לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

לכל אחד יש חידוש, לפחות פעם ביום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2012

צביעות



אין לי מילה אחרת כדי לתאר את החלטת הועדה בראשות האלופה אורנה ברביבאי שדנה בעניין המקרה של הצוערים מבה"ד 1 שיצאו באמצע טקס ששרו בנו נשים, והגיעה בסופו של דבר להחלטה הסופית: חיילים בצה"ל לא יורשו לא להשתתף בטקס שבו נשים שרות.

ואני אסביר למה מדובר בצביעות.

דמיינו לעצמכם טקס יום השואה בבסיס צבאי גדול, אחד שמונה נניח אלפיים חיילים.
ההשתתפות בטקס- חובה.
מספר החיילים שיגיעו לטקס לא יעלה על 1,800 חיילים, כי חלק בגימלים וחלק ביום חופש וחלק סתם ביקשו לצאת לסידורים וחלק סתם התחמקו והמפקדים שלהם בכלל לא שמו לב אליהם. 
מתוך ה-1,800 האלה, חלק יושבים יפה על הכיסא, חלק מסתובבים קצת וחלק מדי פעם יוצאים החוצה כי הם קיבלו שיחה חשובה, או שיש להם פיפי או שבא להם לשתות כוס מים. שוב, אף אחד לא שם לב וגם לאף אחד לא אכפת.
כן, גם שלושה ארבעה אנשים מתוכם לא השתתפו מלכתחילה בטקס בגלל ששרות בו נשים, באישור של המפקדים שלהם כמובן. והיו עוד איזה שניים-שלושה שהחליטו לצאת רק בקטע ששרות בו נשים ואחר כך חזרו, וגם זה באישור של המפקדים שלהם כמובן. ושוב, אף אחד חוץ מהמפקדים שלהם לא שם לב ולאף אחד לא אכפת. כי ככה זה בטקסים צבאיים. ככה זה היה וככה זה ימשיך להיות.

אז זהו, שזה כבר לא ימשיך להיות ככה. זאת אומרת- אנשים ימשיכו לא להגיע לטקסים צבאיים בתירוצים שונים, וימשיכו לצאת באמצע הטקס כדי להשתין ולדבר בטלפון. אבל אם אתה חרדי- מעכשיו ישימו לב טוב טוב אם אתה מתחמק או יוצא באמצע הטקס. כי מעכשיו זה אסור. אחרי מה שהחליטה הועדה- כל חייל חרדי שכל חייו הקפיד לא לשמוע שירת נשים- יהיה חייב להשתתף בטקסים הצבאיים ולשמוע שירת נשים. ואם הוא לא ישתתף בטקס- הוא יענש על כך.

ולמה זה?
אממ...בואו באמת ננסה לברר למה. אבל באמת ננסה, לא סתם.

אולי בגלל שזה פוגע בנשים?
לא, לא נראה לי שזו הסיבה. זה הרי עד היום לא פגע באף אחד. כמו שאמרתי, זה היה כל הזמן, ואף אחד אפילו לא ידע שזה קורה. אז מה? עכשיו זה פתאום כן פוגע בנשים? זה נשמע הזוי. במיוחד כשיש עוד כמה שסתם לא מגיעים לטקס או שסתם יוצאים באמצע הטקס.
חוץ מזה, לצאת מטקס ששרות בו נשים זה לא פוגעני כלפי נשים יותר מ"השתמטויות" אחרות על רקע הדרת נשים שהצבא מעודד. למשל, בני מיעוטים מסוימים שפטורים מעבודות מטבח כי עפ"י אמונתם רק נשים עובדות במטבח. כן כן, אולי אתם לא יודעים, אבל הצבא מכבד את אמונתם ונותן להם פטור מעבודות מטבח בכל השירות הצבאי. ומי עובד במקומם? כמובן שחיילים אחרים, וביניהם גם נשים. לא רק שזה מבזה את הנשים בכלליות, זה גם דופק חיילים אחרים. נראה לי קצת יותר נוראי מכמה חרדים שלא נמצאים בטקס של שעה פעמיים שלוש בשנה. אבל בכל זאת אף אחד לא יוצא נגד זה (מישהו אמר צביעות?).

ועזבו רגע זכויות פוגעניות של ציבורים מסוימים.
עד כמה באמת נשים מקבלות זכויות שוות בצה"ל באופן כללי?
איך זה ש-30 אחוז מהמשרתים בצה"ל הן נשים אבל לכל אורך ההיסטוריה היתה רק אלוף אחת ממין נקבה?
איך זה שמעולם לא עמדה בראשות אמ"ן או בכל הפיקוד העליון בחייל האוויר ובחייל חינוך ושלישות נשים? אנחנו כבר לא מדברים פה על קרביים. מדברים פה על מקצועות ניהול ופיקוד. האם הנשים פחות טובות מגברים בתחומים הללו?
ולמה בכל הלשכות של המפקדים הבכירים בדרגות אלוף ומעלה ישנן רק פקידות ממין נקבה? אולי בגלל שנשים טובות בלהקליד ובלהכין קפה?
ורגע, למה בעצם נשים משרתות שנתיים ולא שלוש שנים?
למישהו יש תשובה על השאלות הללו?
מישהו אי פעם קם ואמר "היי, זו הדרת נשים!" או שהוא יכול לצעוק את זה רק כששניים וחצי חרדים לא משתתפים בטקס צה"לי ששרות בו נשים?

