לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כל העדכונים הכי חמים והמתנות הכי שוות של מעריב לנוער!


הבלוג הרשמי לשבועון הנוער המוביל בישראל – מעריב לנוער. קומיקס, כתבות, סרטונים, המלצות, אופנה, מוזיקה ועוד המון הפתעות! עשו מנוי ותוכלו לזכות בפרסים שווים ובלעדיים!


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2009    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2009

קרוב לליבי!


כפי ששמתם לב (איך אפשר שלא?), על שער הגיליון השבועי מתנוסס לו לי (ליבי) בירן העלם הכי מוכשר וחתיך בסביבה. כן כן, בדיוק כמו בכותרת, בתוך הגיליון מחכה לכם ראיון מיוחד ואישי עם הכוכב הצעיר, ממש אבל ממש קרוב לליבי. בקרוב יושק אלבום הבכורה שלו - "כיסים", ולא רק שאנחנו מכינים אתכם לאחד האלבומים הכי טובים וייחודיים שיצאו כאן בשנים האחרונות, אלא מחלקים לכם אותו! כל הפרטים בגיליון השבועי!

 

ומכוכב אחד לאחר (שקצת נעלם לנו), לירן דנינו, היהלום הלא מלוטש של כוכב נולד שעד עכשיו השאיר אותנו בשוק טוטאלי עקב כך שלא הגיע לגמר. במשך השנים דנינו מצא את הנישה שלו - ז'אנר הרוק. אבל לפני זה, כך גם סיפר בראיונות, שמע ואף שר מוזיקה מזרחית. הנה תיעוד של לירן דנינו כילד קטנטן המשתתף בערוץ הילדים;

 

 

נו, מה אתם אומרים?

 

במעבר לא כל-כך חד ללוס אנג'לס, דניאלה פיק היא החברה החדשה והרשמית של קוונטין טרנטינו. הניצוצות בין השניים התחילו לא מזמן, עוד בביקורו של טרנטינו בישראל ומאז המשיך הרומן הביזארי ביניהם ואפילו חצה יבשות. והנה ה-הוכחה;

 

 

הו וול, לפחות הוא היה מספיק ג'נטלמן ונתן לה את המעיל שלו כדי שלא יהיה לה קר

 


 

שיטת הלימוד של מקצועות הומאניים

 

כ"נ יובל שמחי

 

המקום: כיתה בעיר X בארץ.

הזמן: שעות אחר הצהריים בהן הבטן מקרקרת.

הסיטואציה: שיעור היסטוריה.

 

כל מי שאי פעם למד בבית ספר יכול בקלות להיזכר בשיעור כזה. הוא בוודאי חלם לו חלומות בהקיץ על השווה שיושבת לידו, קישט לעצמו את היומן בצבעי מרקר עזים או שמא בלס סנדוויץ' עסיסי כשהוא משמיע קולות שהיו גורמים לרבים מבני כיתתו צורך עז להקיא.

בכל מקרה, אם אכן יצא לכם להיות נוכחים בשיעורי היסטוריה בחייכם, או בכל שיעור של מקצוע הומאני אחר, וודאי עסקתם באחת מהפעילויות שהזכרתי למעלה (או שהייתם יצירתיים והמצאתם לעצמכם עיסוק חדש כמו משחקי קופסה, תשבצים של מעריב לנוער וכדומה).

 

קשה לי להאמין שבאמת ישבתם והקשבתם לשיעור, אלא אם כן נמנים על עשרת התלמידים שהקשיבו השנה בשיעורי היסטוריה וכתבו כל מילה שהמורה אמרה. מה שהופך אתכם לזן בסכנת הכחדה שיש האומרים שבשנה שנתיים הקרובות עתיד להיכחד כליל מהעולם. אם אתם נמנים עם שאר התלמידים שלא זוכרים באיזה שנה קמה המדינה, או מי ברא את העולם סביר להניח שלפני כל מבחן או מתכונת פשוט צילמתם את המחברת של מישהו או קניתם מיקודית. וודאי שיננתם את החומר בימים שלפני ואם באמת השקעתם גם הוצאתם ציון טוב. כאן תם הרומאן שלכם עם אותו המקצוע. השמות, המקומות האירועים והתאריכים ימחקו עם הצעד הראשון שתעשו מחוץ לחדר הבחינה.

 

אל תחשבו חלילה שאני מאשימה אתכם. אולי הייתם צריכים לבלות פחות שעות בשינה ויותר שעות בכיתה, אולי המורה באמת מעניינת ואתם אלה שישר פוסלים, אבל למרות שהטענות האלו נכונות והגיוניות, אני חושבת שזה לא נכון ופשוט לא הוגן להאשים את התלמידים במצב הנוראי של החינוך בישראל.

