לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

קואלה בחומוס


מלטשת את המראַה


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2016    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הפוגה


סוף השבוע שעבר היה מזעזע.  הוא היה עמוס מעל לכל שיעור, ויצאתי ממנו בשן ועין, חולה ומותשת, ועם הבנה חד-משמעית שאני חייבת להוריד הילוך, כי אחרת אתרסק אל הקיר.

שריפה, אחים, שריפה
שריפות זה הפיגועים של אוסטרליה.  
מדי קיץ מחוז כזה או אחר סובל מבצורת (לרוב זה אותו מחוז שניזוק משיטפון לפני כמה שנים), ועולה בלהבות.  
כולם נכנסים להיסטריה רבתי, ומגייסים את שירותי החירום והכבאים והצבא וכל מי שיודע לעלות על מדים לעזרה.  אחר כך העיתונות מוצפת תמונות זוועה של דובונים מפוחמים ובעלי בתים שמגינים על צריף רעוע, ממשיכים בקריאות לתרומות לאירגוני צדקה כאלה ואחרים, ובסוף מוסיפים לנו מס שמממן עזרה לאלו שאיבדו את ביתם, שמראש נבנה באמצע הבוש המועד לפורענות.
הבית שלי, למשל, מופרד מהבוש באמצעות שורה אחת דלילה של בתים, ככה שיום יבוא והתיאור הציניקני הזה שלי יחזור לנשוך אותי באחורי.  ואכן, בשבוע הקודם, שריפות הענק במחוזותינו הזניקו את הנושא הזה לתודעה שלי.  העיירה שלנו התאפפה בענן אביך של עשן למשך מעל שבוע.  אור השמש נראה כתום, ונמנעתי מלתלות כביסה כדי לא להרגיש שיש לי יום-יום חג, והחג הוא ל"ג בעומר.
אז כן.  אחד מחברינו הוא כבאי, והוא אמר שהבוש שליד הבית נוטה לעלות באש מדי חמישה עשורים, וכבר עברו שישה של שקט, אז אנחנו על זמן שאול.
מוטב היה אילו ארזתי לנו תיק חירום ובו מסמכים חשובים ואלבומים, אבל אני עצלה מדי, עסוקה מדי, ונוטה מדי להאמין שההתראה לאסון תגיע מבעוד מועד.

מפאת פחד השריפות, רבים וטובים שאלו לשלומי.  אפילו אמא שלי, שבניגוד לרוב האמהות, משקיעה את מירב מאמציה בלהתעלם ממני, יצרה קשר.  היתה לנו שיחה טובה יחסית, ובסופה אמא שלי עשתה צעד אמיץ ושאלה אם יש לנו תוכניות לבקר בישראל בקרוב.  
אל יקל הדבר בעינכם - לרמוז שיש לי משהו שהיא רוצה זה דבר שאמא שלי חוששת ממנו מאד, והועבדה שהיא עשתה את זה מעידה על צעד קטן לאדם אבל צעד גדול לאישה.
דווקא שמחתי לשמוע את זה.  אני יודעת שזה מובן מאליו לאדם השפוי, אבל לפעמים אני מאבדת אמונה שבתוך המחלה הזו כלואה גם אישה שיש לה רגשות וכמיהה של אדם נורמלי.

מחלות נפש
גיסי יצא מאשפוז, אבל כמו שכבר גילינו במקרה הקודם, שיחרור מאשפוז אין פירושו החלמה.  
המאבק שיוצא מכאן הוא לא שלי, אלא של חמתי, שיש לה מערכת יחסים של תלות-הדדית עם קטון בניה.  למרות הקושי האדיר, היא עומדת בפרץ, ונמנעה מלהיפגש איתו.  
מדהים לראות איך אישה בשנות ה-70 לחייה עדיין עושה עבודה, עדיין גדלה, עדיין לומדת.
הלוואי וגם אני אעיז כמוה להשתנות גם בגילה.

