לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

You keep saying that word. I do not think it means what you think it means


כינוי: 

מין: זכר

ICQ: 127005812 



תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2003

למישהו יש פטיש? עודכן.21:30


where do you want to go today?
נשבר לי מהמחשבים האלה וכל מה שמתלווה אליהם. חצי שעה אני מנסה לשכנע את המחשב שלי להתחבר לאינטרנט והבנזונה מסרב. עכשיו שסוף סוף הצלחתי, אני מגלה שהחרא הקטן החליט שעמוד הבית שלו זה בזקנט. עוד לפני ששכך הד נחרת הבוז שפלטתי כבר שיניתי את זה חזרה לגוגל. אף מחשב לא יגיד לי לאן ללכת.




כמה מילים על אנארכיה ונמשיך.

אנארכיה, חוץ מהעובדה שזו מילה עם צליל ממש, אבל ממש מגעיל, היא מצב בו אין שלטון מרכזי, אין מסגרת חברתית/מדינית וכולי, ובקיצור, מצב בו איש הישר בעיניו יעשה. מה פתאום נזכרתי בזה? אה. לאחרונה אני נתקל בסמלים, ביטויים ורעיונות המשבחים את האנארכיה כצורת החיים המועדפת. כהרגלי, אני נהנה לנפץ אשליות, מה גם שרוב התומכים והמצדדים באנארכיה הם צעירים, שלא לומר בני נוער. לאלה אני תמיד נהנה להרוס את החלומות.

אנארכיה זה חרא. נכון, זה נשמע יפה- אין מדינה, אין צבא, אין תאגידים, חופש, חירות, איזה יופי ובלה בלה. וזה נכון, בתיאוריה, לא? לא.
זה לא נכון כי:
1. מצב בו איש הישר בעיניו יעשה הוא גם "מצב ג'ונגל"- החזק שורד, השיטה היעילה ביותר להשגת מטרות היא הפעלת אלימות, והחיים הופכים למלחמת הישרדות יום-יומית. בלתי נמנע.
2. כהמשך ישיר לסעיף 1, כל ההישגים שהצליחה האנושות להשיג בתחומים חברתיים - זכויות אדם, מעמד האישה, זכויות הילד, זכויות מיעוטים אחרים, ובתחומים על גבול הרפואה/חברה - הארכת חייהם של מוגבלים, הארכת תוחלת החיים בכלל, טיפול בחולים חשוכי מרפא וכו' - כל ההישגים האלה יימחקו בבת אחת. כאשר העיקרון המוביל הוא "החזק שורד", אין מקום לטיפול בחלשים. שתיים-שלוש תוכניות בנשיונל גיאוגרפיק יסבירו את זה יפה.
3. האירוניה היא, שדווקא גדולי המצדדים באנארכיה - ארגוני ירוקים למיניהם (לא כולם, אבל יש), בני נוער, לוחמי חופש למיניהם- דווקא הם יהיו הראשונים להיפגע ממצב של אנארכיה. בני נוער, כמו חלק מהמיעוטים שהוזכרו קודם, ירדו מדרגה אוטומטית. כאשר המצב הטבעי שולט, כמו אצל חיות, גם אצל בני האדם לצעירים יש מעמד חברתי נמוך.
4. מצב של אנארכיה יגרור באופן טבעי סדרת מלחמות בלתי פוסקות על טריטוריה, מים, אוצרות טבע וכולי. גם אם יצליחו אנשים להתאגד מחדש, רוב הסיכויים שהם יעשו את זה במסגרת הירארכית, שיהיה לה כוח צבאי ומעמדות חברתיים- ומה הועילו חכמים בתקנתם, שהרי זה המצב כיום.
5. יש עוד. אין כוח. אנארכיה זה רע. אפילו יותר רע מפאשיזם. אולי זה החופש המוחלט לבחור, אבל זה קרוב יותר לוחפש המוחלט למות מאוד מהר.



