע

אבל אין שמיכה כזאת היום בשום מקום !

כל שמיכות הקיץ מבד פִּיקֶה וכד' לא דומות באיכות של פעם !...)

והוא קורא לי

בואי , תראי את האוהל שבניתי

נכון ? את מרשה "לבנות אוהל" עם השמיכות האלו וחיוך מתפשט על פניו?

ואני מחייכת איתו...

מכונת הכביסה הרי תכיל גם את השמיכות האלה,

האוהל שלו כבר מוכן והוא מתחבא בתוכו .

בינתיים אני מכינה את ארוחת הבוקר

חביתה ומעט סלט ואולי גם גבינה לבנה ולחמניה

הארוחה מוכנה ואני קוראת  לו :

- בוא לשולחן

- אני רוצה לאכול באוהל

- אי אפשר לאכול באוהל, האוכל יפול לך מהצלחת

ואז עולה במוחה של הסבתא רעיון ! קול

החביתה , מספר פרוסות של עגבניה ומלפפון ירוק עוברים במהירות מהצלחת לקופסא קטנה ( כזֹאת שהיתה בה גלידה)

ואני אומרת לילדון :

בבקשה , תאכל את הארוחה שלך, אני מבינה שאתה נמצא בפיקניק

 ולכן  הבאתי לך את האוכל בקופסא

 

החיוך שלו היה שווה הכל !

סבביקולקריצהחיבוק של הסוררת


וכמובן צלמתי להוכחה 

התמונה שלו עם החיוך והעיניים הבורקות שלחתי להוריו שהיו כמובן בעבודה !


נכתב על ידי נ*גה , 24/8/2016 21:19   בקטגוריות ילדים, נכדים, קיץ  
הקטע משוייך לנושא החם: קיץ וחופש גדול
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לצפת ובחזרה


 

שנים רבות לא הייתי בצפת

כל שנה מתקיים שם פסטיבל בין לאומי של כליזמרים

ומשום מה מעולם לא נסעתי לשם

והשבוע נודע  לי על טיול מאורגן שיוצא בצהרי היום (יום שלישי )  עד לחצות הלילה בערך ( שעת החזרה הבייתה)

כתיבת הפוסט נדחתה עקב קייטנת סבתא-סבא ביומיים שאחרי הטיול סבבי

 ומאחר ומזמן לא יצאתי לטיולים

 ורציתי להיות נוכחת בפסטיבל  הנודע של הכליזמרים

החלטתי הפעם להרשם טלפונית

( לא צריך לשלם מראש,כך שאפשר לבטל גם ברגע האחרון,אם צריך, מה שלא קורה בטיולים אחרים בדרך כלל !)

הגעתי לממקום המפגש

חלק מהנוסעים היו מוכרים, חלקם חדשים

בדרך בקרנו ב'כלנית'

קבלנו ארוחה קלה של פיתות עם לבַּנֶה וזעתר ושתיה קלה

ואי אפשר בלי הצד המסחרי

הוכנסנו לחנות מלאה בכל טוב ממוצרי שמן זית

שמענו הרצאה על יתרונות שמן הזית והמרצה ( ממשפחה מוכרת מ"מרר") הסביר לנו שכדי לבחון מהו שמן זית אמיתי

יש למרוח מעט על כפות הידים (אפשר גם על הפנים)

השמן נספג במהירות ולא משאיר ריח. מחירי הבקבוקים היו בהחלט סבירים !

ומי שרצה קנה סבונים, טחינה , קרם גוף ועוד...  

משם פנינו ל'דלתון' ליקב רימון

ושוב שמענו על יתרונות הרימון לבריאות וקוסמטיקה , כאן המחירים היו מאוד יקרים!

ביקור קצרצר במצפה אמירים

והמשכנו  לצפת !

טיילנו בסמטאות, שמענו הרצאה ( קצת ארוכה) מהמדריך

   על תולדות העיר רבניה ומקובליה

והגענו למתחם המופעים של פסטיבל הכליזמרים.

המוני אנשים

לפחות מזג האויר האויר היה כבר נעים , בלילה היה ממש קריר !


ערב קודם התכתבתי בפייסבוק עם חברה שנוצר ביניננו קשר רב בעקבות הכרות בקבוצת צילום

הכרות וירטואלית שלא מומשה במציאות!

והיא סִפּרה שגם היא תגיע לצפת עם קבוצת מטיילים  מאזור המרכז

זוכרים את הבעיות במתימטיקה ? מכונית יוצאת ממקום א', מכונית שניה יוצאת ממקום ב' -מתי ואיפה יהיה מקום מפגשן ?

