העלתי לערוץ היוטיוב שלי סרטון המונח אצלי לא מעט זמן.
תקדישו 3 דקות מזמנכם לראות אותו.
המסקנות קרובות לליבי גם בגלל ניסיון במשפחה וגם כי זו המציאות היום יומית שלנו.
בלי להרוס את הסרטון, בשורה אחת אני יכול להגיד רק דבר אחד, לאן נעלמת התמימות הזו אח"כ?
מי שלא מצליח לראות את הסרטון הנה לינק.
ועם קשר עקיף לסרטון לעיל, אבל מנקודת מבט של אפליה מתקנת.
חבר שלח לי מודעה שפירסמה אחת מחברות ההייטק בישראל:
יש הרבה מודעות דומות במיוחד בחברות הייטק שהן מעין "חברה סגורה" או "קליקה" שבה אנשים העובדים באותה חברה
ממליצים על חבריהם לעבוד איתם.
הקונספט העומד מאחורי הרעיון של "חבר מביא חבר" הוא מאוד פשוט. אם הוא חבר שלך ואתה מכיר אותו "מהשכונה"
או מהצבא או שאותו חבר הוא גם קרוב משפחה, לבטח תרצה לעבוד איתו, ואם אתה עובד במקום טוב כזה כמו חברת הייטק,
למה שגם החברים שלך לא יהנו מזה?
מאוד פשוט וכנראה גם עובד מצויין.
אבל למה לנסות ולהכניס נשים בצורה כזו? נשים כמו גברים יכולות להתמודד באופן עצמאי על כל תפקיד בכל מקום.
לדעתי מודעה כזו עושה עוול לנשים שרוצות להיות שיוויוניות ולהראות שהן לא פחות טובות מגברים.
בדימיוני החלפתי את המילה נשים בערבים/אתיופים/חרדים/מתנחלים/רוסים/בני עיירות הפיתוח והכל עובד
במיוחד כשמקבלים בונוס כפול אם האישה מצליחה להכנס לאותה חברה.
לטעמי, זו מודעה לא נכונה ולא עושה שירות טוב לחברה הזו ולשום חברה בכלל וחבל.
הסרטון והמודעה מעלים מחשבה האם נשים באמת נחותות מגברים? האם צריך להשפיע בדרך כזו כדי לקבל אישה לעבודה?
האם גברים ונשים לא נבחנים באותו האופן למשרה מסויימת? איך רוח המודעה משפיעה על כל התנועות הפמיניסטיות
ואלו הרוצות שיוויון אמיתי ללא תמריצים וולא אפליה מתקנת? לא ראיתי אף אחד המתנגד לרוח המודעה.
אני מכיר נשים בעמדות ניהול בכירות ונשים בעמדות של מחקר ופיתוח בחברות תרופות וחברות תעשייתיות, בבנקים ועוד וכולן מבריקות.
הן הצליחו במקום שגברים נכשלו, הן הצליחו בזכות עצמן והכישורים האמיתיים שלהם.
מודעות כאלו לא עושות טוב לאף אחד, בטח לא לנשים.