כיון שכך, יהלי התעקשה לישון אצל חמתי ביום שישי בערב, מה שנתן לאוזי ולי לילה שקט עם נעמה בלבד.  מדהים כמה הבדל עושה רק ילד אחד פחות.
אני ניצלתי את השקט ונסעתי לבקר את חברתי נגה, שם היתה לנו שיחה עמוקה מלב אל לב. וזו היתה יריית הפתיחה של סוף השבוע המטורף שלי.
למרחת עם שחר נסעתי לאסוף את יהלי מחמתי, ויחד נסענו לבקר חברה מסידני.  החברה נשואה לגבר שהיא אוהבת מאד, ויש להם ארבעה (!!!) בנים בגילאים שונים, בית מהמם עם בריכה, ושפע של חברים, אבל הקשר שלהם רווי קשיים.  נסעתי כדי לעודד אותה ולתמוך בה, ואחרי שיחה כנה ופתוחה מצידה אמרתי לה באהבה גדולה ובלב שלם שהם צריכים עזרה מקצועית, ודחוף.
כי מחלות נפש זה לא עניין לחובבנים.
והכל היה נגמר בשלום אלמלא יהלי התעקשה להכנס לבריכה, ואני לא התעקשתי שתחליף בגדים אחרי שיצאה, וככה יצא לי שהיא התקררה.

סופשבוע פרוע
וכאילו לא מספיק שיהלי התקררה, אחרי הנסיעה הזו ואחרי מנוחת צהריים לא ארוכה, נסענו למסיבת יומולדת 60 של חבר, שהיתה בחוץ, והיה קר יותר משחשבנו.  נשארנו מאוחר מכפי שחשבנו, ואז כבר כולנו התקררנו.
במסיבה פגשנו זוג אחד שמצא חן בעיננו מאד, ואנחנו מקווים שנהיה חברים למרות שאין להם ילדים.
משם מיהרנו להצגה "קומדיה של טעויות" (עיבוד לשייקספיר) עם חברינו ג'יל וגרהאם, שם נקרענו מצחוק.
חזרנו הביתה עייפים אך מותשים ונפלנו לישון.
למחרת, תיכננו לנסוע יחד כולנו לסידני, כי חברה ואני היינו אמורות להשתתף בסדנה. 
אלא מאי, יהלי הפגינה חום קל, ונעמה דלפה כמו קבינט פוליטי.  הצבעתי באוזני אוזי על הקשים האלו ואוזי הסכים להישאר בבית ולהשגיח על הבנות.
אני התחלתי להתלבש ולהתכונן,  בצורה הכי יעילה שיש: לחטוף התקפי פאניקה מהמחשבה לנהוג בסידני.  שתבינו, אני נוהגת בעיר קטנה עם תרבות נהיגה מנומסת וסבלנית מאד.  סידני יותר דומה לנהיגה בתל-אביב. ודי לחכימא.
בעשר הדקות הראשונות להתכוננותי נתקפתי לא רק פאניקה, אלא גם רגשי אשם ונחיתות אדירים.  אוזי התנהל עם הבנות בצורה כל כך הרבה יותר אוהבת, חמה, ידידותית, ומשחקית ממני.  מיד כיהיתי בעצמי על שאני אמא נרגנת ונוקשה.  הודעתי לאוזי שהוא אבא נהדר והרבה יותר טוב ממני כהורה, והמשכתי להתכונן.
אחרי עשר דקות, אוזי ניגש אלי.  "זוכרת שאמרת לי שנאי עושה עבודה טובה?" הוא שאל, "אז נגמר לי הסוס.".
ואז הבנתי שאני לא משתפת פעולה עם הבנות כי כבר למדתי שזה מרתון ושאני צריכה לשמור את כוחותי.
נסעתי בכל זאת.  אוזי הבטיח שיהיה בסדר. 
אפילו שעצרתי לתדלק בדרך, הגעתי חמש דקות מוקדם מהצפוי, ואף מצאתי חניה.
התיישבתי לי בסדנה ואז החברה סימסה לי שהיא לא מגיעה.
התעצבנתי עמוקות.  הרי נטשתי שתי ילדות חולות ובעל מבועת לבד, צלחתי את רחובות סידני המאיימים, והכל כדי לארח חברה לחברה, ובסוף היא לא באה!  הזכרתי לעצמי שיש יתרונות לכל דבר, ושאולי ייקח זמן לראות אותם, אבל עדיין הייתי עצבנית.
ואז, פגשתי מישהי שגדלה בעיירה שלי, ועומדת לעבור לשם בעוד חודשיים.  היה לנו כיף מאד לדבר ומאד שמחנו להיפגש.  פגשתי עוד כמה אנשים שאילולא הייתי לבד, לא הייתי פוגשת.
אז סלחתי.
חזרתי הביתה ואוזי נפל על צווארי.  "חזרת! תודה לאל!  חזרת!!!" הוא אמר.  הוא היה נרגן כלפי הבנות והתפרץ על יהלי שדיברה בלי סוף (אין לי מושג ממי היא ירשה את זה, נשבעת), בדיוק כפי שאני עושה אחרי יום שלם עם הבנות.
אז נרגעתי.
כי כמו שקתרינה כתבה לי, זה לא שאנחנו אמהות לא טובות, אלא זה שהזמן שלנו עם הילדים תובעני מאד ואנחנו מותשות.