אם כן- הדרת נשים זו לא הסיבה ההגיונית כדי לפסוק את החוק הנ"ל, אז בואו ננסה סיבה אחרת.

אז אולי בגלל שזה פוגע בערך השוויון בצה"ל?
שמעתי כמה וכמה אנשים שטוענים שזו הסיבה לחקיקת החוק ההוא.
אבל...משום מה גם זה לא הגיוני, ואני אסביר:

ערך השוויון הינו ערך חשוב מאוד, אבל הוא יכול "להתעקם" במצבים מסוימים ואצל ציבורים מסוימים.
כמו למשל, אצל הקרביים, שמסתכנים יותר מג'ובניקים, ולכן הם מקבלים משכורת גבוהה יותר.
כמו למשל, אצל נשים, שמשרתות שנתיים (עדיין לא מצאתי סיבה למה).
כמו למשל, אצל חיילים בודדים, שמקבלים תוספת שכר.
כמו למשל, אצל חיילים טבעוניים, שמקבלים תוספת שכר כדי לקנות מוצרים טבעוניים.

ובכן, האפשרות שניתנה עד עכשיו לחיילים חרדים לנהוג עפ"י חופש הדת שלהם ולא להשתתף בטקס שנשים שרות בו- זה לא משהו שונה מכל הדברים האחרים שציינתי. למעשה, הוא הרבה יותר שולי וזניח מתוספות שכר או מניכוי של שנה מהשירות הצבאי.
הוא גם לא מוזר או פוגע יותר בערך השיוויון מזכויות והטבות אחרות שמקבלים חיילים מטעמי דת.
למשל, פטור זקן מטעמי דת- אני בטוח שחייל חילוני מתבאס מזה שהוא צריך להתגלח כל יום בעוד שלחבר הדתי שלו יש פטור זקן , הרבה יותר ממה שהוא מתבאס מזה שהחבר הדתי שלו יוצא באמצע טקס ששרות בנו נשים.
עוד דוגמא- אני בטוח שחייל חילוני מתבאס מזה שהוא צריך להעמיד מסדר בוקר ולזחול בבוץ ב-6 בבוקר בזמן שהחבר הדתי שלו יושב בבית כנסת החמים ומתפלל שחרית, הרבה יותר מזה שהחבר הדתי שלו יוצא באמצע טקס ששרות בו נשים.

אז אם ה"הטבה" שמקבל חייל חרדי- לא להשתתף בטקס ששרות בו נשים- זה משהו שפוגע בערך השוויון, ואם אתם חושבים שחייל שהתגייס לצבא צריך להתפשר ולהגיד "התגייסתי- עכשיו אני כמו כולם", אז בואו נעשה את זה על כולם.
חיילים קרביים וג'ובניקים יקבלו את אותה המשכורת. נשים וגברים ישרתו אותו מספר של שנים בשירות חובה. חיילים בודדים יאלצו להסתפק ב-350 שקלים לחודש ומזה לשלם שכר דירה וחיילים טבעוניים יאכלו את הכובע ואת האוכל בחדרי האוכל הצה"ליים- גם אם אין להם שם את האוכל הטבעוני שלהם.

יש משהו לא הגיוני במה שאני כותב? לא נראה לי. יש משהו הגיוני בביטול הזכות לצאת מטקס ששרות בו נשים וניתנת לגיטימציה לזכויות אחרות שמורידות מערך השוויון בצה"ל? גם כן לא נראה לי.
אם ככה, אני עדיין לא מוצא סיבה הגיונית לחוק המטופש שהגיעה אליו הוועדה. ולמה? פשוט כי אין סיבה הגיונית.

מאחורי ההחלטה שאומרת לא לאפשר לחייל חרדי לא להשתתף בטקס ששרות בו נשים אין כל סיבה מוצדקת! אם בכל זאת חתומה מאחוריה סיבה, הרי שזו סיבה למחיקת שלל זכויות, הטבות או התנהלות רבת שנים במערכת הצבאית, מנתינת כל זכות דתית כלשהי, החל מפטור זקן ועד זמני תפילה, אצל יהודים, נוצרים ובני מיעוטים, בכל הדתות ובכל האמונות, כולל טבעוניים. כולל ביטול כל זכויות הת"ש וכולל ביטול הקיפוח של הנשים במערכת הצבאית בכלל!
החלטת הועדה הינה החלטה פחדנית ופוגענית כלפי ציבור החרדים. ההחלטה מעידה על השפעת התקשורת גם על המערכות החזקות שאמורות להשאר יציבות. ההחלטה מראה שההקצנה בזמן האחרון היא לא של החרדים (ששיעור הגיוס שלהם היה בשיא בשנה האחרונה) אלא להפך- ההקצנה החילונית! ואם ביטלו היום זכות דתית אחת, אף אחד לא ערב לנו שלא יבטלו זכויות דתיות אחרות או יפגעו במיעוטים שונים בצבא. 

ואחר כך עוד מתפלאים למה חרדים לא מתגייסים לצה"ל. אפשר להגיד הרבה דברים לא נכונים ומאוד מכלילים על הציבור החרדי, אבל דבר אחד אי אפשר להגיד עליהם- שהם צבועים. כי מי שצבוע זו אורנה ברביבאי, הרב הצבאי הראשי והתקשורת. הם לא יודעים כמה הם מזיקים כרגע לצבא הגנה לישראל ובכך לכל המדינה.


נכתב על ידי מר גובלין , 4/1/2012 13:20  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  מר גובלין

מין: זכר

תמונה





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למר גובלין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מר גובלין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)