לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

לא ערוך


בשמים אלה של עשב וכוכבים, הלילה, ערבים מסוים כשהלב נרגע - כיצד אוכל להכחיש את קיומו של העולם, אשר את כוחו ועוצמתו אני מרגיש?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 




הוסף מסר

7/2009

אסון הינדנבורג - Oh, the humanity!


אלה האירועים האלו, הטרגדיים כל כך, שגורמים לנו להתקפל בתוך עצמנו, לדחוק מתוכנו כל זכר לאופטימיות השורה בנו בימי שגרה, ולהתחיל לחשוב על הגרוע מכל.

ברגעים הדרמטיים האלו, אנחנו מתחבקים עם יקירנו ובוכים על עצמנו, בוכים מהפחד שהאובדן, המתדפק על דלתות כה רבים כעת, יצעד את צעדיו האיטיים בשביל הגישה לדלת.


ובמדיות הציבוריות - אנו בוכים על הסבל הכבד מנשוא שנחת פתע על האנושות.

Oh, the humanity!



תמלול שידור הרדיו המקורי של התרסקות הצפלין הינדנבורג בבסיס חיל הים האמריקני בלייקהרטס, ניו ג'רזי, ה-6 במאי 1937 (מפי השדר הרברט מוריסון, כפי ששודר בתחנת הרדיו WLS):


It's practically standing still now. They've ped ropes out of the nose of the ship;

.and (uh) they've been taken ahold of down on the field by a number of men

.It's starting to rain again; it's—the rain had (uh) slacked up a little bit


The back motors of the ship are just holding it (uh) just enough to keep it from — It's burst into flames! It burst into flames, and it's falling, it's crashing! Watch it! Watch it! Get out of the way! Get out of the way! Get this, Charlie; get this, Charlie! It's fire—and it's crashing! It's crashing terrible


Oh, my! Get out of the way, please! It's burning and bursting into flames; and the—and it's falling on the mooring-mast.

And all the folks agree that this is terrible; this is the one of the worst catastrophes in the world. [indecipherable] its flames... Crashing, oh! Four or five hundred feet into the sky and it — it's a terrific crash, ladies and gentlemen. It's smoke, and it's in flames now; and the frame is crashing to the ground, not quite to the mooring-mast.


Oh, the humanity! and all the passengers screaming around here. I told you; it — I can't even talk to people Their friends are out there! Ah! It's—it—it's a—ah! I—I can't talk, ladies and gentlemen. Honest: it's just laying there, mass of smoking wreckage.

Ah! And everybody can hardly breathe and talk and the screaming. Lady, I—I—I'm sorry.

Honest: I—I can hardly breathe. I—I'm going to step inside, where I cannot see it.

Charlie, that's terrible. Ah, ah;—I can't. Listen, folks; I—I'm gonna have to stop for a minute because [indecipherable] I've lost my voice. This is the worst thing I've ever witnessed.



נכתב על ידי PrivateMember , 14/7/2009 22:45  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הנסיך הקטן ואת.


ולפעמים חשבת שהוא ייקח אותך אל תוך עולמו.

הוא עומד מאחוריי הוילון המכסה אותך משלושת צידייך הקדמיים.

רגליים קרות מריצה ארוכה ומגשם שכמעט ועצר בעדו, הוריד אותו אל הקרקע בעצימת עיניים כפויה של חוסר אונים. שיערו הזהוב ספוג במים וקומתו הנמוכה בקושי עוברת את ברזלי המיטה. בעיניים עייפות שלח מבטים נבוכים אל האנשים בחלוקים הלבנים שהתגודדו סביב מיטתה של השושנה חסרת הקוצים שלו, מחדשים את התכריכים סביב פנייך, ומגבירים את מינון חומרי ההרגעה.

שלא תרגישי את הכוויות הנרחבות שכילו את עורך הלבן.

שלא תדעי שרק כמה שעות לפני כן, הם לקחו ממך את רגלייך.




הם אמרו לך שתצטרכי להישאר במיטה לכמה זמן.

כך ניסית להסביר לנסיך הקטן ולחבורת הילדים שעמדו סביבך בצורת חצי ירח ואיחלו לך רפואה שלמה כל אחד בתורו. חייכת אליהם באומרך שבקרוב תוכלי לרוץ ולשחק יחד איתם.

