לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

יומני היקר


אני כל בוקר מלקטת פרטים קטנים , שמחות קטנות של יום חולין ...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2016

""אני מבטיח לכם, כשיבוא היום, אני לא אשכח למות"...


 

 

 באחד הראיונות שמעון פרס נשאל : "מאיזה חומר אתה בנוי ?"

תשובתו היתה :    
- "אני עשוי מהעתיד " .

  

זה לא המקום לכתוב על פועלו של האיש בפוליטיקה הישראלית ובחיים הציבוריים

בחרתי להביא את אחד משיריו שכתב :

 

 

 

 

תפילה בדרך
מילים: שמעון פרס
לחן: קובי אושרת

שאלתייך במוצאי הכאב
הלפנינו סיכוי או ערך
ובנושאי תפילה כורע פלא
נסת ונעלמת ראשית הדרך
לא איני צייד צמא דם
אף לא אדם נואש ותם
הרי נשבעתי לא תשבר אדם
וכי הנופל הוא זה שקם
ובעומדי על שפת לועך התהום
לא תפרם מלב רקמת התום
ובהשמע קול נפץ של חלום
עמדנו רך לנשר עוד נרום.
 
בחרתי בצילום החצב (אמש בשקיעה) החצב העומד זקוף
לזִכרו של האיש שלא ידע לאוּת , שפעל ועשה עד ליומו האחרון!
 

שמעון פרס הנשיא ורֹאש הממשלה לשעבר , יהי זכרו ברוך !


 

נכתב על ידי נ*גה , 28/9/2016 20:39  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לֹא נגשתי אליו...


 

לפתע פתאום נודע לי שהוא נפטר

אינני יודעת את גילו המדוייק ( שאין לו משמעות ברגע זה)

בראשית שנות ה-60

ההכרות שלנו מרחבת הריקודים הישראליים

ריקודי עם

למעלה משלוש שנים  לא פגשתי אותו

וגם שיחות טלפון היו נדירות ביותר

לפני  כחצי שנה שוחחנו בטלפון שיחה קצרה על 'הרקדה' מסויימת , מפורסמת

ובעִתוי מוזר לאחר מספר ימים ראיתי אותו במסדרון בית חולים ( לא בעיר מגורי)

מלווה באשתו, כך אני חושבת

לבוש בפיג'מת בית החולים

הם חלפו על פני

וחשבתי לקרא לו ולשאול לשלומו

חששתי

שיבוא במבוכה

ושאולי אני בכלל טועה

 

והשבוע הודיעו לי במקרה על שאיננו  עוד

והמוזר ( ולכן אני כותבת את הפוסט)

שהבוקר התעוררתי וזכרתי את החלום 

בחלום אנחנו  נפגשים לרגע קל

שמחים לפגישה

והוא אומר לי: הייתי חולה...

ואני הסקתי מסקנה בחלום:

אבל הוא חי!

 

והתעוררתי...

 

נכתב על ידי נ*גה , 24/9/2016 22:26  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מעדכנת...(טוב, אין לי כותרת אחרת)


 

מסתבר שחלפו 20 יום מאז שעדכנתי כאן בבלוג

מחוברת לאחרונה הרבה יותר בפייסבוק

לא לאירועים אישיים או תמונות אישיות (בדרך כלל)

אלא

לקבוצות צילום רבות המציבות 'אתגרים' בצילום בנושאים שונים

 

וכמובן עניינים אישיים שצצים תמיד

טובים יותר

טובים פחות

דאגות ועוד...

ובנוסף ההתנהלות האיטית של ישרא

ואולי אחרי כמעט 8 שנים כאן ההתלהבות פגה...

 

רציתי לספר שהייתי במופע הנפלא של האופרה : 'מאדאם באטרפליי'  בפארק הירקון בתל אביב

מופע חינם שהביא עימו ( לפי העיתונות) 30,000 אנשים !

זמרים ששרו בקול נפלא ומרגש , הציגו בכשרון רב , כוריאוגרפיה ותלבושות נהדרים !

ארגון  למופת  והקהל מכל הגילאים האזין בשקט

בצד המסכים היה תרגום לעברית

וכולנו  למרות שידענו את הסוף המר

בלִבִּנו נותרה  עצבות ותוגה

לנערה  הצעירה שמסרה את בנה לבעלה ואשתו ( האמריקאית )ובחרה במוות !

 בינתיים חלפו מספר ימים, תעדתי בפייסבוק בליווי מעט צילומים שצִלמתי והבלוג נותר לא עדכון...

ויש לציין שרכבת ישראל הוסיפה רכבת בלילה לטובת באי המופע בסופו .

 

והיום כשגִליתי בגוגל את הדודל היומי המוקדש לרחל המשוררת

 

חשבתי הנה סיבה טובה לכתוב פוסט (כבר זמן רב וויתרתי על פרסום הדודלים, כמו שלפעמים נהגתי בעבר )

אני משערת שעל רחל בלובשטיין (י"ט בתשרי התרנ"א -20 בספטמבר 1890- כ"ט בניסן התרצ"א -16 בארפריל 1931)

לבחור שיר אחד מכל שיריה היפים והנוגים זאת משימה קשה ובכל זאת :

 

רַק עַל עַצְמִי לְסַפֵּר יָדַעְתִּי.

צַר עוֹלָמִי כְּעוֹלַם נְמָלָה,

גַּם מַשָּׂאִי עָמַסְתִּי כָּמוֹהָ

רַב וְכָבֵד מִכְּתֵפִי הַדַּלָּה.

 



 


נכתב על ידי נ*גה , 20/9/2016 15:19   בקטגוריות אמנות, מוזיקה, משוררים, פייסבוק, בלוג, גוגל  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי:  נ*גה

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

110,418
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , שונות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ*גה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ*גה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)