אבל סוף השבוע עוד לא נגמר.  הו לא.
היתה לפנינו עוד מסיבת הלוואין אצל ג'יל, עם כל חבריה.  זו קבוצה של אנשים שלכאורה מאד נחמדה ומנומסת ,אבל בפועל הם לרוב עסוקים בעצמם ואין לא מקום למישהו חדש.  אני תמיד מרגישה איתם אאוטסיידרית, ואולי גם תחת ביקורת.
הפעם דווקא מצאתי כמה אמהות שנהניתי לדבר איתן.  ואפילו ניהלתי שיחה מאד מוצלחת עם אחד מהאבות, שהוא בדרך כלל מאד יהיר ומתנשא.  אולי זה שהוא היה קצת בגילופין עזר.
יהלי נהנתה מכל רגע, וזה בעצם כל מה שחשוב כאן.

סוף השבוע נגמר, ושמחתי לחזור לשגרת השבוע הרגועה שלי, אבל ביום שני בערב אירחנו את המשפחה של אוזי לארוחת ערב.
היה נחמד להיפגש עם הבנות.  האחיינית שלו נעלבה מפני שעשינו תוכניות של המשפחה הגרעינית בבלד (כלומר, מייקל, הבנות, ואנחנו, ואמא שלו), וגם מפני שהוצאתי את התמונות המשפחתיות לחלוקה.  היא הרגישה בחוץ, ואני מאד מבינה איך היא הרגישה כי אני הרגשתי כך רוב חיי.
הצטערתי שהוצאתי את התמונות כשהיא עוד היתה שם, כי היא ממילא עמדה ללכת.
ומצד שני, הלקח שלמדתי בחיי הקצרים הוא,
שדם סמיך ממים,
והיום-יום סמיך מדם.
מי שרוצה להיכלל במשפחה, אם לא נולד לתוכה, עליו להתאמץ.  לא להיות צבוע או להתחנף, אבל כן ליצור ערך, ליצור רגשות חיוביים, ו"לעבוד" לטובת אלו שכן בתוך המשפחה.
ואולי ייטיב עמה ללמוד את הלקח הזה מוקדם יותר בחייה מאשר אני.

התמונות יצאו נהדרות.  תראו לבד.





סוף השבוע הקרוב מכיל הרבה פחות אירועים (רק מסיבת יומולדת אחת), ובתקווה אפילו שנצ בשבילי.
שבת שלום!
נכתב על ידי קואלה בחומוס , 1/11/2013 10:38   בקטגוריות להיות יותר טובה, משפחה מורכבת, אמהות  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מצאה איש: מצאה טוב-נו


איזה בעל מצאתי לי, ירחם השם.

נכון, הוא סבבה.  הוא מבשל בשבילי (ומגוון התפריט ביוזמתו).  הוא מוציא את הפחים.  הוא מתקן כל מני דברים בבית.  הוא מקשיב לי בענייני גידול ילדים (גם כשהם שלו ולא שלי).  הוא יוזם סקס.  הוא לוקח הכלב הדביל שלי לריצות.  והוא קוצב לי את מנת הסם שלי.

אבל שבועיים לפני שאני אמורה להגיש את התואר המאוס שלי,
את מקור הייסורים הבלתי נדלה שלי בשלוש השנים האחרונות,
דווקא אז,
בשלב הסופי שבו אני עומדת למרוט את קרקפתי בשל מיקומם של פסיקים
ואחותם,
דווקא בימים אלו מכל הימים החליט לו בחיר לבי
לטוס לכנס באיטליה.

כאילו שלא שנאתי מספיק את ממלכת הטיפשות הזו.


את ההגשה קבענו לסוף יוני.
במשך שלושה ימים עבדתי בלי הפסקה. 
שלחתי את התזה לעורכת לשונית מקצועית.  אבל חוקי העריכה האוסטרליים  (ירחם השם על נשמת אפם) אוסרים על העורכת לתקן את עבודתי.
תחת זאת, על העורכת לשלוח לי קובץ המציין מהם השינויים, ואני צריכה להקליד אותם במו אצבעותי.
אחרי שלושה ימים שהורכבו מ-בקבוק-להתלבש-להלביש-את-האפרוחית-להכין-לי-אוכל-למסור-את-האפרוחית-למטפלת-ללכת-לעבודה-להקליד-לחזור-הביתה-לרחוץ-את-האפרוחית-להשכיב-אותה-לישון-לאכול-ארוחת-ערב-להקליד-ללכת-לישון, הגיע היום המיוחל בו הייתי אומרה להדפיס שלושה העתקים, לכרוך אותם בכריכיה המקומית, ולהגיש אותם קבל-עם-ועולם למשרד המחקר, ובא לציון גועל, קיבלתי מייל אגבי מהמנחה שלי.
שואל, האם תספיקי לכתוב מאמר, כי היום התאריך האחרון להגשה.