הנסיך הקטן הרכין את ראשו בכעס על המילים שאמרת להם ללא בושה, על האופטימיות המוגזמת שהפגנת. כי את העוגה שהוא עזר להכין לכבודך לא היה אפשר לדחוף דרך הצינוריות השקופות שיצאו מוורידייך. ואת כיסא הגלגלים יהיה קשה להסתיר מאחורי השיח הגזום שמאחוריו נהגתם לשכב במשחק המחבואים.










בסיוטיו המרים, התחבושות יורדות מעצמן, ועורך נראה כמו תלוי ממך בכורח המציאות, שרוף ומאיים בצבעים של מוות.

דמותך שברירית, אך הרגליים היו עדיין שם.

הנסיך הקטן מאשים את מסתרי התת-מודע בבחירתם להציג בפנינו את התמונות שאנו מבקשים לשכוח יותר מכל. הוא לוקח כיסא ומתיישב, מחליט בלבו לנצל את הדקות האלו בכדי לנצור בזכרונותיו את רגליה של משאת נפשו שהשכילו להריץ אותה קדימה במשחק "תופסת" פרוע בדקות האחרונות של אור היום, והרימו אותה גבוה מעל לטרמפולינה נאנחת מהזנחה ארוכת שנים.


אבל שוב, כמו תמיד, לאותם מסתרי התת-מודע יש נטייה להציג לנו את העובדות לא בהכרח בסדר הכרונולוגי המופשט, אלא דווקא בסדר שיכול להכאיב לנו מכל.

לכן, לא מפתיע לנו לשמוע שהנסיך הקטן נהדף לפתע אחורה אל הרצפה המתלהטת, אל חלום הבלהות שהלהבות כמעט ונגעו בשוליו, אבל כבר הספיקו לאכל את שכבת בגדיה הראשונה של השושנה.

צעקות הבהלה המרות כמו צופפו עוד יותר את סלילי העשן שהיתמרו מגופה הנאבק.

הנסיך הקטן רק עמד שם ותהה על כוחן של הדמעות לגבור בקרב חזיתי על הלהבות המרצדות.




זיעה קרה שוטפת ממך את קורי הבדידות המצטברים לאיטם בצידי העיניים הכחולות. הוא שוכב על הספסל לידך, מכורבל ככלב פצוע, מאשים את עצמו על שלא גרף את לועי הרי הגעש הפעילים שהכו בלבה רותחת את ניסיונות עמידתך באתגרים שהציבו לך אלי הגורל.

סלחי לו ילדה, לטפי את ראשו בחיבה.

סלחי לנו על שהתעלמנו בכזאת בוטות מהיד שנופפה אלינו מעל שכבת האימה המבעבעת פחד.

חייכי אלינו, דבר לא יהפוך אותנו למאושרים יותר.




Private Member.

נכתב על ידי PrivateMember , 14/7/2009 14:28  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איך אתה יכול לייצג אדם שאתה יודע שהוא אשם?


כל סניגור (או אחד כמוני, שמתעתד להיות כזה) יעיד שאת "שאלת מסיבת הקוקטייל" הוא כבר שמע, ולא פעם אחת.

תשובה אמיתית על השאלה הזאת היא מקיפה ורחבה מאוד, ולכן אני אנסה לתמצת אותה לכמה נקודות מרכזיות, ועוד להרחיב מעט לעניין תפקידו של הסנגור במשפט הפלילי ולעניין המשפט הפלילי בכלל.


על היחסים שבין סנגור ללקוח בפרט ועל המערכת המשפטית בכלל

1. ברוב המקרים, הסנגור לא יודע שהלקוח שלו אשם:

בפגישה הראשונה בין סנגור ללקוח, נדיר מאוד שלקוח יבוא ויאמר: "תקשיב, מר סנגור, רצחתי את הבן אדם ואני רוצה שתזכה אותי" - במצב כזה, הרוב המוחלט של הסנגורים יאמרו ללקוח להודות ולנסות להשיג עסקת טיעון משתלמת, שתחסוך זמן יקר לתביעה ולבתי המשפט.

אם הלקוח לא יסכים, בדר"כ, הסנגור לא ייצג את הלקוח.


חשוב לציין בהקשר הזה - החוק אוסר על עורך דין להעיד אדם כאשר הוא יודע שהוא מעיד עדות שקר. זהו איסור שמטרתו להביא לידי התדיינות אדברסרית בין הצדדים - והוצאת הצדק לאור.


