לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מחשב מסלול מחדש

Avatarכינוי: 

בן: 72

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

האיש ההוא


 

 

האיש ההוא

מלים: נתן יונתן, לחן וביצוע: שלמה ארצי

המקור: מקני הסוף כרת לו עפיפון  

הנכון: מקני הסוף קראת לו: עפיפון



את יכולה לקרוא לי אפי

 

שירונט גורס גם את השורה הבאה:

למרגלות ההר נולד, ליד הנחל, יידוד פזור נפש על ההר או בבכאים.

 

אני, כמובן שמעתי 'בקעים'. אז מישהו יכול להסביר לי למה נתן התכוון ב'בכאים'? ואל תגידו לי 'סוג של עץ' כי בהקשר של השיר מתבקש שזה יהיה סוג של תוואי שטח (כמו ההר או הנחל).

 

בדד

מלים: עמשי לוין, לחן: עוזי מלמד, ביצוע: זוהר ארגוב

המקור: בדד, בלי כף יד מלטפת, בדד, ללא שכם ידיד

הנכון: בדד, לא נושך את ידי

 


בדד בלי עתיד בלי תקרה בלי חלון

 





מה זה זה?




 


סופסוף מצאתי אימאג' שמחליף את הקלישאה של שלושת הקופים ('אכלו לי, שתו לי' או 'זה לא אני' או 'למה מה?')

בניזרי: אני סבלתי יותר בשבי השב"ס




בניזרי: זה כלום לעומת מה שאני עברתי

 

ואמרתי לו להוריד את שפרה מהלוח לפני הפוליטרה. כן, אני כמעט בטוח בזה. א גוישע קופ.

נכתב על ידי , 24/3/2012 01:02   בקטגוריות איורים, טיול בוקר, מה זה זה, שכונה, שמועת שוא, תמונות שלא תראו יותר  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שכונה 430 - דייגו ארמאנדו מאראדונה











על הפנים

שפרה חג'בי: רגע, אמרת צילומי עירום, לא?







אנפה כחולה (Blue Heron)






בילי רימון: לפעמים אני לוקח את בארי על הידיים באמצע הטיול. למה? אתה לא רואה שהוא מתחיל להתבלות בקצוות? 

 





 



למה התנינים לא בורחים מהשמורה? מחמת גדר.

אבל אבנר (שני מימין) הצליח לקפוץ מעליה.

 

 

את זה אני דוקא כן ניסיתי - להשכיב את הכלב של השכנים לנוח באויר - בגובה של 15 ס"מ מעל הרצפה. אבל תמיד הוא היה נופל - הטמבל הקטן.

 



 

Breaker boys

 

הכינוי הזה ניתן לנערים שעבדו במפעלים למיון פחם שנקראו בארה"ב Coal breakers. במפעלים האלה היו ממיינים את הפחם שהגיע מהמכרות לגדלים השונים ומוציאם ממנו את המחצבים הנוספים שנחפרו יחד עימו (בעקר אבני צפחה).

העובדים שלאורך מסוע הפחם היו ילדים וכורים לשעבר, שמסיבות גיל, מחלה או תאונה לא יכלו להמשיך ולעבוד יותר בתוך המכרות. הם עשו את המלאכה הזו במשך 10 שעות ביום - שישה ימים בשבוע.



העסקת הילדים האלה, שגילם נע בין 8 ל-12 החלה בסביבות 1866. ההתנגדות הציבורית להעסקת ילדים בארה"ב הלכה וגברה עד שבשנת 1886 חוקק בפנסילבניה חוק שאוסר העסקת ילדים מתחת לגיל 12. אולם בהעדר אכיפה יעילה (ע"ע שירות לאומי לחרדים), הפיקו בעלי המפעלים בשיתוף עם משפחות הילדים תעודות לידה מזוייפות כדי לאפשר להם להמשיך ולעזור בכלכלת המשפחה.

ב-1910 החלה הועדה הלאומית להעסקת ילדים (National Child Labor Committee) בקמפיין נגד עבודת ילדים. הועדה שלחה את הצלם לואיס היין (Lewis Hine) שעבר לרוחבה של אמריקה וצילם את הנערים האלה. הקמפיין הזה, יחד עם חידושים טכנולוגיים שאיפשרו מיון ע"י מכונות ועם החלתו של חוק חינוך החובה, הביאו ב-1920 לחיסול התופעה.



 





המרוץ מלונדון לברייטון. שני מימין - אבנר.

 





נטלי פורטמן (Natalie Portman). כן, עם פ' דגושה. שחקנית אמריקאית.

נטלי נולדה בירושלים (ישראל) ב-1981 בשם נטלי הרשלג והיגרה עם הוריה לארה"ב כשהיתה בת 3. במסגרת מהלכי ההתייוונות שלה, היא אמצה את שם המשפחה של סבתה. נטלי התפרסמה לראשונה כששיחה לצידו של ז'אן רנו בסרט לאון ומאז עשתה עשרות סרטים נוספים: ביניהם היא שיחקה בטרילוגיה מלחמת הכוכבים, קרוב יותר, ונדטה ו-ברבור שחור (שזה עתה יצא לאקרנים). על תפקידיה האלה היא היתה מועמדת לאוסקר וזכתה פעמים בפרס גלובוס הזהב בקטגוריה השחקנית הטובה ביותר. אף אחד מסרטיה, למעט לאון לא הגיע לקיבוץ.

 



 

גלימת העלמות של נלי רונו (Nellie Roono)

 


- מכיר את המשחק Now you see me, now you don't?

- אוקיי, באיזה שלב אנחנו עכשיו?

- אופסי, בלבלת אותי. בוא נתחיל מהתחלה. 

 





 

לתמונה הזו היה מגיע להכנס לפינה "הנבחרת". אולי פעם אני אציג אותה שוב.

 





דייגו ארמאנדו מאראדונה (Diego Armando Maradona).

למה זה דיוקן? כי תמונת דיוקן היא לא בהכרח תמונה של הפנים בלבד. פורטרייט טוב אומר משהו על האיש שמצולם בו (ע"ע נלי רונו לעיל).

אז איך אפשר לתאר טוב יותר כדורגלן עבר מפואר (בין שלושת הגדולים בכל הזמנים. כן, כולל פושקאש ויניב קטן) שהפך למאמן כושל ומבטא את תיסכולו מהפסד הנבחרת שלו (ארגנטינה) לקבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה? ועוד בלי נדב מוניס ומאיר ברגיג.

 





 

נכתב על ידי , 25/1/2011 07:38   בקטגוריות שכונה, טיול בוקר, דיספארמר, אל תנסו בבית, היסטוריה, ידועה בציבור, זה זה זה, תמונות שלא תראו יותר, בדרך לתבור, דיוקן, הנבחרת  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
149,213
הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלישע דביר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלישע דביר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)