שקלתי בתשומת לב את תגובתי.
לאחר הירהור מעמיק, הגעתי למסקנה ש"קפוץ לי", "שק לי בתחת", או "אמן תישרף בגיהנום יא-זבל", עשויים להיחשב בלתי-מקצועיים.
ולפיכך עניתי בנימוס שלאור הצורך להדפיס ולכרוך, לא נראה לי שאספיק.

ואז המנחה שלי הוכיח לי שאכן שוטה הינני, שכן עוד לפני שמונה-עשר חודשים ניבאתי שהוא מסוגל ברגע האחרון למשוך את השטיחון מתחת רגלי, ולדרוש עיכוב בהגשת העבודה שלי.
וידוע הרי שניתנה הנבואה לשוטים.


כך נידחתה לה ההקלה הרגעית בעוד חודש. 
לפחות ככה נגזר על בעלי, שהרחיק לו עד איטליה מעשה-חוכמה, להיות נוכח בעת מועד ההגשה האמיתי.

אבל אני כאן כדי להתלונן על בעלי, כי כל האחרות תקועות עם בעל עוד יותר גרוע, אז רק פה תימצא לי אוזן קשבת.


במהלך נסיעתו של זה, גיליתי את יתרונות הרווקות. 
את עושה מה שבא לך.  קובעת לעצמך את הכללים והזמנים, ואף אחד לא נתקע לך עם דרישות או טענות או מענות. 
בהגיע השעה, את רוחצת את האפרוחית.
אחרת כך את משכיבה אותה לישון, והלילה כולו שלך.

אבל לא כשיש בעל בסביבה.  הו לא.

ראשית חוכמה, עוד לא הספיק לשוב מאיטליה, וכבר החליט לו בעלי לספק לי בידור ורב-גוניות:
הוא הזמין את אחת הקולגות שלו להתארח אצלנו.
טכנית, היא הזמינה את עצמה. 
אבל אין הדבר מעלה ואינו מוריד:  בסופו של דבר יש לנו בבית מיידלע מזדקנת, השוקדת על המחשב בחדר העבודה יחד איתי, ישנה על הספה בסלון, ואוכלת דגים בלבד.

וכל זה אחרי שבעלי כבר בישל שלוש מנות בשריות למשך השבוע, בכמות שתשביע את חיל הפרשים האוסטרלי הנלחם בקרפדות, ואת הקרפדות עצמן.

ויהי בוקר ויהי ערב, בית הקואלה.

ותשוב האפרוחית בזרועות המטפלת, כולה אושר וחיוכים יען כי בילתה את היום עם אישה שמבינה מהחיים שלה במה שקשור בגידול ילדים, ועל לשונה דיברי חיבה כגון "אבא", דיברי לעז כגון "בירד", ודברי לעג כגון "אַ-מא". 
ותפער זו את פיה הענוג ותאמר - "אמ!" שמשמעו בשפת האפרוחית  -
הבי לי מסיר הבשר, כי דבקה בטני לעמוד-שדרתי ואני מתחילה להרגיש כמו פליטה מדארפור. 
וחוץ מזה כבר הגיעה שעת ארוחת-הערב שהנהגת בבית ביד רמה בשבועיים האחרונים, ועשתה טוב לכולנו.

ותאמר הקואלה אל בעלה - הנסוב אל השולחן ונגדוש פרצופינו במטעמים אשר בישלת אמש?
ויאמר בעלה, כן כן בסדר, תני לי רק כמה דקות לסיים פה את מה שאני עושה ואני מתפנה אליכן.

ותהנהן הקואלה, יען כי בבקשה סבירה עסקינן, שהרי מי מאיתנו לא עסק במטלה שרצה להביא אל סיומה הטבעי בתוך דקות?

ויהי מקץ דקות, או מוטב לאמר חצי שעה, תתהה הקואלה אל בעלה ותשאל - מה נסגר איתך? יש פה אפרוחית רעבה ונודניקית, מתי תניח עיסוקיך ותעמיד ארוחת ערב לכל יושבי ביתך?

