ראיתי באתר של אחת החברות המובילות בארץ לקידום מכירות (קד"מ בלשון המקצועית) מצגת פלאש המדגימה "קמפיין היכרות" של סניף בנק חדש באיזור. בהתחלה נוחתת גלויית אהלן - שלום – אני השכן החדש שלך. אחר כך נשלח איזה מכתב היכרות רחב יותר ולאחר כמה מכתבים נחמדים מגיעה הזמנה להיכרות ורק בסוף תגיע ההצעה להשאלת מטריה*
על המסך זה נראה נחמד והגיוני ואפילו יעיל. גם במציאות זה היה מכובד. לפני כחצי שנה הופצצתי בדי הרבה מכתבים וגלויות וגם טלפונים מטעם איזה בנק שפתח סניף חדש לא רחוק ממקום מגורי.
בשבועות האחרונים אני עובר כמעט מידי יום דז'ה וו (שינויים במטריקס). בנק אחר פתח אף הוא סניף חדש קרוב לאיזור מגורי וראה זה פלא, המכתבים והגלויות שהחלו לנחות לפרקים בתיבת הדואר שלי דומים לאילו שתייקתי בפח לפני חצי שנה. נדמה לי שאפילו הגרפיקה והעיצוב מזכירים את הבנק הקודם, אבל אולי אני טועה. שלום, אני השכן החדש, מה שלומך? ואחר כך - אני השכן החדש, רציתי לספר לך קצת על עצמי ולבסוף, אני השכן החדש אולי תבוא לכוס קפה (+ טלפון פולו אפ).
אם מדובר באותה חברת קד"מ הרי שזו חוצפה ואפילו נבזות להפעיל קמפיין זהה עבור שני לקוחות שונים. אם מדובר בחברות אחרות, אז מדובר בטפשות.
המחשבה הראשונה שלי הייתה מעין אסוציאציה חופשית על שכן חדש שדופק בקומה למטה ובמקום לאנוס ישר את השכנה בתחת, בוחר לפעול בטקטיקה "מכובדת" יותר: שלום, אני השכן החדש שלך, לאחר מכן, היי, אני השכן החדש שלי, הנה עוגה שהבאתי, שלום אני השכן החדש תסתובבי ותתפשטי.
ומחשבה שניה - מאחר וזין בתחת יהיה בכל מקרה, אז אולי כדאי לוותר על הנחמדות ולעבור ישר לזיון? .
* בנק הוא גוף שמשאיל לך מטריה באמצע החמסין, ומבקש אותה בחזרה כשיש גשם. בדרך כלל הוא דורש שתחזיר שתיים.