רוב האנשים הם אינדיבידואליסטים.
דואגים לעצמם, רוצים שיהיה להם הכי טוב שאפשר.
הכי טוב יכול להתבטא בצורה חומרית, כסף, ו/או פרסום.
עידן ועידנים אנשים המציאו דברים, רצו לעזור לאחרים או סתם עשו ניסויים שונים
והצליחו ליצור וליצר מוצרים נוחים יותר, מעניינים או שימושיים.
החל מהמצאת הגלגל, הברזל ועד הטיסות לחלל.
האם מישהו מהחוקרים או המדענים חשב על איזה פרסום הוא יקבל?
בטח לא אלו החשובים כמו ארכימדס, ניוטון, אינשטיין, מאדם קירי (הייתה חלוצה בחקר הרדיואקטיביות)
מנדלייב שגילה והמציא את הטבלה המחזורית שבלעדיה לא הייתה הכימיה המוכרת, לואי פסטר שנחשב לאבי המיקרוביולוגיה,
אפילו אליעזר בן יהודה שהחיה את השפה העברית לא רדף פרסום ורבים וטובים אחרים עד ימינו.
האנשים האלו חקרו עשרות שנים, גילו דברים שמחזיקים את המדע עד עצם היום הזה.
המשותף לרובם היה הרצון לעשות לטובת האנושות.
אותם המדענים והחוקרים ישבו במעבדותיהם, רקחו חומרים ועשו ניסויים.
הם תעדו כל פרט כדי שיוכלו להעביר את הממצאים לדורות הבאים.
הפרסום שחלקם קיבלו היה בעקבות מחקרים שהם פרסמו בירחונים מדעיים.
פרסום שנבע מעצם היותם חלוצים וראשונים בתחומים שאחרים לא חשבו עליהם
או לא ידעו איך להסביר תופעות שהתרחשו.
אנשים משכילים בדמות חוקרים אלו, הצעידו את העולם שלנו קדימה כל הזמן.
והמוזר שהם לא ביקשו מאף אחד לייק...
אותם אנשים טובים עשו הכל, שיתפו, עזרו, חקרו ופתחו דברים לרוב ללא קבלת תמורה
אישית אלא תמורה שתעזור להמשך המחקר, מחקר שיעשיר את האנושות בידע.
היום, בכל אתר, המוני דפים באינטרנט, כל אחד מבקש שתשתפו את מה שהוא מוכר.
חברות רוצות שתעשה להם לייק ואפילו מציגות בגאווה כמה חברים אוהבים אותם
ומי הצביע עבורם ונתן להם ב-לייק.
ב-20 השנים האחרונות מתמעטות ההמצאות החדשות.
רבים מהדברים הם שיפורים של מוצרים קיימים או מתבססים עליהם.
יש רוויה בהרבה מאוד תחומים.
אם ניקח את הדוגמא של סמסונג נגד אפל, אפשר להבין את רוח הדברים.
כל אחת מהחברות טוענת על המצאות שלה ופטנטים שהופרו ע"י הצד השני.
הרי מישהו המציא משהו והאחר שיפר אותו, כך קורה בהרבה תחומים.
מה שמניע את שתי החברות האלו הוא כסף.
אותן לא מעניין, או אולי מעניין בקטנה, המשתמש הקטן, זה שמשלם מאות דולרים לרכוש
את הסמארטפון המבריק, הדק והנחשק האחרון שיצא ממפעלי היצור בסין.
למה ששתי החברות האלו לדוגמא לא ישתפו פעולה כדי לתת לכולנו מוצרים טובים יותר
ולא לנגח אחת בשניה במשפטים שעולים עשרות מיליונים והיו יכולים להיות מושקעים במחקר ופיתוח
או בהוזלה (חלילה) של המוצרים שלהם?
ההתנצחויות האלו בין שתי ענקיות תעשייה מובילות רבים מאיתנו לרוץ ולקנות כל חצי שנה/שנה
מוצרים שדומים כמעט להפליא אחד לשני למעט הלוגו של החברה.
למי יש דק יותר, קל יותר או ארוך יותר.
מי גנב למי את הפטנט של המסך, הכפתור או תנועת האצבע (מחווה) על מסך המגע.
למה לא לעשות משהו שלא תמיד בשביל לקבל תמורה בעדו?
לתת משהו לקהילה, לתת נותן הרבה.
בעולם קפיטליסטי וגלובלי כנראה שהמקום החשוב ביותר הוא הבנק וסוכנות הפרסום עם יחסי הציבור.
הבנק למזומנים ומשרד הפרסום להראות את מה שלא באמת אתה...
חבל.