ויאמר בעלה, תיכף, תיכף.  אני רק גומר פה את מה שאני עושה.
ויעלה חשדה של הקואלה למה משהו פה לא מסתדר, ותשאל את בעלה, כמה זמן ייקח לך?

ויאמר זה - חצי שעה.

ותחטוף הקואלה קריזה ותעלה בה חמתה להשחית, למה לא מספיק היא כבר בעצמה מורעבת, ולא מספיק התעכבה האפרוחית מלאכול, מסתבר שבעלה נשתבשה עליו דעתו מרוב ספגטי, והוא רוצה לעכב את שעת השינה של האפרוחית בשעה.
ותתהפך עליו הקואלה ותאמר לו - סור מעל פני, קשיש גדום-שכל שכמוך.  שבועיים ימים התמודדתי עם הכל בעצמי, קטן עלי עוד ערב אחד.  אאכיל את האפרוחית בעצמי וארחץ אותה בעצמי, ואתה טפל בעניינים שלך בזמנך החופשי ועזוב אותי במנוחה.
ויתבהל בעלה ויזעק השמימה - בי אדוני, מיד אחל בהכנות הארוחה למען נסוב לשולחן כולנו כמשפחה אחת ונשוח זה לזה את קורותינו.

ותינחם הקואלה, ותגייס את הקטנה, ויכינו את נזיד העוף-וההודו אשר בישל בעלה אמש, ויערו את תוכנו לקערות למען יוגש אל השולחן.  ויתערב בעלה ויאמר - הלוא אורחתנו לא תסעד לבה בעוף-השמים, או בעוף האדמה, כי אם תטיב לבה בדגת-הים בלבד.  תנוני ואתקין לה מנת-פילֵה אשר לא במהרה תישכח.

וישאו הקטנה והקואלה בזרועותיהן בתורות, יען כי זו כבר נשחקה סבלנותה וקצה נפשה בהמתנה לאביה המאותגר-עדיפותית.  ותישבר הקואלה ותאביס את האפרוחית בתבשיל-בקר עד כי סימנה זו בידיה כי רב לה.  ותחזור אל המטבח ותגלה שם את בעלה מקפיץ דברי מזונות במחבת, בעודו מערבב מני מרעין בישין בקערות, ומסדרם על צלחת משל היה מתמודד בתוכנית המאוסה מאסטר-שף.  ויאמר זה - אלוהים עדי, עוד בטרם יחלוף חצות-הליל, אהיה מוכן להושיב את כולנו אל השולחן.


ויהי ככלות ארוחת-הערב, וירחץ בעלה את האפרוחית, ותתנמנם זו במיטתה כבמטה-קסם, ותאמר הקואלה אל בעלה בשארית סבלנותה:
ראה-נא, אם עמוס יומך, אל תֵחַת.  אסיר מעליך את עול הטיפול באפרוחית ואארגן את סדר הארוחת-ערב-אמבטיה-שינה בעצמי.
ויאמר בעלה - אף לא עולה על דעתי לוותר על שגרת הערב אשר עמלת כה רבות להשליט בבית, אלא שתובע אני שתתבצע זו בזמן ובמקום הראויים לי.


ותתלוש הקואלה מידיו את הסכין הקראמית שרכשה לו לכבוד יום הולדתו, ותערוף את ראשו.


איטס גוד טו בי הום.

נכתב על ידי קואלה בחומוס , 5/7/2010 12:08   בקטגוריות טקסים משפחתיים, משפחה מורכבת, שחרור קיטור  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מצעד הדפקטים - האח השיכור


כל המשפחות משוגעות, ככה אומרים.

המשפחה שלי - בטח ובטח.  הבלוג הקודם שלי פירט את השגעון ועקב אחרי השיקום שלי.

המשפחה של אוזי אינה יוצאת דופן.  גם לה יש את המשוגעים שלה.

כבר מזמן מתנהלת לה סאגה של עוינות בני לבין האח השיכור של אוזי.  לא תיעדתי אותה עד כה, כי לא רציתי לתת לה מקום.  אחרי הכל, מדובר בשיכור שאין לי בו עניין, ולמה להקדיש לו זמן ואנרגיה?

עכשיו הדברים הגיעו לנקודת משבר.  אוזי אובד עצות באשר לקו פעולה הולם, וחשבתי אולי אתם, קוראי החכמים, תשכילו לייעץ.

אני אגולל את הסאגה בפירוט, כדרכי.  הקטע האחרון יתאר את המאורעות האחרונים, שעליהם אוזי תוהה איך להגיב.


