"קיבלנו דרישת (ת)שלום מהזונות" זו הבדיחה שלנו בבית ביני לבין זוגתי, כל פעם שמונחת לה
בתיבת הדואר הוראה לתשלום של מים, ארנונה, חשמל, גז וכל השאר.
אין לי כמובן שום בעיה לשלם את מה שאני חייב אבל יש לי בעיה אחרת.
אני לא יודע כמה מכם שמים לב, אבל לרוב התאריכים על דרישות התשלום הן הזויות ולפעמים בלתי מתחשבות.
חברת החשמל שולחת אלי חשבון חשמל כל חודשיים כשהתאריך האחרון לתשלום הוא 28 בחודש.
למה 28 בחודש? למה לא 2 בחודש או 10 בחודש?
אני לא יודע למה הם עושים את זה, אבל יש לי תיאורית קונספירציה משלי.
רוב האנשים משלמים חשבונות בכרטיסי אשראי או בהוראת קבע.
אני משלם את כל החשבונות דרך אתרי האינטרנט שלהם.
תשלום חשבון שתוקפו הוא ב-28 בחודש, לא משולם על ידי לעולם לפני 2 בחודש העוקב.
כך אני מרוויח את החודש העוקב, אז מה התיאוריה שלי אומרת?
כל האנשים המשלמים דרך כרטיס האשראי שלהם, ונניח שהכרטיס מחוייב ב-2 בחודש, משלמים באיחור.
חברת החשמל גובה על האיחור "דמי טיפול" של כמה עשרות אגורות, תכפילו את זה באלפי צרכנים ותקבלו
מס או אגרה או קנס שהולכים לחברת החשמל בלי לעשות שום עבודה מצידם.
אותו הסיפור קורא עם תשלום ארנונה או מים.
התשלומים מגיעים עם תוקף של אמצע החודש, אני לא רוצה לשלם ארנונה של יותר מאלף שקלים באמצע החודש.
גם כאן התשלום הוא בתחילת החודש העוקב לחשבונית כך שהעירייה או תאגיד המים זוכים בעשרות אגורות או כמה שקלים
מכל לקוח על משהו שבעצם הם לא השקיעו עבודה.
אם תגידו שכל הצרכנים של חברת החשמל מקבלים את החשבונית עם תוקף לאותו תאריך, אולי הם צודקים.
עליהם להעסיק כוח אדם נוסף לגבייה, להתעסק עם בנקים וכו', אבל החשבונות מפוזרים על פני כמה תקופות בחודש
ולא רק בתאריך מסויים.
אז למה לא לעשות הוראת קבע?
"מי שנכווה ברותחין נזהר גם בצוננין".
אחרי כמה "טעויות" בגבייה בחברת החשמל ובעירייה, החלטתי לשמור את הכסף אצלי.
חברת החשמל עושה חישוב של צריכת החשמל הנצרך פעם לפי שיערוך ופעם לפי קריאת מונה ומעדכנת את התשלום בהתאם.
אני נפלתי על הסטטיסטיקה של יותר שיערוכים ופחות קריאת מונה ולכן יוצא שהתשלום היה נמוך מדי ואח"כ גבוה
לאין שיעור או גבוה מדי לפי שיערוך ואח"כ נמוך. כך קרה גם עם העירייה או תאגיד המים בגלגול הזה.
מה שיצא בעצם שחוייבתי מראש יותר ואח"כ חוייבתי בפחות כסף.
למה שהכסף שלי ישב בחברת החשמל חודשיים קודם? אני מרוויח את משכורתי בעבודה קשה ולא בא לי
לחלק להם כסף לפני שצרכתי חשמל, כך גם על חשבון המים.
התקשרתי לחברת החשמל וביקשתי לשנות את תאריך מועד התשלום ל-2 בכל חודש שאדרש לשלם כך שהם יהנו
מתשלום בזמן ואני לא אצטרך לשלם קנסות.
כמובן שלא נענתי בחיוב אלא בתשובה סתמית של "יש לנו תאריכים משלנו ואנחנו לא יכולים לתת לכל אחד תאריך".
אוקיי אולי תעשו תאריכים שבהם אנשים מחוייבים בכרטיס האשראי שלהם כמו לדוגמא לבקש מאנשים הרוצים בכך,
להכנס לאתר של חברת החשמל ולבחור שם תאריך שבו כרטיס האשראי שלהם מחוייב ובכך לתת שירות
נחמד ללקוח, לבוא לקראתו, לשפר גם את התדמית על הדרך ובא לציון גואל.
כמובן שנענתי בשלילה להצעת הייעול שלי.