לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

KeyMan



Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2019    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ככה לא יוצאים לכביש!


 

לפני שבועיים נסענו באיילון דרום לכיוון באר שבע.

הייתה תנועה ערה עד פקוקה ולכן נסענו לנו בעצלתיים.

האטתי את הרכב ושמרתי מרחק של כ-10 מ' מהרכב שלפני.

עצרתי כיוון שהרכב שלפני עצר והרכב שלפניו עצר וכו'.

פתאום הרגשנו מכה חזקה מאחור.

הסתכלתי במראה, רכב שחור  מסוג פורד נכנס בי מאחור.

נצמדתי לשול השמאלי, לא ניתן היה לעבור לשול הימני בגלל עומס התנועה.

ירדתי מהרכב והלכתי לבדוק את הנזק.

מהרכב הפוגע יצאה הנהגת, לידה ישבה נערה, נראה כי מדובר באם וביתה.

 

היא התקרבה אלי ואמרה "אני לא רואה שיש כאן נזק ואני ממהרת הבייתה".

לא הספקתי אפילו להתעצבן על המכה ולעכל את היציאה שלה.

אני מבקש ממך רישיון נהיגה, ת.ז. וביטוחים של הרכב, נחליף פרטים ונמשיך מכאן. אמרתי.

"אתה לא שוטר למה שאציג לך פרטים אישיים?" כך אמרה (חשבתי כמה צר יכול להיות המוח הזה שלא מסוגל להבין)

תשמעי, אמרתי לה, אין לי בעיה שתסעי ככה, אני מצלם את הפגיעה של שנינו, מתקשר למשטרה ומודיע על תאונת פגע וברח.

מכאן, את יכולה לעשות מה שבא לך. הוצאתי את הטלפון וצילמתי את שני הרכבים.

או אז הגברת פתחה פה והחלה לנבוח בקולי קולות.

"זה רכב ליסינג ממש לא איכפת לי, אתה לא מבין בחוק, מי אתה בכלל???" היא נבחה.

הקלות הבלתי נסבלת של "זה לא הרכב שלה, אז ממש לא מעניין לה את התחת", הייתה המחשבה שחלפה במוחי.

אני מכיר את החוקים גברת, ואני זה שנפגע ממך ומהרכב שלך, תעשי מה שבא לך, אני מתקשר עכשיו למשטרה ומבקש שישלחו לכאן ניידת

כיוון שמדובר בתאונת פגע וברח. אז מה ההחלטה שלך?

 

היא התקשרה למישהו, כנראה בעלה, צעקה כמה דברים בטלפון, לא שמעתי כי היא התרחקה.

לבסוף חזרה לרכב שלה והוציאה משם תיק מסמכים.

"הנה כל הרישיונות תיקח מה שאתה רוצה" אמרה וכולה כעס.

אני לא נוגע בדברים שלך, תוציאי בבקשה ביטוח חובה, רישיון רכב, רישיון נהיגה ות.ז. שלך.

"אתה מערכב אותי" צעקה ותוך כדי חיפשה בין כל הניירת את המתבקש.

"הנה תעודת ביטוח חובה ורישיון רכב" הושיטה לי שני דפים.

הסתכלתי והחזרתי לה את הדפים בלא שלקחתי משם כל פרט.

גברתי הנכבדה, תעודת ביטוח החובה היא משנה שעברה, תוקפה פג בפברואר 2014.

גם רישיון הרכב פג באותו הזמן, אני צריך את החדש.

הטורים שלה עלו והיא חיפשה ולא מצאה כלום.

"זה מה שיש לי, אני לא יודעת איפה כל השאר". בקריזה הולכת וגוברת.

תגידי אם היה עוצר אותך שוטר לביקורת פתע סתמית, זו התשובה שהיית נותת גם לו? את נוהגת ללא מסמכים!

"אבל אתה לא שוטר..." הסתכלה עלי במבט של מורה שנוזפת בתלמידה.

 

הבנתי שמכאן לא יצא כלום.

החלפנו שמות, מספרי טלפון, מס' רישיון נהיגה ות.ז. של של שנינו צילמנו את הרכבים כל אחד במצלמתו הוא והתכוננו לנסוע משם.

עד אותו הרגע לא שמתי לב ללבושה.

היא הייתה לבושה בטייץ שחור צמוד וגופיה קצרה כזו של ספורט בצבע לבן.

ולהפתעתי לרגליה נעלה "כפכפי אצבע" כאלו דקות ועדינות.

