לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

המצלמה


הבלוג שמאחורי מצלמת החדשות

כינוי:  שוקי דואניאס

בן: 58





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2009

הכנות לביקור האפיפיור


 

 

 

 

השעה עשר וחצי בערב , הטלפון מצלצל :

" אתה עובד מחר עם ירון המקליט והכתב בועז . 9.00  בשער יפו , סיור הכנה של שר התיירות בעיר העתיקה , לקראת ביקור האפיפיור "

הודיעה לי מירב , המפיקה , על המשימה שלי למחר . 'עוד מסע רגלי במרדף אחרי שר , בסמטאות הצפופות של העיר העתיקה ' חשבתי לעצמי . הסיורים האלה תמיד עמוסים , צפופים וארוכים . אבל  זו תמיד הזדמנות טובה להינות מביגלה עם זעתר של העיר העתיקה .

נפגשנו בחניון ממילא ועלינו לשער יפו . למרות הקיטורים , הכניסה לעיר העתיקה תמיד נושאת בחובה ריגושים שלא קיימים במקומות אחרים אי אפשר שלא להתפעל מהנוף הניבט מאחורינו לכיוון ימין משה , החומות האדירות המתפרשות לשני הצדדים , מגדל מצודת דוד וכל שכיות החמדה המצפות לבאים בשערי העיר ( וגם קניות ) . קבוצת תיירים עמדו ברחבה מחוץ לשער ועשו פוזות למצלמה . לרגלי השער עמדו מספר שוטרים , בודקים וחושדים בכל אחד . עברנו אותם  , נושאים עלינו את ציוד הצילום והגענו ללשכת משרד התיירות שממוקמת מיד אחרי השער בצד שמאל . מספר צוותי צילום זרים  עמדו מחוץ למבנה , מחכים , סביבם המולה של תיירים , אנשי ביטחון  , אנשי המשרד ותושבים יהודים וערבים . בועז הכתב החל להתעסק בטלפונים , ירון ארגן את הציוד ואני  לא יכולתי שלא להבחין במספר אנשים , מדברים בינם לעצמם נראים כבני חמישים אך כנראה שהיו קצת יותר מבוגרים כיוון שלבשו אפודות כחולות עם כיתוב על הגב  " גמלאים למען התיירות " הסקרנות החלה להתעורר .

" בואו נכנס " קרא לעברנו בועז . אל תוך החדר הקטן  נדחסו צלמי טלוויזיה , מקליטים , צלמי סטילס , כתבים , אנשי המשרד ואנשי לשכתו של השר . "השר מגיע " הודיעה העוזרת של סטס מסז'ניקוב שר התיירות החדש . לאחר התייעצות קצרה החליט בועז שלא צריך לצלם את ההצהרה בחדר      " נדבר איתו במהלך הסיור " נשמתי לרווחה לאור הצפיפות בחדר הקטן .

יצאנו החוצה למרפסת שטופת השמש , לאחר מינגלינג קצר עם קולגות שקיבלו החלטה דומה הבחנתי ב " גימלאים " שני גברים וגברת . זו ההזדמנות חשבתי וניגשתי לדבר עם הגברת . משפט פתיחה קצר והאינפורמציה החלה לזרום (  אופייני למתנדבים , במיוחד כאלו שלא זוכים להרבה התייחסות וחשיפה )  

כוכבה היא פנסיונרית כבת 64 . מודעה בעיתון הביאה אותה להתנדב " מתוך כמאה וחמישים איש שנענו למודעה , נותרנו כחמישה עשר " היא אוהבת לטייל ונהנת לתרום . לשאלה מה בעצם אתם עושים ? ענתה באריכות שתמציתה " סיירת תחזוקה של אתרי התיירות , אנחנו מסיירים במסלולים ובאתרים השונים ותרים אחר מפגעים אסטתיים ובטיחותיים שילוט והכוונה ועוד . לדוגמה - ישנו מסלול שנקרא  ' טיילת הגגות '  אשר בחלקו עובר דרך אחד מחצרות הרובע ' יש כאן מלא עכברושים ' סיפר לה אחד הדיירים . בסיור הבא במקום דבריו היו : ' איזה הבדל ! ' או מעקה בטיחות שבור במסלול על החומה שתוקן . ישנם גם אכזבות כמובן כמו תעלת הניקוז שלמרגלות מצודת מגדל דוד שהייתה מלאה באשפה ועדיין מלאה באותה אשפה ' תוך חצי שנה נטפל בתעלה ' כך הודיעו לה .

