לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מחשב מסלול מחדש

Avatarכינוי: 

בן: 72

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

סולמות ד'


אז הנה הפרק שחותם את סדרת הסולמות

 

תקציר הפרק הקודם

בסולמות ג' הצגתי את התכנית ליצור את הסולם הבא:



את הסולם הזה תכננתי להציב בסדנה ויעודו הוא להקל את הגישה אל הבוידעם לכל בני המשפחה - אבל במיוחד לסבתא חביבה שאף פעם לא אהבה גבהים. ומה יש לסבתא חביבה לחפש בבוידעם? אוסף הפורצלן שהיא מטפחת מונח, ברובו, בארגזים באינטרסול. חלקו הקטן מונח בשתי ויטרינות שבניתי עבורה (אחת בסלון ואחת בחדר האורחים) והשאר מחכה לויטרינה הגדולה שאבנה יום אחד (ע"ע "הפרוייקט הבא" להלן).

בגלל יחוסה של הלקוחה, החלטתי לא להסתפק כאן בסולם אנכי עם שלבים ספרטניים שייוצרו מצינור ברזל חצי צול, אלא לפנק את הסבתא בסולם משופע עם מדרגות של ממש.

 

תכנית ב'

כשבחנתי את הקיר עליו עמדתי להתקין את הסולם, הבנתי שאני יכול להתקל פה בבעית קונסטרוקציה. אמנם גם כאן, כמו בסולומות הקודמים, נשענות פלטות הרגליים העליונות על קורת בטון (כאן היא בעצם הרצפה של הבוידעם) והפלטות התחתונות על קיר בלוקים, אבל בכל זאת יש הבדלים. הקורה העליונה היא צרה יותר (את זה הסקתי מהקשה על הקיר) והקיר עצמו, שהוא קיר פנימי, בנוי מבלוק 10 ס"מ - שלא כמו הקירות החיצוניים, עליהם השענתי את הסולמות הקודמים, שנבנו מבלוק 20 ס"מ.

 לאחר התלבטות קצרה החלטתי לוותר על התליה ולהשעין את הסולם על הקרקע.

בסיום, התכנית נראתה כך:



 

הביצוע

שלשום סיימתי את בנית הסולם והתקנתו. עכשיו הוא נראה כך:



חדי העין שביניכם יבחינו בודאי שבמהלך הביצוע ויתרתי לגמרי על הרגליים שנועדו לחבר את הסולם באמציעתו אל הקיר.

את המדרגות עשיתי מפח מרוקע שנועד ממש למטרות האלה (רצפות ומדרגות).

 



מבט מאחור: גם את המדרגות השענתי על צינור. הבניה הזו הקלה מאד על יצירת שלד הסולם באופן מקביל ומדוייק.

 

לקחים

 

ברזל דק מדי

עובדי דופן הצינור 3/4 צול ששימש אותי לבנית ידיות האחיזה לא הספיק. כשקניתי אותו יכולתי לבחור בין צינור שעובי הדופן הוא 3 מ"מ לבין אחד דק יותר (עובי דופן 2 מ"מ). אני בחרתי בשני. למה? כי זה גם יותר זול וגם שוקל פחות. בגלל שהסולם הזה מוצב בתוך הבית, רציתי לקבל כאן ריתוכים מושלמים, כאלה שלאחר הליטוש לא ניתן להבחין בהם. ובכן הצינור בעל עובי הדופן הדקה לא מתאים לגימור מהסוג הזה. במהלך הריתוכים והליטוש נוצרו בו חורים (שגם אותם סתמתי בריתוך). וגם אותם ליטשתי. ומה קרה במהלך הליטוש? נכון, נוצר חור נוסף. וחוזר חלילה. המהלכים האלה גזלו זמן ומאמץ רבים והכי גרוע, בגלל הריתוכים הרבים נוצרו גם עיוותים במסגרת הברזל.

 

רגע מכונן

כמו כל נקודת שבר, גם זו היתה, בסופו של דבר, פתח לפריצת דרך, אבל לפניה היה, שלב של מפח נפש עמוק. כן, גם הבאסה היא שלב מובנה בתהליך של נקודת השבר. כשנוכחתי בנזק שגרמתי למסגרת הסולם, שיתפתי את סבתא חביבה בתחושת היאוש וחוסר המוצא שהשתלטה עלי.

"ואתה צריך גם לנקות את המרפסת" השיבה הסבתא והצביעה על האבק השחור שכיסה את רצפת המסגריה המאולתרת שלי.

 אין, אין תחליף לתחושת הבטחון הזו שנובעת מכך שאתה יודע שברגעים הקשים יש לך על מי להשען.