 

המקום היחיד שאפשר להפנות אליו אצבע מאשימה ולהטיל עליו את מרבית האשמה במצב העגום של החינוך בישראל הוא לא אחר ממשרד החינוך בכבודו ובעצמו. כן, כן, הוא אולי לא האשם המלא, אבל הגוף שעליו רובץ העתיד של מדינת ישראל (וכרגע לצערי העתיד שחור משחור) נמצא עדיין בעבר. תוכניות הלימוד אמנם מתחלפות בקצב מסחרר אבל אף אחת מהן אינה מתאימה באמת להווה.

 

במקום להפוך שיעורים במקצועות הומאניים כמו היסטוריה, ספרות ותנ"ך לשיעורים מרתקים בם כל הכיתה לוקחת חלק פעיל,במקום להעביר את החומר בדרך יותר אינטראקטיבית כמו מצגות, סרטים, הצגות משרד החינוך מתעקש לדחוס כמה שיותר חומר בכמה שפחות זמן, הופך את המורים למכונה משומנת שמכתיבה ומכתיבה ולא עושה דבר מלבד להיצמד לחומר כל השיעור. וגם זה לא באשמתם, הם כל כך מפחדים שלא להספיק כמות מפלצתית של חומר שנדחסת לכל כך קצת זמן וזאת בלי קמצוץ שיתוף פעולה מצד תלמידיהם.

 

האם אנחנו באמת אמורים להפנים משהו כאשר במשך ארבעים וחמש דקות מישהו מדבר מולנו בקול מונוטוני על אירוע שהתרחש לפני זמן רב? לא יהיה יותר קל אם המורה יעביר בינינו תמונות, יקרין מצגת אודות האירוע או לפחות ימליץ לנו על סרט שנראה בבית? לא יהיה מעניין יותר אם נראה הצגות אודות התנ"ך או נשמע ביצועים מוכרים ליצירות ספרותיות? נכון יש צורך בתקציב, יש צורך ברפורמה מקיפה. אבל זה צעד כל כך הכרחי.

 

בתור אחת שכל כך אוהבת מקצועות הומאניים ממש עצוב לי לראות את הזלזול הרב שתלמידים מביעים בהם, לא בגלל שהם לא אוהבים אותם, אלא בגלל שאין מי שיעשה את החיבור המתאים בינם לבין המקצוע. העולם משתנה ואין מה לעשות עם זה, כמו שמכוניות לא נוסעות באותן השבילים בהם נסעו כרכרות רתומות לסוסים אין שום סיבה שתלמידים בהווה ילמדו כפי שלמדו תלמידים בעבר.

 


 

המשולש

 

 

 

 


 

הופרדו בלידתן - מלי לוי ורנין בולוס

 

 


 

הפרס השבועי

 

המון עותקים של הסרט "לפגוש את ג'ו בלאק", בכיכובם של בראד פיט ואנטוני הופקינס, מתנת "התו השמיני". שווי המתנה – 59 שקל.

 

 

רוצים לזכות בפרס השבועי? אז מהרו ועשו מנוי לבלוג!

 

(לאחרונה נראה שהפרסים שלנו מפורסמים גם במקומות אחרים, וגם המסרים שאנו שולחים למנויי הבלוג. אנחנו נורא שמחים מכל מי שמפרגן לנו ועוזר להפיץ את הבשורה שמעריב לנוער מצ'פר את הקוראים שלו, אבל חשוב לדעת שרק מי שמנוי לבלוג יכול לזכות בפרסים השבועיים)

 


 

רוצים להמליץ לנו על שיר, פספוס או אנימציה לפינתנו "המשולש"? כתבתם פוסט שאתם פשוט חייבים שהוא יתפרסם בפינה "המלצת השבוע" או שאתם מעוניינים להמליץ על פוסט שקראתם? בא לכם שהתגובה שלכם תופיע בפינה "פדבקו אותנו בישראבלוג" בעיתון? יש לכם בקשות מיוחדות? אתם מוזמנים להגיב בחלון התגובות!

 

בנוסף, אנו מזמינים אתכם להצטרף לטבעת "מעריב לנוער" ולעשות מנוי לבלוג שלנו. חשוב לציין שמנויי הבלוג מקבלים עדכונים חמים ישר מהתנור לפני כולם, זוכים בפרסים שונים כל שבוע וכמובן בעוד המון המון המון הפתעות. אז למה אתם מחכים?

 

נכתב על ידי , 30/9/2009 19:23  
88 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יהל ב-3/10/2009 13:39
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

210,299

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למעריב לנוער אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מעריב לנוער ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)