 

"כבר שנים שענף התיירות בישראל סובל מפיתוח איטי ורבות הסיבות לכך אולם כוכבה וחבריה בעבודת ההתנדבות שלהם מוכיחים שעם קצת יוזמה ומעוף אפשר לתת לתייר שבא מחו"ל להסתובב באתרי התיירות שכבר קיימים ולהרגיש בנוח משום שהמעקה לא שבור משום שהאתר נקי משום שישנם שלטים ידידותיים ובעיקר משום שמכבדים אותו .  " חשבתי לעצמי תוך כדי הקשבה לכוכבה שהמשיכה בתאוריה .

 

" בוא שוקי , הם סיימו ! " קרא לי בועז וקטע את השיחה שלנו .

יצאנו לרחוב המוני עיתונאים , רודפים אחרי השר , בעיקר תקשורת זרה  ."  ? WHO IS THIS " שאלה אותי תיירת אחת . שר התיירות עניתי לה באנגלית , " OH " ענתה באכזבה והפיצה את הידיעה בין חברותיה . מעניין אם התכוונה לכך שהיה לה יותר מעניין אילו היה זה ראש הממשלה או איזו אישיות ידועה יותר - או שבאכזבתה כאילו חשבה מה שכל ישראלי רגיל לחשוב  " כן זה שבא להיות שר התיירות כי לא היה משהו יותר טוב , ולכן לא נראה שיחולו שינויים מרחיקי לכת בתחום "

התחלנו בסיור . כבוד השר ופמלייתו בליווי ראש העיר ומאחוריהם עדר של אנשי תקשורת רץ ,  רומס , דוחף , מחפש את התמונה , לא  להפסיד את המשפט שיאמר כבוד השר . הסיוט החל ...

אט אט אנחנו נרגעים לאחר שכל אחד מהצלמים השיג את מבוקשו . אנחנו נכנסים לסימטאות הציוריות שמובילות לסימטאות השוק הצבעוניות " כאן יעבור האפיפיור עם ה'פופמוביל ' שלו ?" שאל השר " לא הוא ילך ברגל "  ענה לו אחד מקציני המשטרה  . ומיד עלה הדיון על דרך ההגעה של כבודו אם ברגל אם ברכב .

במהלך הסיור עודכן השר בהתקדמות העבודות סביב הביקור ובסופן הוכרז ש" אנחנו מוכנים ב 95% " אין ספק ביקורים מעין אלו מביאים איתם תנופה ופיתוח גם אם מוגבלים בהיקפם לאזור הביקור . אולי בהזדמנות זו יתוקנו עוד כמה מפגעים עליהם התריעו כוכבה וחבריה .

הסוחרים בסימטה הטו את אזנם וניסו לדלות אינפורמציה . הרי כל בדל מידע משמעותי ומשפיע על עסקייהם , אותם לא מרגש הביקור , להם חשוב כמה זמן יערך ה'עוצר' ולכמה זמן יושבת המסחר .

הגענו אל כנסיית הקבר . החצר מחוץ לכניסה היתה מלאה בקבוצות תיירים כל אחת מקבלת הסבר מהמדריך שלה . פולנים הודים אמריקאים ועוד . כולם הסבו את עיניהם למראה גוש העיתונאים שנכנס לחצר בהמולה כמו להקת דבורים שחגה סביב הכוורת . בכניסה לקבר הצלחנו לעצור את כבוד השר לראיון קצר , כמובן ששאר העיתונאים הצטרפו ואז החלו הדחיפות , התייצבנו והחל הראיון , מספר שאלות חובה של כתבים , תשובות חובה של המרואיין וסיימנו . השר נכנס פנימה ואנחנו התפנינו להמשך צילומי הכתבה .

 ירון עייף , מנגב את זיעתו , התיישב באחת הפינות המוצלות . בועז נכנס לחפש מרואיין ואני התחלתי לצלם ויזואליה , צילומי אווירה , אשה נוצרית מתייפחת מהתרגשות על עצם נוכחותה באתר הקדוש , שני נזירים יושבים על ספסל בצד האולם מתבוננים ביוצאים ובאים בשער אחד מהם מחזיק ברצינות תהומית צלב מעץ מעוטר באבנים צליינים כורעים ברך בתפילה . האתר היה שוקק אנשים וסיפק מצבים רבים המתאימים לויזואליה לכתבה .