המסעדה הסינית

לפני כשנתיים, לא הרבה אחרי שעברתי לחיות כאן עם אוזי, הלכנו לארוחת ערב משפחתית במסעדה הסינית.  נדמה לי שחגגנו את יום הולדתה של החותנת, או את יום האם, או משהו כזה.

הייתי אז חדשה בנוף, ודי מנודה במשפחה של אוזי.  אמנם אמא שלו ואני כבר היינו קרובות יחסית, אבל הבנות לא היו לגמרי סגורות על יחסן אלי. 

האח השיכור זימן את אוזי להצטרף אליו לשיחה הרחק מכולנו.  אני נשארתי לבד בשולחן עם הבנות העוינות, החותנת, אשת השיכור והוריה.  הרוב התעלמו ממני.

אוזי חזר חיוור מדי מהשיחה.  בדרך הביתה הוא אמר שאח שלו שטף אותו בכעס.  על מה הכעס?  על שהוא עסוק מדי בי ומבלה זמן רק איתי, מזניח את כל המשפחה ומתעלם מכולם.  הכי גרוע, אמר השיכור, הוא שאתה הופך להיות "פאקינג ג'ו".

לא לדאוג, אין כאן אנטישמיות אמיתית.  אילו הייתי מויאטנאם, הוא היה מתרגז על אוזי שהאו הופך להיות "פאקינג צ'ייניז".  לא מדובר כאן באנטישמיות לשמה, מפני שלשיכור אין שום דבר ספציפי להגיד על יהודים, ואפילו לא על שנאת זרים.  זה סתם שימוש בתארים כעלבון - ממש כמו ילד בגן חובה.

אני אמרתי לאוזי שאני לא מבינה מה הבעיה של השיכור.  אנחנו זוג טרי.  כמובן שאנחנו מבלים הרבה זמן ביחד.  מזניח את המשפחה? מי מוזנח?  אנחנו מבלים כל ערב עם הקטנה.  הגדולה לא גרה איתנו ולבלות זמן איתה נעים כמו לזחול על זכוכית שבורה, מה שלא קשור אלי.  ומה קשור עכשיו ענין היהדות?

במקום לשמוח בשבילך, אמרתי לאוזי, שאחרי שנים של נישואים כושלים וסבל, סוף סוף מצאת בת זוג שטוב לך איתה, יש לו תלונות?  איזה מן דבר זה?

למחרת השיכור בא לבקר את אוזי בביתנו, ואוזי אמר לו את כל דא.  השיכור התנצל.  הייתי שיכור, לא ידעתי מה אני מדבר, אמר לו.  אני אתנצל גם בפני הקואלה.  

ההתנצלות הזו לא הגיעה עד היום.


הטלפונים

סביב חג המולד האחרון, שוב כנראה קצה נפשו של השיכור.  כטוב ליבו בבירה, קיבלנו ממנו כמה טלפונים של כעס וקללות.  לא אכפת לך מהמשפחה, רגן השיכור, לא אכפת לך מהבנות שלך, כל מה שאכפת לך זה מה"פאקינג ג'יואיש וודינג" שלך, בלה בלה בלה.

אני לא מבינה למה אתה מרשה לו לדבר אליך ככה, אמרתי לאוזי.  ומה העניין הזה עם היהדות? זו כבר הפעם השניה שאני שומעת ממנו משהו על זה.  יש לו בעיה עם התרבות שלי?  המוצא שלי לא הולך להשתנות, ככה שאם יש לו בעיה עם זה, כדאי שנבהיר דברים כאן ועכשיו.

הטריגר, גם בפעם הזו וגם בפעם הקודמת, היה שיחות של כעס של השיכור עם הבת הגדולה.   זו יש לה שפע של טענות ומענות שאין להן תחתית, זה יש לו שפע של מררה ועצבים, וביחד יוצא מהם זעם בלתי כבוש.

אוזי אירגן מסיבת יומולדת לגדולה, השיכור עזר לנו עם הבשר שהוגש לחתונה.  גם הפעם לא דיסקסנו את הנושא ישירות בזמן פיכחון. 

אולי כי לשיכור אף פעם אין זמן פיכחון.


החשפנית

זוכרים את האחות השיכורה ?  לבד מן הבן שלה, האחיין החמוד, יש לה גם בת שגרה כאן במחוזותינו.  הבת עובדת למחייתה כחשפנית.

