סיפרתי כאן בעבר (בפוסט מלחמת ההתשה) על מאמצי להחלץ מחיבוק הדב של נטויז'ן. התחליף שאימצתי הוא נתב סלולרי של סלקום שגם איתו יש לי קשיים:
· המהירות שלו היא מחצית ממה שהובטח (הוא מגיע, במקרה הטוב, ל-1.4 מגהביט, בהורדה, ל-0.35 בהעלאה והפינג – 450 MS).
· לעיתים הוא מתנתק - בעיקר בשעות הקטנות של הלילה
· תמיכת המשתמשים חלשה ביותר: היא פועלת רק בשעות העבודה הרגילות (דהיינו לא בשבתות ולא בלילה) וזמן ההמתנה על הקו, כשמחכים לאיש תמיכה שיתפנה, הינו ממושך ביותר (אני חיכיתי פעם רבע שעה לפני שהתיאשתי).
בכל זאת הצלחתי פעם אחת להגיע לתמיכה ולדבר שם עם אחד מאנשי התמיכה. הוא הבטיח לבדוק את הבעיה, וזאת למרות הקושי שנובע מכך שאני לא מצליח להגיע אליו בזמן שהתקלה מתרחשת.
יומיים לאחר השיחה חזר אלי איש התמיכה והציע לי לחבר אנטנה לנתב (ללא חיוב נוסף). החיבור שיפר מעט את הקליטה אבל לא פתר את בעית הניתוקים.
אתמול, כשלושה שבועות לאחר שפניתי אליו לראשונה, הוא חזר אלי ביוזמתו ואמר שהוא בירר עם המהנדסים של החברה והם אישרו שבשעות הקטנות של הלילה הם אכן מבצעים, מעת לעת, עבודות תחזוקה באנטנות ואז המערכת נופלת. "מאחר שאנחנו לא נותנים לך שרות מספיק טוב" אמר לי איש התמיכה "החלטנו לאפשר לך, אם תרצה, להתנתק מאיתנו ולבטל את ההתחייבות (התחייבתי לשנה וחצי על השירות ולשלוש שנים על הנתב, או להפך)".
ואת כל זה הוא עשה ביוזמתו. איזה הבדל בגישה בין סלקום לנטויז'ן.
עכשיו, בכוונתי לנצל את תקופת הנסיון שמציעים שני הספקים האחרים ולבחון את הפתרונות והשירות שלהם.
