לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

arab 48


כל עוד אני לא שולל את הקיום שלך, אל תשלול את קיומי.

Avatarכינוי: 

בן: 76

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    




הוסף מסר

6/2009

אפלייה הנראית לעין - א'


בקיץ שעבר נפגשתי במקרה עם בחור אמריקני, זיק רייך שמו, שהיה בביקור לעיר נצרת. הוא הגיע לשם על מנת לפגוש ד"ר ג'בארין, משפטן ערבי בוגר אוניבירסיטת הרווארד (אם זיכרוני לא בוגד בי) שמתמחה בנושא הסכסוכים בין רוב למיעוטים בעולם. זיק הגיע למשרדו של ד"ר ג'בארין, ששוכן ליד משרדי, מבלי לתאם את הפגישה מבעוד מועד עמו והתוצאה הייתה שהוא לא הצליח לפגוש אותו. משהמשרד של ד"ר ג'בארין היה סגור הוא נכנס למשרד שלי ושאל אותי מתי הוא יבוא, אז התקשרתי לד"ר ג'בארין והוא הודיע לי שהוא לא זמין באותו יום וכי על זיק לתאם איתו את הפגישה מבעוד מועד.

לאחר היכרות קצרה עם זיק, התברר לי שהוא לומד משפטים בהרווארד, ושהוא עושה את ההתמחות שלו במשפט הבינלאומי בנושא של סכסוכים בין קבוצות רוב לקבוצות מיעוט, וכי הוא בא לבקר את ישראל במסגרת אחד הקורסים שהוא לומד על מנת לעמוד על היחסים בין הערבים לבין היהודים במדינה (במסגרת אותו קורס הוא היה בעוד מדינות בעולם כמו קיניה וחבל קשמיר בהודו). עוד התברר לי שהוא יהודי ממוצא פולני, ושחלק מבני משפחתו עלו לישראל. 

בסופו של דבר הצעתי לזיק לבוא לבקר אצלי בכפר על מנת לראות מקרוב את חיי הערבים בכפרים, ועל מנת לעמוד מקרוב על מצבם של הערבים בישראל, הוא אהב את הרעיון, ואנחנו יצאנו לדרכנו.

אחד הנושאים שעלו בביקור שלו לכפרי זה היה נושא האפלייה בהקצאת המים לחקלאות. הצעתי לו שנעלה על הר תבור, ששוכן במרחק 20 דקות מהכפר שלי, על מנת שנקבל תצפית טובה על עמק יזרעאל ועל מנת שיתרשם בעצמו מהנושא והבטחתי לו שהוא יכול לראות את האפלייה בתחום הזה בעין, ממש לראות אותה. עלינו על הר תבור, ומשהנוף המדהים של עמק יזרעאל התגלה אל מול עינינו הוא ביקש ממני להסביר לו מה אנחנו רואים, ואיך אפשר לראות את האפליה בתחום הקצאת המים לחקלאות, אז הזכרתי לו שאנחנו בחודשי הקיץ, וביקשתי ממנו להתסכל על האדמות של עמק יזרעאל ואמרתי לו "כל מה שירוק זה שייך לחקלאים יהודים וכל מה שלא ירוק זה שייך לחקלאים ערבים". והסברתי לו שכמעט ואין הקצאת מים לחקלאים הערביים והתוצאה היא שהם לא יכולים לגדל חקלאות בחודשי הקיץ. לעומת זאת, החקלאים היהודים מקבלים הקצאות מים לחקלאות והתוצאה שהם יכולים לגדל גידולים חקלאים בחודשי הקיץ - שזה הצבע הירוק שהוא רואה.

לאחר מכן, משחזר לארצו היא סיפר לי שהתצפית הזאת הייתה הדבר הכי טוב שקרה לו במהלך ביקורו בארץ, משום שהוא ראה את האפלייה בעין, ממש בעין.

 


 

הסרטון הזה מכיל שיר שנקרא "ארצי הירוקה" . בשלב זה השיר טוב כמשאלת לב, כל מה שנותר לי לקוות שהמשאלה תתגשם ותהפוך אדמתי לירוקה באמת.

 

 

  

  

נכתב על ידי , 26/6/2009 11:18  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בַּיִם ב-28/6/2009 11:06




הבלוג משוייך לקטגוריות: דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לarab48 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על arab48 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)