(כל מי שאומר עכשיו "איזו משפחה, אלוהים!" - מיד לשלוח לי שוקולד פרה של עלית.  למה? מתוך סימפתיה וכי התגעגעתי)

האחיינית החשפנית באה לבקר יום אחד כדי ללוות כסף.  כאלפיים דולר - לא סכום קטן.  ועוד אנחנו יושבים יחדיו בחצר ביתנו, ומשוחחים, אמרה האחיינית שהיא מעריצה את האח השיכור והוא בשבילה מודל לחיקוי.

אני חטפתי קריזה (טעות מספר 1), כי הנה את יושבת אצלנו, בבית שלנו, אחרי שלווית מאיתנו סכום רציני, ואת מדברת על השיכור הדפקט הזה, שכל מה שאנחנו שומעים ממנו בחודשים האחרונים זה קללות ועלבונות, ואת אומרת לנו שהוא המודל שלך?

רבאק!

למה שלא תלכי ללוות ממנו כסף אם ככה?  אה, נכון, כי אין לו? כי אין לו עבודה קבועה? כי את כל מה שיש לו הוא הוציא על בירה?

התחלתי להטיף לה לשאוף ליותר מאשר ההישגים של הדוד השיכור שלה (טעות מספר 2).  הדגשתי בפניה את אוזלת השגיו, את עובדת היותו כשלון גמור בכל היבט של חייו, ואת היותו אחראי לכשל הזה בעצמו.

החשפנית מיד הלכה לבית השיכור, ושפכה ליבה בפניו ובפני אישתו.  הקואלה והאוזי חושבים שאתם לא שווים כלום! קוננה.

אחרי כמה ימים תפסנו אותה לשיחה. 

כל מה שרציתי להגיד לך באותה שיחה, אמרתי לה, זה שאת יכולה להשיג יותר בחיים שלך מאשר הדוד השיכור.  זה הכל.

ואם משהו שאמרתי לך לא מצא חן בעינייך, היית צריכה לבוא אלי ולדבר איתי על זה.  לא לרוץ אליו ולסכסך.

וכל זה באותו יום שלווית מאיתנו אלפיים דולר.  איזו מן כפיות טובה זו?

אבל גם הפעם לא נדברנו בדבר עם השיכור.


בית החולים

יהלי היתה בת שלושה ימים.  עוד לא הצלחתי להניק אותה.

היום השליש הוא היום שבו הסיכון לצהבת ילודים הוא הגבוה ביותר.

תינוק שלקה בצהבת יתקשה לינוק, ותינוק שאינו יונק מסתכן בצהבת - מן מעגל קסמים מרושע שכזה, שממנו יוצאים רק בהנקה.

מזה יומיים שחלבתי את עצמי לתוך מזרק, וככה וידאנו שיהלי מקבלת חלב.

אבל הייתי לחוצה ומתוחה, וזקוקה נואשות להנקה מוצלחת.

ואז, דווקא אז, הגיעו לבקר אותי האח השיכור, אישתו ובתם בת השש.

אני לא יודעת מה עבר בראשה של אישתו.  היא תיכננה ערב שלם.  אחרי ביקור של כשעה אצלי, כך התכוונה, ילכו כולם, כולל אוזי, אלינו הביתה, ושם ישחקו בערב משחק קופסא עם הילדה שלה.

כאילו היא מעולם לא ילדה, ולא יודעת מה זה תינוק בן שלושה ימים.

כעשר דקות לתוך הביקור שלהם, יהלי התחילה להתעורר.  זה היה הזמן האידאלי לנסות להניק.  כשהיא רעבה מחד, אבל לא מותשת מאידך.

ובנוסף, המיילדת הודיעה לי כשעה קודם שאני צריכה, בתוך שעה, אחד מהשניים - או להניק, או לחלוב, אחרת אני מסתכנת בצהבת ילודים.

לא התחשק לי לחשוף שד בפניהם.  העלינו את זה שצריך להניק את יהלי, ולפי כל כללי הטקס, אשת השיכור אמרה - אם את רוצה שנלך, רק תגידי.

אני רוצה שתלכו, אמרתי (בניגוד גמור לכללי הטקס, לפיהם אני אומרה לענות "לא, לא, זה בסדר").

והם אכן הלכו - קמו ויצאו בכעס והפגנתיות.

אוזי יצא אחריהם, לפייס, כדרכו.

אני רתחתי.  איזה מן דבר זה, לעשות סרטים לאמא של תינוקת בת שלושה ימים? ומה הקטע בלהיעלב כשאמא רוצה פרטיות להנקה?