בג"צ דחה השבוע את עתירת סרבני השירות בשטחים. כמי שתמיד מטיל ספק באוטוריטות, אני חייב לציין שהופתעתי לטובה. הגיע הזמן שיבינו שאין להם קייס משפטי לשטויות שהם עושים. מצפון זה יופי, חוק זה גם יופי, וכזה מתנגש בדרך כלל החוק מנצח. במקרה הזה אני בעד. רוצים לסרב? אחלה. שישלמו את מחיר העברה על החוק. לא ייתכן מצב שבו אנשים שאינם מעוניינים להסתבך יישאו בנטל שאנשים אחרים בורחים ממנו, ועוד שבית המשפט יתן לזה גיבוי. אז בית המשפט משך את השטיח מתחת לרגלי הסרבנים, והבאים בתור יעופו ישר לכלא, לתרגל את המצפון שלהם בתנאי לחץ.




השבוע ישבו כמה פוליטיקאים קטנים והחליטו שלערביי ישראל לא מגיע ייצוג בכנסת. אי לכך הם החליטו לפסול את הח"כים אחמד טיבי ועזמי בשארה מלהתמודד בבחירות הקרובות, יחד עם הרשימות בל"ד ותע"ל. תסלחו לי שאני לא נותן קישורים, זה שאני נגד הפסילה לא אומר שהתחלתי להביא רייטינג לטיבי ובשארה.
ובכן, רבות נאמר על אחמד טיבי, האיש והנזק. לו היה בסיס משפטי לפסילתו, הכל היה קל ויפה. אבל אין. זה שאנחנו לא אוהבים אותו, עדיין לא מהווה עילה לפסילה מהתמודדות בבחירות. האיש מתיימר לייצג ציבור מסוים, ואם הציבור הזה אכן בוחר בו, זה המשחק הדמוקרטי ואין להתערב בו. כמובן, אם נמצא במה אפשר להאשים את אחמד טיבי שגם יעבור בבית המשפט, למה לא. אבל אם אין סעיפים רלוונטיים בחוק שאחמד טיבי עבר עליהם- תעזבו אותו בשקט. ביום שערביי ישראל, שבוחרים בו, יבינו שהאיש הזה עשה הרבה מאוד בשביל העניין הפלסטיני, אבל מעט מאוד לשיפור מצבם של ערביי ישראל- הם יעיפו אותו בעצמם. דעתי האישית? עדיף לתת לו לעשות את מה שהוא עושה, לדברר את עראפאת והרשות, ולהשתמש בזה כתעמולה נגדו בקרב ערביי ישראל. לטיבי יהיה קשה מאוד לשכנע את בעלי המסעדות הריקות לבחור בו, כשיסבירו להם כמה טיבי מקבל בחודש מכנסת ישראל על מנת לייצג את עראפאת.

עזמי בשארה, לעומת זאת, עשה קרקס מאנשי ועדת הבחירות. בעיקר כי הוא חכם יותר מרובם. הוא גם חכם יותר מטיבי, אבל זו בעיה אחרת. נגד בשארה ההאשמה היא אחרת לחלוטין. האיש נסע למדינה תומכת טרור ודיבר בשבח המאבק המזוין נגד מדינת ישראל, תוך עידוד ודירבון ארגוני הטרור להמשיך במלאכתם הקדושה. אין ספק שזה לא עומד לטובתו, אבל קשה לי להאמין שאפשר להוכיח (משפטית) שהאיש גרם לפגיעה בבטחון ישראל.

הכוכב השלישי בפינתנו "בשבילי הכוכב זה אתה" הוא ברוך מרזל, שהועדה דווקא אישרה את זכותו להתמודד. עכשיו, אם אני צריך לקבל את מרזל כדי לוותר על טיבי ובשארה, אני מעדיף את טיבי ובשארה. מרזל הוא אנטי-דמוקרט, אנטי-מערכתי, ולתפיסתי, גם אנטי ציוני, כי הציונות שלו כוללת דיכוי והתעללות באנשים אחרים, שלא חושבים כמוהו. אל תטעו- מרזל מוכן להעיף מפה לא רק את הערבים, אלא את כל מי שממוקם שמאלה ממנו על המפה הפוליטית. תנועת כך הוצאה מחוץ לחוק בשל היותה תנועה גזענית וחשוכה, לא בשל הומניות-יתר. ברוך מרזל לא רק שלא שינה את השקפותיו, אלא מנגן אותן שוב ושוב בכל אמצעי תקשורת אפשרי. מדובר באדם ששלטון החוק הוא המלצה בלבד בעיניו. אני מתעב אנשים שחושבים ככה.

