על סדר היום

אז בבלוג נשתף חוויות מהטיול למרכז ודרום אמריקה במטרה לנסות לצמצם את הכיף וההתרגשות למילים ותמונות.. ושבכללי נכתוב ונעדכן ונספר כמה כיף לנו... נחתנו בפנמה

<<    אוגוסט 2015    >>
16171819202122

8/2015

מוצא"ש בבוקאס דל טורו פנמה, עיירת חוף יפייפיה צבעונית מאוד וציורית. הגענו לפה ביום שישי ואנחנו ישנים בהוסטל של הבית חב"ד ב20 דולר לשנינו ללילה בחדר אחלה. יוצא לנו יותר זול מהוסטלים נחשבים אחרים. לא להיט אבל צריכים קצת להתקמצן. את השבת עשינו פה ולא עשינו יותר מדי. אכלנו בבית חבד פה עם עוד ישראלים והחבדניקים פה אחלה חברה בחורים צעירים שאחד מהם אני מכיר מימים ימימה. ואחלה אווירה. ביום שישי שהגענו הלכנו לבית חולים המקומי שנראה פשוט רע כי הייתה ליעל דלקת קטנה שעברה לה עם אנטיביוטיקה וקצת חששנו אבל עבר. הספרדית שלנו ממש משתפרת עם הימים וזה כיף. קצת מחרבשים קצת אנגלית קצת תנועות ידיים והכל טוב. חשבנו להתעכב פה בעיירה השבוע לעשות קורס צלילה וכנראה נהיה פה עד יום רביעי ועכשיו אנחנו יוצאים פה לאיזה בר על הים. אנחנו נמצאים בצד הקאריבי של פנמה שזה חופים יותר יפים. בצד השני זה הצד הפסיפי. הגענו לפה בשישי אחרי נסיעה של 12 שעות באוטובוס קפוא רצח מפנמה סיטי. המזל שקראתי הנסיעות באוטובוסים האלה הארוכים נורא קר אין לי מושג מה הפואנטה בזה אבל 5 דקות לפני שעלינו רצתי ל'נותן לנו סוודרים וזה אכן קצת עזר. היינו לפני כן בסאן בלאס שתי לילות. וואו וואו איזו פתיחה חלומית לטיול... איים בצבעי תכלת תורכיז ונוף משגע. האיים מיושבים על ידי שבט ה'קונה'. נסענו לאי עם הזוג ישראלים שפגשנו ונכנסנו איתם לאותו חדר 'בונגאלו' כזה מבמבוק. באי הקטן היו איתנו עוד איזה בריטי שמטייל שנה וחצי בן שלושים ועם עוד זוג מפנמה והיו שיחות מרתקות היה גם אמריקאי שלמד אנתרופולוגיה ורצה לעשות מחקר על ה'קונה' ולא נתנו לו אז הוא נשאר לעבוד באי לחודשיים כבר 4 שנים הוא מגיע והיו שיחות מצחיקות. נסענו לאי קרוב בסירה ושם ראינו כוכבי ים ופשוט מגניב ורגוע לאללה. ההיי לייט מבחינתי היה הרגע שלקחו אותנו לאי של ה'קונה' ששם הם גרים. (האי היינו בו היו רק כמה משפחות שמנהלת את המקום שמיועד לתיירים) אנחנו מגיעים לאי שלהםסבביהרגשתי בנשיונל גאוגרפיק. איך שאתה נכנס לאי מגרש כדורסל לפניך. כמה בני נוער משחקים כדורסל מלא בתים צפופים צפופים. בקצה המגרש בית גדול עם חלונות קטנים. אני מציץ פנימה ילדים לבושים יפה יושבים ומעתיקים מהלוח. אבל בחוץ המולה שתי זקנות עם תכשיטים ונזמים על הפנים בלבוש מסורתי עוברות עם סירים. ילדים עירומים קטנים רצים אחד אחרי השני. מסתכלים עלינו קצת אבל מקבלים אותנו יפה. התחלנו להסתובב באי אתה מציץ פנימה לבתים. איזו דלות. אבל שמחה בפניך של כולם. הילדים מתלהבים לקראתינו. מלא מלא ילדים כולם רק עם תחתונים. הגן שעשועים שלהם זה מין כמה גזעים שמחוברים אחד לשני כמו שעושים מתח והם פשוט קופצים ונתלים. עשיתי איתם גם כל מיני שטויות והם מה זה מפשוטים שאתה עושה להם וואו וכולם שם בכושר מטורף. ואז רובינסון שהיינו על האי שלו הסביר לנו קצת על התרבות המקומית בחצי אנגליתוחצי ספרדית ומה שלא הבנו אז הבריטי תרגם לנו. היה אסור לצלם אבל הבריטי הגאון פשוט החזיק את המצלמה ביד על מצב וידאו כל החצי שעה שהיינו שם. ממליץ לקרוא על הקונה קצת בויקיפדיה. נורא מעניין. מה שלא הספקתי לבדוק עוד והיה מענייןזה שיש להם שמות עבריים כמו יאיר ואפריים והם משתמשים במגן דוד בשרשראות. בקיצור היה מגניב לאללה ומעורר הרבה מחשבה על הסגנון הקהילתי והנורא צנוע שלהם. יאללה יצאנו לבלות קצת
נכתב על ידי , 16/8/2015 07:53
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט