לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מחשב מסלול מחדש

Avatarכינוי: 

בן: 72

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2012

המקק




 

אני חושב שאין טעם להסתיר יותר את העובדה שלאחרונה אני הולך ומתחזק באמונתי בדת שרכשה את ליבי - הפסטפריאניזם (Pastafarianism). השם הזה נוצר משילוב המלים פסטה וראסטפארי.

יחסית לדתות המונותאיסטיות האחרות, הפסטפריאנזים פשוטה יחסית. יש בה אל אחד, נביא אחד וחגים אחידים שנחגגים במועדים קבועים. כן, גם לדת הזו יש גהינום וגן עדן (שאינם נבדלים הרבה האחד מהשני). למרות שאני תלמיד ממש מתחיל, אני לוקח על עצמי להביא לכם, מעת לעת, כמה מעקרונותיה ומקווה שכולכם תזנחו את הדתות הישנות שלכם ותצטרפו אלינו.

 

האל שלנו הוא מפלצת הספגטי המעופפת. ומכאן נגזר גם שם הפינה הזו. בהתחלה רציתי לקרוא לה מה"ה (ר"ת של מפלצת הספגטי המעופפת), אבל בגלל שאצלנו גם האות ה' וגם המרכאות התקדשו, החלטתי להמיר את זה ב'מקק'. בדומה ל'אלוקים' ביהדות שנועד גם הוא לעקוף מכשול דומה.

 

אז בואו נתחיל בהצגת אחד מעיקרי האמונה:

 

הבריאה

מפלצת ספגטי מעופפת בלתי נראית, אשר לא ניתן לאתרה, יצרה את היקום. הדברים הראשונים שבראה היו הר, עצים וגמעד. כל הוכחה שמצביעה על אבולוציה - הושתלה במכוון על ידי המפלצת.

 

הכינוי 'גמעד' (Midgit) ניתן ליצור הקטן ע"י המקק עצמה והוא שונה מעט מהכתיב הנהוג היום (Midget).

את שלושת היצורים הראשונים יצרה המפלצת ביום הראשון ואילו את שאר היקום היא בראה בשלושת הימים הבאים. לאחר מכן נחה המקק במשך שלושה ימים נוספים.

 


הדת שלנו טוענת שהתחממות כדור הארץ היא תוצאה ישירה של ירידת מספר הפיראטים בעולם מאז המאה ה-19.

 

יש תאולוגים הסבורים שהמקק הוא גם זכר וגם נקבה. זאת משום שיש לה גם איטריה (שבעזרתה היא מנהלת את העולם) וגם קציצות (שמסמלות את שדיה של האם הגדולה). אני נוטה לראות בה יצור חסר מין ואני מכנה אותה בלשון נקבה רק לשם הנוחות.



 

אין נהגים רעים. יש נהגים שרע להם.

 

לפני כמה ימים ארעה באזור שלנו, ליד הכפר ראמה שבגליל המערבי, תאונה בה נהרגו שלושה אנשים (כולם קרובי משפחה). שנים נוספים נפצעו באורח קשה ושלושה באורח קל. בתאונה הזו היו מעורבים 4 כלי רכב והתרחיש היה כדהלהלקמן: רכב אחד סטה ממסלולו (כי נסע מהר מדי בעקומה) והתנגש חזיתית ברכב שבא מולו ושני כלי רכב נוספים, שלא שמרו על מרחק עצירה, התנגשו בהם בעצמה. חלק מכלי הרכב התלקחו והנוסעים לא הצליחו להחלץ.

 

מהתאור היבש הזה עולה שלפחות שלושה מתוך ארבעת הנהגים המעורבים ביצעו עבירות תנועה חמורות שהובילו לתוצאה המחרידה. אני חושב דוקא על הנהג הרביעי, זה שהרכב שמולו נכנס פתאום לנתיב שלו, ומיד לאחר ההתנגשות החזיתית הקשה, פגע בו רכב נוסף שהגיע מאחור. כן, אני חושב עליו מעט, ומיד שוכח. כזה אני.

 

אני סבור שהגיע הזמן להעלות כאן טענה קשה (אבל די פשוטה) - נורמות הנהיגה של הערבים באיזור שלנו דומות לאלה שבמדינות ערב. גם מספר הנפגעים במגזר הזה, ביחס לנסועה, דומה לזה שבמדינות השכנות והוא כפול מזה של היהודים. אבל אני לא ממש זקוקים למחקרים האלה כשאני נוסע על הכבישים באזור מגורי. זה לא שהאנשים האלה לא שומרים מרחק של שתי שניות מהרכב שלפניהם - אין להם מושג מהו מרחק העצירה שיכול להציל אותם מתאונה. אם מישהו מהם שומר על מרחק של שניה אחת הוא חייב להיות מורה נהיגה או צדיק.

למה דוקא הם נוהגים כל כך רע? אני סבור שיש כאן שילוב של זילזול בחוקים ובכללים יחד עם גישה פאטליסטית לחיים ('אם תאונה צריכה לקרות, היא תקרה וזה בכלל לא חשוב כמה תהיה זהיר ותנסה למנוע אותה').

 

בחברות הביטוח יש אנשים שתפקידם לכלכל את הסיכונים. קוראים להם אקטוארים. אם האנשים האלה מזהים שקבוצת אוכלוסיה מסויימת מסוכנת יותר מהאחרות הם יכולים להעלות לה את הפרמיות. לדוגמה - לנהגים צעירים, או לאנשים שתבעו בשנים האחרונות את חברת הביטוח.

 

האמנם? אני חושש שגם להם יש כללי פוליטקלי קורקט ואף חברת ביטוח לא יכולה לבוא בהצעה שאומרת 'בואו נייקר את הפרמיות לערבים כדי שנוכל לבטח את השאר יותר בזול'. אפילו שחברת ביטוח אשר היתה יוצאת בקמפיין כזה היתה זוכה ביתרון תחרותי לא מבוטל - אף אחד לא רוצה שיקראו לו גזען. גם אני לא.

 




דוקא היתה לי תמונה מהתאונה שליד ראמה, אבל אני חושב שציערתי אתכם מספיק. אז הביטו, הנה ציפור שתצהיל את רוחכם הנכאה.

נכתב על ידי , 24/1/2012 07:33   בקטגוריות הנבחרת, משפט השבוע, אקטואליה, מקק  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




149,695
הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלישע דביר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלישע דביר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)