 

הפתרון

 בסופו של דבר ניסיתי למלא את הריתוכים במילוי אפוקסי, משהו בדומה לטכניקה של פחחי רכב. אני השתמשתי לצורך כך בגלילים האלה שמורכבים משני חמרים שונים. אלה שאתה פורס חתיכה ולש אותה עד ששני החומרים מתערבבים אחד בשני. כשהחומר עדין רך, מורחים אותו על האזור שרוצים להחליק ומחכים עד שיתייבש. לאחר הייבוש מלטשים.

אם הייתי מתעקש לקבל גימור ממש יפה, הייתי צריך לסור על מוסך לפחחות ולקבל מהם כמה טיפים. כן, יש לי עוד לאן לגדול. בהחלט.

 

הפרוייקט הבא

אחרי שאשלים כמה זנבות שנשארו לי (חלקם דורשים לא מעט עבודה), אצטרך לבחור בפרוייקט הגדול הבא. ויש לי בצנרת לא מעט מיזמים שמתחננים לקידום. חלקם מלהיבים והאחרים ממש נחוצים:

 

הסנדוק

זהו רהיט שיוצב בסלון ויעזור לנו לעשות סדר בניירות. כן, יש לו מודל תפעולי לא טריוואלי שאותו אפרט כשאציג את הפרוייקט הזה (אם וכאשר אבחר לקדם דוקא אותו).


הברגים משמשים כאן בעיקר כאלמנט עיצובי. חלק מהם (תנחשו לבד איזה) הוסף רק למטרות דקורציה


 

בית על העץ

למעשה זה זולה לנכד.

איך בונים בית על העץ? נכון, בוחרים עץ מתאים בחצר ומאלתרים מבנה משאריות.

אבל אם אין עץ מתאים בגינה?

שותלים אחד:


את עץ האבוקדו הזה שתלתי לפני 3 שנים - בדיוק למטרה הזו.

מאז אני מטפח וגוזם אותו כך שיהיה בעל גזע זקוף בגובה של קצת-יותר-משני-מטר ואז יסתעפו הענפים שלו באופן שיאפשר להניח עליהם את רצפת בית.

אבל אם זה מה שהצלחתי לעשות במשך שלוש שנים (היום הוא בגובה של 1.30 מ' - הישג מדהים למה שב-2008 היה עדין גלעין אבוקדו בערימת קומפוסט), ואם אני רוצה להשלים אותו לפני שהנכד המתוק יתחיל להתגלח (ובואו נתעלם לרגע מהעובדה שיש לו גם גנים גרוזיניים), אני צריך להיות יותר יצירתי.

 

אז איך בונים בית יצירתי על העץ?

אם אתם ממש ממהרים ואין לכם עץ מתאים - כדאי להפוך את הסדר. קודם לבנות את הבית באויר ורק אחרי כך להוסיף מתחתיו את העץ.

אז היום אני מחכה שגנני הקיבוץ יכרתו את עץ הארוקריה הענק שעומד ליד ביתי. העץ היפהפה הזה חלה וחלקו העליון התייבש:


 

אחרי שהעץ יכרת, אוכל להקים, בשטח הקטן שלידו, קונסטרוקצית ברזל (אשר מושתתת על יסודות מוצקים) שעליה אוכל להקים את הבית. אחרי הקמת היסודות אוכל לשתול עץ או שיח (אוג חרוק) שברבות השנים יטשטשו, או אף יסתירו כליל, את קיומן של רגלי המתכת - ממש כמו שעשיתי בצריח שחולש על הכניסה לבית:



 

גגון מעל למרפסת הקדמית

זוהי מרפסת גדולה יחסית (כמעט 40 מ"ר). הקושי הגדול שלי כאן הוא שכל הגגונים והפרגולות בקיבוץ עשויים מעץ וקשה לי למצוא דוגמאות מהן אוכל לקבל השראה. יתכן שאצטרך להעזר פה בבעל מקצוע, או אפילו לפתוח את האינטרנט ולחפש חלק מהמשאבים הנדרשים. נראה, אולי בסוף אני עוד אחזור לבניה מעץ. השארו על התדר.

 

נדנדה לנכד

הנדנדה שבניתי לו לפני שנה תלויה על קונסטרוקציה מושקעת ביותר ומתפקדת נהדר, אבל היא תופסת מקום על הדשא ומאלצת אותי להזיזה בכל פעם שאני רוצה לכסח אותו.


 הגלגלים הקטנים שאתם רואים בתחתית הנדנדה מאפשרים לי להסיע אותה (אחרי שאני מטה מעט את המסגרת) אל המרפסת לצורך הכיסוח

 

לאחר שאשלים את בנית הגגון והבית-על-העץ אוכל למתוח ביניהם קורה שעליו תתלה הנדנדה. ובכך אפנה את פיסת הדשא הזו.

למעשה ניתן לחבר את הנדנדה גם לקורה שתיתלה רק מאחד המתקנים האלה, אבל עם הפרט הזה אתמודד רק בשלב התכנון המפורט.