2. סנגור לא רוצה לדעת אם הלקוח אשם או לא:

לכל אדם במדינה דמוקרטית, עומדת "חזקת החפות", שאומרת כי: "אדם הינו בגדר זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו מעבר לספק סביר".

על כן, בכדי להביא לידי הרשעתו של אדם, על הפרקליטות, בעזרתה של המשטרה, להוכיח את אשמתו של הנאשם מעבר לאותו תחום של "ספק סביר" (הסטטיסטיקאים יאמרו כי מדובר על כ-97% הוכחה).

במערכת המשפטית, אדם עומד מול המדינה המיוצגת בידי המשטרה והפרקליטות, ואלו כוחות עצומים בעלי משאבים רבים.

פעמים רבות, התביעה מאשימה אדם גם כאשר היא לא בטוחה מעבר לספק סביר (רף ההרשעה במשפט פלילי) כי הוא אשם!

הסנגור הוא האדם היחיד שיש ביכולתו להביא את סיפורו של הנאשם בבהירות בפני בית המשפט, להזים עדי שקר, ולמעשה - לגרום לתביעה לשחק לפי החוקים ולמנוע דיכוי שרירותי מצד המדינה.


בסופו של יום, הנאשם עומד בפני שופט מוסמך, והוא זה שגוזר את דינו, לאחר ששמע את פרשת התביעה ואת פרשת ההגנה.

אין מעילה חמורה יותר באמונו של הלקוח כאשר הסנגור, האדם היחיד אליו הנאשם יכול לפנות ולהתנות בפניו את צרותיו, לא מאמין לו.


בנוסף, הסנגור לא רוצה לדעת אם לקוחו אשם או לא בכדי שלא יעמוד למצב בו יעמוד בפני סתירה אתית: מצד אחד, החובה לייצג את הלקוח נאמנה, ומצד שני, האיסור לשקר לבית המשפט.


3. האשמה - פנים רבות לה:

א. לאירוע פלילי מסוים, יכולות להיות משמעויות פליליות רבות, הרלוונטיות להליך המשפטי, וגם אם הנאשם אכן אשם בעבירה פלילית, עדיין יש לדון במשמעויות אלו.

כך, גרימת מוות יכולה להיות רצח (העונש: מאסר עולם חובה, למעט עונש מופחת לבעלי הפרעה נפשית חמורה, לנשים מוכות שרצחו, וחריגה ממידת הסבירות של ההגנה העצמית), הריגה (עד 20 שנות מאסר) או גרימת מוות ברשלנות (עד 3 שנות מאסר) - כל אחד מהם טומן בחובו מחשבה פלילית מסוג שונה (כוונה תחילה, פזיזות, רשלנות), ואפשר כי משפט פלילי יתנהל אך ורק על הדברים המתחוללים בנפש האדם, ולא על נסיבות העבירה.


ב. גם כשיש אשמה, ייתכן שבמקרה הנדון, יהיו לה חריגים שישחררו את האדם מאחריות פלילית - חוק העונשין משחרר אדם מאחריות פלילית כאשר התביעה לא מוכיחה את ביצועה של העבירה בידי הנאשם מעבר לספק סביר, או כאשר ההגנה מעלה ספק סביר בדבר עצם עשיית מעשה העבירה תחת אחד הסייגים שבחוק העונשין (לדוג': הגנה עצמית, אי שפיות הדעת, היעדר שליטה פיזית, שכרות שלא מדעתו, ועוד...).


לכן, גם כאשר הלקוח בטוח שהוא אשם, ייתכן כי יש לדון דיון מעמיק בנסיבות עשיית מעשה העבירה.


ג. הסנגור שומר על המידתיות בענישה - באם בית המשפט הכריע כי הנאשם אכן ביצע את המיוחס לו, מגיע השלב של הטיעונים לעונש.

אני מקווה שאין חולק כי אין להטיל על כל אחד שביצע עבירה מסוימת מאסר עולם מיידי. יש להעניש אדם בהתאם למידת האשמה שלו, וכפי שנקבע בחוק.

ומכיוון שלא דומה רצח נהג המונית דרק רוט לרצח של אישה מוכה את בעלה, זהו תפקידו של עורך הדין לפרוש בפני בית המשפט את הטיעונים לפיהם הוא סבור כי במקרה הנדון, מגיעה לנאשם הקלה מסוימת בעונשו.


