עד לפני שנה שנתיים, שיווק לבני הנוער בניו מדיה (אינטרנט, רשתות חברתיות וכד') היה יחסית פשוט וניתן היה להגדירו בישראל במילה אחת: פייסבוק. בפייסבוק ניתן לפרסם פרסום מפולח ומדוייק לפי גיל, תחביבים, ג'נדר וכד'.
אך בשנה האחרונה כבר קשה לראות פעילות רבה של צעירים בפייסבוק. לא שאין לרבים מהן חשבון בפייסבוק - אך הם כמעט ואינם פעילים בו.
החשבון קיים בכדי להתעדכן מה קורה עם 'הזקנים' (כל מי שמבוגר מהם), להשתתף בכל מיני הגרלות ופעילויות בידוריות (כולל משחקים). כמות השיתופים, העלאת התמונות וכד' הנה נמוכה ביותר וכך גם כמות הלייקים.
אז מה קרה בדיוק? ווטסאפ.
ירידת מחיריהם של הטלפונים החכמים (סמארטפונים) אפשרה התפשטות מהירה של תוכנת ווטסאפ שבד בבד עם הההתפשטות המואצת התפתחה התוכנה טכנולוגית. התוכנה ששמה דגש על הודעות קבוצתיות, החלה בתחילה עם הודעות טקסטואליות בלבד וכיום ניתן להעביר בווטסאפ גם תמונות, סרטונים וקבצי קול והכל בחינם.
תכונות הווטסאפ פנו במיוחד לבני הנוער:
- סודיות ופרטיות - בגיל זה, בו חשוב לנער/ה 'שלא יתערבו לו בעינינים' ניתנה האפשרות לשתף בקבוצה רק את מי שהוא רוצה ולמנוע מהורים/זרים לראות מה קורה שם, זאת על ידי בחירה של חברי קבוצה ובעיקר חסימת הטלפון החכם בסיסמה.
- הרצון להשתייך - חזק במיוחד בקרב בני נוער והקלות ניתן לכל נער/ה להקים עשרות קבוצות בנושאים שונים ולהרגיש שייך ובשליטה (היות שמנהל הקבוצה הוא היחיד שיכול להוסיף ולגרוע חברים).
- פידבק מהיר וברור - בניגוד לקבוצות בפייסבוק, הפידבק בווטסאפ מהיר יותר: חברי הקבוצה יכולים לראות בתורה מיידית הןדעות על הקבוצה ולהגיב להם.
- ממשק וניידות - ממשק הפייסבוק בסמרטפון הנו פחות נוח מזה של ווטסאפ, מה שהוריד את האטרקטיביות של שימוש בפייסבוק בסמארטפון
איך ניתן לשווק לבני נוער בווטסאפ?
- מסרים קצרים עוד יותר ובעיקר ויזואלים. תמונה מענינת /מצחיקה שתיצור מעורבות רגשית תעבור בקבוצות ווטסאפ שונות בצורה מהירה ביותר.
- מסרים ממוקדים לפי צרכים
- אמצעים לפעולה מיידית - לשלב אמצעי שיאפשר לעשות פעולה מיידית: הפצה לעוד נערים, לחיצה על לינק וכד'.
למידע נוסף על שיווק בניו מדיה תוכלו להכנס לאתר