(היו גם בעיות עם מילוי בריכות... אוףקריצה)

ובכן , זאת החידה שלי :

אשה אחת יצאה בצהריים מאזור המרכז בטיול מאורגן ,אשה שניה יצאה בצהריים מאזור הגליל בטיול אחר כמובן.

מה הסיכוי שתפגשנה בשעה 8 בערב בצפת בפסטיבל הכלייזמרים ?

שתיהן לא נפגשו במציאות מעולם ,

הפייסבוק ואהבת הצילום חִבְּרוּ בין השתיים !!  קשר הדוק עם שיחות כמעט יומיומיות ושיתוף בחוויות משותפות

נמשכו  כשנתיים בין השתיים .


החלפנו הודעות בטלפון הנייד ונפגשנו בבמה שבה הופיע מירל רזניק הנודע !

התרגשנו מאוד לפגישה שכזאת

הצטלמנו כמובן והשמחה היתה רבה ! יש כמובן בפייסבוק הוכחה ! סבבי

למספר רגעים ( שנראו לי כנצח )  קרה מקרה שהעיב מאוד מאוד מאוד את שמחתי .

המצלמה שלי נפלה מהתיק שלה ולא הרגשתי ( אל דאגה ! היא  נמצאה ותקינה!)

כשבקשתי מחברה לטיול לשמור לי על התיק וכן על תיק המצלמה המצלמה היתה ליד הכסאות לידם נפגשתי עם החברה

הייתי אובדת עצות ! ( כן, אני יודעת שמצלמה נושאים בחגורה שלה על הצוואר,

אבל החגורה העיקה לי ונשאתי על הכתף ( טוב, למדתי לקח !)

בעוד אני בהלם   החלטתי לגשת לשוטרים בלב כבד , כי אם מישהו חמד אותה אין טעם לגשת לשוטרים

וכאן היתה לי הפתעה !

במרחק כשנים-שלושה מטרים ממני עמדו שני שוטרים

ולא תאמינו !!

מייד כשנגשתי אני רואה בידי האחד את המצלמה שלי !!!

ואני אומרת : זאת המצלמה שלי ! לא מאמינה למראה עיני !!

אדם שעמד לידם קרא לאיש שעמד בסמוך לדוכן הפלאפל :צ'רלי , בוא הנה , המצלמה שמצאתָּ שייכת לאשה הזאת!

רציתי לחבק אותו, אבל הייתי כמובן נבוכה ולא ידעתי איך יגיב

אדם חביב בחולצת טריקו  והבחנתי בכיפה לרֹאשו ( לא חרדי)

החברה צלמה את שנינו כמובן למזכרת !

לא ידעתי כיצד להודות לו ( אולי הייתי צריכה לתת לו כסף , אבל גם חששתי להביך אותו)

נגשתי אליו שוב והודיתי לו וברכתי אותו .

כן, יש אנשים טובים באמצע הדרך.

וכך שיכלתי כעת רגועה להאזין לכנר מירל רזניק בנגיתו המופלאה בכינור

ולעבור אח"כ לבמה אחרת

ולהאזין  לדויד וינקרנץ והכליזמרים - "מתוק מדב"ש" מזיכרון יעקב.

חוויה של מוזיקת נשמה יהודית שנוגעת בכולם ! 

הערב שלנו הסתיים בשעה 10 בלילה ( לדעתי מוקדם מידי) , הקבוצה של חברתי מהמרכז נשארה עד 11.30 בלילה

אבל שמחתי שנסעתי

חזרתי קצת עם התכווצויות שרירים...בצפת יש מדרגות, הרי אתם יודעים

והכל חלף ונותרו לי  הצילומים !


לא מעלה אותם כעת מלבד אחד ( שצלמתי בצפת , אמנם לא אופייני דוקא לשם אך החלטתי להקדישו 

בלִווי שורות מהשיר 'סופו של קיץ' 
( מלים:יוסי בכר /לחן:נחצ'ה היימן)

                   לנחצ'ה היימן שהלך השבוע לעולמו 

  
               
"זמורות בכרם מיותם,
                 צרובות מחום של קיץ חם ..."

 

 


 

 

 

 

נכתב על ידי נ*גה , 19/8/2016 19:09   בקטגוריות טיול, מוזיקה, מופעי קיץ, פסטיבלים, אנשים  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי:  נ*גה

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

110,418
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)