אומרים שאסור להניק כשאת לחוצה או עצבנית, אבל זו היתה ההנקה הראשונה שהצליחה לי.  ביני עם כל העצבים שלי, ובין המיילדת הבוסית והתקיפה שעבדה באותה משמרת, לא היתה ליהלי המסכנה ברירה והיא ינקה כמו טאטלע.

 

אחרי ההנקה התקשרתי לאח השיכור ודיברתי עם אשתו.

תודה שהשארתם אותי לבד, אמרתי לה, כי זה עזר ובפעם הראשונה הצלחתי להניק.

את לא בסדר שאמרת לנו לעזוב, היא ענתה. היית צריכה לחכות חצי שעה (!!!) כי אנחנו באנו לבקר אותך וזה היה ממש חסר נימוס מצידך (!!!!).

(לחכות חצי שעה להניק? מה נסגר עם האישה הזו?)

ראיתי שאין עם מי לדבר, סיימנו את השיחה, ולי עלה רעיון. צילמתי את יהלי יונקת על הציץ, והכנתי לאשת השיכור כרטיס ברכה האומר:

תודה שבאתם לבקר אותי בבית החולים, ותודה על כל המתנות היפות שהבאתם.  במיוחד, תודה על שנתתם לאמא שלי זמן להניק אותי.  בזכותכם הצלחתי לינוק בפעם הראשונה, וזו מתנה שאהנה ממנה כל חיי.  אוהבת, יהלי.

 

החותנת הביאה להם את הכרטיס, וממה ששמעתי - זה מצא חן בעיני אשת השיכור.

אבל לא שמעתי מהם מילה.


ארוחה משפחתית

התראגנה ארוחה משפחתית אצל החותנת.  כעקרון, אנחנו לא הוזמננו, אבל החלטנו לבוא לביקור חטוף.  מן עלה של זית בצורת יהלי.

אשת השיכור דווקא היתה חביבה אלי.  הייתי צריכה לדעת שהיא תסלח לי, אמרתי לאוזי אחר כך.  היא בחורה סלחנית.  היא הרי חיה עם אח שלך.

השיכרו עצמו יצא למרפסת לעשן, ואז קרא לאוזי הלצטרף אליו לשיחה.

השיחה, כדרכו של השיכור, היתה בעצם שטיפה של כעס ונזיפות.  אחרי שעה של ויכוח, שבו אוזי לא התקפל ולא התנצל, פנינו ללכת.

אף אחד לא ידע מה היה תוכן השיחה בינהם.  גם לא אני, למרות שבדיעבד, הייתי צריכה לנחש.

כפנינו לצאת, פתאום עלה בדעתי שלא נפרדתי לשלום מהאח השיכור.  על פי כללי הנימוס, יצאתי למרפסת להגיד שלום.

פתחתי את הדלת, והשיכור זינק על הדלת לסוגרה כשהוא צועק עלי -

"פאק אוף!! פאק אוף!! דונט פאקינג טוק טו מי!"

וטורק את הדלת.

 

בדרך הביתה, אוזי הסביר לי שהשיכור כועס על שאוזי לא מקדיש לו זמן יותר.

באמת מפתיע שאתה לא, אמרתי לו.  כל פעם שאתם נפגשים הוא כועס עליך, או יורד עליך, או מציק לך, או לוקח ממך משהו שהוא צריך.  איזה אדם שפוי יתרחק מכזה יחס?


ואוזי לא יודע מה לעשות.  האם להתעמת עם אחיו?  האם להתעלם?

אני, מצידי, אמרתי כך:

אחיך הוא משפחה שלך.  לא שלי.

אתה מוכן לסלוח לו על התנהגות פוגענית וגסת רוח.  אני לא.

אני לא רוצה את הבנאדם הזה בבית שלי יותר.

אם הוא בא לכאן, אני מצפה שתגיד לו - דיברת אל אישתי בצורה בלתי נסלחת.  אתה לא רצוי כאן יותר.

 

אבל אוזי הוא לא כמוני.  מבחינתו, להגיד דברים כאלו זה להסתכן בכעס כלפיו.  אין לו בעולם דבר נורא יותר מאשר שמישהו יכעס עליו, או יאשים אותו.  הדרך שלי לא בהכרח מתאימה לו.  אנחנו מחפשי דרך בשבילו.

 

אז מה אתם הייתם עושים?

 

נכתב על ידי קואלה בחומוס , 20/8/2009 12:17   בקטגוריות משפחה מורכבת, טקסים משפחתיים  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי:  קואלה בחומוס

בת: 47




21,467
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , החיים מעבר לים , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקואלה בחומוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קואלה בחומוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)