לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

פרק ב’’

בלוג על משפחות מורכבות, משפחות בפרק ב'

כינוי: 

מין: נקבה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

על נישואין בפרק ב' ואגדות אורבניות


התקווה להצלחת פרק ב' משותפת לגברים ולנשים, אבל יש הבדלים ביניהם במניעים ובהתנהלות. באופן מובהק, יותר גברים גרושים עם ילדים יוצרים מערכת זוגית ומשפחתית חדשה, ואף עושים זאת במהירות רבה יותר מנשים גרושות.

כיצד נתון זה מתיישב עם האגדה האורבנית על פיה נשים להוטות להכנס למסגרת משפחתית, בעוד גברים נמנעים מכך?

 ישנו כמובן הגורם הטכני: גברים בדרך כלל יוצרים זוגיות עם נשים צעירות יותר מהם, ולכן יש להם מצאי גדול יותר. בנוסף, בשכבות גיל מסויימות יש פחות גברים מנשים ולכן באופן טבעי יש לגברים יותר סיכוי להגיע לזוגיות או להינשא.

 

אולם אלה אינם הגורמים היחידים. מסתבר שסטטיסטית, גברים מרוויחים הרבה מאוד ממסגרת משפחתית. על פי מחקרים שונים עולה שלעומת גברים פנויים, גברים נשואים נהנים מבריאות טובה יותר, הכנסה גבוהה יותר, יציבות נפשית, תוחלת חיים ארוכה יותר, ובאופן כללי שביעות רצון גבוהה יותר מחייהם מאשר רווקים. גרושים, לעומת זאת, נמצאים במקום הנמוך ביותר מבחינת שביעות הרצון מחייהם, וזאת למרות שבממוצע, מצבם הכלכלי משתפר ב- 42% בעקבות הגירושין; גם הרווקים נמצאים במדדים מאוד נמוכים של שביעות רצון מחייהם ויציבות נפשית.

בהתאמה: נשים נשואות שהן עקרות בית עם ילדים, נמצאות במקום הנמוך ביותר במדדי שביעות הרצון מהחיים (כולל בעיות בריאות, דיכאון, דימוי עצמי נמוך ושחיקה). על אותו המדד, הנשים בעלות שביעות הרצון הגבוהה ביותר מהחיים הינן דווקא הגרושות עם הילדים, וזאת למרות שבממוצע רמת החיים והמצב הכלכלי שלהם צונחים ב- 73% בעקבות הגירושין.

 

כדי להבהיר את הנתונים, הנה הם בטבלה:



 

* חשוב להבהיר שאלה נתונים סטטיסטיים. כלומר, כל אחד מאיתנו יכול להכיר רווק מאושר שחי עד 120, גרושה אומללה ששונאת כל רגע מחייה, עקרת בית שמחה ומסופקת, או גבר גרוש שלא נישא מחדש. אולם הנתונים הסטטיסטיים הממוצעים הם מאוד ברורים ועקביים במדינות העולם המערבי.

  

האם יש קשר בין נתוני שביעות הרצון מהחיים של גברים ונשים לבין הצלחה במערכת הזוגית בפרק ב'?

התשובה חיובית. מסתבר שבמשפחות מורכבות (בפרק ב'), הגורמים לשביעות רצון או לאומללות של הגברים והנשים הם עוצמתיים יותר, שכן ישנם גורמים נוספים שאינם קיימים בפרק א' ומחזקים את הנתונים, בעיקר בנוגע לנשים: בעוד הגברים הנשואים מחדש מאושרים יותר, הרי הנשים שנישאו מחדש אף אומללות יותר מאשר אלה שנמצאות בפרק א'. לא במקרה, נישואין אלה מתפרקים במהירות רבה יותר מאשר פרק א'.

למרות הסטיגמה החברתית על הנשים (המיתוס של האשה החורגת המרשעת), לגברים במערכת של פרק ב' יש תרומה נכבדה לפירוק המשפחה המורכבת. חלק מהטעויות דומות לאלו שהנשים עושות, וחלקן אופייניות רק לגברים.

 

יחד עם זאת, מודעות, ידע בנושא משפחות מורכבות ותקשורת טובה עשויים לצמצם את הפערים ולאפשר לזוגות לחוות חיי משפחה מאושרים ומספקים.

 

על מקומם של הגברים במשפחות מורכבות, הטעויות והדרכים להתמודדות עם הקשיים - בהמשך.

 

 

נכתב על ידי , 23/7/2009 11:56   בקטגוריות משפחה מורכבת, אהבה ויחסים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



975
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , משפחתי וחיות אחרות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשולמית פ. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שולמית פ. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)