לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

arab 48


כל עוד אני לא שולל את הקיום שלך, אל תשלול את קיומי.

Avatarכינוי: 

בן: 76

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    




הוסף מסר

6/2009

היום בכיתי מרוב כעס


היום זיכה בית המשפט המחוזי בחיפה את השוטר רובי גל מאשמת רציחת נדים מלחם, אזרח ערבי תושב הכפר ערערה.

תעזבו לרגע את התוצאה של פסק הדין, אני לא רוצה להתווכח על מה שהיה ועל פסק הדין, למרות שקשה לי לקבל אותו, משום שאני לא אוהב להטיל דופי בשופט ובהחלטה שלו כאשר לא ידועות לי כל עובדות התיק, ותעזבו לרגע את העובדה שמאז שנת 2000 ועד היום נרצחו 42 ערבים על ידי המשטרה, מה שהכעיס אותי זאת ההתנהלות של המשטרה, פשוט לא יאומן מה שהמשטרה עושה.

אבל קודם כל עוד דבר, לפני כשבוע הרשיע בית המשפט בפתח תקווה את השוטר שחר מזרחי בכך שירה באזרח ערבי בעת שישב ברכבו, וגם שם המשטרה התנהלה באותה צורה כפי שהתנהגה במשפט של רובי גל.

בשני  המקרים המשטרה התייצבה ליד השוטר הרוצח, קצינים ושוטרים היו באים לדיונים והביעו תמיכה בפומבי בשוטר, ובמקרה של השוטר שחר מזרחי המפכ"ל אפילו סירב להשעות אותו מתפקידו, עד כדי כך שביום גזירת הדין השוטר בא לבית המשפט כשהוא לבוש במדי משטרה. התנהלות זאת היא התנהלות פסולה ובלתי מובנת מאליה, קשה לי להבין מדוע המשטרה תומכת בשוטר שנאשם ברצח, קשה לי להבין את זה.

אני יודע שכל נאשם נהנה מחזקת החפות, וגם אותם שוטרים שהועמדו לדין נהנים מחזקת החפות, אבל אל מול חזקת החפות עומדת תדמית המשטרה בעיני הציבור הערבי, עומד גם האינטרס של כולנו שהמשטרה תפגין ממלכתיות, במיוחד בנושא רגיש וטעון כזה שמקבל גם השלכות לאומניות. לא ברור לי מדוע שוטר שמואשם בהריגת אדם ערבי ימשיך לעבוד במשטרה ולא ברור לי מדוע המשטרה מתייצבת לצידו ותומכת בו, דבר זה לא מתקבל על הדעת והוא מהווה זלזול מוחלט בנו, כציבור ערבי וכאזרחי המדינה.

שלא תטעו אני חושב שכל שוטר שמואשם בפלילים צריך להשעותו זמנית עד לבירור האשמה נגדו, מכוח קל וחומר המשטרה צריכה להשעות זמנית שוטר שמואשם בהריגת ערבי כי הנושא הוא טעון, טעון מאוד.

לא ברורה לי לגמרי התנהלות המשטרה. היא לא מובנת מאליה. נניח לצורך המחשה שמורה בבית ספר תיכון מואשם באונס אחת התלמידות שלו, הייתכן כי מנהל בית הספר ושאר המורים יבואו ויתייצבו לידו במשפט?? היתכן כי הוא ימשיך לעבוד כמורה באותו בית ספר?? ברור שלא. אז מדוע כשמדובר בשוטר שמואשם ברצח ערבי הוא ממשיך לעבוד?? מדוע המשטרה מתייצבת לצידו??

תסבירו לי! אני לא מבין את זה!

 

"כך נראית המשטרה שלך, כשאתה אוסף אליה פושעים והופך אותם לשוטרים. אלה לא שוטרים, אלה רוצחים". זה המשפט שאמר אביו של נדים מלחם לשר לביטחון פנים כשביקר בכפר ערערה. אני חושב שמשפט זה ממצה את עיקר הרגשות של הציבור הערבי כלפי המשטרה, וחבל שזה כך.

   

נכתב על ידי , 15/6/2009 10:21  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של arab48 ב-22/6/2009 13:46




הבלוג משוייך לקטגוריות: דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לarab48 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על arab48 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)