לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

KeyMan



Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2012

ניסויים בבני אדם


 

הכל היה חדש לי.

ביצירת קשר מקרי בהחלט התוודעתי לעניין.

יש בתי חולים בארץ החוקרים אנשים בריאים, מנסים עליהם כל מיני דברים ומהמחקרים האלו מפתחים תרופות,

מכשירים או ציוד רפואי שיעזור לטפל במחלות של אנשים.

כמו שהבנתי את זה, לא כל דבר ניתן לנסות על בעלי חיים.

בנוסף, יש מסע עולמי לעצירת הניסיונות בבעלי חיים כדי לא להתעלל בהם וזכור לי היטב אותו

מסע ארצי שיצא נגד גידול ומכירת קופים מהארץ לחו"ל כדי שישמשו לניסויים.

 

למרות שמראה בעלי חיים סובלים הוא מחזה קשה, לפעמים צריך לעשות את זה.

הרי לא כל תרופה חדשה, ינתן האישור לנסות אותה על בני אדם.

מה יקרה אם אותו אדם ימות? אולי הטיפול יעשה נזק ולאו דווקא תועלת?

נכון שיש חולים סופניים שמוכנים לנסות כל דרך ובלבד שאולי תמצא להם התרופה המיוחלת אבל אני חושב

שמוטב להרוג ארנב או קוף ולא בן אדם כשמבצעים ניסויים מורכבים.

 

המודעה שפורסמה קראה לניסוי במחלקת עיניים בבי"ח במרכז הארץ.

לניסויים האלו יש תקציב מכובד הכולל הסעה לביה"ח ונסיעה חזרה הבייתה ביום הראשון

וכנ"ל ביום השני.

מטרת הניסוי היתה לבדוק את הלחץ התוך עיני ע"י הרכבה של עדשה מיוחדת עם טבעת מוזהבת

המכילה שבב המשדר אותות לאנטנה עגולה המודבקת מסביב לעין.

האנטנה מחוברת בעזרת חוט דק לרשם בגודל של מכשיר סלולרי קטן האוסף את הנתונים.

הנתונים נאספים במשך 24 שעות וביום השני נוסעים לביה"ח להסרת העדשה, עוברים סדרת בדיקות לפני ואחרי

והנתונים מורדים מהמכשיר ומשמשים את החוקרים.

התמורה על הניסוי היא 500 שקלים.

 

העניין שלי היה בניסוי עצמו, שכן קיבלתי מידע על העיניים שלי ומה מצבם וזה היה תוצר הלוואי של הניסוי.

הסכמתי להשתתף בו כי אני יודע שהמחקר שנעשה עלי ולא היה פולשני או מצריך לקיחת תרופה

יכול לעזור לאנשים אחרים לפיתרון בעיות ראיה מסוגים מסויימים שיכולים להיגרם בין השאר ממחלות כמו למשל סוכרת.

הרגשתי איך זה להיות "שפן ניסיונות" אבל שוב, המטרה שלשמה עשיתי זאת הייתה חשובה לי.

את התמורה בסך 500 שקלים תרמתי לסטודנט וזה "קנה" לו חלק ממחשב נייד שהוא זקוק לו

ללימודי ההנדסה ואין באפשרותו להוציא כזה סכום וכל תרומה מתקבלת בברכה.

אני הרגשתי מעט לא נוח במשך 24 שעות אבל אחרים הרוויחו מזה כאמור ועל כך אני שמח.

 

הנה תמונה אחת שצולמה באותו יום לאחר שהעדשה הונחה על עיני, בבית כולם נבהלו כי המראה לא מלבב

ולא היה כדאי להסתובב לידי בלילה כי נראתי מעט לא אנושי...

(ישנתי בקומה הראשונה כדי לא להפחיד את זוגתי או את הילדים...חיוך )

 

 



 

(כן, יש לי עיניים ירוקות...)

 

אני יודע שלא כל אחד מוכן לעשות דברים כאלו, אבל כל מי שמוכן לעשות ימצא המון מודעות בכל התחומים

ומקצועות הרפואה במודעות בעיתונים ובאינטרנט באתרים של בתי החולים המובילים בארץ.

עזרה כזו, מלבד התמורה הכספית, שכל אחד עושה בה שימוש אחר, יכולה לעזור לאחרים.

קידום הרפואה ומציאת פתרונות יכולים לבוא מאנשים המוכנים לעשות דברים כאלו למען האחר.

 

 

 




 

נכתב על ידי , 3/4/2012 22:04   בקטגוריות אישי, אמונה, בית חולים, בריאות, העתיד, התנסות, חולים, מוזר ומעניין, מיוחד, צער בעלי חיים, רפואה קונבנציונלית  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של golum ב-27/5/2015 15:15



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 30 פלוס , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לkeyman1001 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על keyman1001 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)