 

השלמת המדרגות בתוך הבית

זה פרוייקט שהתחלתי לפני כמה שנים והפסקתי באמצע. על שלד המתכת של גרם המדרגות שמחבר בין שתי קומות הבית התקנתי רק שליש מהמדרגות ׁ(מעץ בוק). בשאר המקומות עדין מותקנים לוחות הדיקט ששימשו את הבנאים בעת הקמת הקומה השניה (לפני עשר שנים).

 

ויטרינה גדולה

לתצוגת אוסף הפורצלנים של סבתא חביבה.

 

אבטיפוס שני למתקן להאכלת צופיות

גם זה משהו שתכננתי לפני שנה והפסקתי באמצע.



 

המכונית הראשונה

כאן אני מתכנן ליצור גרסה משלי לשלדה, להרכיב גלגלי אופניים (או, אם אמצא - גלגלים גדולים יותר) ולהתקין מנוע של קלנועית.



 

 כן, יש למה לחכות. Stay tuned.

 

כנס המחאה בנחל בצת

הכנס שהיה מתוכנן לשבת הקרובה נדחה בחודש (ל-28 במאי) עקב הצפי לגשמים.

נכתב על ידי , 25/4/2011 22:28   בקטגוריות איכות סביבה, עבודת בית, ענתיקה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שכונה 432 - הלכות הכאת נשים








דניס מילאני?



יואב גלנט? כלב על ידי.



שלך (Osprey)



אנפה כחולה (Great blue heron) ודג טרוטה


 


 

גם לי יש שתי מצלמות שפעם היו פאר הטכנולוגיה והיום אין לי לב לזרוק אותן.

 





 



 

התמונות שלהלן הן משלשום, אבל בינתיים העימות במצרים הסלים. חכו ליום שישי כשהם יצאו מהמסגדים שלהם. אני מנחש שמובארכ ישלח לרחובות גם כוחות צבא. ואולי אפילו יטיל עוצר. Stay tuned.



25 בינואר 2011 (השבוע): מפגינים מתעמתים עם המשטרה במהומות בקהיר (מצרים).



מפגין מסיר את דיוקנו של חוסני מובאראכ מעל שלט חוצות.

 

אז בואו נסכם: תוניסיה כבר נפלה, מצרים בדרך וגם באלג'יריה ותימן יש מהומות. מה הם רוצים, המפגינים? חופש וכבוד. ובעיקר פרנסה. מחצית מהאוכלוסיה בתימן מרויחים שכר של 2 דולר ליום. אבל, אני חושש שמאחורי המפגינים ישנם גם כוחות פונדמנטליסטים (ע"ע המהפכה באיראן). כמעט בטוח שאם האחים המוסלמים, או מוחמד בראדעי יעלו לשלטון במצרים, היחסים עם ישראל יצטננו אפילו יותר ומצרים תאבד את מעמדה הנוכחי כגורם ממתן באיזור. השארו על התדר.





 כן, כיום זה לא קל להיות תימני.



 

בריטני ספירס (Britney Spears)



זמרת פופ אמריקאית. זה כל מה שאתם צריכים לדעת עליה. וגם את זה עדיף שתשכחו.

 

הנה הבאתי כאן שיר ממש מעצבן שלה: היא לעולם לא תהיה כמוני

 

לי היה נדמה שאני שומע כאן השפעה של מייקל ג'קסון. איפה, איפה גבע אלון כשצריך אותו. 





בריטני ספירס לפני

אנמית, חיוורת, פגיעה ומהוססת (ע"ע הלכות הכאת נשים להלן).


בריטני ספירס אחרי

נועזת, רכה, חושנית ואסרטיבית? הייתי מת. היא עדין אנמית ומשדרת חוסר בטחון אבל אולי טיפה פחות, מה אני מבין בזה.

 




ארום ענק (Titan Arum (Amorphophallus titanum - אני חושב שזה הפרח הגדול בעולם (הם היו צריכים להכניס לצילום בן אדם להשוואה - רצוי אשה קטנה במיוחד). גובהו כשלושה מ' והוא פורח פעם בחמש שנים. הוא גדל ביערות הגשם של סומטרה שבאינדונזיה (כאן הוא צולם, השבוע, בגן בוטני באוסטרליה) ומפיץ סרחון של בשר נרקב (מזכיר לי קצת את הלוף). מסיבה זו הוא שמו העממי הוא "פרח הפגר" (ע"ע יואב גלנט).





צילום: אבנר

 





 

לולאה

הפעם אני מבקש לחלוק איתכם קליפ וידאו ששודר בתחנת טלויזיה מזרח תיכונית כלשהיׁ(בשם MEMRI TV). אם מישהו מכם (אולי כאלה שקוראים ערבית) יכול להגיד לי באיזו מדינה זה שודר, אני אשמח לעדכן.