אציין, כי בדרך כלל מצורף גם "תסקיר מבחן" שיכול אף להמליץ על הימנעות משליחה למאסר בפועל.


על חיוניותו של הסנגור לקיומה של דמוקרטיה תקינה

1. ריסון כוחה של המדינה - כאשר המשטרה חושדת באדם שהוא ביצע עבירה, הוא נלקח לחקירה ומתחיל הליך איסוף הראיות. בשלב זה, ללא הגנה משפטית ראויה, הסיכון להרשעה שרירותית הוא גבוה ביותר. למה? כיוון שבמרבית המקרים, המשטרה לא מחפשת את הראיות המזכות, אלא רק את הראיות המרשיעות. אלו בני אדם שפועלים במשטרה, וקיים החשש מרצון להתקדם ולהשיג כמה שיותר הרשעות.


מטרתו של הסנגור הוא לוודא כי המדינה אכן חקרה ואימתה את העובדות בשטח ולוודא שמסכת הראיות המובאת בפני בית המשפט מוצקה, ושאינה מבוססת על עדי שקר ושמועות, ושלא עולה מתוכה אותו "ספק סביר" שמביא לזיכוי.


2. שמירה על הליך הוגן - ערך "ההליך ההוגן" הוא ערך קדוש בדמוקרטיה הכולל בתוכו כללים וחוקים רבים שנועדו לשמור על כולנו מפני ניצול לרעה של הסמכויות לעצור ולהביא לדין. דוגמאות: יש להביא עצור לפני שופט תוך 24 שעות, אסור לשפוט פעמיים על אותה עבירה, ועוד.


הסנגור, מעבר להיותו שופרו של הנאשם, מבצע את העבודה הקדושה של שמירה קנאית על חירותו וזכויותיו של הנאשם מפני דריסה כוחנית של המדינה.

הסנגור מביא למודעותו של הנאשם את הזכויות להן הוא זכאי, בהליכי החקירה, המעצר והשפיטה.


ויש לשים לב כי שמירה על ההליך ההוגן, לא מביאה לידי זיכוי במשפט!

לפיכך, גם אם המשטרה לא שמרה על כללי החיפוש בביתו של חשוד, לא תמיד תיפסל הראייה וגם אם המשטרה לא הביאה את החשוד לפני שופט תוך 24 שעות - זה לא מביא לידי זיכוי אוטומטי של הנאשם. (זאת, כיוון שבניגוד לארה"ב, תיאוריית "פירות העץ המורעל" לא חלה)



בקצרה, המסר הכי חשוב שאני רוצה להעביר הוא זה:

כשאתם קוראים בחדשות על זיכויו של נאשם או על הרשעה עם עונש קל יחסית, דעו זאת:

1. לעניין זיכוי - השופט לא השתכנע כי אכן הנאשם ביצע את העבירה, ולמעשה, אשמתו לא הוכחה!


2. עוד לעניין זיכוי - אין להפנות את האשמה לסניגור או לשופט, כי אם למשטרה ולפרקליטות שלא עשו עבודה טובה מספיק בכדי להביא לכדי הרשעה.

ואל דאגה, אם הפרקליטות תראה כי אכן נעשתה טעות בבחינת הראיות, יוגש ערעור והעניין ייבחן בשנית.


3. לעניין הקלה בעונש - ישנן נסיבות לפיהן השופט לא נתן את העונש המקסימלי הקבוע בחוק, ונסיבות אלו חשובות ומבחינות בין הפושעים המסוכנים באמת לבין הפושעים המסוכנים פחות, עליהם הוטל עונש שהשופט סבור שילמד אותם את הלקח הדרוש.


4. אין להחזיק נאשם בחזקת אשם בעבירה עליה נידון - לא משנה לאיזו משפחה הוא נולד או כמה עבירות הוא ביצע בעבר - אדם זכאי עד שתוכח אשמתו בבית המשפט!



אני מאחל לכם שאף אחד מכם לא יגיע למצב בו הוא נחשד בביצוע עבירה פלילית.

אין חוסר אונים גדול יותר, אין גיהינום מפחיד יותר - ובמצב מעין זה, לא תרצו שאף אחד אחר יעמוד לצדכם מלבד הסנגור שלכם.


Private Member.

נכתב על ידי PrivateMember , 13/7/2009 13:26  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי:  PrivateMember

בן: 36

תמונה




1,314
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לPrivateMember אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על PrivateMember ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)