בועז הגיח משום מקום בלויית שומר המפתחות של הכנסייה מסתבר ששתי משפחות אחרחיות עליו הוא נמנה על אחת מהן תפקיד שעובר בירושה מאות שנים - משימה שהופקדה ביד מוסלמים - כדי למנוע מריבה בין הכנסיות השונות השולטות באתר . אכן כבוד גדול . ראיון קצר והמשכנו . איש כבן חמישים עצר את בועז ובאנגלית טכסנית החל לספר לו על ההתגלות האלוהית שהיתה לו ושהביאה אותו לגור בישראל . לטענתו אלוהים סיפר לו על קץ העולם הקרב ובא ועוד מיני תובנות משיחיות .הבטנו שלושתנו אחד אל השני ' האפיפיור מגיע ואיתו מתגברת תופעת המשיחים בירושלים '  

לקחנו פסק זמן להתישב ולהתאפס באחד מבתי הקפה מחוץ למתחם הקבר הזמנו כוס תה עם נענע . מסביב תנועת התיירים המשיכה לקולם של הסוחרים הקורא להם להיכנס ולרכוש מזכרות ועוד .הזמנו חשבון . " שלוש כוסות תה והפטחה 32 שקל " הכריז המלצר במבטא ערבי כבד . מחיר של תיירים לכל הדעות חשבנו . שילמנו וברחנו משם . אולי גם על מפגעים תירותיים כאלו צריכים לדווח הגימלאים !!?

יצאנו מהעיר העתיקה ונסענו לצלם את ההכנות למיסה הגדולה למרגלות גת שמנים . אחת הכנסיות היפות בירושלים . כבר שיצאנו בכביש העוקף את העיר העתיקה ,  ראינו את העבודות המתבצעות . הכשרה ופיתוח בהיקף נרחב של כל העמק והיערכות לאלפי האנשים שיגיעו לשמוע את האפיפיור . שבילי גישה , מדרגות רחבות , במה ענקית גדרות שירותים ועוד  אחד האחראים על העבודות הסביר איפה יהיה כל דבר " וכאן אתם תהיו " הצביע על במה גבוהה ורחוקה בצד השני של העמק   . ' אני לא אהיה כאן '  חשבתי .  ' אני משובץ לצלם את ביקורו בכתל  '   כאב ראש לא קטן גם כן .

" סיימנו , חוזרים למערכת " אמר בועז . קיפלנו ציוד ונסענו .

בדרך עברנו ליד שער יפו ונזכרתי שוב ב " גימלאים " איך ביקור אחד של איש אחד יכול לעזור להם בוודאי לפתור הרבה מפגעים  וכמה כדאי להם לנצל את ההזדמנות הזו משום שעוד שבוע האפיפיור יעזוב ושוב יקח הרבה זמן עד שדברים ישתנו ( לפחות עד הביקור החשוב הבא ...) 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי שוקי דואניאס , 6/5/2009 10:38  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פתיחה


 

 

 

שלום לכולם !

 

די מוזר!  די מוזר לשבת ולספר סיפור בכתב , מול מחשב  !

אז איך עושים את זה ? איך מעבירים סיפור דרך אותיות ?

למען האמת , לראשונה בחיי שאני מנסה , וזה לא קל !!!

 הרי בדרך כלל אני רגיל לספר דרך מצלמה , אור , קומפוזיציה . אם צריך אז אני יודע איך להשיג את הזווית הטובה יותר ,

 לחכות לרגע הנכון , לכוון את האור , למצות את היכולות של המצלמה ואפילו לעשות את זה במהירות של צילום חדשות .

אני יודע גם לרדוף , לדחוף , ולהאבק על תמונה כשצריך - ( הצדדים הפחות נעימים  , אבל עוד נדבר על כך ... )

 

אני יודע לספר בצילום !

 

ובכל זאת אנסה .

 

עבודת הצילום בכלל וצילום חדשות במיוחד מייצרת הרבה מצבים לא שיגרתיים חלקם באים לידי ביטוי על המסך וחלקם כלל לא .

במסגרת הבלוג , אנסה להעביר אליכם חלק מהם  ,  וקצת ממה שעובר עלינו צוות הצילום . 

 

מקווה שתהנו

שוקי

 

 

 

 

נכתב על ידי שוקי דואניאס , 4/5/2009 19:25  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





195
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשוקי דואניאס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שוקי דואניאס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)