לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

arab 48


כל עוד אני לא שולל את הקיום שלך, אל תשלול את קיומי.

Avatarכינוי: 

בן: 76

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    




הוסף מסר

6/2009

ומה אם הייתי משרת בצבא??


חלק מהתגובות שאני מקבל בבלוג הזה מתייחסות לשאלת השירות הצבאי של הערבים בישראל.  הטענה היא שאנחנו לא יכולים להיות שווי זכויות במדינה כל עוד אנחנו לא משרתים בצה"ל.

לא צריך להיות גאון גדול על מנת להבין שטענה זאת היא טענה מצוצה מן האצבע, שכן גם אם אני אשרת בצה"ל הרי בוודאי שאני לא אקבל את מלוא הזכויות שמגיעות לי כערבי אזרח המדינה.

חשוב לציין כי אני גר בכפר שחלק מהתושבים שלו משרתים בצה"ל. בשכונה שלי יש שני בחורים שהלכו לצבא. והתוצאה??? הם עדיין כמוני, טרם הפכו לשווי זכויות במדינה למרות שהם שירתו בצה"ל. ויותר מזה, הרי אחוז גדול מהבדווים משרת בצה"ל, האם הם הפכו לשווי זכויות?? גם לא*. ומה עם הדרוזים, הרי גם הם משרתים בצה"ל בשירות חובה, האם הם הפכו לשווי זכויות, גם לא. אז מדוע בכל פעם שאני מעלה דרישה שאני רוצה שוויון זכויות מלא ישר אני נתקבל בטענה שאני לא משרת בצה"ל??? לא מובן לי.

הטענה הזאת אין היא אלא כיסוי תחת. אך ורק כיסוי תחת.

כנ"ל גם לגבי השירות הלאומי. היום יש הרבה הצעות שאומרות שאם לא נעשה שירות צבאי אז שנעשה שירות לאומי, אבל גם טענה זו היא טענה הזויה מכוח קל וחומר: אם השירות הצבאי לא השיג למשרתים שוויון זכויות קל וחומר שהשירות הלאומי לא ישיג אותו.

ושילכו לזיין את המוח של מישהו אחר עם ההצעה הזאת.

 

 


 

 

כשכתבתי את החלק הראשון התעלמתי לרגע מהבעיה המוסרית של שירות הערבים בצה"ל, ובזה שאנחנו נשרת בצבא שמדכא את הפלסטינים.

הסרטון הזה מכיל שיר שמבוצע על ידי להקת ראפ ערבית מלוד, ואשר נוגע בבעיה המוסרית הזאת.

 

     


 

* לא יודע אם שמתם לב ללינק שמופיע בפוסט הזה, מעניין מדוע הוא מופיע בוואלה אוכל שעה שהוא מעלה סוגייה לאומית פוליטית??? אולי זה בגלל שהבדווים "אכלו אותה"?

נכתב על ידי , 23/6/2009 00:46  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של arab48 ב-6/7/2009 19:07




הבלוג משוייך לקטגוריות: דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לarab48 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על arab48 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)