 

בשביל אלה שיתקשו לעקוב אחרי התרגום מערבית לאנגלית הוספתי כאן תרגום שלי למדריך הפופולרי -הדרך הנכונה להכות את אשתך. בגלל שלא תרגמתי ישירות משפת המקור, אני מתנצל על כך שחלק מהדקויות אבדו בודאי. אבל מה שנשאר שווה צפיה - (ע"ע לא פחות ביזארי מקליפ של ליידי גאגא). הטקסטים הכחולים הם הערות שלי, אל תתייחסו אליהם.

 

מראיין: האם הייתם מאמינים שנשים אירופאיות בזמננו משתוקקות לבעל מגונן? אני מבקש להציג לצופינו תוצאות משאל שבו 90% מהנשים הבריטיות הצהירו שהן לא רוצות להנשא לאדם חלש - כזה שפורץ בבכי כשצצה איזושהי בעיה (כמוני למשל). הן אומרות: "לא, אנחנו מחפשות לנו בעל גברי". הכאת נשים היא האשמה רצינית שמועלית כנגד האיסלם. הבה נבחן אותה.

 

איש דת (להלן שייך): אללה כיבד את הנשים בכך שהורה להכותן.

 

מראיין: כיבד את הנשים ע"י הכאתן: איך זה יכול להיות?

 

שייך: הנביא מוחמד אמר: "אל תכה אותה בפנים ואל תכער אותה". אתה מבין איך היא מכובדת כאן? אם בעל מכה את אשתו, אסור לו להכות אותה בפנים. אפילו כשהוא מכה, אסור לו לקלל אותה. זה פשוט לא יאומן! הוא מכה כדי לחנך אותה. בנוסף, אסור לו לתת יותר מעשר מכות (בודאי שלא בפסח) ואסור לו לשבור עצמות, לפצוע, לשבור שיניים, או לנקר לה את העיניים (אני חושב שאפילו לא עין אחת). יש אתיקה של הכאה. אם הוא מכה כדי לחנך אותה (דהיינו - יש גם יעדים נוספים להכאה), אסור לו להרים את ידו גבוה. והוא צריך להכות אותה מהחזה ומעלה. כל הכללים האלה נועדו לכבד את האשה.

איך צריך לחנך אשה? בדיבורים. אם היא לא נרתעת, על הבעל לסרב להכנס איתה למיטה (כאן המרצע נכנס לשק, אבל חכו מעט ותראו אותו יוצא משם). אם היא לא מתחרטת - עליו להכות אותה. אבל יש כללים להכאה: אסור להכות בפנים ואסור לכער אותה. אסור לקלל בשעת ההכאה. האיסלם אוסר את זה.

 

מראיין: עם מה מותר להכות אותה? בידיים חשופות או במקל?

 

שייך: אם הוא מכה אותה, אסור שהמכות יהיו חזקות. אסור שהן יותירו סימן. הוא יכול להכות אותה במקל קצר. אבל צריך להמנע מלהכות אותה בפנים או במקומות כואבים בראש (יש אחרים? אני מתכוון באזור הראש). המכות צריכות להיות על הגוף ואסור שיבואו אחת אחרי השניה (למה השיך לא מציין את מרווחי הזמן המינימליים? הנה התשובה), אלה החלטות שעושים תוך כדי ההכאה (ע"ע לזרום). אבל מכות הן רק המוצא האחרון.

כיבוד האשה מתבטא באיסלם בעובדה שעונש המכות מותר בתנאי אחד בלבד: כשהיא מסרבת לשכב עם בעלה (כאן המרצע יוצא מהשק, אבל חכו מעט, הוא עוד עלול לשוב אליו).

 

מראיין: כשהיא מסרבת לשכב איתו?

 

שייך: כן, כי לאן עוד יכול הבעל ללכת? הוא רוצה אותה, אבל היא מסרבת. הוא צריך להתחיל בתוכחות ואיומים.

 

מראיין: תרשה לי לחדד את זה: אסור לבעל להכות את אשתו בגלל אוכל או שתיה?

 

שייך: לא, הכאה מותרת רק במקרים שבהם הבעל לא יכול להסתדר בלעדיה (כאן המרצע שב ללהטט).

 

עכשיו הבנתי: מותר לך להכות את אשתך רק אם היא לא רוצה לשכב איתך. ואך ורק במקרה הזה. או שיש לה בעיות משמעת אחרות כלשהן, שאתה לא יכול לפתור בלי מכות.

אכן לולאה מקסימה בפשטותה.

נכתב על ידי , 27/1/2011 21:41   בקטגוריות שכונה, ענתיקה, מה זה זה, ידועה בציבור, זה זה זה, קישקשתא, שיא, תמונות מחזור, הנבחרת  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
149,213
הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלישע דביר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלישע דביר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)