לסיכום, ככל הנראה פסילת טיבי ובשארה לא תעבור בבג"צ, בדיוק כמו שהאישור של מרזל לא יעבור. השבח לאל, בבג"צ יושבים לפחות שניים-שלושה אנשים חושבים, לא פוליטיקאים חסרי בינה, קלי דעת ועילגי לשון.

ןתנחומי לשופט מישאל חשין שנאלץ להתמודד עם החלק המזוהם ביותר של הפוליטיקה הישראלית.




אריק שרון בעט היישר בישבנה של נעמי בלומנטל. בעיטה חדה וכואבת, כדי לנער את נגע השחיתות שנדבק לליכוד. לפי הסקרים, כולם יודעים ששרון עשה את זה משיקולי בחירות, אבל כולם תומכים במהלך הזה. כאילו אומרים - אנחנו יודעים שלא היית עושה את זה לולא נחשפה הפרשה בעיתון, אבל אנחנו נהנים מזה בכל זאת.

ולעצם העניין- בלומנטל סופגת את מה שצריכים לספוג, לדעתי, רוב חברי הכנסת. האם יש מישהו מהם שיכול לעמוד בחקירה משטרתית בכבוד? לצאת נקי? הרי אם יבדקו הציציותיהם של כל חברי הכנסת וימנעו מהם להתמודד בשל חשדות כאלה או אחרים, יקרה הדבר הטוב ביותר האפשרי- נצטרך להחליף את כולם. ויפה שעה אחת קודם.




אמא שלי אומרת שהיא מפחדת מטומי לפיד ומהאפשרות שלמפלגת שינוי יהיה כל כך הרבה כוח כמו שהסקרים מנבאים. ניסיתי להסביר לה למה אני אצביע שינוי, היא לא ממש הבינה. למען האמת, אני כל כך לא שלם עם ההצבעה הזאת, שגם אני לא ממש מבין.
ההצבעה שלי היא דווקאית. דווקא נגד כפיה דתית, אבל לא רק זה. בעיחקר דווקא נגד השיטה, כי אולי אם תעלה מפלגה פאשיסטית כמו שינוי לשלטון, יבינו האזרחים כמה פאשיזם יכול להיות רע. [שינוי היא מפלגה פאשיסטית, זה לא נושא לוויכוח. אבל אני אשמח להתווכח בכל זאת]. אולי אם ראשי הציבור החרדי יבינו לאן הובילה אותם התנהלותם הכושלת, החמדנית והאנטי-חברתית, אולי אז הם ישכילו לשנות את יחסם לרוב האזרחים במדינה ולמדינה עצמה. אני מצביע שינוי כדי לשנות את החשיבה, לא כדי להעיף את החרדים. אני מקווה שהזעזוע במערכת הפוליטית יהיה עמוק מספיק כדי ששינוי לא תצטרך לקום שוב.




ומה יש לי עוד לעשות בערב קריר, היא בעבודה ואני פה, המחשב כבר הותקן מחדש, לנקות אין לי כוח, החמין מתחמם בתנור [אוהו, עכשיו אני יכול להפליץ ככה שכל הבית ישמע.טוב, בעיקר הכלב, רק הוא פה]. אחרי זה קצת טלוויזיה, ולישון. לא נעים להירדם לבד.
בעוד חודש וחצי אני בן שלושים. וזה מה שאני עושה? אינטרנט ולישון? לא כך תיארתי לי, אמרה המשוררת. גם אני אמרתי. אכן דאגות קיומיות. אולי אני אוסיף ללו"ז העמוס הזה מקלחת. לא מזמן החלפתי את הדוד החשמלי במערכת גז. אלוהים, איך החיים שלי השתפרו בתחום הזה. אני מבקש לציין בפני מנכ"ל מקורות שאני לוקח את האחריות המלאה על העליה בצריכת המים באזור מגורי. אני פשוט לא מסוגל להתקלח פחות מחצי שעה. ועוד בשש וחצי בבוקר. תאכלו ת'לב, פרימיטיבים זוללי חשמל שכמוכם. לי יש גז ואני עושה אמבטיות.ככה.

שיהיה שבוע טוב, לשם שינוי.
נכתב על ידי , 4/1/2003 20:34  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



51,757

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לgrey אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על grey ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)