לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מחשב מסלול מחדש

Avatarכינוי: 

בן: 72

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2010

אחים - שריפה!


הכתובת על הקיר

הפעם אני מבקש, ברשותכם, להקדים את המאוחר. אנחנו עדין בעיצומו של הארוע, יותר מעשרת אלפי אנשים עדין מתפנים מבתיהם ויש כאן מצב חרום לנהל.

אבל כשהלהבות ישככו, יעלו כאן כמה שאלות נוקבות. לא, לא איך פרצה השריפה. השריפה היא מעשה ידי אדם. כל השריפות בישראל הן מעשי ידי אדם. חלקן הצתות מכוונות. אולי גם זאת. כמעט כל שנה יש שריפות באיזור הזה וכל כמה שנים, כשהצמחיה מצליחה להתפתח, יש גם שריפה אחת ממש גדולה.

דוקא הודאות של השריפה הזו, מעלה ביתר תוקף את השאלה הנוקבת האמיתית על המחדל הלאומי של ההערכות לתרחישים כאלה.

כל מפקדי שרותי הכבאות לדורותיהם התריעו על מחסור בכח אדם, על העדר מטוסים כיבוי גדולים ועל קשיי תקציב שלא מאפשרים להם אפילו לשמור על מלאים מתאימים של חמרי כיבוי.

 

אין כסף

"אתם יודעים כמה עולה להחזיק ולתפעל שני מטוסי כיבוי גדולים? כאלה שיכולים לשאוב מים ממאגרים (במקרה הזה הים התיכון), ולבצע עשרות סבבים (ע"ע נאגלות) שבכל אחד מהם הם מטילים 6000 ליטר מים על האש? מיליונים" ענו להם אנשי הרשות המבצעת שאמונים על הקצאת המשאבים "סמכו עלינו, יהיה בסדר. עד עכשיו הצלחנו להסתדר?"

נכון, מדובר בכמה מיליוני דולרים לשנה. אבל אפילו אם נוציא מהמשוואה את עשרות חיי האדם שקופחו, כמה משקיעה המדינה בשיקום נזקי השריפות? מבלי לבדוק אני יכול להבטיח לכם שהסכום הזה גדול, לפחות פי 10 יותר מתפעול המטוסים ותחזוקתם.

  

ו' חקירה

ראש הממשלה הבטיח להכריז על יום אבל לאומי. כמו בטקסי הוודו הוא מבקש לתקן במשהו את שכבר לא ניתן לתקן. אבל האם הוא יקים ו' חקירה ממלכתית שתחקור את הנסיבות שהוליכו לחוסר האונים הזה? כזו שגם תצביע על מסקנות אופרטיביות לתיקון המצב. כן, כולל הטלת אחריות אישית על מישהו במערכת. בחיים לא. ועדה כזו עוד עלולה למצוא שהוא, זה שעמד בשנים האחרונות בראש הראשות המבצעת, אחראי, לפחות מיניסטריאלית, להתעלמות מהפצרותיהם של אנשי הכיבוי להקצאת אמצעים הולמים. לא במקרה הדגשתי את המלה "ממלכתית". אני מניח שו' חקירה זוטרה יותר תקום גם תקום, אבל היא תהיה ועדה מטעם ולא יהיו לה שיניים. כן, יש לנו כבר את התקדים של אהוד אולמרט שהקים ועדה כזו שתחקור את מלחמת לבנון השניה. זוכרים איך קראו לה? לא? גם הוא כבר שכח.

 

יהיה בסדר

בינתיים הוא דיבר עם קולגות. נכון למועד כתיבת שורות אלה, קפריסין תשלח את מסוק הכיבוי היחיד שלה. בולגריה תטיס לכאן 80 כבאים. חיל האויר יוציא טיסה לצרפת כדי להביא משם חומרי כיבוי. סמכו עליו, יהיה בסדר.

 

התקשורת

במהלך הערב הבטתי לסרוגין בשני ערוצי טלויזיה (2 ו-10) שעברו, מטבע הדברים, ללוח שידורים מיוחד. והם באמת עשו את כל מה שצריך: שלחו כתבי שטח שראיינו את רה"מ, מנכ"ל מד"א, רשפים, טפסרים, חפ"קים, בתי חולים, תושבים מתפנים ומה לא. הם עשו הכל חוץ מאת הדבר הכי חשוב - להציג, בזמן אמיתי, מפה מפורטת של התפשטות הלהבות. כן, עם פרשן מזג אויר שידבר גם על הרוחות. אני מנחש שהנושא זה עניין לא רק אותי אלא גם כמה מהשכנים (נגיד תושבי טירה). "טוב, זה שכלתני מדי, המפות האלה מדברות לאנשים אנליטיים, הצופים שלנו הם אנשים אינטואיטיבים, אנחנו מעדיפים לפנות אל הרגש והתחושות שלהם" יגידו לי עורכי המשדרים. דוקא אני מכיר איש אחד בדניה שיודע לקרוא מפה.

 

איך הגויים עושים את זה

הבאתי לכם כאן כמה תמונות שמציגות את אמצעי הכיבוי שנהוגים בארצות הים.

לא, אל תביטו בתמונה האחרונה. הזמן לסרקזם עוד יגיע. סמכו עלי, יהיה בסדר.

  









 

יצא לי מאמר מערכת. אני מתנצל. בדרך כלל זה לא אני שאחראי על מדורי המוסר והתוכחה בכלי התקשורת הזה. מה התפקיד שלי כאן? לציין את המזל הגדול שהקטסטרופה של היום וזו של אתמול (נפילת סלקום) לא נחתו עלינו ביחד. או לספר לכם על תגובתם של החולים שפונו מביה"ח הפסיכיאטרי כשראו את הלהבות המתקרבות (כמובן שהם צחקו ומחאו כפיים). או על מטוסי הכיבוי הטורקיים שעושים את דרכם אלינו כשעל סיפונם גם כמה פעילי שלום מיליטנטיים. או על התסכול של מפעילי המל"טים הצה"ליים, אשר הובאו לעזור בניטור, שנאסר עליהם לחסל את האנשים שהם מאתרים. או על רזי ברקאי שנכנס לשידור עם אות התכנית שלו "מה בוער".

מצטער, מחר-מחרתיים אני אחזור לעצמי. Stay tuned.

נכתב על ידי , 2/12/2010 22:45   בקטגוריות אקוטי, אקטואליה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




149,213
הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלישע דביר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלישע דביר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)