עכשיו אני מבין למה לא עצרת בזמן. איך ניתן לעצור עם כפכפים?

"עכשיו אתה גם שופט את לבושי?" התעצבנה.

אני לא רוצה שתגרמי שוב לתאונה, את נוסעת עם הילדה שלך אני מניח, צריך לחשוב לפני...

נפרדנו היא לא אמרה אפילו שלום אבל ניחא, אין לי בעיה עם זה.

 

דיווחתי מיד לביטוח שלי ונסענו לחדר מיון בסורוקה כדי להבדק ולקבל אישור רפואי שהיינו שם למקרה שנחליט לתבוע.

ביום למחרת קיבלתי טלפון מחברת הליסינג. הם הודו בכך שהנהגת אשמה ופטרו אותי מכל חובת תשלום או כל דבר אחר.

קיבלתי רכב חלופי עד שמונה ימים (בםועל אלו היו רק יומיים) האוטו כמעט ולא ניזוק למעט הפגוש האחורי שתוקן ככה בקטנה

והכל בסדר כולל הבדיקות הרפואיות מהמיון.

 

כמה עצות לכל נהג באשר הוא במקרה כזה של תאונה:

1. חובה לנהוג ברכב בנעל נוחה ומתאימה שלא תיפול, תעוף תנשור מכף הרגל בעת בלימת חירום.

2. יש לשמור מרחק במיוחד כשהתנועה לא זורמת מחשש לעצירת פתאום של הרכב מקדימה.

3. חובה להחזיק בקכב בהישג יד תעודת ביטוח חובה בתוקף, רישיון רכב בתוקף, כל מה שהיה משנים קודמות לא רלוונטי.

4. יש להוג עם רישיון נהיגה אישי בתוקף כמובן ועם תעודת זהות על כל מקרה.

5. במקרה של תאונה, לקחת את כל הפרטים הרלוונטיים כמו תאריך, שעה, תמונות, פרטי ביטוח חובה של הרכב הפוגע

6. ללכת תוך 24 שעות לחדר מיון לבדיקה ולציין שהייתם מעורבים בתאונת דרכים.

7. למרות התיסכול, הכעס והעצבים על נזק שנגרם לרכב, לזכור שזה רק פח והוא בר תיקון, לא להרוג את מי שפגע בכם...

8. כשעוצרים בשול הדרך, לצאת מהצד של הנהג, בטח בדרכים עמוסות, בינעירוניות או כל דרך אחרת, ולעמוד כמה שניתן רחוק מהרכב

    אם אפשר אז מעבר למעקה בטיחות, אם מותקן כזה. יש הרבה תאונות קטלניות הקורות לאנשים שנשארים צמודים לרכב או בתוכו

    כיוון שרכבים חולפים לא תמיד מתרחקים מהשול ומהרכבים שנעצרו שם.

 9. קבלו את ההצעה של חברת הביטוח של הרכב הפוגע לטיפול במוסך מורשה, ללא עלות ו/או תשלום לשמאי (תשלומים המוחזרים 

     למבוטח מהביטוח אבל אם מעורבת בזה חברת השכרה או חברת ליסינג הזמן יכול להתארך מעבר ל-90 יום)

      וגם קבלת רכב חלופי על חשבונם עד שיתוקן הרכב (בדר"כ זה עד 8 ימים).

10. לפני יומיים פורסמה אזהרה לכל אותם אנשים היושבים במושב שליד הנהג, אנשים שמרימים רגליים על ה-"דשבורד".

     התברר שמתאונה קלה מאוד יכולים להיווצר בעיות סבוכות של פגיעה בגפיים התחתונות, בגלל צורת הישיבה הלא בטיחותית.

     תשתדלו להשאיר את הרגליים על רצפת הרכב כי חבל שמתאונה "פשוטה" שיכולה להסתיים במכה קלה ברכב, עלולה

     להסתבך לתאונה קשה שתצריך טיפולים ארוכים, ניתוחים ושיקום.

 

שימרו על עצמיכם ותנהגו בתבונה, אין סיבה למהר, בסוף כולנו מגיעים לאותו מקום...חבל להקדים.

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 25/5/2014 17:32   בקטגוריות אישי, אלימות, בחירות, בטיחות, בית חולים, התנסות, התנהגות, מכוניות, נהיגה, נשק, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
45 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של empiarti ב-17/6/2014 20:26
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 30 פלוס , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לkeyman1001 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על keyman1001 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)