|
|
עַל הַנִּסִּים וְעַל הַפֻּרְקָן וְעַל הַגְּבוּרוֹת וְעַל הַתְּשׁוּעוֹת וְעַל הַמִּלְחָמוֹת שֶׁעָשִׂיתָ לַאֲבוֹתֵינוּ בַּיָּמִים הָהֵם בַּזְּמַן הַזֶּה -
בִּימֵי קִבּוּץ שְׂרִידֵי יִשְׂרָאֵל מֵאַרְצוֹת חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת לְחֶמְדַּת נַחֲלָתָם, קָמוּ חֲלוּצֵי אֻמָּה, הֵרִימוּ נֵס וְחִבְּרוּ מְגִלָּה, וְתָבְעוּ אֶת זְכוּת הָעָם לַעֲמֹד בִּרְשׁוּת עַצְמוֹ, כְּמַמְלָכָה יְהוּדִית בְּאֶרֶץ מוֹלַדְתּוֹ. בְּתֻפִּים וּבִמְחוֹלוֹת רָקְדוּ בַּחוּצוֹת, טַף וְנָשִׁים, זְקֵנִים וּנְעָרִים, בְּקוֹלוֹת שִׂמְחָה וּבְצָהֳלָה.
בְּאוֹתָהּ שָׁעָה תְּקָפוּם בְּנֵי עַוְלָה, לְהַכְחִיד מִן הָאָרֶץ שֵׁם וּשְׁאֵרִית, וְלַיָּם לִזְרֹק כָּל שׁוֹמְרֵיהָ. וְאַתָּה בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים עָמַדְתָּ לָנוּ בְּעֵת צָרָתֵנוּ, זָקַפְתָּ קוֹמָתֵנוּ, קוֹמַמְתָּ אֶת חֵרוּתֵנוּ, מָסַרְתָּ רַבִּים בְּיַד מְעַטִּים, וְתְּקוּמַת פְּאֵר עָשִׂיתָ וּמְדִינַת הָדָר הֵקַמְתָּ, רֵאשִׁית שְׁאִיפַת דּוֹרוֹתֶיךָ, מַחְסֶה וּמָעוֹז לְכָל שְׁבוּת עַמֶּךָ.
כֵּן עֲשֵׂה עִמָּנוּ נֵס וָפֶלֶא לְטוֹבָה, הָפֵר עֲצַת אוֹיְבֵינוּ, וְדַשְׁנֵנוּ בִּנְאוֹת אַרְצֶךָ, וּנְפוּצוֹתֵינוּ מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ תְּקַבֵּץ, וְנִשְׂמַח בְּבִניַן עִירֶךָ וּבְתִקּוּן הֵיכָלֶךָ וּבִצְמִיחַת קֶרֶן לְדָוִד עַבְדֶּךָ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ, וְנוֹדֶה לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל.
|
ביום העצמאות לא נוהגים לומר את תפילת על הניסים.
אני אמנם לא אדם דתי, או מאמין, אבל זה מפריע לי משום מה - הרי אם הייתי אדם דתי (דתי-לאומי), איך הייתי יכול שלא לראות בתקומת המדינה היהודית אחרי אלפיים שנה מאורע בעל חשיבות דתית?
התפילה לעיל היא אסופה של תפילות על הניסים שחיברו מספר מחברים, ששולבו יחדיו על ידי, תוך שימור הרעיונות המרכזיים שאני מוצא קרובים לליבי ביום המיוחד הזה.
אם פסח הוא חג החירות, החג בו העם שלנו יצא לחופשי ממתחת שלטונו של עם אחר,
אז יום העצמאות הוא החג בו העם שלנו עבר לחיות תחת שלטונו העצמאי שלו: מעבדות לחירות, ומחירות לעצמאות - עם ככל העמים, אור לגויים.
חג עצמאות שמח,
מהתפוח הכחול (לבן)
הלכתי להשתכר - מסורת יהודית עתיקה.